Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2010 08:13 - ЧАЛГАРИЗМИТЕ И НИЕ
Автор: vmir Категория: Политика   
Прочетен: 9824 Коментари: 36 Гласове:
15

Последна промяна: 29.03.2010 07:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Без да навлизам в специални доказателства, под “чалгаризми” ще разбирам такива обяснения, които съдържат много повече патос или корист, отколкото разум.

Макар олицетворяван от пеещи момичета със силиконови прелести, в основата на родния феномен “чалга” стоят съвсем немузикални начинания и идеи. Идеята за силиконовото разкрасяване, сама по себе си вероятно не е лоша, лошото идва в резултат от това, че хилядарките отиват не за образование или добри начинания, обратното - отиват за обезсмисляне на образованието, защото сложени веднъж в условията на недоимък, циците трябва да бъдат оправдани или изкупени, а това не става с четене на книги, нито има вариант да стане с признанието, че слагането им е не е било необходимо. Говоря за нормалните момичета, не за онези, на които им е природа да търгуват с формите си.

Летящ старт на явлението “чалга” беше даден през лятото на 1990, когато на БСП им се наложи да спасяват греховния имидж на столетницата и за целта безцеремонно решиха да я представят като палава рокаджийка. Музикалното салтомортале се оказа успешно за авторите, защото никой от застаряващия електорат не възропта, че е неправилно или недостойно беловласи старци да обсебват културните предпочитания на младежите, които собственоръчно бяха хокали или тормозили заради същите тези предпочитания. Така БСП даде първият публичен урок на всички, че НЕ Е ВАЖНО КОЙ СИ, ВАЖНО Е ЗА КАКЪВ СЕ ПРЕДСТАВЯШ. Този урок ще наречем условно “Чалгаризъм №1”

Идеята на чалгаризъм №1 намери незабавно приложение, и от обвинени, БСП заеха позата на обвинители, с което голямото състезание по мятане на лепкави консистенции и компромати по опонента беше открито успешно. Настоящият либерален политик Кошлуков например,тогава беше представен в клиповете на БСП като бъдещ фюрер с помощта на някакво чучело, окичено с фашистки атрибути и символи, и в добавка му беше приписано и незаконно бащинство, за да не остане съмнение нито в политическия, нито в личния му морален облик...

Заредена с рокаджийски непукизъм и едновременно захранвана с необозримите ресурси на тоталитарната власт, отприщената 45 годишна безцеремонност заработи в условията на многопартийност и безгржно заяви, че политическите опоненти на БСП са построили платформата си “върху черепи”, от което се виждало, че фашизмът и екстремизмът са се изправили срещу мирните и кротки хорица на България, които трябва да бъдат защитени на всяка цена, дори ако се наложи и в съюз с дявола... Така БСП дадоха вторият публичен урок на всички, че НЕ Е ВАЖНО КАКВО СЕ Е СЛУЧВАЛО, ВАЖНО Е КАКВО СЕ КАЗВА ОТ МЕДИИТЕ. Сега, когато почти всички виждаме печалния резултат от поръчковото медийно посредничество, намираме основания да наречем втория публичен урок на БСП условно “Чалгаризъм №2” и спирам да броя, защото списъкът е голям и принос към него имат не само от БСП.

Тъй като и преди, и след въпросните първи демократични избори, БСП си остана да управлява, с чалгаризми 1 и 2 държавата показа на всички, че опитите за реформирането й няма да бъдат добре дошли. За да не остане никакво съмнение в това, че държавата не подлежи на реформиране, костите на избитите без съд и присъда от комунистите бяха открито обявени за “мръсни”, с което беше демонстрирана волята и решимостта да не да бъде допуснато законът и съда да осъждат за тежки престъпления. Няма да посочвам конкретния чалгаризъм, защото този е не само циничен, но и зловещ като садистичното убийство на оцелялата в комунистическите лагери Надежда Дункин, която години след "Демокрацията" продължаваше да настоява за наказания на палачите от лагерите.

Ако трябва да откроим един чалгаризъм над всички останали, това би трябвало да бъде призива: “ДА ОСТАВИМ МИНАЛОТО, ДАЙТЕ ДА ГЛЕДАМЕ БЪДЕЩЕТО!”. При много от силиконовите истории нещата са ясни и напомнят репликата: “Пениш се, не пениш, ке те ядем! Пари съм давал за тебе”, респективно – трябва да се показва, да се друса, предоставя... Когато обаче навсякъде вече е прието, че е важно единствено за какъв се представяш и какво пишат за теб, когато е прието, че законът и съда ще са неми свидетели и на най-тежките и престъпни посегателства, да гледаш единствено в бъдещето, не означава нищо повече от това да мълчиш и да ръкопляскаш на чалгаризмите, защото те отдавна са се наложили и показват начина, по който авторите им са решили как трябва да живеем.

Последният чалгаризъм, който се преповтаря от самия бивш премиер Станишев е, че той се гордее с финансовите постижения на правителството си. Не вярвам Станишев да не е наясно с оплячкосването на подаръците, които България получи с постъпването си в ЕС. Но да разграбиш подаръците за новороденото, и после да се гордееш, че изобщо ги е имало, подхожда повече на една припряна силиконка, която не си е изплатила ощеimage циците, а не на премиер на България, прав ли съм, или аз бъркам нещо?

P.S.  Днес научаваме и настина последния чалгаризъм, промотиран от самия Президент на България, изпълняван от всеизвестния агент Гоце: “Това не са антикризисни, а кризисни мерки” e заявел агентът в президентството за политиката на правителството. Който не вярва, нека да покаже в коя държава Президентът си е позволявал подобна заигравка с правителствената политика по време на криза. Единствено в Чалгаристан е възможно да се отправя такава явна покана от Президентството към икономиката да се качи върху кръчмарската маса. Нямат ли край тези кръчмарски задявки ... Не съм чувал агентът да е алкохолик, следователно, или скучае, или екипът му е адски глупав, за да не го спре да се излага толкова яко...



Честит Празник!
image



Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Според мен,
28.03.2010 10:08
нещата с очалгаряването,тръгват още от ВОСР."Братушките" изтребиха и прогониха цвета на нацията ,за да остане само безмозъчно стадо,лесно за манипулиране,смазано духовно,с "набита"в акъла депресарска литература.Посочи ми поне един ведър роман!?Няма!
Та,по този почин,алцхаймеровицата в България,направи ....."елита" да не е ЕЛИТА!
Вълшебна песен!Само че.....я спрях,докато четях постинга...
Честит празник!
цитирай
2. vmir - 1. анонимен,
28.03.2010 10:20
анонимен написа:
нещата с очалгаряването,тръгват още от ВОСР."Братушките" изтребиха и прогониха цвета на нацията ,за да остане само безмозъчно стадо,лесно за манипулиране,смазано духовно,с "набита"в акъла депресарска литература.Посочи ми поне един ведър роман!?Няма!
Та,по този почин,алцхаймеровицата в България,направи ....."елита" да не е ЕЛИТА!
Вълшебна песен!Само че.....я спрях,докато четях постинга...
Честит празник!


Опитвам се да виждам едновременно красивото и уродливото, защото и двете съществуват реално. Милиони го видяха веднага след падането на комунизма. Но повечето предпочетоха удобството на безопасната приспивна чалга...

Напълно вярно е за ВОСР, но тя е извън дома ни и следователно извън обсега на влиянието ни. Там можем единствено да правим констатации, докато у нас можем и трябва да поставим на подходящото място криминогенния контингент, за който беззаконието е норма и необходимо условие за изявите му.

Честит празник!
цитирай
3. lado - Здравейте! №1 ханонимен - не б...
28.03.2010 11:22
Здравейте!
№1 ханонимен - не бъркай озверяването с опростачаването.
Помните ли вица за съветския човек, попаднал сред човекоядци, и бил приготвен за за обяд?
"А собствено говоря, товарищи людоеды, ВОСР правихте ли? Национализация преживяхте ли? Не? А защо сте така озверели тогава?"
Докато чалгаризацията ни стигна дотам, че дадохме на света нов термин за опростачване - Кен ли!
Първият световен сблъсък на земното население с новото амплоа на българското битие - чалгата - , но не като музика, а като манталитет. Не , че знаеха нещо за нас в общ план преди Вероника Хасан.
Не знам обаче колко от нас забелязяха, че "Кен Ли" вече беше прикачено на всеки видеоматериал, който показва долнопробен кръчмарски стил на неразбираемо пеене с наподобяване на някакъв език.
Айде, мина време - позабрави се.
Но свято място не пустее.
Тюфлека Ицо Стоичков отново ни върна на върха на печалната вълна на чалгата с неговите прочути интервюта на английски.
Чалга форевъ!!! :)))
цитирай
4. vmir - 3. lado,
28.03.2010 11:44
lado написа:
Здравейте!
№1 ханонимен - не бъркай озверяването с опростачаването.
Помните ли вица за съветския човек, попаднал сред човекоядци, и бил приготвен за за обяд?
"А собствено говоря, товарищи людоеды, ВОСР правихте ли? Национализация преживяхте ли? Не? А защо сте така озверели тогава?"
Докато чалгаризацията ни стигна дотам, че дадохме на света нов термин за опростачване - Кен ли!

Чалга форевъ!!! :)))


Срещал съм няколко пъти озверели до крайна степен комунисти, един такъв през 1990 закла сина си в Пловдив, защото симпатизирал на СДС. Но пътя от озверяването до опростачването не е дълъг, дори и за неозверелите. Защото озверяването задейства механизма на моментното физическо оцеляване, което блокира мисълта за бъдещето. Да не говорим за червените мантри като: "С кръв сме я взели, с кръв ще я дадем!", които могат да стопират дори кръвообращението на физически по-слабичките.
цитирай
5. lado - "Защото озверяването зад...
28.03.2010 12:07
"Защото озверяването задейства механизма на моментното физическо оцеляване, което блокира мисълта за бъдещето"
Абсолютно правилно!
И още по-лошо - след като сме решили основния проблем - оцеляването, следва да помислим за духовното и душевното.
Щото ракйка, салатка (дотук и аз съм съгласен :))) и после чалга, не е еманацията на човешкия дух. ( не достига мач от Англия) :)))
Апропо - сещаш ли се - веднъж Костов даваше сравнителен пример за несъвместими икономически мерки, които искаха от него.
Та той обясни с апломб как нища не ставало , ако събереш ракийка с краставица и сиренце.
Тогава го съжалих, горкия, но не съм се сетил дали от този момент не стана омразен на народа си - в смисъл кога го каза , и кога започна да му пада рейтинга.
цитирай
6. анонимен - силата на един народ, респективно, ...
28.03.2010 12:15
силата на един народ, респективно , една държава се корени в две основни неща:
1. националното обединение
2. високият народен морал .
Когато двете бъдат прекършени, народът запада и държавата често бива разорена.
Националното разделение се превърна във факт още в зората на "демокрацията".
Прекършването и подмяната на националния морал отне малко повече време, но вече е почти завършено. Чалгата изигра основна роля за това.
цитирай
7. vmir - 5. lado,
28.03.2010 12:44
lado написа:
"Защото озверяването задейства механизма на моментното физическо оцеляване, което блокира мисълта за бъдещето"
Абсолютно правилно!
И още по-лошо - след като сме решили основния проблем - оцеляването, следва да помислим за духовното и душевното.
Щото ракйка, салатка (дотук и аз съм съгласен :))) и после чалга, не е еманацията на човешкия дух. ( не достига мач от Англия) :)))
Апропо - сещаш ли се - веднъж Костов даваше сравнителен пример за несъвместими икономически мерки, които искаха от него.
Та той обясни с апломб как нища не ставало , ако събереш ракийка с краставица и сиренце.
Тогава го съжалих, горкия, но не съм се сетил дали от този момент не стана омразен на народа си - в смисъл кога го каза , и кога започна да му пада рейтинга.


Да, крайно време е да помислим за повече от физическо оцеляване.

Не съм слушал това изказване на Костов но, че необходимата съвместимост на комбинацията от мерки е първостепенното и най-важно условие за успеха, за мен не представлява ни най-малко съмнение.
цитирай
8. vmir - 6. анонимен,
28.03.2010 12:48
анонимен написа:
силата на един народ, респективно , една държава се корени в две основни неща:
1. националното обединение
2. високият народен морал .
Когато двете бъдат прекършени, народът запада и държавата често бива разорена.
Националното разделение се превърна във факт още в зората на "демокрацията".
Прекършването и подмяната на националния морал отне малко повече време, но вече е почти завършено. Чалгата изигра основна роля за това.


Съгласен съм, но ще добавя определението "политическата" пред "чалга". Силиконовата чалга е само визуализацията на политическата чалга, която е основата на опростачването.
цитирай
9. анонимен - 1
28.03.2010 13:48
Чалгата включва и озверяването и опростачването!
Простакът е и звяр,от най-долнопробните.Не от тези,дето търсят...плячка само за да задоволят насъщната си потребност за да съществуват.От другите е-дето разкъсват всичко осмелило се да застане насреща им.С риск,да съм досадна,ще напомня девиза им:"Целта,оправдава средствата!"
р.р Имам си мечта-да видя един такъв в раиран костюм.Още повече,че си представям очарователния синхрон между костюма и персоната.....Масларова!
vmir,това сигурно е от музиката:)
цитирай
10. vmir - 9. анонимен,
28.03.2010 14:08
анонимен написа:
Чалгата включва и озверяването и опростачването!
Простакът е и звяр,от най-долнопробните.Не от тези,дето търсят...плячка само за да задоволят насъщната си потребност за да съществуват.От другите е-дето разкъсват всичко осмелило се да застане насреща им.С риск,да съм досадна,ще напомня девиза им:"Целта,оправдава средствата!"
р.р Имам си мечта-да видя един такъв в раиран костюм.Още повече,че си представям очарователния синхрон между костюма и персоната.....Масларова!
vmir,това сигурно е от музиката:)


Не бива да се увличаме прекалено. Могат да разкъсат по-слабите, пред по-силните обикновено са съвсем други. Затова не подбират средства. Ще има не един и двама в затвора, но само, ако наблегнем на правилата и закона и убедим достатъчно чалгари, че правилата са по-важни от чалгарската подигравка с тях. Иначе, хващаме Масларката, обаче ни цапват с чалгаризма, че Масларката не е най-големия престъпник и в хода на препирнята, Масларката току-виж разцъфнала за трети път като социален министър...
цитирай
11. kundalini - СВЕТЪЛ ПРАЗНИК!
28.03.2010 18:05
Както никога преди не прочетох текста, защото котето и маргаритката отвлякоха вниманието ми. :)
На празник - само хубави неща се говорят/и правят:)/
Хубава вечер, Vmir!
:)
цитирай
12. анонимен - pesenta
28.03.2010 19:23

песента е супер ,незабравима ако ми кажете името на изпълнителя .Благодаря
цитирай
13. vmir - 11. kundalini,
28.03.2010 20:20
kundalini написа:
Както никога преди не прочетох текста, защото котето и маргаритката отвлякоха вниманието ми. :)
На празник - само хубави неща се говорят/и правят:)/
Хубава вечер, Vmir!
:)


Приемам греха си и не се гордея с него. Но не искам да се крия в измислен свят. Котето гледа към цветето, както милиони у нас гледахме към демокрацията през 1990. После ни дресираха да мислим, че Демокрацията е естествената среда за виреене на гадости, защото гадостите имали еднакво право на съществуване с всичко останало. Имали били дори правото да се самоназовават, самоопределят, или ако им е изгодно, да се представят за онези, чиито живот и усилия ограбват пладнешки. Коя държава не би рухнала при такава практика?
Прости ми. Дано музиката поне малко да оправи лошото впечатление от греха ми. Исках с нея да покажа колко влюбени в демокрацията бяхме някога. Грозно и глупаво е да разлюбваме такава любов заради чалгарски изпълнения. Ще се опитам да не пиша повече постинги, просто не е нормално да се стои безучастно при толкова чалга наоколо. "Това не са антикризисни, а кризисни мерки" e текущия чалгаризъм, които издава неистово желание да се качи икономиката върху кръчмарската маса.

цитирай
14. vmir - 12. анонимен,
28.03.2010 20:24
анонимен написа:

песента е супер ,незабравима ако ми кажете името на изпълнителя .Благодаря


Разбира се!
Лайънъл Ричи (LIONEL RICHIE)
цитирай
15. cornflower - бсп е идентично с чалга
28.03.2010 21:18
или твоето определение:
`Силиконовата чалга е само визуализацията на политическата чалга, която е основата на опростачването.`
цитирай
16. baletlnetpepas - С цялото уважение,
28.03.2010 21:31
което храня към теб вмире, не мога да не обърна внимание, че този пост напълно отговаря на определението в първото изречение: "Без да навлизам в специални доказателства, под “чалгаризми” ще разбирам такива обяснения, които съдържат много повече патос, отколкото разум."

Съвсем определено патосът у него е повече от колкото разума
цитирай
17. vmir - 15. cornflower,
28.03.2010 22:32
cornflower написа:
бсп е идентично с чалга или твоето определение:
`Силиконовата чалга е само визуализацията на политическата чалга, която е основата на опростачването.`


Колкото повече хора го виждат, толкова по-добре.
цитирай
18. vmir - 16. baletlnetpepas,
28.03.2010 22:35
baletlnetpepas написа:
С цялото уважение, което храня към теб вмире, не мога да не обърна внимание, че този пост напълно отговаря на определението в първото изречение: "Без да навлизам в специални доказателства, под “чалгаризми” ще разбирам такива обяснения, които съдържат много повече патос, отколкото разум."

Съвсем определено патосът у него е повече от колкото разума


Разбирам. Доколкото знам, представите ти за сексуалността са диаметрално противоположни на традиционните, обяснимо е и представите ти за разума да се различават по същия начин. Благодаря ти все пак за мнението.
цитирай
19. baletlnetpepas - Надявам се да не изпадна до
29.03.2010 00:42
заядливото ти настроение, но все пак аз говорех за патоса в този пост, а не за разума му - вземи само тази сълзлива патетична песничка, която дори не мога да спра и се надявам да те убедя, в мнението си
цитирай
20. анонимен - Чудесен повод да те поздравя
29.03.2010 06:08
http://www.youtube.com/watch?v=f0VgmCJcoj4

:-D
цитирай
21. vmir - 19. baletlnetpepas,
29.03.2010 07:14
baletlnetpepas написа:
заядливото ти настроение, но все пак аз говорех за патоса в този пост, а не за разума му - вземи само тази сълзлива патетична песничка, която дори не мога да спра и се надявам да те убедя, в мнението си


За патоса сигурно си прав, щом и добрата ми приятелка Kundalini намекна за същото, на което се извиних. Съчетанието на любовна лирика с жесттока проза е трудно дори само затова, че все ще дойде някой да ме изкара да речем не дотам демократ, че не съм предвидил изключване на "сълзливата" музиката. Ми плаче ми се, затова съм я пуснал. Плаче ми се от овластената простотия, която всеки ден ми напомня за себе си. Но тя е задължителна за мен, нали? Може ли простотията да бъде едновременно неизбежна и представена за жертва без помощта на чалгаризмите, за които говоря в постинга си?

И още нещо - аз песента ще я махна, ако толкова държиш, но ще направиш ли ти нещо да намалее поне мъничко простотията наоколо, или смяташ за нормално единствено аз да се съобразявам с теб?
цитирай
22. vmir - 20. анонимен,
29.03.2010 07:41
анонимен написа:
http://www.youtube.com/watch?v=f0VgmCJcoj4

:-D


Благодаря, обичам да се забавлявам с простотии, почти винаги има възможност да се погледне на уродливото и откъм смешната му страна. Уродливото не е страшно, страшно е, когато уродливото се превръща в норма и стане пример за следване, а това е проблем на отношението. :-D
цитирай
23. vmir - Чалгата обезсмисля.
29.03.2010 11:14
Тя е реакцията на онези, които редом с плачещите по улиците след трагичното земетресение в Хаити, се кълчели енергично покрай тях и надавали радостни възгласи. След това дошли бандитите и започнали да ограбват помощите за гладуващите.
Бандитите вземали храната на едни и я продавали на други. И се кълчели от радост, защото трагедията на другите била най-щастливото време за тях. Само не ме убеждавайте, че са слушали Хосе Карерас. Никой не ми е казвал на каква музика са се кълчели, но съм сигурен, че е подчертавала разликата между тях и жертвите им.
цитирай
24. baletlnetpepas - Разбира се че правя
29.03.2010 11:18
ежедневно и непримиримо се боря с простотията - правя предови от латински и английски на текстове, които смятам за качествени. Чета лекции и разпространявам себе си по всички достъпни за мен канали. Освен това видя ли чалга никога не я наричам с друга дума
цитирай
25. vmir - 24. baletlnetpepas,
29.03.2010 12:35
baletlnetpepas написа:
Разбира се че правя ежедневно и непримиримо се боря с простотията - правя предови от латински и английски на текстове, които смятам за качествени. Чета лекции и разпространявам себе си по всички достъпни за мен канали. Освен това видя ли чалга никога не я наричам с друга дума


Не си падам по излишната подозрителност и приемам, че правиш това, което казваш. Но твърденията ти предполагат още да приема на юнашко доверие и това, че ти не правиш нищо различно от онова, за което те запитах. А не си правиш усилието да поясниш дори какво разбираш под крайно разтегливото според мен понятие “чалга”.

Би ли обяснил какво имаш предвид? Споделяш ли убедеността ми, че твърдение като: “Това не са антикризисни, а кризисни мерки” на президентство срещу правителство са еманация на чалгаджийското мислене и представа за политиката като нищо повече от начин да изпързаляш политическия си опонент без подбиране на средства, публика и възможни последствия?

цитирай
26. baletlnetpepas - Напълно
29.03.2010 13:18
споделям даденото от теб определение за понятието "Чалга": "обяснения, които съдържат много повече патос или корист, отколкото разум" - към това нямам нито какво да добавя, нико какво да махна.

Относно борбата президентство изпълнителна власт, въпреки че цялата власт в България е чалгаджийска в посочения по-горе смисъл, в конкретния случай заставам на страната на президенството. Мотивите ми затова, надявам се, са извлечени от разума, а не от патоса - предпочитам властите да се карат помежду си. И до колкото президентството, чисто политически, днес е по-слабо от правителството, заставам на по-слабата страна. Не смятам, че ще бъде по-добре, ако в крайна сметка премиерът победи и се окаже без никакъв политически опонент в сферата на властта (защото и най-силната парламентарна опозиция, не притежава никаква реална политическа власт).
Надявам се президента да си изкара целия мандат, защото ако сега падне следващия ще бъде посочен от Бойко. Вярвам, че след две години, котато са изборите Бойко вече няма да е толкова безспорен и следващия президент, би бил по независим от него и по този начин между институциите пак бисе развила конкуренцията, която е необходима, за да дишаме свободно (това, последното бе патетично, можеш да ми го пишеш на чалгарската сметка)
цитирай
27. vmir - 26. baletlnetpepas,
29.03.2010 14:48
baletlnetpepas написа:
споделям даденото от теб определение за понятието "Чалга": "обяснения, които съдържат много повече патос или корист, отколкото разум" - към това нямам нито какво да добавя, нико какво да махна.

Относно борбата президентство изпълнителна власт, въпреки че цялата власт в България е чалгаджийска в посочения по-горе смисъл, в конкретния случай заставам на страната на президенството. Мотивите ми затова, надявам се, са извлечени от разума, а не от патоса - предпочитам властите да се карат помежду си. И до колкото президентството, чисто политически, днес е по-слабо от правителството, заставам на по-слабата страна. Не смятам, че ще бъде по-добре, ако в крайна сметка премиерът победи и се окаже без никакъв политически опонент в сферата на властта (защото и най-силната парламентарна опозиция, не притежава никаква реална политическа власт).
Надявам се президента да си изкара целия мандат, защото ако сега падне следващия ще бъде посочен от Бойко. Вярвам, че след две години, котато са изборите Бойко вече няма да е толкова безспорен и следващия президент, би бил по независим от него и по този начин между институциите пак бисе развила конкуренцията, която е необходима, за да дишаме свободно (това, последното бе патетично, можеш да ми го пишеш на чалгарската сметка)


Да не би да вярваш, че работата на Президентството е да бъде опозиция на Правителството?
цитирай
28. анонимен - ако Президентът,
29.03.2010 15:10
беше мъдра личност,нямаше да налива "масло в огъня" в ситуация на всеобща финансова криза,с единствена цел да извлече своя изгода!Зад това прозира изключително "нечистоплътна"интрига!Впрочем,нищо ново за комунист!
Уповавам се на Бога и моля,ведъж за винаги,да ни идбави от тези дето най-много Го поругаха...
цитирай
29. baletlnetpepas - Вярвам
29.03.2010 16:24
че властите трябва да се конкурират помежду си, в противен случай отиваме на тодорживково управление.
Вярвам, че разделението на властите е необходимо именно за това да се избегне единовластитето.
Вярвам, че единовластитето води до лоши последици, незавидимо от патетичните мотиви, зад които се прикрива
цитирай
30. анонимен - :)))
29.03.2010 16:24
http://dnes.dir.bg/news.php?id=6115553
цитирай
31. vmir - 29. baletlnetpepas,
29.03.2010 17:23
baletlnetpepas написа:
Вярвам, че властите трябва да се конкурират помежду си, в противен случай отиваме на тодорживково управление.
Вярвам, че разделението на властите е необходимо именно за това да се избегне единовластитето.
Вярвам, че единовластитето води до лоши последици, незавидимо от патетичните мотиви, зад които се прикрива


Това за конкуренцията на властите е меко казано странно твърдение, вероятно имаш предвид разделението на властите на законодателна, изпълнителна и съдебна, без което могат да забравят за икономиката и всички да се втурнат на лов за вещици, вместо да си гледат работата.

Обаче: Изпълнителната власт, която има най-непосредствено влияние върху икономиката, е в ръцете на правителството по закон, а президентството няма никакви законни властови правомощия.

Затова се казва, че президента има представителни функции, т.е, представлява държавата, и щом от президента не се очаква друго, логично е да се очаква той да представлява държавата по възможно най-добрия начин.

Когато обаче на президента му скимне да мине в опозиция на правителството, представителните му функции ще се свият до тези на екскурзовод, защото няма как да обсъжда условията за успеха на двустранните отношения с колегите си от чужбина.

Остава, му да каже: “Абе, красива е страната ми, ама кажете на бизнесмените си да не инвестират тук, защото правителството води страната към икономическа катастрофа”.

Ето, това е посланието в четирите посоки на света на кръчмарското изхвърляне на Гоце от онзи ден.

Предвид, че и преди този призив, вече са изтеглени милиарди чужд капитал от икономиката, в резултат от което, тя се е свила чувствително под досегашния си капацитет, да се настоява за запазване нивото на потребление (като антикризисна мярка) и да се разгонват чуждите инвеститори, не е нищо друго, освен вкарване на държавата в капана на задълбочаващ се дефицит и криза.

И стига с кръчмарските фантазии, че като се правим, че не ни пука от криза и харчим както преди, тя ще се уплаши от непукизма ни и сама ще избяга от нас. Това са хъшлашки приказки за кръчмарски спорове и не правят чест на президентството и на най-пропадналата страна, колкото и да са й необходими псуващите бабаити.
цитирай
32. baletlnetpepas - Мисля си
29.03.2010 20:11
че неприязанта, която изпитваш към Първанов ти пречи да видиш, че истинската опасност, пред която сме изправени е тази - един човек да съсредоточи цялата държавна власт в ръцете си. При това, все по - очевидно е, че този човек има невероятната способност да се добира до власт съчетана с изключителната способност да не може да я употребява.

Между другото, президента, като фигура в конституционния ни живот, въобще не е толкова слаб колкото германския или изрелския да речем. Конституцията му дава достатъчно властови механизми, които го правят фактор в определяне на политиката на държавата и това кой е там съвсем не е за пенебрегване. В този смисъл аз лично предпочитам, това да е представител на друга политическа сила, а не на ГЕРБ.

Има едно много приятно книжле на Морис Дюверже "Полу-президентския режим". Писана е в края на 70-те и поради това в изследването не са включени новите демокрации, но мисля си, по много от признаците си България би могла да се посочи като полу-президенска република - с много силен президент, когато той е председател на партията с парламентарно мнозинство, по-слаб, когато не е председател, а е посочен от председателя на тази партия и практически без особени правомощия, когато е от партия в опозиция.

Помисли си само, какво би станало, ако Бойко стане президент при настоящия парламент - той би имал власт, колкото американския. Сети се и за Петър Стоянов по време на управлението на Костов, за да получиш представа за междиния вариант
цитирай
33. vmir - 32. baletlnetpepas - Мисля си
29.03.2010 20:59
baletlnetpepas написа:
Мисля си че неприязанта, която изпитваш към Първанов ти пречи да видиш, че истинската опасност, пред която сме изправени е тази - един човек да съсредоточи цялата държавна власт в ръцете си. При това, все по - очевидно е, че този човек има невероятната способност да се добира до власт съчетана с изключителната способност да не може да я употребява.

Между другото, президента, като фигура в конституционния ни живот, въобще не е толкова слаб колкото германския или изрелския да речем. Конституцията му дава достатъчно властови механизми, които го правят фактор в определяне на политиката на държавата и това кой е там съвсем не е за пенебрегване. В този смисъл аз лично предпочитам, това да е представител на друга политическа сила, а не на ГЕРБ.

Има едно много приятно книжле на Морис Дюверже "Полу-президентския режим". Писана е в края на 70-те и поради това в изследването не са включени новите демокрации, но мисля си, по много от признаците си България би могла да се посочи като полу-президенска република - с много силен президент, когато той е председател на партията с парламентарно мнозинство, по-слаб, когато не е председател, а е посочен от председателя на тази партия и практически без особени правомощия, когато е от партия в опозиция.

Помисли си само, какво би станало, ако Бойко стане президент при настоящия парламент - той би имал власт, колкото американския. Сети се и за Петър Стоянов по време на управлението на Костов, за да получиш представа за междиния вариант


Виждам, че не отстъпваш от идеята, че президента трябва да изпълнява функциите на опозиция на правителството. Не обичам преповтарането на вече казаното. Ако за теб са по-важни твърденията за личността на един политик от разликата между власт и опозиция, ако не желаеш да водиш разговор на принципна основа, ако бъркаш причина със следствие, не виждам начин да се разберем. В спора се ражда истината, но ако и двете страни я търсят. Редно е поне да се опитваш да доказваш твърденията си за ББ чрез конкретни факти, вместо да преповтаряш чути отнякъде поднесени наготово оценки, защото като противник на чалгата, не би трябвало да се възползваш от услугите й.
цитирай
34. анонимен - ТЕ ТИ ЖУРНАЛИСТИЧЕСКА ЧАЛГА!
29.03.2010 22:52
БАСИ ДЪРЖАВАТА! http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2865411
цитирай
35. vmir - 34. анонимен,
29.03.2010 23:32
анонимен написа:
БАСИ ДЪРЖАВАТА! http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2865411


Да, това е чалга. Тези хора отдавна са забравили мярата на допустимите отношения и действия. Колко са били безконтролни, за да стигнат до тук! Хърбела казал на Щърбела "Колко си красив, Боже, колко си красив", Щърбела отвърнал на Хърбела: "Как успя да си развиеш мозъка до такива космически висоти в тази тъпа държава?" И всичко това било дотолкова харесано от директора на театъра и играно цели 20 години, че си повярвали, вярвали, вярвали, дори и когато били будни...
цитирай
36. анонимен - НИЕ ?
30.03.2010 09:40
http://www.youtube.com/watch?v=4N9QEZzU9LA

Мила моя майно льо ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4093039
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54869
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031