Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2009 12:38 - TV УЧИЛИЩЕ, А ЗАЩО НЕ И УНИВЕРСИТЕТ
Автор: vmir Категория: Други   
Прочетен: 3341 Коментари: 19 Гласове:
7

Последна промяна: 23.12.2009 16:46


От много години си мечтая за един хубав образователен телевизионен канал. Не, че няма добри образователни канали с непостижимо атрактивни образователни филми, но намирам, че на тях им липсва онази цялостност и систематичност, в която да откриеш основополагащото знание, което искаш да си припомниш, защото точно то е, което в момента или в последно време те кара да се чудиш прав ли си, или грешиш в преценката си за нещо.

 

Мнозина ще ми възразят, че великолепните образователни и изследователски филми са прекалено скъпо удоволствие. Да, така е. Тогава? Ами тогава остава възможността да бъдат направени с малко пари. Как? Ами с игнориране на комерсиалността, популярността, рейтинга и атрактивността. Като бъдат оставени не в ръцете на професионалисти, а на аматьори и ентусиасти, които се конкурират помежду си за по-високо качество и информативност. Като се либерализира достъпа до екрана и се прокламира възможност за изява на всеки, притежаващ минимум от умения да представи определен въпрос или урок. Като се създаде възможност на зрителите да попълват празнините в програмата на телевизията, докато се изгради структурата на общообразователната система, разпределена в месеци, седмици, дни и часове, подобно на официалната училищна програма.

 

Разбира се, всичко това е неприложимо от гледна точка на съществуващите финансови правила и подходи. Затова, първото условие за съществуване на такава телевизия, е да бъде освободена от данъци и такси за ефирна честота. Второто условие е, неизбежнете разходи за апаратура, енергопотребление, консумативи и заплати на необходимия щатен персонал, да бъдат прокламирани като почетна грижа на бизнеса, който не е безразличен към равнището на образоваността и към изявените и амбициозни младежи, които търсят начини за изява било като автори и изпълнители на филмчетата, било като служители в съответната компания. И, последно, но не по важност, е изграждането на on-line база данни с излъчените и предложени филмчета или уроци, за да може всеки да търси и прави справка по въпросите, които го интересуват, както и да индикира предпочитания към едни или други алтернативни материали, а предпочитаните да бъдат излъчвани в ефир. Така, от друга страна и пред всеки ученик и студент ще има възможността да изяви предпочитанията си към определени дисциплини и да заяви себе си като инициативен и перспективен участник или служител в бъдещата си работа. Че тези изяви няма да са на нивото на Анимал планет, Хистори чанъл или ББС, не е беда, защото целта им няма да бъде единствено популяризация, но също така изява и систематичност, улесняваща потребителите.


Тагове:   TV,   училище,   университет,


Гласувай:
7



1. panazea - Досега образователните сайтове за деца ,
23.12.2009 12:45
които намирам са на много ниско ниво! Сигурно аз съм много критична .
Ентусиасти могат да направят чудеса , стига да не им се пречи .
Представи си , искаш да прочетеш едно произведение на Елин Пелин и веднага ти викат:
Сорри , нямаш авторските права !
А ти не искаш да печелиш , само искаш да популяризираш !
Много е изкривена представата в България и света .
Идеята ти е добра!
Весели празници!
По Коледа стават чудеса!
цитирай
2. vmir - 1. panazea,
23.12.2009 12:55
благодаря, съгласен съм напълно. Защо обществото се нуждае от некомерсиалните библиотеки, а самоизявите и взаимоподпомагането да са подчинени на щампите на комерсиализацията? Само в пакости ли трябва да се изявяват безплатно младежите с излишна енергия?

В някои случаи има прекомерно увлечение по авторските права до степен да се прехвърли смисъла от идеите върху печалбата и това създава недоразумения, защото, където имат адекватна обществена библиотечна система за свободен достъп, преследването за нарушаване на авторски права не ощетява никого, но където липсва свободен достъп до литературата, стриктното спазване на авторските права може да породи невежество и пристрастие към идеите в литературата.
цитирай
3. анонимен - Ах, ти!;)
23.12.2009 18:05
Добра идея, Воймир, но ми се струва мисия невъзможна. Дори в блог.бг битува мнение, че по тв дават само простотии, което е твърде далеч от истината...Стига човек да иска да учи, и сега има прекрасни програми. Например, изключително добра като образователна е Da Vinci Learning, където предаванията са в голямата си част анимирани. Математиката и другите естествени науки са поднесени във форма, подходяща за деца... Но фаворит ми е Viasat History, която гледам от поне две години и мисля, че е най-добрата енциклопедична и научно-изследователска телевизионна програма сред подобните. Систематизираност според интересите на този етап си осигурявам сама, чрез организиране на времето ми според разписанието на филмите или повторенията им, които започват на всеки кръгъл час...Като добавим и популярните, които цитираш като дискавъри, анимал, нешънъл и прочие, положението е доста добро, човек само да има желание за пътешествия и може да "тръгне" на часа!;)
Весели празници, Воймир!:)
цитирай
4. vmir - 3. vishnichka,
24.12.2009 09:05
vishnichka написа:
Добра идея, Воймир, но ми се струва мисия невъзможна. Дори в блог.бг битува мнение, че по тв дават само простотии, което е твърде далеч от истината...Стига човек да иска да учи, и сега има прекрасни програми. Например, изключително добра като образователна е Da Vinci Learning, където предаванията са в голямата си част анимирани. Математиката и другите естествени науки са поднесени във форма, подходяща за деца... Но фаворит ми е Viasat History, която гледам от поне две години и мисля, че е най-добрата енциклопедична и научно-изследователска телевизионна програма сред подобните. Систематизираност според интересите на този етап си осигурявам сама, чрез организиране на времето ми според разписанието на филмите или повторенията им, които започват на всеки кръгъл час...Като добавим и популярните, които цитираш като дискавъри, анимал, нешънъл и прочие, положението е доста добро, човек само да има желание за пътешествия и може да "тръгне" на часа!;)
Весели празници, Воймир!:)


Привет, Виши,

не става дума за конкуренция по глобална атрактивност, а за справяне с типично нашенска ситуация. Иначе с много пари и общи решения за хора с навици и правила и баба знае, но доколко е резултатно за нас... :)
цитирай
5. анонимен - Привети и Честита Коледа!
25.12.2009 12:01
Разбирам ти думата много добре, само споделям алтернатива за желаещи. На други не мога да помогна. Весели празници, Воймир, бъди здрав и много щастлив!:)
цитирай
6. krotalka - Честито Рождество!
25.12.2009 13:22
Да си жив, здрав и щастлив!
цитирай
7. helios - Честито Рождество Христово, Воймир!
25.12.2009 16:26
Здраве, благоденствие и любов!
Весели празници!
цитирай
8. vmir - Много Здраве и Щастие, Виши!
25.12.2009 18:52
vishnichka написа:
Разбирам ти думата много добре, само споделям алтернатива за желаещи. На други не мога да помогна. Весели празници, Воймир, бъди здрав и много щастлив!:)


Честита Коледа! :)
цитирай
9. vmir - Благодаря, Кроти!
25.12.2009 18:54
krotalka написа:
Да си жив, здрав и щастлив!


Дай Боже живот, здраве и щастие и на теб също!
цитирай
10. vmir - Честито Рождество Христово, Helios!
25.12.2009 18:58
helios написа:
Здраве, благоденствие и любов!
Весели празници!


Благоденствие, любов и здраве да те съпътстват неотклонно!
цитирай
11. kundalini - Добра идея, чийто път до реализацията обаче се струва невъзможен:)
26.12.2009 13:49
Няма достатъчно "луди" глави според мен, за да се реализира. Толкова много енергия, добра организация и работа се изисква, че.....веднага ще си кажем "нема смисъл":)

Иначе веднага мога да дам предложение: От години, десетилетия, се говори за нуждата от гражданско образование. Темата не отпада от дневния ред, просто се подминава, но си е актуална, по ред причини, най-малкото, че като не може да се промени манталитета/защото селското задребняване и сиромахомилството са си национални черти в много от нас/; като не се променя начина на живот/и в близко бъдеще не ще се промени/; тогава остава едно- образование- гражданско образование. Тончо Жечев има една мисъл, която често/по разни поводи си припомням/, а именно "У нас има селяни, които се опитват да бъдат граждани, и граждани, които се опитват да забравят старите си навици......." /цитирам по смисъл/.
Не е много празнична темата или.........е?
Поздрави!
:)
цитирай
12. vmir - 11. kundalini,
26.12.2009 16:50
kundalini написа:
Няма достатъчно "луди" глави според мен, за да се реализира. Толкова много енергия, добра организация и работа се изисква, че.....веднага ще си кажем "нема смисъл":)

Иначе веднага мога да дам предложение: От години, десетилетия, се говори за нуждата от гражданско образование. Темата не отпада от дневния ред, порсто се подминава, но си е актуална, по ред причини, най-малкото, че като не може да се промени манталитета/защото селското задребняване и сиромахомилство се е национална черта в много от нас/; като не са променя начина на живот/и вблизко бъдеще не ще се промени/; тогава остава едно- образование- граяжданско облразование. Тончо Жечев има една мисъл, която често/по разни поводи си припомням/, а именно "У нас има селяни, които се опитват да бъдат граждани, и граждани, които се опитват да забравят старите си навици......." /цитирам по смисъл/.
Не е много празнична темата или.........е?
Поздрави!
:)


Благодаря, за кой ли път подреждаш мисълта ми по един много подходящ начин... Съгласен съм, разбира се, но насоките които предлагаш изискват повече внимание, което ще се опитам да отделя по-късно...
Поздрави! :)
цитирай
13. vmir - 11. kundalini,
27.12.2009 07:48
kundalini написа:
Няма достатъчно "луди" глави според мен, за да се реализира. Толкова много енергия, добра организация и работа се изисква, че.....веднага ще си кажем "нема смисъл":)

Иначе веднага мога да дам предложение: От години, десетилетия, се говори за нуждата от гражданско образование. Темата не отпада от дневния ред, просто се подминава, но си е актуална, по ред причини, най-малкото, че като не може да се промени манталитета/защото селското задребняване и сиромахомилството са си национални черти в много от нас/; като не се променя начина на живот/и в близко бъдеще не ще се промени/; тогава остава едно- образование- гражданско образование. Тончо Жечев има една мисъл, която често/по разни поводи си припомням/, а именно "У нас има селяни, които се опитват да бъдат граждани, и граждани, които се опитват да забравят старите си навици......." /цитирам по смисъл/.
Не е много празнична темата или.........е?
Поздрави!
:)


Както всяка друга идея, и тази може да бъде обяснена по различни начини. Да кажем в случая, че основната човешка необходимост от изява в България е ограничена поради вмешателства от различен характер. Но, да пречиш на другите също е изява. Поради тази причина, мнозина се изявяват, пречейки на останалите. Така, едно активно малцинство се изявява стресирайки, тормозейки и възпрепятствайки усилията на мнозина. Завистта, например, е израз и продукт на това положение, и дори да не е съпроводена със злонамерени действия, произвежда и разпространява мнения и оценки, които омаловажават или отричат много добри начинания и така ги лишават от възможна подкрепа.

Решението? Спонтанни решения има, но условията за тях трябва да бъдат подготвени. Трябва да се даде възможност на всеки учиник да избира дали да дружи с калпазани или с изявени и талантливи деца. Навремето съществуваше една бутафорна система от младежки домове, ТНТМ (техническо и научно творчество на младежта), кръжоци към училищата, школи, занимания със спорт на училищно и регионално ниво, писане на стенвестници и вестници, ангажиране в културно-масова дейност, отговорник за която имаше във всеки отделен клас на училищата. И всичко това – безплатно. Партийния егоцентризъм обаче не спести усилия да представи всичко това за лява политическа традиция, а левичарските митове за капитализма лишиха децата дори от оскъдните възможности за изява от времето на социализма. Чуждестранните национални практики за насърчаване инициативността на подрастващите останаха без внимание, изтласкани или сведени до далеч по-актуалните подходи за сдобиване с чуждестранни бонуси и стипендии, в сравнение с които социалистическите поощрения се оказаха като балончета до дирижабли. Много може, разбира се, да се говори по въпроса, само да спомена, че много училища в чужбина са си направили свой аудио и видеоканал, а тук ни се струва невъзможно цяла държава да успее да направи поне един такъв за децата си.
цитирай
14. kundalini - Мисля, че нищо не е загубено безвъзвратно!
28.12.2009 00:01
Сега има повече възможности за по-бърза и лесна обмяна на идеи, популяризиране, по-широка/почти неограничена/ среда за конкуренция на ученически инициативи/а, защо не и на неформални общности/. Имам предвид интернет пространството, и не само!-има кабелни оператори и т.н. мрежи, в които нещата могат да се случат. Но като че ли липсват генератори на Идеи, наблюдавам тийнейджърски проекти, които копират възрастните, което само по себе си е малко тъжно, нали. Лично аз имам една две идеи, които смятам да отпочна/като част от личния ми проект:)/, но всичко това изисква толкова енегрия, която за момента ми липсва:(
Ще трябва да ям повече зеленчуци:)
цитирай
15. vmir - 14. kundalini,
28.12.2009 11:49
kundalini написа:
Сега има повече възможности за по-бърза и лесна обмяна на идеи, популяризиране, по-широка/почти неограничена/ среда за конкуренция на ученически инициативи/а, защо не и на неформални общности/. Имам предвид интернет пространството, и не само!-има кабелни оператори и т.н. мрежи, в които нещата могат да се случат. Но като че ли липсват генератори на Идеи, наблюдавам тийнейджърски проекти, които копират възрастните, което само по себе си е малко тъжно, нали. Лично аз имам една две идеи, които смятам да отпочна/като част от личния ми проект:)/, но всичко това изисква толкова енегрия, която за момента ми липсва:(
Ще трябва да ям повече зеленчуци:)


Разбирам, без енергия нищо не става. В САЩ например, съществува система от домашни училища, където родители преподават на собствените и на съседски деца. Дълго време не можех да повярвам, че това е възможно. После - че децата ще послушат собствените си родители, след като са им естествена опозиция и коректив. Но става, а държавата има политика за подпомагане на домашните училища, от които разбрах, че продължават в колежи и университети... Дано учителската заплата да ти дава възможност да ядеш достатъчно зеленчуци. :)
цитирай
16. anastasiia - Аз съм ЗА идеята ти!:)
28.12.2009 15:13
Гласувам с две ръце!:)
И те подкрепям!...:)
Ето Новата година настъпва!... Подходящо време за реализиране на хубави идеи!:)
Щастлива и Сбъдваща Нова година!:)))

цитирай
17. viki11 - Ако има образователен канал
28.12.2009 22:54
ще им пресечат възможността да ни изстискват средствата с курсове, мудни и дълги, и слаби. Капитали, не разум.
цитирай
18. vmir - 16. anastasiia, че ти почти си я реализирала с предаването си!
29.12.2009 06:25
anastasiia написа:
Гласувам с две ръце!:)
И те подкрепям!...:)
Ето Новата година настъпва!... Подходящо време за реализиране на хубави идеи!:)
Щастлива и Сбъдваща Нова година!:)))



Щастлива и успешна Нова Година за теб и предаването ти! :)))
цитирай
19. vmir - 17. viki11,
29.12.2009 06:43
viki11 написа:
ще им пресечат възможността да ни изстискват средствата с курсове, мудни и дълги, и слаби. Капитали, не разум.


наистина, един образователен канал би могъл да помогне доста в кандидатстването на децата в по-неблагоприятно финансово състояние, които в момента са много уязвими заради временни затруднения на семейството.

Важно да се разбере, че това не е благотворителност или милост, а съществен принос към ОСВОБОЖДАВАНЕТО ни от тиранията на скоропостижно опаричените неграмотници, които налагат удобното за тях правило, че с пари се купува всичко. Не, с пари не се купува например стремежът да учиш, да се развиваш и да бъдеш полезен, с пари само могат да се затрият тези полезни стремежи и да бъдат заменени с просташката убеденост, че щом имаш финансовата възможност да поръчваш чалгата, всички са длъжни да ти правят "евала" и да изпълняват безпрекословно чутовно глупавите ти управленски прищявки...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4098583
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54883
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930