Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2008 13:10 - МОЦАРТ ЗА ПОУМНЯВАНЕ – Лора Аврамова, сп. “Колега” (07 юни 2008)
Автор: vmir Категория: Други   
Прочетен: 5968 Коментари: 18 Гласове:
0

Последна промяна: 05.07.2008 02:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ако сте се чудили дали има лесен начин да увеличите интелигентността си, про­учвания на трима учени от Калифорнийския университет може би преглагат решение. Според тях слушането на Моцарт ви прави по-умни.


Така нареченият ефект на Моцарт увеличава временно пространствената мисъл. Ако слушате соната на Моцарт в продължение на 10 минути, вашето
IQ се повишава с 8-9 точки. За съжаление обаче ефекта трае 10-15 минути. Учените обясня­ват ефектът на Моцарт с факта, че слушането на музика, както и правенето й създават нови пъ­тища, по които невроните в мозъка преминават и така увеличават интелигентността и креативността.


Други изследвания твърдят, че бароковата музи­ка и тази на Моцарт със своите 60 бита в минута активират едновременно лявата и дясната хеми­сфера. Този ефект върху мозъка увеличава спо­собността за запомняне. Информацията, която мозъкът приема, активира лявата хемисфера, а музиката дясната. Изследванията показват още, че хора които свирят на някакъв инструмент, са по-способни да асимилират информация. По­тенциалът за асимилиране и помнене на нова информация може да бъде увеличен най-малко пет пъти, ако по време на процеса на учене бъде използвана музика с 60 бита в минута.


Още древните гърци осъзнали тази сила на му­зиката. По време на репетиции, вместо да гово­рят, те пеели репликите от драматичните поста­новки, защото така ги запомняли по-лесно.


Един от най-умните хора, живели някога, Алберт Айнщайн особено обичал музиката на Моцарт и Бах. Когато бил малък, той се представял толко­ва зле в училище, че родителите му били посъ­ветвани да прекъснат образованието на сина си и да му намерят работа, която да не изисква ум­ствени усилия. За щастие те не послушали този съвет, а вместо това му купили цигулка. Самият Айнщайн твърдял, че точно цигулката била клю­чът към неговата интелигентност.


Друг почитател на цигулката е Томас Джеферсън. Той често прибягвал до инструмента, докато пишел Декларацията на Независимостта. Сви­ренето му помагало да намери точните думи.


И в България не сме назад с теорията за свойства­та на музиката върху ума. През 70-те години пси­хологът д-р Георги Лозанов създава нов метод за преподаване на чужди езици с помощта на му­зика. Използвайки неговата система, учениците могат да научат около 1000 нови думи и фрази в рамките на един ден. Методът гарантира 92% на запомняне.


Д-р Лозанов също използва барокова музика, ко­ято има 60 бита в минута. Той доказва с 85-100% успеваемост, че чужд език може да бъде научен за 30 дни с помощта на бароковата музика. Даже
       image

 

„Слушането на музика, както и правенето й създават нови пъ­тища, по които невроните в мозъка преминават и така увели­чават интелигентността и креативността"

 

след четири години неговите студенти си спом­нят наученето с пълна точност, без да си припом­нят материала.


Напоследък доста нашумяха проучвания на д-р Масару Емото върху това, как мислите и музиката променят структурата на водата. Тези изследвания за пореден път потвърждават благотворния ефект на класическата музика. Музиката може да промени структурата на молекулите на водата, а все пак тя изгражда 60-70% от нашето тяло и заема 71% от повърхността на земята. Качеството на на­шия живот може би зависи много повече от вида музика, която слушаме, отколкото си мислим.

image

         image

Mozart - Rondo Alla Turca





Тагове:   юни,   Моцарт,


Гласувай:
0



1. анонимен - a за мен има ли шанс
04.07.2008 17:23
аз като слушам повече поп и рок, главно дуум, прогресив и готик и разни такива...?
цитирай
2. vmir - до анонимен: Ами то май повечето сме с музикални предпочитания като Вашите,
04.07.2008 19:31
затова си помислих, че няма да е лошо да си пускаме отвреме на време и малко класика. Според мен, който се е опазил от вманиячването в един-единствен стил, има шанс да притежава усет към хубавата музика, каквато не липсва между класическите парчета. Да му мислят чалгарчетата, че при тях нещата се свеждат до понятия, които се броят на пръстите на едната ръка :)))
цитирай
3. rummi - ами ако стана твърде умна?
04.07.2008 20:53
не вреди ли на жените? толкова интелигентност?
цитирай
4. vmir - до Rummi: Уместен въпрос, защото, признавам, има и мъже, които
04.07.2008 21:13
смятат, че жената не трябва да е особено умна. Според мен обаче, вие трябва да си решите на такъв тип мъже ли предпочитате да се харесвате. Аз лично не намирам нищо лошо в това жената да е умна и смятам, че повечето мъже споделят предпочитанието ми.
цитирай
5. анонимен - пак аз
04.07.2008 21:26
аз не се боя, защото не съм особено умна.
значи, това например, по всички правила, влиза в графата:

http://www.youtube.com/watch?v=_tVz0p-ItIU

но защо да не се поумнява и от, например, това:

http://www.youtube.com/watch?v=424r5RscSaA&feature=related
цитирай
6. bovari - Напоследък предпочитам тишината...
04.07.2008 21:55
заслушана във вътрешния си глас;)))) Но ще взема да изпитам върху себе си този експеримент- барокова музика, Моцарт и Бах, изучавайки чужд език и обещавам, в края да споделя.;))) Да се надявам , че мозъкът ми от картинка 1 ще се преобрази в картинка 3 (по часовниковата стрелка);))))
"Реквиема" обаче много "тежи" на посланието;)
Поздрави;)
цитирай
7. vmir - до анонимен 5: Аз лично предпочитам второто пред първото и
04.07.2008 22:20
го намирам за много мелодично и приятно, за което благодаря. Вярвам, че една музика развива мозъка, когато му създава от една страна работа, а от друга - мотив да я свърши. Такава ми изглежда и тази музика, за разлика от онази, която вдига адреналина пропорционално на гръдната обиколка на изпълнителката. :)))
цитирай
8. vmir - За всичко си има времето, Мадам Бовари!
04.07.2008 22:26
Аз също бих опитал, но нямам представа от методиката, и за да не остана с погрешни впечатления, засега ще се въздържа, докато не науча нещо по въпроса. Може би от Вас??? :)
цитирай
9. rummi - а нещо по-точно за езика?
04.07.2008 22:52
Че като гледам композиторите, логично е да е немски. А на мене ми се учи френски.
цитирай
10. vmir - до Rummi: За съжаление, не мога да Ви предложа
05.07.2008 00:05
Моцарт на френски, но намерих великолепен момент на италиански, от страхотния филм "Изкуплението Шоушенк", незабравимо е, както казва Анди, "И последния човек в затвора се почувства свободен":
http://ca.youtube.com/watch?v=GAJ2skOJvdY
цитирай
11. krotalka - Интересно ми е да узная,
06.07.2008 10:40
чалгата до какво води?
В последно време повечето хора слушат чалга?!
цитирай
12. feq - Музиката...според настроението, Воймир!
06.07.2008 11:22
От Космоса - до Класиката...
Хубав преход...задълбочен, тъй да се каже научно...
Заповядай при мен за глътка свеж въздух и красота!
И крехка дъхава тревица... за закуска ...на кончетата, разбира се!
цитирай
13. rummi - а на времето
06.07.2008 11:46
съм чела, че Моцарт в частност и класическата музика като цяло развиват логическото мислене и имат много общо с математиката.

изследвания - много; мегдан за развитие - наспорило; ше зема да пристъпя към действие някакво.
цитирай
14. vmir - Чалгата??? Търсих, Кроталке, но не открих данни.
06.07.2008 13:30
Според мен води до затъпяване, иначе не мога да си обясня блаженото овчедушие, което меко и сигурно ни обгръща май отвсякъде.

Благодаря за приятната разходка, Феичке. На времето за малко да бъда разпределен в Тетевен.

Аз пък навремето бях впечатлен от изследвания за въздействието на музиката върху растежа на растения. Джаз и класика действаха най-силно (около 20% по-бърз растеж, ако не ме лъже паметта, друга музика почти не оказваше въздействие, а имаше и музика, която забавя разтежа, но вече не мога да си спомня каква беше)

цитирай
15. hristam - A това тук е
06.07.2008 16:23
един маааалко по-различен "Турски марш", който не знам до какво води, но мен поне страшно ме кефи! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=0_Whp1kWZ8Y&feature=related
цитирай
16. vmir - Уау, много оригинално, Христи,
06.07.2008 19:21
но според мен виртуозността на пианиста обира почти всички точки.
цитирай
17. анонимен - За музиката ,
07.07.2008 10:18
чела съм, че първите такти и ритми възникват, след като прачовекът се заслушва в пулса на сърцето си, или в това на женската :)))
Музиката е в уникална хармония с нашия биоритъм, независимо от стил и такт, и звучене...Аз съм си правила подобни опити през прозореца.
Синхрона с ходещ човек, който е далеч и не я чува, е забележителен.
А Моцарт ми е едни от любимите композитори , добре че си го написал това за IQ , дали ще помогне :)))

Хубава седмица от мен !
цитирай
18. vmir - На пещерняка му е било лесно, Виши, имал е хладинка и
07.07.2008 12:31
е можел да слуша сърцето на любимата си без да се притеснява за новото поскъпване на ел. енергията и петрола. Да му мислиме ние, дето хем не щем да сме пещерняци, хем не щем да ни вземат за глупаци.

Приятна седмица! :---)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4098334
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54883
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930