Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2009 05:00 - КАК РАЗПОЗНАВАМ АГРЕСИВНОСТТА
Автор: vmir Категория: Други   
Прочетен: 10354 Коментари: 39 Гласове:
1

Последна промяна: 04.02.2009 05:09


          Агресивността е личностна характеристика. Тя е оръжието, с което някои се домогват до внимание или признание. Това не означава още, че тези хора са лишени от дарби, качества, знания или умения. Но без помощта на агресивността, те нямат увереността, че биха могли да убедят останалите в правотата или качествата си. Не говоря за гнева и възмущението, които и най-търпеливия понякога може да изпита и покаже с основание. Говоря за агресивността, която дори умело прикривана, си остава неизменна характеристика на отношението към опонента или конкурента. Като всяко друго оръжие, крайната цел на агресията е да прогони или елиминира взетия на прицел обект.

Има някои признаци, по които агресивността може да бъде разпозната сравнително лесно и да бъде разграничена от основателното възмущение.

1. Неистините, с които си служи. Агресивния човек е дотолкова увлечен в преследване и прогонване на конкурента, че в много случаи започва да вижда и тълкува постъпките му в крайно осъдителна светлина и става генератор на най-абсурдни измислици за него.

2. Загуба на логика.  Агресивността игнорира аргументираността и стъпва на нелогични твърдения, или приема за доказани недоказуеми твърдения. Например: “Той се има за голямата работа”, което е толкова “очевидно”, че не е необходимо доказателство нито за това дали конкурента наистина така се вижда, нито защо това е толкова възмумително.

3. Приписване на мислене. “Той мисли другите за....” - дори когато такова мислене е крайно неприсъщо на нарочения.

4. Приоритет на личните оценки над проблема. Тази точка може да не говори нищо на агресивните, защото в повечето случаи на тях им е непознато преглъщането на гнева, за да не се пречи на безпристрастното изясняване на истината.

5. И последния признак, който специално искам да посоча, но не и като последен по важност, е, че агресивния не прави разграничение между личността  и постъпките, които могат да варират по редица причини. В припряността си да елиминира конкурента и да се наложи, агресивния бърза да обобщи: Той е мошеник!, а не казва той извърши некоректност”. Ако на него му кажат, че е извършил некоректност, агресивния обикновено няма да се замисли дали не е допуснал грешка, която го представя в невярна светлина, а най-често ще приеме, че умишлено го злепоставят.

Агресията в много случаи e необходимо оръжие за самоналагане. Ако за нас най-важно е отбора на нашата махала да победи, няма да придиряме, че нашите любимци са контузили играчи от отбора на съседната махала. Твърде възможно е и да се радваме, че най-добрите от тях са елиминирани от играта. Ако обаче ни интересува как от отборите на двете махали да изберем най-добрите, възможно е да забележим, че има по-добри от нашите махленски любимци. Просто трябва да престанем да толерираме агресията и да се вгледаме в самата игра.



Тагове:   как,


Гласувай:
1



1. анонимен - Разбира се, че никой не е застрахован
04.02.2009 05:12
от моменти на агресивност. В момент на афект, в случай на самозащита, понякога атакуваме другата страна. Лично аз не оправдавам своите мигове агресивност, защото да запазиш контрол над себе си е много по-разумно поведение. Агресията е истински проблем, когато е хронична характеристика на личността. Подтискането или завоалирането не я неутрализират и в подходящите моменти тя изплува на повърхността.
цитирай
2. iliada - vmir!!!
04.02.2009 07:04
Много интилигентно и точно написано!Дали сме се замисляли някога така задълбочено и анализирали агресивността !Аз си признавам - не, старая се обаче да я задушавам в себе си !За съжаление не винаги успявам!:(
цитирай
3. vmir - 1. анон, да има такива случаи, аз лично оправдавам такива случаи, които за мен не са агресивност, а самозащита.
04.02.2009 09:06
Просто има хора, които отстъпват единствено пред грубата сила, не признават разумни доводи и трябва да знаят, че и те самите стават уязвими в джунглата, в която се опитват да превърнат общата среда.
цитирай
4. cefulesteven - Много, много хубава тема, която ...
04.02.2009 09:08
Много, много хубава тема, която може да се развива ли, развива и е много полезна, защото агресивният тип е един основен модел на поведение и доста опасен.

Благодаря и на номер 1, че спомена за владеенето на агресията. Агресивният тип, често я владее, използва трансформирани нейни лица, които в случаи не приличат дори на агресия от страни. Подлост, клевети, инсинуации, любител е на интригите и често жертвата му изглежда агресивна, не винаги способна да се защити.

Искам да добавя и още една важна черта в скицата на агресивния образ:

Той обича да изразява личното мнение като становище на по-голяма неясна група. Той не казва "аз", а "ние" като не е ясно кои представлява и обикновено не представлява никой друг освен себе си, но така създава чувството, че представлява цялата общност.

"Тук НИ пречиш. ВъзмутенИ СМЕ от поведението ти."

Забелязал съм го и при някои "народни трибуни", при някои партийни ултраси, но онова е по-скоро неволно, асимилиран като личен пропаганден език, а пропагандният език си е по принцип агресивен.

Много още, много още може да се напише по темата ти. И е изключително стойностна за мен. Хванал си и основните черти на агресията, за което съм ти и лично благодарен.

цитирай
5. vmir - Krizt, и мен все по-често ме заболява глава като видя някои писания тук,
04.02.2009 09:16
но се надявам самокритиката да надделее. Струва ми се, че всеки тук има капацитета да си отговори добро ли е това това положение.
Приятен ден!
цитирай
6. анонимен - Добро утро, прав си Воймир,
04.02.2009 09:19
Разпознавам я най-вече по липсата на желание за комуникативност и налагане на собственото мнение на всяка цена...под формата на всякакъв вид насилие /активно или пасивно/. Причините за нарастващата агресия, особено сред младите, са много дълбоки и обект на най-различни научни изследвания.Често пъти в агресия преминават и хора, преживяващи вид отчуждаване, песимизъм, апатия, депресия и други подобни състояния. Изобщо човек е склонен към нея, ако не получи адекватно възпитание и подобаващ личен пример от възрастните, след време подтискането й става все по-трудно. Един индикатор за това, например при децата е насилието над животни...изобщо темата е обширна! Е тук, в блога, в интернет, я виждаме в словесна форма и служи за нечие самодоказване или забавление...което аз лично не разбирам!Благодаря, постингът ти е много полезен за идентифициране на някои процеси тук!
цитирай
7. vmir - Илианa, не съм забелязал и следа от агресивност у теб!
04.02.2009 09:24
Моите уважения, ако това ти коства усилия, защото явно са успешни. Колкото за възможните редки изблици, не се притеснявай, сам Исус, най-кроткия и търпеливия измежду търпеливите, също избухна веднъж, за да изгони търговците от храма. И вярвам, че е имало защо.
Благодаря ти!
цитирай
8. vmir - Сefulesteven, да съгласен съм напълно с допълненията ти, за които ти благодаря!
04.02.2009 09:29
Просто споделих аз как разграничавам агресивността, а това ми е необходимо, за да си обясня спорния въпрос.
Приятен ден!
цитирай
9. vmir - Привет Виши,с всичко съм съгласен, но бих искал да направя едно уточнение за самоподтискането на агресията -
04.02.2009 09:34
не мисля, че с времето става по-трудно, който има навика да се владее, с времето има реалния шанс да види безсмислието и личните ограничения, които тя му налага в личен и обществен план. Стига да не се изкуши да чака и дивиденти за "задобряването" си!
Благодаря ти и приятен ден!
цитирай
10. анонимен - ...който има навика да се владее...
04.02.2009 09:58
да, тук е разковничето!

как беше:
...сееш МИСЪЛ и жънеш действие, сееш действие и жънеш НАВИК. сееш навик и жънеш ХАРАКТЕР, сееш характер и жънеш съдба…

Приятен ден и на теб!
цитирай
11. viki11 - Агресивност се проявява и при чу...
04.02.2009 10:14
Агресивност се проявява и при чувство за безсилие, когато ти нарушават правата, а ти имаш чувство за справедливост. И я жадуваш - справедливостта.
цитирай
12. viki11 - Към коментар 10Остава и да види, ...
04.02.2009 10:20
Към коментар 10
Остава и да види, че понякога простотията без агресията не може да се спре.
Пример, много режими, които стягат редиците на изпростелия измързеливен народ.
В по-малки пропорции го има и в ежедневието.
ПРимер, Дими от Сленг тупанясал генеколога, защото се държи неподходящо с бременната му съпруга. За справка, Дими е генеколог и знае за какво става дума. Освен това е свестен човек. Ако разчита съда да разиска случая, ще удари на камък. Единствения начин, агресивно се оправяш сам. Така простаците са малко по-подтиснати и не са стимулирани към наглост с бели ръкавици.

Личната ми борба е с ужасното лицемерие , което ни залива отвсякъде, даже се тръби, че било въпрос на добро възпитание. Добре ,че сме видяли свят, да знаем, кои са добрите възпитани хора .. по света. Тук не могат да бъдат видени, винаги има щой да им скърши крилете.
Затова една МАЙНА у нас е най-прекрасната реакция в тази слабо развита страна. Докато се освести, поне.
В чужбина съм проверила многократно стойността си и не бих се притеснявала за нея. Притеснявам се за живота си с лицемерите. И си решавам проблема с агресивност. В удобни случаи и с лекари и подобни. Ако не бях само аз, дай Боже, по-малко хора ще умират от лекарското безразличие и простотия. Ще спра агресията веднага, щом обществото се пребори за други резултативни мерки. :)
Агресията навлича върху мен проблеми, но избирам по-малкото зло.
Тук в блога също има големи мошенници, лицемери и измамници, също има повод за напълно оправдана агресивност. Някои ги хващаме, а други не.
Друг е въпросът, че в живота и природата покрай сухото гори и мокрото.
цитирай
13. vmir - Не случайно се гордея с теб, Виши! Намери точното обяснение!
04.02.2009 10:23
По-добре едва ли може да се каже!
Благодаря ти!
цитирай
14. vmir - 12. viki11, агресивността парализира диалога.
04.02.2009 10:37
Тя помага да се игнорират всякакви други съображения, затова като правило успява в комбина с наглостта, която не се притеснява да издигне и най-неправдоподобното "обяснение".
Не дай Боже обаче да си в слаба позиция, прецакана и безпомощна. Тогава агресивността поради безсилие ще прогони и последните остатъци от съвест и доброжелателство, и оставаш сам. Пък и как да помага някой, като го изкарват по-черен от дявола, независимо персонално, или по принцип?
цитирай
15. vmir - 13. viki11, аз не разбирам крайната ти взискателност към хората.
04.02.2009 10:47
Това твое поставяне със замах на всички под общ знаменател, това настойчиво търсене на лицемерите и мошениците... Сякаш имаш задача да освободиш света от злото... За мен това не е сериозно, а ти май и страдаш, че не можеш да ги пребориш.
Робуваш на предубеждения и аз го казах в постинга - осъждай постъпки, а не хора!
Иначе в търпението и самодисциплината ще виждаш единствено лицемерие, а в опитите да ти помогнат - корист, лъжи и използвачество!
цитирай
16. krotalka - Дали само във виртуала, са агресивани тези хора?
04.02.2009 11:19
Как се държът в личните контакти ? Това ми е интерестно да науча. Дали по същия агресивен начин реагират и в живота? Другото го е казала Виши в коментар 11.
цитирай
17. monna - Във всяка игра трябва да има ...
04.02.2009 11:29
..артистизъм, който да омекотява и придава блясък
на скритата агресия. Не,.. на явната агресия, а тя си съществува, навсякъде, въпреки всичко...
Поздрав!
цитирай
18. vmir - Кроти, не знам. Чувал съм, че агресивни във виртуала хора, били като мушички в реала.
04.02.2009 11:40
На мен това ми се струва невъзможо и все си мисля, че подобни твърдения отговарят единствено на желанията на агресивните да придадат по-популярен вид на агресивността си.
цитирай
19. esen - Подложена на агресия
04.02.2009 11:52
и страдаща от нея, без на мен да е присъща, само ще кажа, че съм ти благодарна за този постинг! Твоя точен анализ, заедно с коментарите, които идеално го допълват са толкова необходимото представяне на въпроса тук!
В момента ми е затруднено писането, но ще следя с интерес! Благодаря ти!
цитирай
20. vmir - Мона, Артистизма ни спасява от опасността да се вземем твърде насериозно.
04.02.2009 12:01
Определено съм "ЗА" артистизма!
Много добра забележка, благодаря ти!
цитирай
21. vmir - Есен, четох за ръката ти. Да извади човек от равновесие е една от основните цели на агресията.
04.02.2009 12:11
Съжалявам, че си изгубила равновесие. Подобно последствие за мен е обща загуба, защото сваля общото ниво. Но има и по-лошо. Знам случаи, когато след като са били прицел на агресия, хора правят автомобилни катастрофи с човешки жертви.
цитирай
22. bizcocho - Правилно си го казал:"Дом...
04.02.2009 13:03
Правилно си го казал:"Домогване до внимание"Относно нелишеноста на тези хора от дарби и качества,аз малко се съмнявам.Приемам,че е констатация,но запазвам свое мнение,че ако ги имат те биха били забелязани:)При такива хора аз забелязвам агресията и автоматично изключвам вниманието си към тях,без да искам да знам какво още притежават:)Поне от моето полезрение,както и от живота ми те изчезват,заедни с всичките им недоказани пред мен качества.Не ги уважавам!:))
цитирай
23. vmir - Bizcocho, не съм много съгласен с теб. Вярно е, че агресията е необходима, за да компенсира липса на поне едно липсващо качество,
04.02.2009 13:15
но пък нямам впечатления да са пълни бездарници, даже намирам, че някои от тях да развили забележителни дарби. Реакцията ти е напълно оправдана, защото не е редно някой да ти отнема правото сама да провериш и да се убедиш в истината.
Това, което в крайна сметка се получав в резултат от агресията е, че се деформират критериите за оценка. Някои застават на страната на агресора, в когото виждат силата или истината, а други се отвръщат от него и престават да се интересуват дори от реалните му дарби. Шансовете за разбирателство в такава среда намаляват, чуваемостта и смисъла изчезват, остават само личностите с деформираните оценки за тях...
цитирай
24. feq - Актуална тема, Воймир, поздравления!
04.02.2009 13:18
Проявите на агресия за мен са избиване на комплекси...
независимо в кое пространство - реалното или виртуалното.
Законът на джунглата - оцеляват по-силните вече се промени!
Оцеляват НЕ по-умните и по-можещите, а по-приспособимите към всякакви ситуации!
цитирай
25. vmir - Здравей, Феичке!
04.02.2009 13:24
Да, агресия = деформация! Всичко, до което се свежда спора е: "Откъде накъде пък той?" Без доказателството защо пък трябва да е другия...
Благодаря ти!
цитирай
26. bovari - Не случайно носите званието Командира, vmir!:)
04.02.2009 14:42
"Просто трябва да престанем да толерираме агресията и да се вгледаме в самата игра. " !!!!
Казва всичко най-важно, за мен!
Грешката, която правим е че приемаме живота като СЪСТЕЗАНИЕ. Състезаваме се за по-престижна работа, по-високи доходи, по-скъпи коли, по-луксозни жилища, по-красиви любовници........какво ли още не. А животът е по-скоро ЗАБАВНА ИГРА, в която ще бъдеш щастлив не когато притежаваш, а когато намериш своето място.

Поздрави, vmir!
цитирай
27. bizcocho - Прав си!Шансовете на такива хора да ...
04.02.2009 14:53
Прав си!Шансовете на такива хора да са допуснати до моят свят са нулеви!Не бих търсила доказателства за качествата им,не че не мога да ги видя,но е достатъчно това единствено/агресивноста им/,за да не проявявам интерес към личността им!Общо взето усетя ли споменатото от теб качество,винаги давам шанс на отсрещния да докаже,че спрямо мен то липсва:)/имам си свои начини/:)Почти никога не съм се излъгвала в предварителната си прогноза за последвалото.От там насетне ,вече съм доволна от себе си и убедена от правилноста на реакцията ми:вратата им към мен е затворена!
цитирай
28. vmir - Привет, Бовари, приятно ми напомняш две неща, даже три:
04.02.2009 15:06
1. "Защо да приемаме живота насериозно, като никой не се е измъкнал от него жив?"

2. Император Октавиан-Август с вероятно най-успешното властване в историята на империята, строил, укрепвал и реформирал без печално известните напъни, интриги и извращения на други след него. На смъртния си одър питал "Добре ли изиграх ролята си?" - какво трогателно откровение за личната му незначителност спрямо главната роля, която му е била поверена от обстоятелствата! За разлика от други, които са се провъзгласявали за богове със закон, наказвали са със смърт за неспазването му и са причинили разруха вместо разцвет.

3. Номо Ludens - (Играещия човек) - Книга, в която Хьойзинха представя развитиено на цивилизацията като резултат от задоволяване на нуждата от игра.
В нея той пише още преди залповете на Аврора, приблизително следното: "Комунизмът освободи човека от вина и грях и му даде фалшивото самочувствие, че е господар на съдбата си". Днес това го виждаме в толкова много неща!
цитирай
29. vmir - Bizcocho, това е една много адекватна мярка, защото агресивния освен другото е готов да подпали света, но да наложи своето!
04.02.2009 15:14
Не виждам идея, която да заслужава такава цена.
цитирай
30. bizcocho - vmir
04.02.2009 16:16
Мисля че реакцията ми,споделена от хората като мен,довежда до съответната в отсрещната страна,а именно:Те остават да се пържат в собствения си огън,рушейки сами в него предполагаемите от теб някакви им качества.И този избор си е лично техен,за който аз напълно отказвам да нося отговорност.Защото остатъка от тях не е продукт на моята реакция,а на тяхната собствена.
цитирай
31. vmir - Bizcocho, да но, останали без публика, понякога увеличават и агресивността срещу опонентите си и се опитват да унищожат тях, а понякога и успяват.
04.02.2009 16:35
цитирай
32. bizcocho - vmir
04.02.2009 16:42
Понякога,може би спрямо някого успяват,но...докато в един момент не унищожат сами себе си. Поне в случаите,в които съм се сблъсквала,крайния резултат е бил такъв!
Едно бясно куче,колкото по се пени,по към собствената си смърт върви!
цитирай
33. letisi - лично за мен агресията е един вид прикритие на страх и неувереност...
04.02.2009 17:12
рядко толкова силни чувства и прояви са това за което се представят..всяко нещо което е хиперболизирано на първо място има за цел да убеди самия автор... поздрави за постинга:)))
цитирай
34. vmir - Bizcocho, нямам предвид крайностите, а по-разпространениите случаи,
04.02.2009 20:31
където само повишеното ниво на агресивност може да подскаже за някаква подмяна. Мисля, че точно такава подмяна се извършва напоследък в блога. Могат да бъдат забелязани странни метаморфози и синхронизации... Необясними нападки и провокации, стана тягостно...
цитирай
35. vmir - Letisi, благодаря, да съгласен съм! Аргументите говорят сами за себе си, а многото шум почти винаги е индикатор за нещо нередно.
04.02.2009 20:42
:)))
цитирай
36. neslanchice - Поздрави за темата.
06.02.2009 01:55
Много се доближава до моите разбирания за агресията. Преди малко четох един постинг, който отговаря на всичките ти критерии за разпознаване, че и на повечето допълнения в коментарите. С такива постинги е пълно напоследък, но мен този ме впечатли. Не липсва нищо характерно за агресията, като по учебник - обиди, клевети, налагане на всяка цена с всички средства, даже и нещо в повече забелязах - цялото писание е отровено с толкова злоба, безсилие, обидни квалификации, насочени открито към конкретен човек, който не е провокирал пряко това по никакъв начин, че агресията изцяло поглъща здравия разум у четящите и коментиращите (които и ако имат такъв). И мисля, че страшното на агресията е нейното лавинообразно увеличаване и това вече го има реално тук. Остава загадка за мен какво по принцип кара можещи и уважавани хора да се държат по този начин. И както тази проява на агресия, която ме впечатли най-скоро, така е и по принцип. И е много обширна темата. Много съм съгласна за деформирането на критериите. И тук, и в реалния свят много застават на страната на агресора - по-лесно е.
Да, много искам да престанем да толерираме агресията - и тази тук, и в реалния свят - тя просто си е агресия и е страшна. Когато можем да избираме дали да допуснем агресията до себе си, хубаво. Но ако нямаме избор? Ако някой иска да ни изгони от собствения ни свят и не можем да се преборим, тогава какво? Не че нямаме право, не че пречим, не че той е по-умен, просто е по-нагъл?
Какво ще стане с децата ни, които все повече и само това виждат? Аз все някак ще се справя, опитвам се и почти успявам, но как ще се справи синът ми? Трябва да го възпитавам в агресия за оцеляване ли? Предпочитам да му покажа, че животът е хубав и си заслужава човек да е добър.
цитирай
37. vmir - Neslanchice, великолепно точно поставени въпроси!
06.02.2009 09:37
Вероятно ще се опитам да дам частичен отговор на някои от тях, но въпреки изкушението, днес не съм в състояние.
Желая ти приятен ден!
цитирай
38. neslanchice - :-)
06.02.2009 12:03
Мисля, че разбирам и ти благодаря.
Поздрави и усмивки :)))
цитирай
39. vmir - Neslanchice,
06.02.2009 12:10
и аз ти благодаря!
:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4092807
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54869
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031