Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2010 09:15 - КАК СЕ РОДИ ЧАЛГАТА
Автор: vmir Категория: Политика   
Прочетен: 9465 Коментари: 41 Гласове:
23

Последна промяна: 27.03.2010 10:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Рокмузиката през 70-те се съпреживяваше и се явяваше като отдушник в спареното от тъпотия и безумства социалистичесто общежитие. Тя беше гневно, но и нежно пътешествие на усещанията далеч от досадно натрапваното: “Елате хиляди младежи, на родната страна надежда! Да вдигнем кирки, знамена, да зашумят като гора, като гора... “, което нямаше как да се случи не поради нежелание, а поради неизбежните “организационни” проблеми.

Пред свежия полъх на рок-музиката, комсомолските активистчета бледнееха или изглеждаха маловажни, жалки и смешни, поради което и не се виждаха между слушателите, поне аз не видях такъв до самото падане на комунизма. Всъщност, активистчетата гледаха отвисоко на “аутсайдерите”, които слушаха тази съмнителна музика, ако изобщо са имали лично отношение към нея.

Нещата с музиката рязко се обърнаха веднага с идването на “демокрацията”. Още за първите демократични избори през юни 1990, предизборните клипове и митинги на управлявалите 45 години бяха неизменно съпровождани от неизвестното у нас парче на рокаджиите Том Пети и Хартбрейкърс “Следване на една мечта” (Tom Petty - Running Down a Dream). Беше потресаващо да гледаш как строгите беловласи множества, които допреди месеци са ни стрелкали с възмутени погледи, хокали, ругали и гледали като на отрепки заради “глупавата” музика, сега тресяха телесата си на нейните ритми, този път – като протест срещу “надигащия се фашизъм” (или за разнообразие “екстремизъм”).

А фашизмът и екстремизмът не бяха друго, освен всички ние, на които ни беше писнало от високопарни скудоумия и неадекватни напъни да “стигнем американците” под водачеството на явни дебили, скарани с почти всяка форма на самостоятелно мислене!!! Разбира се, никой не обясни на пенсионерите каква е музиката, на която ги поощряваха да се тръскат през 1990 уж в името на демокрацията, но нима, когато спретваш маскарад, дължиш някому обяснения заimage маските?

Разбира се, както насила хубост не става, така и застаряващите копелета нe станаха рокаджии, и скоро прибраха грижливо изработените за целта рокаджийски маски, или ги пробутаха на младите червени кариеристчета да им помагат в демократичните им превъплъщения срещу “фашистите”. Цялата тази маскарадна пародия, организирана от пигмеи, застанали зад маските на великани, намери логичнната си музикална форма, която и логично се хареса, а по-късно и доразви под благовидното название “попфолк” или чалга. По сходен начин се роди и чалгата от политическо и икономическо естество. ...



Тагове:   чалга,


Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. 0rth0d0x - Това е най-добрия античалга постинг, който някога съм чел
26.03.2010 09:27
Поздравления на автора/ката !!!
А тази част от последния параграф ме покърти просто:
"...или ги пробутаха на младите червени кариеристчета да им помагат в демократичните им превъплъщения срещу “фашистите”."
цитирай
2. boristodorov56 - Прав си. Така беше.
26.03.2010 09:38
Помня клипа им за изборите през 1990 год. с тази музика, но някой им подсказа, че има `и азторски права и те махнаха музиката на Том Пети.
цитирай
3. vmir - 1. 0rth0d0x,
26.03.2010 09:40
0rth0d0x написа:
Поздравления на автора/ката !!!
А тази част от последния параграф ме покърти просто:
"...или ги пробутаха на младите червени кариеристчета да им помагат в демократичните им превъплъщения срещу “фашистите”."


Благодаря за оценката, аз лично съм се примирил с присъствието на чалгата, всяка същност си намира формата, по-важното е ние да й намерим полагащото й се място, защото простотията е лишена от самокритика и иска всичко единствено за себе си.

И аз съм покъртен да видя какви "любители" на рок-музиката се оказаха сега някои хора...
цитирай
4. vmir - 2. boristodorov56,
26.03.2010 09:44
boristodorov56 написа:
Помня клипа им за изборите през 1990 год. с тази музика, но някой им подсказа, че има `и азторски права и те махнаха музиката на Том Пети.


Моят спомен е, че до самите избори го въртяха до последно като луди. Да не би да са имали проблеми след изборите?
цитирай
5. nicodima - Браво за постинга!
26.03.2010 09:48
Да, чалгата се роди от културния вакуум в главите на партокрацията и нейните наследници, но и завладя почти цялата страна. Аз съм изумена от факта, че на абитуриентските балове на езиковите гимназии в София / предполага се че там учат част от децата на най-културните семейства / се свири предимно чалга. Справка - І АЕГ! Как се допусна да се стигне дотам?...
цитирай
6. анонимен - продължението....
26.03.2010 10:30
http://vbox7.com/play:01cfd5d9
цитирай
7. анонимен - Не мога да не се изкажа по едно от ч...
26.03.2010 11:57
Не мога да не се изкажа по едно от четирите най-любими занимания (чалгата, семките, Ариана 2 литра и Нокия пета употреба) в живота на средностатистическия селяндур по оста Гурмазово – Малко Чочовени – Биримирци, както и на техните многобройни лелинчовци, тетки, калековци, балдъзи, учинайки, баджанаци и прочие роднини в София. А скоро и в други градове. Не дай, Боже.

МУЗИКАТА.
Мелодиите са сложни като “Котешкия марш”, невероятно трудни за изпълнение с духане в празна бирена бутилка и, най-вече изискват съсредоточеност, за да бъде уловена дълбоката философска идея за това, кое е в началото : яйцата на певеца или кокошката , дето подскача около него в малоазиатски ритъм. По-бързите мелодии трябва да предизвикват това поведение у комплексирания селяндур, което обикновено е скрито, но се отприщва след изпиването на втората чаша алкохол от гаражните фабрики в Бусманци. Обикновено води до ритмично подрусване на дансинга, викане, свиркане, пляскане с ръце, имитиране на позата на Христос от последните Му часове. Това пък, от своя страна, води до повишаване на нивото на адреналина, повишено циркулиране на тромбоцити, левкоцити, еритроцити и двете ракии, довеждащо до прегряване на тялото, при което на чалга-маниака му остава да направи две неща - да си съблече и ризата (оставайки по черни турски плетенячки, бели хавлиени чорапи “Abibas”, масленозелен панталон от пясъчна коприна още от абитуриентския и син мрежест потник в комплект с космати подмишници, нафъскани с “Malizia”, щот` ного лепи гаджетата, ей!), или пък да си вземе още едно пиене от бара, което е и основната идея на собственика на чалготеката. Идея на по-бавните мелодии е да успокоят страстите на дансинга (когато поразсъблечените мъже почнат да стават твърде агресивни), да помогнат да станат заварките и да насочат повече хора към бара, щот` и бармана и той е човек. Що се отнася до домашното прослушване - така подсъзнателно се връщат емоциите от последното голямо напиване у комшията. Или просто мама и тате немат други касетки. Структурата на самите песни е по класическата формула - куплетче, припев, куплетче, припев, незабравимо соло на зурна или протяжна китара, припев, припев. Важното е да има бързозапомнящ се рефрен, който да се пее гръмогласно от всички, придружено с обилно слюноизстрелване, довеждайки ги до екстаз.

ТЕКСТОВЕТЕ.
Както писах по-горе - най-важното е рефрена. Останалото се напасва набързо, то не е и толкова важно, тъй като минава покрай ушите на екзалтирания фен, тръпнещ в очакване да изкрещи със все сила: ”Сто патрона ше ти вкараам !”, за да го чуят двете мадами в голямото сепаре, ега пък някоя върже. Тъй като големите хитове в чалгата са песни, взети от комшулука и състезанието е кой ще я изпее първи, то и за изглаждане на текстовете няма много време. А който първи пусне кавър на пазара, той и ще прибере най-много пари от това.Темите на текстовете са сходни - от платонична любов, тип “от е тууненьки дечица са убичът”, през темата ”прелъстена (2 пъти, отзад) и изоставена”, та до закачливи секс-намеци за чифт блондинки, пантери като хиени, хиени като мандрили и един мандрил, дето иска да му го напипат. Като цяло са безобидни и забавни за подрастващите чалгаджийчета, но напоследък се забелязва сериозно прехвърляне на интереса към изразителни и изпълнени със марихуано-курво-банк фул-контакт теми текстове, щедро раздавани от другия гигант в комерсиалния сектор - българския рап.

ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ се появяват на принципа ”Нов хит - нов изпълнител”, т.е., първо се създават песните , а след това се вади от кревата на продуцента персона с подходяща за тях визия. Примерно, ако въпросния продуцент е събрал 4-5 песни в характерното фолк-течение “Запалително-детонат кючек”, то се избира трътка с големи гърди (може и изкуствени) и буйна коса, които да се тресат в такт с музиката при изпълнение на живо, привличайки погледите на мъжете и стимулирайки жените да си купуват два номера по-малки сутиени. Ако става въпрос за плачливи балади, то бъдещата звезда трябва да е с влажни като на заварчик 3-ти разряд очи и големи устни, прилично омацани с ярко червило, а в клипа да пристъпва бавно от крак на крак, като пенсионер с пълен катетър. При мъжете-изпълнители горните условия отпадат, но е хубаво да имат вид на наемен убиец-джентълмен или на баровец-купонджия. Като цяло, изборът на бъдещата фолк-звезда се ръководи от ВИЗИЯТА.

Основните изисквания при нея ги описах по-горе, като най-важния източник на визия са клиповете. В тях се набляга най-много на лицето (старателно гримирано и парфюмирано, добре, че не можете да го усетите), конзолните части по тялото - маникюр, цици, задник, крака и всичко това старателно преплетено с поне 6 ката нови дрехи, сменени в един клип и покриващи възможно най-малка част от гореизброените части на тялото, за радост на онанистично настроените пубери.

ФЕНОВЕТЕ.
Те са много. И е съвсем естествено да е така, тъй като всеки човек търси освобождаването на скритите емоции в себе си, а чалгата е , може би, най-елементарния начин. Времената са такива, че натрупаният емоционален заряд все по-лесно се отприщва в една или друга посока, често съпътстван с негативни действия. Чалгата е един безобиден начин за разтоварване на напрежението за хора, които не могат да го сторят другояче. И същевременно обиден начин да се качи напрежението на съседа. Поради което и толкова масов. ИЗВОДЪТ. За изпълнителите и продуцентите - всичко в чалгата опира до парите. За феновете чалгата е подходящ фон на собствените им вътрешни преживявания. Докато тези две групи съществуват в симбиоза, тази музика ще я има и ще се търси, ще се копира и разменя. А който не го кефи - да си търси друга душевна чекия!!!!! :)))”
цитирай
8. vmir - 5. Благодаря, Никодима!
26.03.2010 13:17
nicodima написа:
Да, чалгата се роди от културния вакуум в главите на партокрацията и нейните наследници, но и завладя почти цялата страна. Аз съм изумена от факта, че на абитуриентските балове на езиковите гимназии в София / предполага се че там учат част от децата на най-културните семейства / се свири предимно чалга. Справка - І АЕГ! Как се допусна да се стигне дотам?...


Дано не е така, както казваш, дано е някакво недоразумение. Нима чалгата олицетворява стремежът към свобода на по-образованата част от младежите? Въпросът ти заслужава специално внимание и засега мога само да кажа, че ще мисля върху него. За да се отговори, трябва да се разгледат няколко хипотези... Съжалявам...
цитирай
9. vmir - 6. анонимен,
26.03.2010 13:21
анонимен написа:
http://vbox7.com/play:01cfd5d9


Не съм съгласен. Обикновено винаги има решение. Въпросът е можем ли да го намерим и да го изпълним за един приемлив период от време.
цитирай
10. vmir - 7. анонимен,
26.03.2010 13:24
Благодаря за сериозния труд!
Ще го прочета поне още един-два пъти и тогава ще се опитам да измисля нещо по въпроса.
цитирай
11. анонимен - Чалгата е повече он простотия !!!
26.03.2010 14:05
Съвсем накратко: чалгата се роти от мутрите, простаците мафиоти, простаците охранители и трафиканти. По подобие на сръбската чалга, която ги люлееше.... Това е едно от големите падения на част народа ни, не малка част. Простотия и Бойко Борисов - това е логично и вече ни тресе !!!
цитирай
12. анонимен - fen
26.03.2010 14:06
Neznam zashto vse oshte tolkova hora se vazmushtavat na chalgata, muzika si e, priqtna za mnogo hora, vseki ima vkus i namiram za pravilno da uvajame vkusa na drugite, kakavto i da e toi. A tapite tekstove vav vsichki ostanali janri nikoi ne gi komentira.
цитирай
13. vmir - 11. анонимен,
26.03.2010 14:46
анонимен написа:
Съвсем накратко: чалгата се роти от мутрите, простаците мафиоти, простаците охранители и трафиканти. По подобие на сръбската чалга, която ги люлееше.... Това е едно от големите падения на част народа ни, не малка част. Простотия и Бойко Борисов - това е логично и вече ни тресе !!!


Още през 70-те в ученическите ни лексикони имаше рязко очертани музикални предпочитания главно към сръбската (кръчмарска) музика, известни български певци, споменаваше се като любима още и гръцка музика, а също и италианска естрадна, и това май беше всичко... Рока в лексиконите не фигурираше ИЗОБЩО, и ако сега бележи разпространение, това може да е и признак, че кръчмарската музика вече не е безспорният №1...
цитирай
14. vmir - 12. анонимен - fen
26.03.2010 15:13
анонимен написа:
Neznam zashto vse oshte tolkova hora se vazmushtavat na chalgata, muzika si e, priqtna za mnogo hora, vseki ima vkus i namiram za pravilno da uvajame vkusa na drugite, kakavto i da e toi. A tapite tekstove vav vsichki ostanali janri nikoi ne gi komentira.


Съществуването на чалгата е факт, който не може да бъде игнориран. Тъпи текстове наистина има навсякъде, но едва ли има друг жанр, където толково комплексно да се съчетава тъп текст с примитивна имитация на музика и любовни атрибути. Виж елементарния текст долу (който някой може да определи като порнографски), но обърни внимание и на нежната мелодия, инструменталното изпълнение, и поведението на Пола Абдул (нелишена от женски "достойнства") в долния клип:

http://www.youtube.com/watch?v=JbU1fKXxqvY

Просто трябва да намерим подходящото място на чалгата, и да разграничим правото на личен вкус от приравняването на чалгата със стойностната музика. За мен лично проблема с чалгата възниква от това, че ни управляват или чалгари, или чалгарски.

цитирай
15. raders - да, но
26.03.2010 16:19
Малко се съмнявам, че чалгата е следствие на някакви политически игри. Чалгата си и просто чалга и след падането на цензурата, цялата цигания, която се бе спотайвала от години в душите на плебса просто избуя безконтролно. Има две логични обяснения за този процес. От една страна популацията на един примитивен етнос и последвалото изциганяване на тълпата и от друга - леснотията, с която понастоящем всяка халтура придобива публичност. Много е лесно по някакъв нескопосан текст да се натъкми нескопосана музика в ченгене ритъм и една разкрачена кака да се появи на сцената и да почне да хвърля гьобеци. На тълпата това и трябва. Но се очаква, че в края на краищата тази чалга ще се поограмоти, понеже и консуматорът ще стане по претенциозен или ще бъде изместена от конкурентен стил поради непригодност.
цитирай
16. vmir - 15. raders,
26.03.2010 16:54
raders написа:
Малко се съмнявам, че чалгата е следствие на някакви политически игри. Чалгата си и просто чалга и след падането на цензурата, цялата цигания, която се бе спотайвала от години в душите на плебса просто избуя безконтролно. Има две логични обяснения за този процес. От една страна популацията на един примитивен етнос и последвалото изциганяване на тълпата и от друга - леснотията, с която понастоящем всяка халтура придобива публичност. Много е лесно по някакъв нескопосан текст да се натъкми нескопосана музика в ченгене ритъм и една разкрачена кака да се появи на сцената и да почне да хвърля гьобеци. На тълпата това и трябва. Но се очаква, че в края на краищата тази чалга ще се поограмоти, понеже и консуматорът ще стане по претенциозен или ще бъде изместена от конкурентен стил поради непригодност.


Съгласен! Споменах светкавичната музикална преориентация на БСП не като неоспоримо доказателство за политическа игра. Много хубаво го определяш като спотайвана цигания, която избуя в условията на свобода за халтурата. Това, че някой е искал да придаде рокаджийски вид на хора без елементарна представа от музика, може да се разглежда и като част от халтурата, но и като лукав опит да се нагиздят вълци с овчи кожи. А факта, че никой от два милионна и нещо червени избиратели тогава не издигна глас на протест против това неадекватно предрешване показва поне това, че отношението им към другите не е почивало на никакви рационални съображения и няма нищо общо с грижата за бъдещето, освен на тяхното собствено...

Дали това е в реда на нещата? Да, но при едно условие: Че всички ние, които недолюбваме чалгата, приемем да бъдем представлявани с песните на Азис.
цитирай
17. анонимен - .......
26.03.2010 17:27
Стига с този популизъм, стига сте търсили проблемите в миналото... не откривате топлата вода, не прочетох една дискусия или пост... с примери как да се измъкнем от Ла*ната... а само кой как какво и защо е направил... Не съм съгласен с този тип на поведение.... чесно...
цитирай
18. vmir - 17. анонимен,
26.03.2010 17:45
анонимен написа:
Стига с този популизъм, стига сте търсили проблемите в миналото... не откривате топлата вода, не прочетох една дискусия или пост... с примери как да се измъкнем от Ла*ната... а само кой как какво и защо е направил... Не съм съгласен с този тип на поведение.... чесно...


Ми то и аз не съм съгласен, ама някой като каже как да се измъкнем, поне десет се нахвърлят да го убеждават, че няма никакво основание за такива решения, защото няма какво да се коригира или оправя... Не се ли вижда това ясно от примера с червените баби - "рокаджийки"?

Ти ни обясни как става измъкването от Ла*ната, след като сам казваш, че миналото е без значение, а повечето ще те допълнят, че даже е било прекрасно. Басирам се, че не си в състояние да дадеш подобно обяснение.
цитирай
19. анонимен - Завършил през 70-тте
26.03.2010 18:13
13. vmir - "Още през 70-те в ученическите ни лексикони имаше рязко очертани музикални предпочитания главно към сръбската (кръчмарска) музика, известни български певци, споменаваше се като любима още и гръцка музика, а също и италианска естрадна, и това май беше всичко... Рока в лексиконите не фигурираше ИЗОБЩО, и ако сега бележи разпространение, това може да е и признак, че кръчмарската музика вече не е безспорният №1... " - това изобщо не е вярно, присъстваше си рока и още как!!!
5. nicodima - "Аз съм изумена от факта, че на абитуриентските балове на езиковите гимназии в София / предполага се че там учат част от децата на най-културните семейства / се свири предимно чалга. Справка - І АЕГ!" - за съжаление, не е само пред тази елитна гимназия такова положението с чалгата по баловете, а моето обяснение е, че ВЕЧЕ и ОТДАВНА в тях учат предимно децата на чалга и мутро "елита".
цитирай
20. vmir - 19. анонимен,
26.03.2010 18:27
анонимен написа:
13. vmir - "Още през 70-те в ученическите ни лексикони имаше рязко очертани музикални предпочитания главно към сръбската (кръчмарска) музика, известни български певци, споменаваше се като любима още и гръцка музика, а също и италианска естрадна, и това май беше всичко... Рока в лексиконите не фигурираше ИЗОБЩО, и ако сега бележи разпространение, това може да е и признак, че кръчмарската музика вече не е безспорният №1... " - това изобщо не е вярно, присъстваше си рока и още как!!!
5. nicodima - "Аз съм изумена от факта, че на абитуриентските балове на езиковите гимназии в София / предполага се че там учат част от децата на най-културните семейства / се свири предимно чалга. Справка - І АЕГ!" - за съжаление, не е само пред тази елитна гимназия такова положението с чалгата по баловете, а моето обяснение е, че ВЕЧЕ и ОТДАВНА в тях учат предимно децата на чалга и мутро "елита".


Категорично не мога да се съглася нито с едното, нито другото ти твърдение, и имам съвсем ясни причини за несъгласието си, докато ти единствено изказваш мнение.
цитирай
21. анонимен - господин 21,
26.03.2010 18:52
не е нужно да крещите!а.....долнопробния език,който сте ползвал,само доказва колко е прав vmir!
цитирай
22. vmir - За сведение на zaw12929 (изтрит от мен коментар 21):
26.03.2010 18:54
Първо се научи да говориш смислено и без съответните квалификации, и тогава заповядай да ни говориш за култура. Засега мястото ти е в кошчето за боклук.
цитирай
23. vmir - 21. анонимен,
26.03.2010 18:56
анонимен написа:
не е нужно да крещите!а.....долнопробния език,който сте ползвал,само доказва колко е прав vmir!


Изпратих го да си крещи на воля в кошчето за боклука. Крещеше, че културата при комунизма била върха. Че как няма да му се види върха, като заглушаваха западните станции да не ни "развращавала" музиката им, а от върха на музикалния културен олимп ни окултуряваха самите Муслим Магомаев и Йосиф Кобзон...
цитирай
24. анонимен - Аз пък слушам само Радио-1. Инте...
26.03.2010 19:00
Аз пък слушам само Радио-1.Интересното е ,че като гу пускам тази музика я харесват и сина,който е на 24 год и дъщерята ,която е на 20.Но по дискотеките и чалготеките слушат това подобие на музика.Добре ,че с помоща на компютрите оправят нещата
цитирай
25. vmir - 24. анонимен,
26.03.2010 19:12
анонимен написа:
Аз пък слушам само Радио-1.Интересното е ,че като гу пускам тази музика я харесват и сина,който е на 24 год и дъщерята ,която е на 20.Но по дискотеките и чалготеките слушат това подобие на музика.Добре ,че с помоща на компютрите оправят нещата


Въпрос на възпитание и възприети в семейството ценности и начин на живот.
цитирай
26. анонимен - рок
26.03.2010 19:36
Аз съм рокажия. Слушам хард рок и хеви метъл. Знам всички песни на Бийтълс наизуст. От първомай съм. Преди 20год. слушахме и Канарите, Ибрям, Първомайската група и др. По това време в София слушаха Лепа Брена и сръбска музика. Тракийската музика им беше много сложна и скъпа. Трябва талант,инстрименти,уредби и т.н. А чалгата - нищо. С една дума сещайте се кой я наложи.
цитирай
27. veshter - Едно от малкото
26.03.2010 19:45
стойностни неща написани в блог.бг е тази статия и коментара на анонимникя №7, Поздрави!
цитирай
28. анонимен - !
26.03.2010 19:53
"ЧАЛГАРИЯ"

…Има такава страна. Тя си няма име, затова условно я наричам Чалгария. Да се излезе от нея е трудно, да останеш също не е лесно. Това е страната на белите мерцедеси, конските кебапчета и лошото образование; там Господ в голямата част от случаите се нарича Иисус Христос, но подопечните му най-често се гърчат под звуци, родени в бита и душевността на хора, които наричат своя Господ алла (не Пугачова). Чалгарите са невинни; те имат право на културен избор, защото възлизат на 93 процента от населението. Другите 7 процента също имат право на избор: като не им изнася, ако щат, да се изнасят...
...Интелигентният човек не може да има нищо против чалгата. Това е като докторът да се опитва да оперира високата температура на болен човек. Чалгата не прави една нация да изглежда проста. Простата нация по естествен път ражда чалга. Чалгата е резултат, а не причина. Вижте къде и как живеете, вижте как и за какво си говорите, вижте какво и колко получавате. Виждали ли сте свинщината на мръсните улици, лошото обслужване превърнато в класика, вселенското отебаване, виждали ли сте как децата се спъват по неравните тротоари на детството си, а бащите им ги псуват и им пожелават да окьоравеят като майка си, на която “ше и ебат майката!” и това отеква, защото е ТИХО?...

Мартин Карбовски
цитирай
29. анонимен - chalgata
26.03.2010 20:00
e suzdadena s cel da vi prevurne v bezmozachni goveda, imashti samo 3 gunki v mozuka si. Tazi "muzika" ne e suzdadena sluchaino i za suzsalenie veche otdavna se vidya efekta i vurhu bezmozuchnata BG-populaciya.
цитирай
30. vmir - 26. анонимен - рок
26.03.2010 20:18
анонимен написа:
Аз съм рокажия. Слушам хард рок и хеви метъл. Знам всички песни на Бийтълс наизуст. От първомай съм. Преди 20год. слушахме и Канарите, Ибрям, Първомайската група и др. По това време в София слушаха Лепа Брена и сръбска музика. Тракийската музика им беше много сложна и скъпа. Трябва талант,инстрименти,уредби и т.н. А чалгата - нищо. С една дума сещайте се кой я наложи.


Поздравления, аз пък имах късмета да имам за приятели едни от първите аматьорски рок-музиканти в България и щедро бях удостоен от тях с титлата "рокаджия" и посветен в тайните на рокаджийското приятелство и общуване. По необходимост те бяха както китаристи, барабанисти, така и хайфисти, и създатели на мощните си уредби, при изработването на които се бореха за всеки херц от звуковия спектър, бореха се като лъвове за качеството на аналоговия магнитен запис, като сами си изработваха Долби системи или такива да повдигат при запис нивата на високочестотните звуци, а при възпроизвеждането да ги компресират до първоначалната стойност, за да потиснат наличието на шумовете, правеха си и педални устройства за уа-уа ефекти или ревербератори за китарите, преработваха си магнетофоните и касетофоните да работят на по-високи скорости за повишаване качеството на звука и т.н. В същото време други момчета и момичета си мряха за сръбска музика, и разликата между двете групи беше, че рокаджиите бяха творци, създатели и ентусиасти, които почти не си даваха сметка, че се занимават с музика, по-вярно е, че живееха чрез музиката, която им беше достатъчна, за да се чувстват добре и да не нарушават добрия тон, докато другите само слушаха кръчмарската музика и псуваха като каруцари...
цитирай
31. vmir - 27. veshter - Едно от малкото
26.03.2010 20:22
veshter написа:
стойностни неща написани в блог.бг е тази статия и коментара на анонимникя №7, Поздрави!


Благодаря ти, поздрави!
цитирай
32. vmir - 28. анонимен - !
26.03.2010 20:27
анонимен написа:
"ЧАЛГАРИЯ"

…Има такава страна. Тя си няма име, затова условно я наричам Чалгария. Да се излезе от нея е трудно, да останеш също не е лесно. Това е страната на белите мерцедеси, конските кебапчета и лошото образование; там Господ в голямата част от случаите се нарича Иисус Христос, но подопечните му най-често се гърчат под звуци, родени в бита и душевността на хора, които наричат своя Господ алла (не Пугачова). Чалгарите са невинни; те имат право на културен избор, защото възлизат на 93 процента от населението. Другите 7 процента също имат право на избор: като не им изнася, ако щат, да се изнасят...
...Интелигентният човек не може да има нищо против чалгата. Това е като докторът да се опитва да оперира високата температура на болен човек. Чалгата не прави една нация да изглежда проста. Простата нация по естествен път ражда чалга. Чалгата е резултат, а не причина. Вижте къде и как живеете, вижте как и за какво си говорите, вижте какво и колко получавате. Виждали ли сте свинщината на мръсните улици, лошото обслужване превърнато в класика, вселенското отебаване, виждали ли сте как децата се спъват по неравните тротоари на детството си, а бащите им ги псуват и им пожелават да окьоравеят като майка си, на която “ше и ебат майката!” и това отеква, защото е ТИХО?...

Мартин Карбовски


Това ми дава идея за рубрика: "ЧАЛГАРИЗМИ", които май трябва да бъдат събирани в справочник, за да станат по-ясни потайностите на битието ни.
цитирай
33. vmir - 29. анонимен,
26.03.2010 20:29
анонимен написа:
e suzdadena s cel da vi prevurne v bezmozachni goveda, imashti samo 3 gunki v mozuka si. Tazi "muzika" ne e suzdadena sluchaino i za suzsalenie veche otdavna se vidya efekta i vurhu bezmozuchnata BG-populaciya.


Ми ще я огледаме тази "музика".
цитирай
34. yuliya2006 - СТРАХОТЕН ПОСТИНГ И ПОЗДРАВИ ЗА ...
26.03.2010 21:42
СТРАХОТЕН ПОСТИНГ И ПОЗДРАВИ ЗА НЕГО!
ЧАЛГАТА Е ИНДУСТРИЯ НОСЕЩА ОГРОМНИ ПЕЧАЛБИ..КОЗМЕТИКА..ПРОСТИТУЦИЯ...РЕКЛАМА НА ЛЕКОТО ПОВЕДЕНИЕ..
МЛАДИТЕ МОМИЧЕТА ДНЕС МЕЧТАЯТ ЗА БОГАТИЯ И ИЗВЕСТЕН МЪЖ, КОЙТО КАТО ПОДАРЪК ЩЕ ГИ УРЕДИ ДА СТАНАТ ЗВЕЗДИ..РАЗБИРА СЕ ЕДНОДНЕВКИ ЗАЩОТО СЛЕДВАЩАТА Е ВИНАГИ ПО СВЕЖА..ПО - ОПЕРЕНА..


ЕДИН АМЕРИКАНЕЦ КАТО ГЛЕДАЛ В БЪЛГАРИЯ ТЕЛЕВИЗИЯ ВЪЗКЛИКНАЛ ЧЕ У НАС ИМА 24 ЧАСОВ ПОРНО КАНАЛ

СМЯХ..СЪЛЗИ..И МНОГО ПАРИ..КЪДЕ ЛИ ОТИВАТ?

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
35. vmir - 34. yuliya2006 - СТРАХОТЕН ПОСТИНГ И ПОЗДРАВИ ЗА ...
26.03.2010 21:46
yuliya2006 написа:
СТРАХОТЕН ПОСТИНГ И ПОЗДРАВИ ЗА НЕГО!
ЧАЛГАТА Е ИНДУСТРИЯ НОСЕЩА ОГРОМНИ ПЕЧАЛБИ..КОЗМЕТИКА..ПРОСТИТУЦИЯ...РЕКЛАМА НА ЛЕКОТО ПОВЕДЕНИЕ..
МЛАДИТЕ МОМИЧЕТА ДНЕС МЕЧТАЯТ ЗА БОГАТИЯ И ИЗВЕСТЕН МЪЖ, КОЙТО КАТО ПОДАРЪК ЩЕ ГИ УРЕДИ ДА СТАНАТ ЗВЕЗДИ..РАЗБИРА СЕ ЕДНОДНЕВКИ ЗАЩОТО СЛЕДВАЩАТА Е ВИНАГИ ПО СВЕЖА..ПО - ОПЕРЕНА..


ЕДИН АМЕРИКАНЕЦ КАТО ГЛЕДАЛ В БЪЛГАРИЯ ТЕЛЕВИЗИЯ ВЪЗКЛИКНАЛ ЧЕ У НАС ИМА 24 ЧАСОВ ПОРНО КАНАЛ

СМЯХ..СЪЛЗИ..И МНОГО ПАРИ..КЪДЕ ЛИ ОТИВАТ?

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ


Благодаря, Джулия!

Не знам къде отиват парите, повече ме интересуват причините и последствията.

Поздрави!
цитирай
36. анонимен - за музиката
26.03.2010 22:21
За нея, МУЗИКАТА, мога много да говоря. Аз съм от поколението, което ходеше на училище с куртка, шинел и фуражка. Наборите знаят за какво става въпрос. Мъкнехме 15 килограмовите магнетофони на ръка по различни свободни терени, намирахме тайно начини да слушаме и танцуваме на любимата си музика. Помните ли Пол Анка, Литъл Ричард, Хари Белафонте, Луе Прима с незабравимата му "Бонасера"? А Литъл Ричард ? Помните ли Чъби Чекер, незабравимите песни Чао Рагаци и 24 хиляди целувки на Адриано Челентано? Или великите Бийтълс? Слушахме ги тайно, защото за това изключваха от училище или по-лошо: пращаха в Ловеч! Независимо от любимата музика на поп легендите от това време, в живота ми се появи и остана за цял живот в душата ми великата музика на Бетовен, Вагнер, Берлиоз, Верди, Шуберт, Чайковски...
Обичам хубавата, смислената, вълнуващата музика. Фолклора също харесвам. Имаме фантастични песни и мелодии, които могат да те трогнат и да те накарат да запееш от цялото си сърце.
През онова време трудно разбирах хората ,които слушат само сръбска музика, въпреки, че понякога ухото ми долавяше нещо приятно. В интерес на истината и от нея има останали доста песни и певци-легенди. И никога не бих допуснал, че ще дойде време, когато ще определя недолюбваните от мен сръбски песни, за истинска КЛАСИКА пред тази днешна помия, наречена поп- фолк. Копие и подражание на типични балкански ритми в най-пошлият им вид. Извадени като от конвейер, напомпани със силикон псевдо красавици, за които пеенето е по-скоро демонстрация на пищни форми и откровени сексуални хватки, отколкото, било и то, поне елементарно музикално познание. Тази субкултура, за съжаление нанесе непоправими щети във всяко едно отношение върху подрастващото поколение. Поколението на първите 20 години от така наречената демокрация, която се обърна на мутризация, която пък обожава чалгата. Дали някога децата ще разберат какво значи истинска музика? Дано и това стане някой ден! Дай Боже!!!
цитирай
37. vmir - 36. анонимен - за музиката
26.03.2010 23:17
анонимен написа:
За нея, МУЗИКАТА, мога много да говоря. Аз съм от поколението, което ходеше на училище с куртка, шинел и фуражка. Наборите знаят за какво става въпрос. Мъкнехме 15 килограмовите магнетофони на ръка по различни свободни терени, намирахме тайно начини да слушаме и танцуваме на любимата си музика. Помните ли Пол Анка, Литъл Ричард, Хари Белафонте, Луе Прима с незабравимата му "Бонасера"? А Литъл Ричард ? Помните ли Чъби Чекер, незабравимите песни Чао Рагаци и 24 хиляди целувки на Адриано Челентано? Или великите Бийтълс? Слушахме ги тайно, защото за това изключваха от училище или по-лошо: пращаха в Ловеч! Независимо от любимата музика на поп легендите от това време, в живота ми се появи и остана за цял живот в душата ми великата музика на Бетовен, Вагнер, Берлиоз, Верди, Шуберт, Чайковски...
Обичам хубавата, смислената, вълнуващата музика. Фолклора също харесвам. Имаме фантастични песни и мелодии, които могат да те трогнат и да те накарат да запееш от цялото си сърце.
През онова време трудно разбирах хората ,които слушат само сръбска музика, въпреки, че понякога ухото ми долавяше нещо приятно. В интерес на истината и от нея има останали доста песни и певци-легенди. И никога не бих допуснал, че ще дойде време, когато ще определя недолюбваните от мен сръбски песни, за истинска КЛАСИКА пред тази днешна помия, наречена поп- фолк. Копие и подражание на типични балкански ритми в най-пошлият им вид. Извадени като от конвейер, напомпани със силикон псевдо красавици, за които пеенето е по-скоро демонстрация на пищни форми и откровени сексуални хватки, отколкото, било и то, поне елементарно музикално познание. Тази субкултура, за съжаление нанесе непоправими щети във всяко едно отношение върху подрастващото поколение. Поколението на първите 20 години от така наречената демокрация, която се обърна на мутризация, която пък обожава чалгата. Дали някога децата ще разберат какво значи истинска музика? Дано и това стане някой ден! Дай Боже!!!


Благодаря за припомнянето. И аз не отричам и не пренебрегвам нито един вид музика. Но никога няма да се съглася да приравня хубава музика с музика, на която съм утолил нуждата си от моментно изтъпявяне. Има такива моменти, когато ревниво пазиш любимата си музика от нечии уши, които чувстваш, че няма да я изслушат само с добри намерения и мисли.
цитирай
38. анонимен - 32. vmir,
27.03.2010 08:20
ами ето тогава още малко пипер към балканския гювеч, който го ядем всеки ден, от години, с линк към пълния текст,

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=chal&Number=1945037530&page=19&view=collapsed&sb=5

Макар че, днес, десет години след написване статията, слушайки Карбовски да говори за Чалгария, усещам тихото му отчаяние, че тези седем процента българи безвъзвратно се топят, поради причини, които и ти не спираш да търсиш...
НО,
нека не я губим, колкото и плаха да е надеждата:
"Когато Господ врати затваря, отваря порти"...
Поздрави!
цитирай
39. vmir - 38. анонимен,
27.03.2010 08:53
анонимен написа:


http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=chal&Number=1945037530&page=19&view=collapsed&sb=5




Моля, провери линка, че не ми тръгва.

Най-накрая отвори, благодаря!
цитирай
40. анонимен - При мен се отваря, vmir,
27.03.2010 09:20
пробвай с тези :

http://goldmann.blog.bg/muzika/2006/06/01/za-chalgata-statiia-ot-martin-karbovski.4512

http://diditosp.log.bg/article.php?article_id=55678

цитирай
41. vmir - 40. анонимен,
27.03.2010 10:36
анонимен написа:
пробвай с тези :

http://goldmann.blog.bg/muzika/2006/06/01/za-chalgata-statiia-ot-martin-karbovski.4512

http://diditosp.log.bg/article.php?article_id=55678



Благодаря, прочетох и написах но стана за постинг, след малко ще го кача.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4098249
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54883
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930