Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2009 10:40 - Сняг, размишления и снимки
Автор: vmir Категория: Други   
Прочетен: 3608 Коментари: 18 Гласове:
17

Последна промяна: 20.12.2009 10:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Обичам свежестта на прясно навалялия сняг. Неведнъж съм се питал доколко е възможно да се улови и съхрани усещането, което непокътнатата снежна белота придава на околността. Затова, макар с ден-два закъснение, взех със себе си фотоапарат на път за свиждане в Александровска Болница. Искаше ми се след свиждането да заснема някоя и друга гледка, която нямаше да е същата без пухкавата спокойна белота наоколо. Речено – сторено. Първото, което ми се наби в окото, беше дърво с ябълки. Не бях виждал отрупано едновременно с плод и сняг дърво. Навалян с двудневен сняг луксозен Мерцедес под дървото допълваше усещането за изненада на звяр и природа. Но изненада от сняг в края на декември, след като помня еднометровите преспи от 24 октомври 1975?  О-хооо, задържалите се допреди броени дни 10 – градусови температури трябва да имат пръст в тази работа. Няма как да назначаваш нощни дежурства за снегопочистване, докато наоколо си щъкат по къси ръкавчета, пък и кога друг път е бивало от плюс 10 температурата да се обърне на минус десет за две денонощия... След това прозрение се сетих, че централната сграда на Александровска Болница е доста внушителна и май си заслужава да бъде погледната как изглежда вечер с огромните борове пред себе си, на които снегът може би подсилва величието и подчертава упованията, с които вероятно повечето пациенти пристъпват прага на подобно заведение. И тъкмо да снимам на метър от портала на болницата, излиза смачкан дребен човечец от охраната и от отегчените му коментари подразбирам, че ми се чуди какво толкова съм се вторачил в досадната гледка пред себе си. Казвам му, че ще снимам, а той не вярва, защото според него никой никога не снима по тъмно. Правя фаталната грешка да му обяснявам любезно вместо да го игнорирам и да си направя снимките,  което дава възможност на човечето да вземе инициативата в свои ръце и да бъде осенен от колебанието, че май не е много редно да правя нощни снимки на НЕГОВИЯ обект. Аз от своя страна затъвам в грешката си да обяснявам с глупавото убеждение, че казвам очевидни неща, които няма как да не бъдат признати. За да спестя още по-глупавия разговор, направо ще кажа, че си изкълчих мозъка, докато проумея, че дребното смачкано одъртяло човече беше смесило неразривно понятията действиеи територия”. Беше твърде късно да си придавам свиреп вид, за да не ми се налага да слушам, че ако аз си позволя да снимам, само за минутки полицията ще ме окошари, защото веднага след като аз натисна бутона на фотоапарата, смачкания дърт дребосък щял да  натисне бутона на джиесема си за да ме обади на полицията. Да снимам колкото си искам и каквото си искам, ама оттатък линията на портала, на територията на болницата мога да правя всичко друго, но не и да снимам. Нямаше смисъл да обяснявам, че никой не забранява на туристите да снимат фасадата на Пентагона, камо ли тази на болница, за да повярвам в подобна забрана, отстъпих метър, за да не тревожа охранителя, че му оспорвам властта над НЕГОВАТА територия, той се прибра, след което аз вероломно нахлух с необходимия метър в НЕГОВАТА територия, (което се налагаше от необходимостта да избегна от кадъра висящите ламарини над портала),  направих снимката и си заминах по най-бързия начин, за да не давам повод да бъде занимавана полицията с глупости, заради които тъпото смачкано човече да се перка колко е бдително, съзнателно и стриктно. 

Така смачканото човече успя да посмачка намерението ми да правя други снимки, пътьом снимах улицата, колкото да си възвърна усещането за свобода (никой не прояви желание да контролира действията ми) и се прибрах без съприкосновения с полицията.

 

Кой твърди, че снегът не е изненада?
image


Ето за тази снимка трябваше да бъда окошарен
image


Добре, че никой не се вживява като властелин на улицата
image




Гласувай:
17



1. анонимен - Привет, Воймир,
20.12.2009 11:18
точно щях да ти пиша мнението си, че имаш дарбата на доктор Дулитъл и те виждам с нов постинг. Както винаги поднесен с тънко чувство за хумор, готини снимки и умни размишления, улавящи есенцията на живота ни. Такъв, какъвто е. Студ навън, горещо в сърцето ти! Поздравления!:)
цитирай
2. vmir - Привет, Виши!
20.12.2009 13:34
Ами какво друго да пиша, като ме вдъхновяваш така?
цитирай
3. esen - Много добро!
20.12.2009 15:13
И аз като снимам ми се случва да давам обяснения, че просто съм любител на красивото, а не папарак, че няма да публикувам номер на кола или други лични данни и уж внимавам за това. Но такива човечета много.
Веднъж снимах конете на изпречилата ми се каруца. Циганите върху нея забелязаха, че не попадат в обектива и ме попитаха: "Аз толкова ли лош? Снимай и нас." Снимах ги усмихнати до ушите и изпъчили се върху каруцата. Трябва някой ден да намеря тези снимки и да ги публикувам заедно с каруцата, която снимах на светофара на централна софийска улица.
И още много такива перипетии...
Снимките ти са чудесни! Благодаря за пухкавия бял сняг, който при нас вече се стопи, а днес дъждът отнесе и последните следички от него.
Поздрави и усмивки!
цитирай
4. анонимен - Естествено, Воймир, и не спирай,
20.12.2009 15:37
vmir написа:
Ами какво друго да пиша, като ме вдъхновяваш така?


даже умишлено игнорирах в коментара си поводът за снимките ти - болницата, защото и така поднесен, постингът ти носи в себе си оптимизъм някакъв, добрите пожелания за белота, чистота и свежест на красивия сняг. Вяра, че усещането за свобода (както си писал) винаги може да се получи...
:)
цитирай
5. vmir - Привет, Есен!
20.12.2009 16:08
Трябваше ми по-дълга експонация за снимката с болницата, но бях ограничен от бързината на заядливото властелинче, та се задоволих с настоятата малко мрачна визия.
Най-лошото на циганите е тяхното непостоянство. Някои от тях ми козируват, но пък съм имал и случай да ме замерват с камъни, че ги снимам.
Поздрави и усмивки! :)))
цитирай
6. vmir - Виши, много важно за свободата според мен е умението да се игнорират
20.12.2009 16:28
ВЛАСТЕЛИНЧЕТАТА НА НИЩОТО, защото, дали са портиери или директори, тези човечета постоянно се нуждаят от самодоказване на властта, която притежават, без да се интересуват от резултатите на неадекватността си.
цитирай
7. анонимен - :)
20.12.2009 17:59
Дребното човече е изживяло своите 15 минутки слава.
За първи път постинг за зимата ми подейства добре, благодаря. :)))
цитирай
8. basst - Иха! Колко сняг! Щастливци сте вие ...
20.12.2009 18:10
Иха! Колко сняг! Щастливци сте вие там...:) Освен, че е толкова красиво, става и за един хубав бой със снежни топки ;) След което.... един огромен снежен човек! :):):)
цитирай
9. kundalini - Винаги може да се улови красивото, стига да гледаш с добри очи.
20.12.2009 21:01
Получило се е, малко "въпреки", но ако не знаеш историята на сградата, като нищо ще се заблудиш...и така трябва да бъде, да влизаш в болницата с чувството, че те приемат в уютно и сигурно място.
И все си мисля за ябълките какъв ли е вкусът им....Колкото до пазителя на реда здравословно е да го забравиш час по скоро, макар че не е от изчезващите видове.
Поздрави, Vmir!
:)
цитирай
10. vmir - 7. animo,
21.12.2009 09:45
animo написа:
Дребното човече е изживяло своите 15 минутки слава.


Ако не бяха на толкова голяма почит тези "15 минутки слава" май нямаше да бъдем толкова безславни сега...
Да му се не видят и 15-минутките... Ако беше се опитал да звъни на полицията заради този метър, който не може да ми забрани да прекрача, може би щях да му взема тъпия джиесем и да го ударя в земята, за да не занимава полицията с глупости...
цитирай
11. vmir - 8. basst,
21.12.2009 09:47
basst написа:
Иха! Колко сняг! Щастливци сте вие там...:) Освен, че е толкова красиво, става и за един хубав бой със снежни топки ;) След което.... един огромен снежен човек! :):):)


Ами кой както се уреди...
цитирай
12. vmir - 9. kundalini,
21.12.2009 09:53
kundalini написа:

И все си мисля за ябълките какъв ли е вкусът им....

Колкото до пазителя на реда здравословно е да го забравиш час по скоро, макар че не е от изчезващите видове.
Поздрави, Vmir!
:)


И аз се чудя, но не посмях да вкуся ябълките, за да не разсипя снега от останалите.

Колкото повече ги забравям, толкова повече ме изненадват тези неизбежни кандидат-височайши. Май няма отърваване...
цитирай
13. анонимен - vmir,
21.12.2009 19:25
такива дребни хорица не трябва да те тровят изобщо, стоиш над тях, нали? :)
И полицията нямаше да му обърне внимание.

Постингът и снимките тотално изтриват спомена за чичката. :)
цитирай
14. vmir - 13. animo,
21.12.2009 22:00
animo написа:
такива дребни хорица не трябва да те тровят изобщо, стоиш над тях, нали? :)
И полицията нямаше да му обърне внимание.

Постингът и снимките тотално изтриват спомена за чичката. :)


Да, Анимо, полагам необходимите усилия...
цитирай
15. iliada - Хареса ми, командире!
22.12.2009 08:40
Весели празници!:)
цитирай
16. vmir - Привет, Илиана!
22.12.2009 10:13
Благодаря, весели празници и на теб! :)
цитирай
17. chinaware - Великолепни снимки ,
23.12.2009 08:41
Поздрави ! Като от приказка са, особено първата . . а малките заснежени ябълки в един миг ми заприбичаха на поръсени със снежинки , отдавна забравени мартенички. Фасадата на болница - на приказен замък , от който всеки момент ще излезе не оттегчен лакей , а Зимна кралица...
Поздрави за уловените мигове !
цитирай
18. vmir - 17. chinaware,
23.12.2009 11:08
chinaware написа:
Поздрави ! Като от приказка са, особено първата . . а малките заснежени ябълки в един миг ми заприбичаха на поръсени със снежинки , отдавна забравени мартенички. Фасадата на болница - на приказен замък , от който всеки момент ще излезе не оттегчен лакей , а Зимна кралица...
Поздрави за уловените мигове !


Благодаря за красивите допълнения, които намираш в снимките. Колко хубаво би било отегчението да отстъпи място на вдъхновението...

Поздрави за великолепните видения!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4093159
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54870
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031