Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2009 13:18 - АХ, ТАЗИ ЧАЛГА!
Автор: vmir Категория: Други   
Прочетен: 8956 Коментари: 25 Гласове:
8

Последна промяна: 26.09.2009 18:37


image Според мен, понасянето на определена доза простотия е необходимо като противоотрова срещу отравяне. Мен не ме дразни чалгата, даже ме забавлява с примитивността си.  Невъзможно ми е да извадя от паметта си името и на една такава песен, от фолкфуриите мога да разпозная само Сашка Васева, (не съм я виждал да пее) и Глория (защото ми е малко нещо като някогашна съседка и не си спомням как пее), но пък и не мога да си позволя лукса да ги ненавиждам, защото ще трябва да си мобилизирам издържливостта на нервите. Понякога ми се струва, че чалгата е фантомно понятие за удовлетворяване на нуждата ни от самоизмъчване. Просто се намират добри души, които приемат функциите на инструменти на мъчението. Не е правилно да отвръщаме с презрение на тяхната услужливост. Мисля, също, че ролята на чалгата се подценява, защото външните реакции от възприемането й  са ясни индикатори за вътрешната същност на човека. Хора или колеги, които съм срещал в продължение на години и са ми изтъквали пълното си съгласие с мен без да сме били близки, разбирам бързо колко са ме разбирали, когато мерна разчувстваните им от чалга, преди това делови или достолепни физиономии. Убеден съм,, че без това инфо, рисковете от предоверяване и бъдещи недоразумения щяха да ми бъдат увеличени.  Да ненавиждаме чалгата е все едно да бием самара вместо магарето.  Иска ми се да сменим магарето с расов жребец. Засега жребеца очевидно го няма, редно е да се разберем защо. В противен случай ще продължаваме да бием по самара. Бах мааму и самар!

клик по каката
image

Това долу пък е утешителна награда за прочитането на постинга....





Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. frina - vmir,
24.09.2009 13:21
и теб ли заразих с чалгатематиката? Ще си направя харакири и няма да пускам подобни постинги повече:))
цитирай
2. martito - ". . . чалгата е фантомно по...
24.09.2009 13:21
"...чалгата е фантомно понятие за удовлетворяване на нуждата ни от самоизмъчване..."
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
3. vmir - 1. frina,
24.09.2009 13:27
frina написа:
и теб ли заразих с чалгатематиката? Ще си направя харакири и няма да пускам подобни постинги повече:))


Естествено, мисля, че ти го бях подсказал. А това ти го пишех като коментар, но видях, че е станало неприлично дълго за такъв и го постнах.
Ти си Музата в случая. :))
цитирай
4. vmir - 2. martito,
24.09.2009 13:32
martito написа:
"...чалгата е фантомно понятие за удовлетворяване на нуждата ни от самоизмъчване..."
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


С теб май треперим в синхрон. Забеляза ли онзи ден как точно в 11.42 написахме коментари към една и съща блогърка, макар и в различни блогове. Никога преди това не бях я коментирал, а също и ти май за сефте я коментираше. :))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
5. martito - Не:)
24.09.2009 14:00
Не съм забелязала изобщо:)
Нищо ново за мен де;)))
цитирай
6. vmir - 5. martito,
24.09.2009 14:04
martito написа:
Не съм забелязала изобщо:)
Нищо ново за мен де;)))


ми то и аз съм така и затова не му обърнах специално внимание. :)))
цитирай
7. krotalka - Чалгарско време, чалгарска кОлтура, чалгарски манталитет!
24.09.2009 20:39
Това еположението Воймир. Ние ги плюем, а те си мислят, чедъжд вали...
цитирай
8. vmir - Привет, Кроти!
24.09.2009 21:03
krotalka написа:
Това еположението Воймир. Ние ги плюем, а те си мислят, чедъжд вали...


Струва ми се, че имаме и поне още два варианта:
1. Да гледаме на тях като на ощетени от жестокия преход индивиди и да ги подпомагаме доколкото е възможно в чалга-изявите им, за да не правят по-големи глупости.
2. Да оставим чалгата сама да говори за себе си.

Омръзна ми да се изненадвам как големи критици на чалгата знаят толкова много подробности за певачките! :))
цитирай
9. bovari - :)))
24.09.2009 22:27
Бах мааму и самар! ...

Nemski profesorski trud dokazal , che pop folka u nas e otdushnik za tonovete agresia,koqto ponasqt bulgarite/sigurno e poqsnil i koi bulgari:)/
Izvinqvam se za latinicata-prinuda
цитирай
10. vmir - 9. bovari,
24.09.2009 22:31
bovari написа:
Бах мааму и самар! ...

Nemski profesorski trud dokazal , che pop folka u nas e otdushnik za tonovete agresia,koqto ponasqt bulgarite/sigurno e poqsnil i koi bulgari:)/
Izvinqvam se za latinicata-prinuda


Благодаря ти за научното обяснение, приемам го! :)))
цитирай
11. анонимен - Само да ви допълня, че съм чела подобни догадки за дискомузиката,
25.09.2009 11:46
която също не се харесва мнозина. Не бива да се забравя, че младите хора са по-буйни в забавленията си.Така че, колкото по-танцувална е една музика, толкова по-популярна е тя.Това са обективни неща, с които се съобразяват заведения и дискотеки, както и телевизии. В такъв смисъл е 'масовото' влияние на попфолка, който няма как просто (каквито и претенции да имаме самите ние) да не отразява и балканския ни манталитет, аз лично не смятам, че като музика е супертрагична, от нея за себе си изключвам кръчмарската чалга, която пък не коментирам, защото хич не я познавам ...
цитирай
12. kleopatrasv - Остави тази чалга....
25.09.2009 16:59
Като видях аватара ти, забравих какво щях да ти пиша.
Навремето слагах плакати " Не на чалгата!!!!", сега продължавам, това е в буквален смисъл- просто простотия !
Поздравления за смяната на аватара !
цитирай
13. анонимен - досега
25.09.2009 20:02
не бях чел по-готино определение.....Изкефи ме !Поздравления!Днес те навестявам за пръв път,но ти ставам фен.Грабна ме.Още веднъж те поздравявам и ти желая приятна и спокойна вечер!Христо
цитирай
14. vmir - 12. kleopatrasv,
25.09.2009 22:50
kleopatrasv написа:
Като видях аватара ти, забравих какво щях да ти пиша.
Навремето слагах плакати " Не на чалгата!!!!", сега продължавам, това е в буквален смисъл- просто простотия !
Поздравления за смяната на аватара !


Права си, Кралице, но дълга ми към морала на войската ти ми наложи да си изкажа мнението.
цитирай
15. vmir - 13. анонимен,
25.09.2009 22:52
анонимен написа:
не бях чел по-готино определение.....Изкефи ме !Поздравления!Днес те навестявам за пръв път,но ти ставам фен.Грабна ме.Още веднъж те поздравявам и ти желая приятна и спокойна вечер!Христо


Благодаря, Христо! Добре си дошъл!
цитирай
16. palisandar - Самоизтезания, ммммм, издърпват ...
26.09.2009 01:15
Самоизтезания, ммммм, издърпват за лево ухо представата за самобичуване на площад, агора ,мегдан или кладенец некъде в равна ТоПруджа... И почму так, а не инак, т.е. в килера, в ъгъла, до гергефа, самовара и лачените трандафори ? Ух! :)))
цитирай
17. vmir - 17. palisandar,
26.09.2009 03:38
ми нали и килера требе да са чисти понекогаш.
Па и на мегдано ноо ора и дваж по-ноо очи, току-виж некой зел че видел нещичко си. :)))
цитирай
18. vmir - 11. vishnichka,
26.09.2009 04:00
да, съгласен съм, забелязваш ли как кротичко си пее певеца в клипчето и даже незабележимо, но пък изпуска мелодичната музика и песента така, че няма как да останеш безучастен дори и да не разбираш какво пее. Обратното, оставам с впечатление, че нашата чалга придърпва с едни не само дебели намеци, ами направо дебелашки призиви, сякаш едва ли не всеки момент ще ти поднесат чифт гигантски цици в чинията, за да се подсетиш, че те насочват към тънката част... Абе, мани, сякаш сме расли в гората, или поне тези, които поръчват музиката...

Благодаря, Виши! :)
цитирай
19. анонимен - Добро утро, Воймир,
26.09.2009 10:31
донякъде обаче, е само така ... описваш го сякаш навън това е нещо ужасно лошо и животоубиващо, но би ли помислил за това, което виждаш тук, в блог.бг?!

Би ли следвало задушевния кич, който се предлага от противниците на чалгата(оказа се, всички сме такива) и събира стотици прочити и коментари (почти всеки ден го има на корицата, под най-различни форми и показваните виртуални цици са един от малките, според мен проблеми за опростачването) да се смята за добро и животоспасяващото, щом вървим по пътя на отричането и противопоставянето, което за мен не е съвсем достатъчно да ме убеди в правотата на правещия го, особено когато той непрекъснато сам подчертава непознаването в детайли поради нетърпимост към (су)обектите за, които се "дискутира" ... това по приницип!

Май е по-добре, Воймир, да приключа хубавата ти тема, да ти благодаря и пожелая приятен уикенд!
цитирай
20. vmir - 19. vishnichka,
26.09.2009 12:45
много сложни въпроси ми задаваш, Виши, за да мога да ти отговоря правилно, ама пък от друга страна много ми е трудно да приема, че трудните задачи трябва да се изоставят просто така...
цитирай
21. martito - Ах, тази чалга:)))
26.09.2009 16:31
Чия рожба била тя;)))))))))))
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=403038
:)))))))
цитирай
22. vmir - 21. martito,
26.09.2009 16:48
Благодаря, Мартито, добро обяснение, и аз имам усещането, че пародийните любовни описания съвпадат с действителните представи на новия български елит. Как само почти без изключение като трупнат милиончетата и веднага сменят жената с някоя едрогърдеста млада героиня от чалга-епоса, сякаш само това са си мечтали цял живот!
Одма го качвам в постинага, че ми е по темата...
цитирай
23. kleopatrasv - Добре се спрявяш.
26.09.2009 21:25
Продължавай и весело настроение за теб !
цитирай
24. vmir - 23. kleopatrasv, слушам, Кралице!
26.09.2009 23:44
Имаме нов супербоец в следващия постинг.

Приятна вечер! :)))
цитирай
25. vmir - Ето и още един интересен постинг за чалгата:
27.09.2009 14:59
http://alex4o.blog.bg/zabavlenie/2007/07/11/da-si-podrusa-kosata-rusa-ili-nekoi-zabludi-za-chalgata.89499
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4102842
Постинги: 673
Коментари: 10309
Гласове: 54892
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930