Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2009 19:12 - САМО ЗА ГЕНИАЛНИ
Автор: vmir Категория: Други   
Прочетен: 2952 Коментари: 13 Гласове:
0



          “Иimage не забравяй да пишеш колкото е възможно по-сложно, неразбираемо и където е възможно - с правописни грешки” – това беше един от първите ми съвети по писане на статии, когато в късния соц. спечелих конкурс за научен сътрудник.

-         Мислех, че трябва точно обратното – смутолевих аз.

-         Тогава ще трябва да вършиш огромна работа за резултати, които ще приемат за очевидни истини. Как в такъв случай ще ги накараш да мислят, че си умен?– беше отговорът.

-         А правописните грешки? – запитах.

-         Много ясно – ако не създават впечатлението, че си съсредоточен върху гениални идеи, пред които правописните грешки са нищожни дреболии, поне ще дадеш възможност за критика, с която лесно да се съобразиш. Така ще оправдаеш труда на рецензентите и те няма да се чувстват длъжни да посочват глупостите ти в текста да не би да си създадат проблем – беше отговорът.

         Впоследствие се срещах не един път с четива, писани по този начин, включително и напоследък в блога. Сега поствам едно такова, създадено в университета в Кембридж специално за умствено надарени индивиди, и да изглеждам още  по-умен, начетен или недостижим, ви го давам в оригинал на английски език.

 

From Cambridge University

Olny srmat poelpe can raed tihs.
I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty  uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig  to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn"t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rghit pc lae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.   Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Amzanig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs psas it on  !!  

 

Е, сега пък да не ми кажете, че английския хумор не ви пасва на вкуса? Сакън!!!

 

Важно пояснение: Заинтересованите да си търсят дипломите за гениалност в Кембридж.

....



Гласувай:
0



1. анонимен - Еех, език мой, враг мой...
13.05.2009 06:25
Добро утро, Воймир, ми не съм от генЯлните, ама нали може да го прочета ;)
Сега разбирам откъде ти е "сложното" писане, пък то каква била работата! Добре, че се поразписахме из тези блогове, че да се видим на какъв хал е грамотността ни... и май можем да вярваме на статистиките, че всеки пети е зле!
Лек ден!
цитирай
2. vmir - Добро утро, Виши!
13.05.2009 07:10
Чети, Виши – написали са ти, че е само за много умни и добре, че не претендираш за гениалност, защото не съм упълномощен от Кембридж да издавам дипломи. А моето “сложно” писане е от естествената ми гениалност, ако добавя и привидна такава, току-виж съм предизвикал оглупяване у по-чувствителните и самокритичните.
цитирай
3. анонимен - Воймир,
13.05.2009 09:30
добре, ама пусто транскрибиране, озори ме, направо почувствах сизифовски мъки ... по-учена едва ли ще да стана, пък и мястото за най-умната българка вече е заето, да ти го припомня малко : http://www.vbox7.com/play:730a79a8
Видно е, че сме достойна конкуренция, няма да се даваме на едни англичани, де, ние сме едни философи с широк взор и мироглед!
NB Да се разбира естествени, но вродени, а не дървени!:)
цитирай
4. vmir - Благодаря, за съвършения пример, Виши!
13.05.2009 11:21
Тази с мед да я нахраниш, че така прекрасно жестомимически допълва и причината за съвършенството на този демонстрационно – образователен скеч! А това са ясните и незабавно проверими твърдения и понятия. Представяш ли си обаче какво се получава когато думата “комунисти” се замени с по-дипломатичното определение “лошите” – “Лошите са виновни за всичко лошо. Лошите не заслужават ...”
Кой ще има да възрази нещо на такива твърдения, м? Даже и още по-актуалното: “Маскарите са виносни за маскарлъка ни! Всички са маскари!!!”

А си заслужава да обърнем внимание, че текста на скеча е взет почти дословно от учебниците по марксизъм-ленинизъм, където вместо написаното “капиталист”, мацката рецитира добавеното “комунист”. Ето тези ехидни прости заменки са най-гениалното творение на прехода и олицетворяват не само гениите на прехода, но и формулата им за просперитет, благодарение на която актрисата е заработила и хонорара си.
цитирай
5. анонимен - Представям си!
13.05.2009 12:42
Мислиш, че е постановка, може, мисля че е от "Тройка по никое време", въртеше се преди време по тв7, бяха пълни с улични изяви, та не знам... В днешно време не сме наясно с дефинициите, достатъчно е да знаеш една две умности, и после само "менкай" понятията /т'ва по новому казано/ и минаваш за спец! А интелигенцията, призвана да ограмотява, образова, възпитава естетически и вкусови качества в младите, просто отстъпи от борбата за духовното ни развитие поради ред, известни нам причини. В общи линии вече всички живуркаме, прегърнали девиза : Каквото и да ти говорят, знай, че става дума за пари!!! Е как да се получи тогава, когато принизихме до това критериите си за качество на съвременен живот?!
цитирай
6. vmir - Ми аз затова изоках по едно време, че цялото официозно културтрегерско войнство не можа да надскочи представата за доблест на пича майор Деянов,
13.05.2009 13:21
който яко къртеше не мивки, ами направо самата държава. Но фокусът хем да къртиш държавата, хем и да я управляваш става само с гарантирани своевременни менкания за предпазване от евро срама, а гордостта да къртиш си иска своите задължителни действия, макар под прикритие или поне под чадър...
Я виж как тези дни цяла партия замалко да подменят само с един навреме скрит печат...
цитирай
7. анонимен - Айде, отиде коня у ряката ;)
13.05.2009 13:45
не ми се коментират тейзи неща като футбол, политика и прочие...Не е нужно да си суперграмотен, за да си наясно, че у нас фсичко може да се $ Оправи $ с подпис и печат :(
Ще ми се да драсна някой ред и аз по въпросите за правопис и правоговор, но по - натам!А на теб лек ден!:)
цитирай
8. vmir - Ми навървени са нещата с подмените, Виши!
13.05.2009 14:14
Когато намерения се постигат с подмени, логично е подмените да са навързани не случайно. Няма лошо да се гледат и всяка сама за себе си. Аз съм "за".
Лек ден! :)
цитирай
9. vmir - Виши, Виши, май с теб сме единствените кандидат - гении в околността.
16.05.2009 10:28
Може дори да сме гениални, ама да не знаем...
цитирай
10. анонимен - Ама това е отчайващо!
16.05.2009 11:26
Мислех, че не сме сами, да не сме заплаха за целокупното человечество?!Знам, че си добър другар, но въжето мога да си взема и сама...толкова ми е зле...
:)))
цитирай
11. vmir - Споко, де! Ако мълчанието е знак за съгласие, може и да не сме чак толкова страшни...
16.05.2009 11:50
Ми то човек никога не може да бъде сигурен в тези работи... Я виж колко реабилитирани посмъртно има... Нема се зяносваме за едното любопитство, я!
цитирай
12. анонимен - Добре, Воймир, дано си прав!:)
16.05.2009 13:00
Мен посмъртната слава много не ме грее, аз нямам нищо, с което "Сотбис" да ми зарадва наследниците!:)
цитирай
13. vmir - Мда, винаги съм смятал, че не е съвсем гот човек да си умре като овца без история.
18.05.2009 18:47
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4102517
Постинги: 673
Коментари: 10309
Гласове: 54892
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930