Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2010 08:11 - ТЕХНОЛОГИЯ НА РАЗЛОЖЕНИЕТО, СТРАХЪТ И СВИДЕТЕЛИТЕ
Автор: vmir Категория: Политика   
Прочетен: 4509 Коментари: 26 Гласове:
2

Последна промяна: 18.02.2010 08:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Смел си. Или събираш нетипична смелост. На събрание си – не партийно, където можеш смело и безнаказано да громиш другите партии, а годишно-отчетно събрание на службата ти. Искаш думата. Защото ти напира отвътре да разкриеш как от години за работата която ръководиш се отчитат разходи, които не са правени въпреки, че са свързани с основни планови ангажименти, които не без твоето съдействие се отчитат за успешно изпълнени.

Ставаш пред събранието и питаш директора си за какво са изразходвани неправилно отчетените средства, но той игнорира питането ти и демонстрира приповдигнато настроение, сякаш не си му задал въпрос, а току-що си съобщил, че е лауреат на важна международна награда. Някои от колегите ти мълчат, други показват съпричастност към настроението на директора, а един даже демонстративно напуска да покаже, че въпросът ти е неуместен и не заслужава отговор.

Отдавна познаваш колегите си. Знаеш и кои точно в момента кипят от негодувание срещу теб, че разваляш настроението от отчетените големи успехи. След събранието срещаш младата персона X, която се чувства длъжна да ти каже, че си прав в питането си, но не си улучил подходящия момент и място. Казваш й, че от 20 години задаваш същия въпрос, но когато и където да си отправял питането си, не са пропускали да ти кажат, че не си улучил подходящия момент и място. В отговор X изпада в отчаяние и нервна криза, и се налага да я утешаваш, че положението няма да е вечно толкова зле.

След младата персона X, идва ред да бъдеш посъветван от Y – персона, която е в процедура за пенсиониране и знае всичко по въпроса. “Тези въпроси се уреждат на четири очи с директора” – казва ти дружелюбно, и се сещаш защо някои отдават 98%-99% от времето и усилията на частния си бизнес, но нямат никакви проблеми с ръководството, докато други, които работят и в къщи по служебните си задачи, са в немилост.

Разбира се, намират се и колеги, които след събранието чистосърдечно те поздравяват за въпросите, както и такива, които съзаклятнически ти намекват, че също като теб очакват отговор от директора, но забелязваш, че май никой от тях никога не е бивал от антуража на който и да било директор и следователно, отговор скоро няма да имате.

Къде е технологията на разложението ли? Ами там – където костюмирани изказвания за постигнати успехи и театрални загрижености са несъвместими с “нездравото” любопитство какво става с парите за работата, която и без използването им по предназначение се отчита, независимо дали е вършена само на хартия и без разходи, или от някой, който е се е лишавал от почивка и лични средства, за може да свърши възможно по-голяма част от отчетеното.

Технологията е още и там, където враждуващи и дори непримирими партийни разцветки, в трогателно хармонично единство с отявлени присмехулници на всички партии, задружно и повсеместно, независимо от момента и мястото, издигат стена пред любопитството на всеки, който насочи реално своя интерес към тактиката, стратегията, прийомите и цифровото изражение на управлението като такова, вместо да се задоволи единствено с оплюването им или с анатемосването на партиите. Технологията на разложението действа навсякъде чрез един основен инструмент – СТРАХЪТ. Страхът е особен феномен. Той може да превърне умния в глупак, добродушния в злодей, а може да придаде и нетипична смелост. Страхът може да превърне сладкото беззащитно домашно любимче в свирепо хапещо зверче.

Дори, когато страхът е прикрит зад подигравки, възмушение или оценки като: “не е време и място”, “сега има много по-важни въпроси”, че любопистващия е “мутра, която си разчиства сметките”, “тъп” или “пожарникар” и прочие.

Само глупаците или наглеците може гордо да се изтъпанят и да викат, че не ги е страх от нищо. Но, когато искаш сметка на директора или на групичката му, същите кресливи “смелчаци”, ако не те оплюят за радост на директора и доверениците му, ще се направят поне на разсеяни, а има ли разследване или ревизия, няма тепърва да влизат в противоречия с предишната си позиция следователно, или ще потвърдят, че средствата по задачите им не са надписвани, за да не изгубят в бъдеще и онази част от планираните средства, която директорът им отпуска по настроение, или ще се присъединят към витиеватите обяснения за уж неволни разбърквания на позиции в отчета за разходите, докато проверяващите се заплетат в неразгадаемите условности и обяснения и си затворят очите пред “неволните” неизбежни грешки, компенсирани от “тежкото положение” и “загрижеността” на директора. Тогава директорът отново ще тържествува, а останалите любопитковци като теб ще си плюят в пазвите, че правилно са си мълчали, за да не загубят и нищожните средства за изпълнение на задачите.

Същото важи и за съда – докато няма свидетели, няма да бъде осъден никой, а престъпниците ще се разхождат на свобода, ще подхранват вайкащите се с основания, че никой не мисли за тях, и ще им подхвърлят ехидно идеята, че никой управляващ не заслужава доверието им, защото отлично усещат, че има ли доверие към властта, ще има и свидетели, image а следователно – и присъди.
...


Тагове:   технология,


Гласувай:
2



1. анонимен - Съгласна с описания механизъм, аналогиите също са донякъде уместни,
18.02.2010 08:47
но става ясно, че проблемът ти касае държавно учреждение.

"Ставаш пред събранието и питаш директора си ..."

При частника това не може да се случи...Там подчинения по никакъв начин не може да иска сметка как собственика си харчи парите. Ако не му изнася, си събира багажчето и си тръгва!Какви са тия събрания при директори- това е пълна отживелица!
Поздрави!
цитирай
2. vmir - Сериозно грешиш!
18.02.2010 09:59
Което казваш просто е удобна идеологема за размиване на отговорностите както в държавния, така и в частния сектор. Мениджмънта е управление на ресурси и хора и няма оправдана принципна разлика в отговорностите и взаимоотношенията на различните управленски нива, независимо държавно, обществено или частно е предприятието или това, че в България практиката е друга. Че, в дребния бизнес това не се забелязва, не е противоречие, и си има обяснението. Законите не освобождават от отговорност нито счетоводителя, нито закупчика, нито изпълнителя в частното предприятие, нито изключват възможността да се изготвят фалшиви отчети и да се поддържа тази практика със съдействието на служителите. В частния сектор хората също са свикнали с надлъгването, но си траят и реагират само, когато решат, че не е в техен интерес да ги цакат с неверни отчети. Отживелица са не събранията и претенциите между различните нива в управлението, отживелица е социалистическото разбиране за управлението като служене на феодал, който може да си прави каквото си иска с теб, независимо от формата на собственост на предприятието.
цитирай
3. анонимен - Прав си, но само по принцип,
18.02.2010 10:37
в една частна фирма обаче, интересите са съвсем точно приоритезирани и логистично обезпечени, след съответно договориране и преценка на риска. Не си мисли, че т.нар. планиране и персонални структурни взаимовръзки са нещо по-различно, от това, което ти описваш, но йерархията е доста по-сгъстена и строга от тази в държавното. Но и има много повече гъвкавост, обусловена най-вече от конкурентността на подобните ти фирми, и всеки "подчинен" знае с какъв "ресурс" разполага и какви резултати се очакват от него, така че, абсурдно е след като си знаеш предварително средствата, които имаш, да не се вместиш в тях, да не ги разпределиш коректно, и ако става въпрос за бг, те винаги са на минимума, затова и дума не може да става да се отклоняват. Ако това все пак някъде се случва, на по-висок етаж, подчинения никак няма да разбере за това, че да иска обяснение...Това не разбирам само в темата ти!
цитирай
4. vmir - Въпросът е за това, за което си отговорен.
18.02.2010 10:58
Когато се съгласиш да ти пише в заповедта, че работиш за 400, а получаваш 1000, резултата не е много различен. Когато си счетоводител и пишеш различна сума от реалната, за да е доволен шефа - също. Или, когато подписваш, че си купил машина или материали на еди-каква си цена, защото шефа така иска, също си уязвим и имаш право да откажеш подобна услуга... Но това не са теми за обсъждане, защото обикновено заинтересоваността е двустранна. А, което бих искал да се подразбере е, че докато си играем на надлъгване, винаги ще се заблуждаваме в положението си и ще пропъждаме всяка възможност за подобряването му. Както се казва: "Хитрата сврака - с двата крака".
цитирай
5. анонимен - Няма да открием нищо ново и за отговорностите,
18.02.2010 11:48
колкото и да си почесваме клавиатурата. Очевидно е, че думите ти са потвърждение на това колко и все повече стават антагонистични понятията морал и политика, на която е подчинено цялото ни битуване днес! А би следвало всичко да е подчинено на обединението им в интерес на всяко общочовешко благо...Но, хора разни, умни, глупави, смели, податливи или страхливи. Тарикатите са на мода днес. И всеки сам решава как да си живее живота и какво да грабне от него...Ще завърша гостуването си в блога с един виц, в който бедняк разправял на един милионер:
- Много обичам дъщеря ви, беден съм, ама любовта ми е така силна, че нищо не може да ме спре!
- Добре. Но коя от двете ми дъщери искате за жена?
- Която кажете, шефе!
;)
Хубав ден, vmir!
цитирай
6. vmir - По-точно би било: "Гладна кокошка, просо сънува",
18.02.2010 12:51
първо, че въпросното мислене подхожда повече на кокошки, отколкото на човеци, и второ, защото има и немалко бедняци, които биха предпочели живот далеч от конкретни шефски щерки, но това като че ли е малко трудно за разбиране по време на продължителна криза...

Хубав ден!
цитирай
7. анонимен - Ами тя и гладната мечка хоро не играе,
18.02.2010 15:24
ако иначе да е смела и сърцата...
Благодаря!
цитирай
8. vmir - О, да! Ако се намери такава обаче, това ще да е освен сърцата,
18.02.2010 17:19
една мечка със силно културно-просветна насоченост и сигурно би била истинска радост за окото и душата.

Ако ли пък бъде нахранена и поставена за ръководител на представителния мечешки танцов ансамбъл, не само, че никой няма да бъде заплашен от изяждане, но най-вероятно ще бъде и много по-полезна от всеки друг път.
цитирай
9. haralanov - Навремето...
18.02.2010 19:23
Навремето,пристигайки си в Полша,папа Йоан-ПавелІІ се обърна към поляците с думите:Не се страхувайте!
Преодоляването на страха е важно условие за наличието на Свобода!
цитирай
10. анонимен - Problema zvu4i kato ot predi 25 g...
18.02.2010 22:37
Problema zvu4i kato ot predi 25 godini! Ne stava qsno i za6to avtora se zanimava s takiva gluposti vmesto da nameri rabote6ta sfera. Vse o6te li e v proces na symnenie 4e ne6tata 6te se opravqt !? A dali i avtora e sposoben da raboti v realno rabote6ta ikonomika i da zadava to4no svoite vyprosi !? Po tova EDNO izre4enie lrazbiram 4e ne e gotov o6te !

Но, когато искаш сметка на директора или на групичката му, същите кресливи “смелчаци”, ако не те оплюят за радост на директора и доверениците му, ще се направят поне на разсеяни, а има ли разследване или ревизия, няма тепърва да влизат в противоречия с предишната си позиция следователно, или ще потвърдят, че средствата по задачите им не са надписвани, за да не изгубят в бъдеще и онази част от планираните средства, която директорът им отпуска по настроение, или ще се присъединят към витиеватите обяснения за уж неволни разбърквания на позиции в отчета за разходите, докато проверяващите се заплетат в неразгадаемите условности и обяснения и си затворят очите пред “неволните” неизбежни грешки, компенсирани от “тежкото положение” и “загрижеността” на директора. Syvetvam da se pro4ete Едноминутният мениджър tuk: http://www.spiralata.net/s.php?SearchType=2&find=%C5%E4%ED%EE%EC%E8%ED%F3%F2%ED%E8%FF%F2+%EC%E5%ED%E8%E4%E6%FA%F0
цитирай
11. vmir - 9. haralanov, така е.
19.02.2010 03:31
haralanov написа:
Навремето,пристигайки си в Полша,папа Йоан-ПавелІІ се обърна към поляците с думите:Не се страхувайте!
Преодоляването на страха е важно условие за наличието на Свобода!


"Единственото нещо, от което трябва да се страхуваме, е самият страх." ..... Уинстън Чърчил

Не е за вярване колко нашенци се изживяват като тигри под крилцето на шефа си, и в същото време наблюдават с овче безразличие крещящите му издевателства...
цитирай
12. vmir - 10. анонимен,
19.02.2010 03:35
Благодаря за книжката въпреки, че я имам я от 20 години, не е лоша, запознат съм в подробности с основанията й, защото съм обучаван 5 години в мениджмънт, икономика и бизнес администрация в известен щатски университет, преподавали са ми професори от Харвард, а не другари от АОНСУ, научени от Маркс, че човек за човека е вълк и затова всичко му е позволено. Знам, че такова обучение за нашенеца, ако представлява интерес, то е само страхът да не му заемеш мястото или да не му засенчиш знанията, придобити от пазаруването на женския пазар. Затова предпочитам да не участвам в маймунски спектакли, защото у нас е пълно с еднокнижковци, които са прочели едно популярно книжле за мениджмънта и са се почувствали готови по едно изречение да направят всякакви изводи, да беше единствения, с мед да те нахраня, ама повечето нашенци са същите като теб и нямат никакъв шанс да проумеят в какви заблуди прекарват живота си и ги налагат на деца и околни. Само ще ти кажа, че е неописуемо жалко да слушаш вайкания на еднокнижковци, знам и дежурния отговор, че не си се вайкал – да, тука не, защото тук си се изживял като многознайко, но вайкането на еднокнижковеца при среща с друг еднокнижковец е неизбежно така, че моля, намери си подходящ обект да му разясняваш мениджмънта, дано да го убедиш в знанията и преценките си.
цитирай
13. vmir - А когато има свидетели, игнорират показанията им.
19.02.2010 05:16
Магистратите са игнорирали свидетелските показания на всички работещи като масажистки, стрийптизьорки и компаньонки и са пуснали петима от групата около Алексей Петров - съобщиха масмедиите.

И как така, при наличие на обвинения в сводничество и склоняване към проституция, магистратите ще игнорират показанията на всички работещи като масажистки, стрийптизьорки и компаньонки? Нямало документални доказателства? Че кой сводник и сутеньор изготвя писмени оферти и касови бележки с надпис "такса за сексуална услуга"?

По същата логика и неплащането на данъци ще си бъде оправдание пред частичнотго им плащане. БЕЗОБРАЗИЕ!!!
цитирай
14. анонимен - 8. vmir
19.02.2010 12:24
При толкова много условности, сам разбираш, че коментарът ти ми звучи прекрасно и красиво, но абсолютно безнадеждно и нереализируемо, просто си спомни кои са били около теб в ситуацията, която описваш и каква подкрепа си получил, там ансамбъл има ли изобщо или препъването един друг се представя за танц …
Що касае личния ти проблем, по-добре да прецениш ти обичаш ли работата си, държиш ли на на този си труд, въпреки всичко. И осигурява ли ти се препитание – днес ! Това са въпроси, които трябва да си зададеш...
Няма незаменими хора, отдавна у нас медалът няма обратна страна. Ако не си подсигуриш гърба сам и те изхвърлят на улицата, само след месец ще съжаляваш горчиво за това, което си си причинил, не само на теб, а и на семейството си. В условия на задълбочаваща се криза да останеш без работа е страшно! Дай воля на емоциите си тук, нали затова са ви блоговете, а там – на разума! Изглежда жестоко сигурно някой да те съветва това, но такава е суровата действителност... разбирам идеите ти, но ако кажа друго, ще е лицемерно!
цитирай
15. vmir - 14. анонимен,
19.02.2010 13:56
анонимен написа:
При толкова много условности, сам разбираш, че коментарът ти ми звучи прекрасно и красиво, но абсолютно безнадеждно и нереализируемо, просто си спомни кои са били около теб в ситуацията, която описваш и каква подкрепа си получил, там ансамбъл има ли изобщо или препъването един друг се представя за танц …
Що касае личния ти проблем, по-добре да прецениш ти обичаш ли работата си, държиш ли на на този си труд, въпреки всичко. И осигурява ли ти се препитание – днес ! Това са въпроси, които трябва да си зададеш...
Няма незаменими хора, отдавна у нас медалът няма обратна страна. Ако не си подсигуриш гърба сам и те изхвърлят на улицата, само след месец ще съжаляваш горчиво за това, което си си причинил, не само на теб, а и на семейството си. В условия на задълбочаваща се криза да останеш без работа е страшно! Дай воля на емоциите си тук, нали затова са ви блоговете, а там – на разума! Изглежда жестоко сигурно някой да те съветва това, но такава е суровата действителност... разбирам идеите ти, но ако кажа друго, ще е лицемерно!


Благодаря ти за загрижеността, премислял съм всичко хиляди пъти, отхвърлял съм оферти, за които 9999 от 10000 не са и мечтали, но ми се налага да се облегна на приказката: "Надеждата умира последна".
цитирай
16. cornflower - колко точно
19.02.2010 20:18
си описал синдрома на разложението...
поздрав!
цитирай
17. vmir - 16. cornflower, благодаря.
19.02.2010 22:53
cornflower написа:
си описал синдрома на разложението...
поздрав!


Поздрав!
цитирай
18. анонимен - ...Lasciate ogni speranza...
21.02.2010 17:06
15. vmir
Аз не бих се "облягала", особено днес, защото това е компромис, на който не се знае цената, която едно трудно бъдеще би поискало и веднага си признавам, че при следваща оферта бих тръгнала...
Поздрав!
цитирай
19. vmir - 18. анонимен,
22.02.2010 10:53
анонимен написа:
15. vmir
Аз не бих се "облягала", особено днес, защото това е компромис, на който не се знае цената, която едно трудно бъдеще би поискало и веднага си признавам, че при следваща оферта бих тръгнала...
Поздрав!


Ами, ако щедрата оферта е от печално известен бизнесмен или политик, пак ли ще приемеш? Поздрав!
цитирай
20. анонимен - 19. vmir
22.02.2010 11:47
Тогава офертата би ли била мечтана?

Не мисля, и се връщам на първия си коментар, който написах като за човек без алтернатива.
А отговорът ти възприех като че ли става въпрос за предложения от чужбина...преди хората оставаха често заради семействата си, а сега тръгват, пак заради тях...това имах предвид.
Всъщност, съм анонимна!
цитирай
21. vmir - 20. анонимен,
22.02.2010 12:29
Да, с офертите от чужбина е малко особено. В общи линии, хората се интересуват от свършени неща, но ако си лансираш нещата за свършени, рискуваш да попаднеш в ролята на лъжец, и така буксуваш в доизпипването, притиснат от битовизми, докато годините отлетят и нещата се обезсмислят... А който отиде там, трябва да извърви отначало пътя по самодоказването, което пак иска години, които на мнозина не достигат и се провалят от мечтата си да станат чужденци.
цитирай
22. анонимен - !
22.02.2010 13:24
Значи се връщаме в изходна позиция, и затова ти цитирах по-горе Алигиери, Данте! Някак си за родната действителност става все по-силно и перманентно...
Както и да е, не пречи поне да си вдигнем челото и да си помечтаем по-малко трудности, vmir! В края на краищата, животът си е пътешествие за душите и на богатите, и на бедните! Всичко друго е преходно, заменимо и остава някъде след нас. Включително и битовизмите, нали!:)
цитирай
23. vmir - 22. анонимен - !
22.02.2010 14:27
анонимен написа:
Значи се връщаме в изходна позиция, и затова ти цитирах по-горе Алигиери, Данте! Някак си за родната действителност става все по-силно и перманентно...
Както и да е, не пречи поне да си вдигнем челото и да си помечтаем по-малко трудности, vmir! В края на краищата, животът си е пътешествие за душите и на богатите, и на бедните! Всичко друго е преходно, заменимо и остава някъде след нас. Включително и битовизмите, нали!:)


Опитвам се да не преча, дори да помагам, а Джон Атанасов, за да открие компютъра е имал късмета, че не е роден в България, дори баща му е живял само броени години в България, и това също не е без значение.
цитирай
24. анонимен - !
22.02.2010 15:18
Да, така е, българите имат и световен съществен принос и в самолетостроенето, и в медицината, и в новите технологии. В Силиконовата долина работят хиляди наши специалисти... При подходящи условия, за нас няма проблем да обърнем мисленето си от "не ми давай акъл, а пари" и да възприемем точно обратното, което казват в щатите: идеи ми дай, парите сами ще дойдат...Както казах, имаме още много да учим, не само от историята си, но и от другите народи, но това май измести темата ти за технологията, която както се вижда не може да произведе нищо добро!
цитирай
25. vmir - 24. анонимен - !,
22.02.2010 16:19
анонимен написа:
Да, така е, българите имат и световен съществен принос и в самолетостроенето, и в медицината, и в новите технологии. В Силиконовата долина работят хиляди наши специалисти... При подходящи условия, за нас няма проблем да обърнем мисленето си от "не ми давай акъл, а пари" и да възприемем точно обратното, което казват в щатите: идеи ми дай, парите сами ще дойдат...Както казах, имаме още много да учим, не само от историята си, но и от другите народи, но това май измести темата ти за технологията, която както се вижда не може да произведе нищо добро!


О, да - така е! Пустата ни проклетия, колко много ни пречи да се поучим от другите, или поне да видим колко е важно да престанем да си мислим, че всичко знаем. (Че как ще знаем, като 3/4 от времето си губим в доказване на недоказуеми неща)
цитирай
26. mimayordanova - Силен си, защото си свободен! Ев...
08.03.2010 04:59
Силен си, защото си свободен! Евалла...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4093082
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54869
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031