Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2008 08:31 - Траурно настроение витае наоколо …
Автор: vmir Категория: Други   
Прочетен: 3024 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 25.10.2008 12:53


          След слънчевия октомврийски период на подареното циганско лято, заедно с есенното захлаждане, нахлу и съответното настроение. Ден след ден вече чета и слушам топновини за убийства или съмнителни самоубийства. Начинанията сякаш буксуват и вече почти не мърдат на никъде. Малките островчета на радостта и възторга от живота се свиват пред усещането за прилив на тъга и горчилка. Тягостни съмнения са загризали душите. А истинското захлаждане и смрачаване тепърва предстои...

 

          Несъмнено, всичко това един ден ще отмине. Слънцето ще огрее света с всичките си лъчи и всичко ще изглежда отново прекрасно и сътворено за да радва.  И радостта ще бъде неописуема, ако знаем в какво да я търсим. Ако знаем и помним, че редом със скъпите джипове и козметики, има хора, които и на 10 подарени стотинки се радват.  Че има такива, които нямат стотинки и за най-грубия сапун ... Ако познаваха слепеца, който всеки ден излага за продан стока за няколко лева, за да се прибере вечер в квартирата си с честно спечелените през деня стотинки ...  

           С припомнянето на Дебелянов искам да дам своя принос към преобладаващото тъжно настроение, като се надявам, че усилването на тъгата ще съкрати времетраенето на цикъла й ...

 

Димчо Дебелянов

* * *


Аз искам да те помня все така:
бездомна, безнадеждна и унила,
в ръка ми вплела пламнала ръка
и до сърце ми скръбен лик склонила.
Градът далече тръпне в мътен дим,
край нас, на хълма, тръпнат дървесата
и любовта ни сякаш по е свята,
защото трябва да се разделим.


"В зори ще тръгна, ти в зори дойди
и донеси ми своя взор прощален -
да го припомня верен и печален
в часа, когато Тя ще победи!"
О, Морна, Морна, в буря скършен злак,
укрий молбите, вярвай - пролетта ни
недосънуван сън не ще остане
и ти при мене ще се върнеш пак!


А все по-страшно пада нощ над нас,
чертаят мрежи прилепите в мрака,
утеха сетна твойта немощ чака,
а в свойта вяра сам не вярвам аз.
И ти отпущаш пламнала ръка
и тръгваш, поглед в тъмнината впила,
изгубила дори за сълзи сила. -
Аз искам да те помня все така...

 

          P.s .  Поради есенната меланхолия и период на чести отсъствия от нета и града, временно прекратявам списването на блога си. 

Желая на всички ангели около мен (които наричам приятели) висок дух и издържливост ... 


Rare Bird - Sympathy




Тагове:   настроение,   наоколо,


Гласувай:
0



1. martito - И в духа на Д. Дебелянов, а и на пос...
23.10.2008 08:36
И в духа на Д. Дебелянов, а и на постинга ти като цяло ще си позволя да добавя
"Молитва"
Сложи ръка на мойте устни,
когато, морна да блуждае,
крила душата ми отпусне
и безутешна възроптае;
сложи ръка и запази ме!
Да не надвие скръб безмерна,
и в гняв, и в горест твойто име
с похулни думи да зачерна!
цитирай
2. nikita6864 - А пазителката ти пожелава ...
23.10.2008 08:36
През времето ти на отсъствие, командире, да откриеш много нови неща, за които да ни разказваш, когато отново се впишеш в блога...

На дOбър път, Командире...
:)(:
цитирай
3. inamay - Добро утро!
23.10.2008 08:40
Ама аз чак сега разбрах, че съм с крила, Воймир! И ще започна да облитам... първо все около блока, после до работата си ще отлетя, пък може из квартала, по-надолу - към града... и току виж в някой ден... охо, помахва някой от високо с крило. Хич да се не чудиш, ами отсега да знаеш - аз ще съм! И знаеш ли, благодаря ти за тъгата, Дебеляновата! Първо, защото много го обичам и второ - ами аз от нея се зареждам, за да виждам радостта!
Слънчев поздрав! Пробвай също като мен да се зареждаш! :)))
цитирай
4. kleopatrasv - Поздрав за теб !
23.10.2008 09:14
С "Есенна тишина " на Христо Кацаров

Утре може да ме огорчите.
С тъжни думи да сгъстите здрача.
Моя ден да заличите.
И да ме покрийте с рани.
Огнена роса да ме опари.
Да ме заболи дори сърцето.
Да се пукне мъката неволно,
като есенните минзухари…

Ала утре… Днес недейте
хубавия ден разваля.
Рано е за дъждовете
ручеите да размътят.
Рано е. В деня чудесен
от стъбла на царевица правя
на децата си една количка.

С паяжина – тънка струна,
колелата й оплитам,
леко да върви. По пътя
нежна диря да оставя.
Сякаш по света пътувам…
И децата са до мене.
Времето ми се търкаля…
Все едно, че пиша песен.
Все едно, че птица галя.

от разтуптителката

цитирай
5. rummi - чакам възобновяването на редовното списване на блога
23.10.2008 10:21
междувременно: четеш вестници и слушаш новини - страдаш от меланхолия. четеш любими автори; общуваш със себе си, приятелите и семейството; наслаждаваш се на златото на есента - няма меланхолия.

и след два месеца да отвориш вестник - пак същото ще пише. и от преди два месеца да зачетеш вестник - няма да познаеш, че е стар. и вчерашния, и днешния и утрешния са "прочетен вестник".
цитирай
6. анонимен - Не че някой ме пита , но аз не съм съгласна :(((
23.10.2008 10:46
За меланхолията , разбира се !
Я се стегни !!!
Също нямам време , тъгувам понякога , но и се радвам на всички вас …Чакам следващия разказ , (понеже така и не посочи източника си ) , когато можеш !


И като си казал , нека е Дебелянов :

МЕЧТИ

Пър-пър, Хасане,
изгоря ти чалмата!

Из пустинната алея,
дето нявга двама с нея
в полунощен час дълбок,
вгледани в една звезда,
дадохме си свят оброк
да се любим навсегда -
скитах сам.
Ненадейно там до мен
някой кихна в тъмнината...
И замаян, и смутен,
взрян в очите на луната,
аз попитах ужасен:
в тая нощ печално-тиха,
в тоя късен, злобен час
кой посмя да киха?
В миг отгадка лучезарна
мойта мисъл освети
и се сетих аз тогаз,
че, настинали отзарна,
в тоя кобен, злобен час
кихат моите мечти.


ПП А по интуиция явно , тази сутрин съм ти оставила в блога си виртуално аспиринче , заповядай там !
цитирай
7. krotalka - Хей командире,
23.10.2008 13:50
не изчезвай за дълго, ще ми липсваш!

цитирай
8. kosara2008 - шъ съ впиша
23.10.2008 14:56
сред рояка звезди, Сър,...и до щастлива среща...там някъде...умната, нъ съ пали мнОго, че да не те мислим...айде със здраве! и не ни забравяй ...нъ сме го заслужили:)
цитирай
9. rummi - командир или не,
23.10.2008 17:05
като се върнеш - отчет!
цитирай
10. helios - Една "скромна" въздишка от мен...
23.10.2008 23:28
Може би вече пътуваш насам...виж колко звезди те очакват...!:)
цитирай
11. vmir - Да, Хелиос, всъщност - слънчице, благодаря ти, както и
24.10.2008 01:33
на всички останали звездички, за красивия ви блясък, но съм длъжен да се съобразявам и с черните дупки по пътя ...
цитирай
12. cefulesteven - Не изчезвай за дълго. Ще липсваш.
24.10.2008 05:57
Не изчезвай за дълго. Ще липсваш.
цитирай
13. vmir - cefulesteven, благодаря, боря се с гравитацията ...
24.10.2008 08:37
Правя възможното веднага, а невъзможното ми отнема време.

:)))
цитирай
14. vmir - Благодаря, Синя Птичке!
24.10.2008 22:21
Обикновено пожеланията ти ме застигат.
Всичко най-добро и на теб!
цитирай
15. анонимен - Съпричастност
25.10.2008 12:49
http://www.youtube.com/watch?v=LBXsJGIs8bQ&feature=related
цитирай
16. анонимен - Привет , Воймир !
27.10.2008 10:19
С пожелания за хубава седмица , повече усмивки и успешна борба с гравитацията :)))

ДИШАЙ !!!

http://vishna.hit.bg/light_breath.gif



цитирай
17. vmir - Привет, Виши!
27.10.2008 11:39
Ти си моята гордост, но трябва да те науча и на други неща ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4093313
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54870
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031