Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2010 07:56 - СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА РЕЛИГИЯ
Автор: vmir Категория: Политика   
Прочетен: 9002 Коментари: 38 Гласове:
25

Последна промяна: 15.09.2010 15:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ако не съм социалист, то е главно поради това, че огромната част от социалистите се явяват носители и разпространители на най-опасният провал на мисълта който, благодарение на тяхната политическа активност, превишава размерите на вирусна пандемия. Характерно за този провал на мисълта е предотвратяване на мисленето върху неудобни факти с обяснението, че тези факти са идеологическа приумица за удобство на някой тарикат като тях, чиито приумици имат не по-голямо право на съществуване от техните собствени удобни идеологически приумици. Това е обаче трактовка на настоящия социализъм с човешко лице и контингент от мили активисти и активистки, каквито за злощастие, няколко предишни поколения не можаха да дочакат.

В основата на социалистическото мислене стои дълбоко вкоренената вяра, че “светът се върти около лъжата”, и лъжата е единствения път към просперитета. Идеята обаче не е социалистическа, защото, като индивидуално убеждение, присъства в човешкото битие вероятно от самото му възникване, и днес няма области в политическия спектър, които да са имунизирани срещу нея. Проблемът обаче с тази идея се е увеличил неимоверно, след като е намерила радушен прием и удобно убежище при социалистите, които полагат неуморни усилия да обединят индивидуалните й нелегални прояви в организирано открито поклоничество. През XIX – ти век, сравнително новият масов култ привлича общественото внимание с претенцията, че е базиран на научно откритие на Маркс и Енгелс, през XX – ти век е прокламиран за най-великото научно откритие на всички времена и е превърнат в държавна политика, насочена към премахване на неравенството, чрез всички възможни мерки включително, чрез физическа ликвидация на несъгласните.

За разлика от традиционните религии, култът не обещаваше вечен живот, нито изисквше страдания за постигането му, обратното – “само” един живот, но прекрасен, а наукообразността му прогнозираше “общество на всеобщото благоденствие”, в което “благата ще потекат като пълноводни реки от мед и мляко”.

“Великото научно откритие” за революцията като “естественоисторически” неизбежен процес, на който “само” трябва да се помогне с въоръжено насилие, тероризъм и саботажи на държавната власт, доведе до ликвидиране на исторически формиралите се върхове в обществена йерархия, като по необходимост подмени държавническото им самочувствие със селската и пролетарска непохватност и хитрост на приемниците им, които доскоро водеха война на живот и смърт с държавата. Резултата беше милиони човешки жертви и поколения, обречени на материална и духовна мизерия.

Освен с “научността” си, социалистическият култ към лъжата се отличава и с това, че е лишен от ценностни ориентири. Макар понякога да твърди обратното и да взема активно отношение към ценности като вяра в Бог, идеи, добродетели, жертвоготовност, съпричастност, той влага незначителен смисъл в тази понятия, главно такъв, който да ги дискредитира в тяхната истинска същност. Вярата в Бог е свел до осигуряване на кръщелно свидетелство и минаване покрай някоя църква по празник, а добродетелите – до убеждението, че жертвите на комунизма са си получили “справедливото” възмездие. Същността не го интересува изобщо, затова типичният социалист е готов да губи дни и да игноририра всичко останало, за да изтъква маргинални доказателства, като паленето на свещ за вяра, или отдавна наказани престъпления като оправдание за извършване или омаловажаване на скорошни, или настоящи беззакония.

На същото се дължи и типичната невъзможност за постигане на съгласие със социалист, независимо от фактите защото, пред фактите и Бог замълчава, но социалиста – никога. Да признае, че управлението му не е успяло да реализира енергията на мощната десетметрова инвестиционна вълна, която издигна почти всички останали новоприети страни в ЕС, на метри с сравнение със сантиметрите у нас, е равносилно да се съгласи, че комунизма е претърпял позорен провал поради своята логическа несъстоятелност и ориентация към низките човешки страсти. На същото се дължи и това, че да определи едно доказателствохиляда пъти  по-голямо или по-малко от действителното, за него това е несъществено, ако ще и цял ден да си му сочил нелепостта, той да ти е отговарял цял ден, че стойността е вярна до последната цифричка, да е изписвал цифрата и словом, за да я подчертае и впечатли неинформираните още повече. Изгубено време, защото той не иска да признае, и така сам приема, че да сгрешиш 1000 пъти в непоколебимите си уверения и да пропуснеш три нули е почти едно и също, особено, ако те хванат... а тогава -вари го, печи го, все тая...

Днес, две десетилетия след банкрута на световната социалистическа система, гонителите на религията, които уверяваха, че Исус е само една измислица, сами измислят легенди и всячески се опитват да превърнат в религия личната си вяра, че по времето на социализма всички сме се радвали на завидно благополучие и култура. Някогашните пропагандни успехи на социализма бледнеят пред днешната соц-пропаганда в изграждането на тази нова религия, както бледнеят жертвите на средновековната инквизиция пред мащабността на жертвите на социализма и
image комунизма.



Гласувай:
51



1. boristodorov56 - Речта помествам отделно.
14.09.2010 08:57
Бурни и нестихващи аплодисменти!
цитирай
2. antikom - КуМънизмът:
14.09.2010 09:00

Дребно терминологично уточнение за всички, които ползват услугите на Уикипедия и История на РКП(к) при формулиране на некои исторически и политически явления:

- КуМънизъма е политическата система на религиозно течение, при която несменяемото политичестото управление е насилствено заграбено от една лумпенизирана група индивиди и идолопоклонници - без афинитет към законите, без морални устои и без грам любов към човека.
- При този диктаторски режим средствата за производство, цялата налична собственост, интелектуален потенциал на обществото и хората се ползват безвъзмездно и безконтролно от властниците - при това методично и методологично направлявани от метрополията си СССР.
- Съветският съюз беше изсконната родина на тази безродна сган.

Това беше социалната практика на куМънизъма - у нас и по света.
цитирай
3. vmir - 1. boristodorov56 - Речта помествам отделно.
14.09.2010 10:30
boristodorov56 написа:
Бурни и нестихващи аплодисменти!


Благодаря, Борисе, твоето мнение е като комплимент за мен!
цитирай
4. vmir - 2. antikom - КуМънизмът:
14.09.2010 10:32
antikom написа:

Дребно терминологично уточнение за всички, които ползват услугите на Уикипедия и История на РКП(к) при формулиране на некои исторически и политически явления:

- КуМънизъма е политическата система на религиозно течение, при която несменяемото политичестото управление е насилствено заграбено от една лумпенизирана група индивиди и идолопоклонници - без афинитет към законите, без морални устои и без грам любов към човека.
- При този диктаторски режим средствата за производство, цялата налична собственост, интелектуален потенциал на обществото и хората се ползват безвъзмездно и безконтролно от властниците - при това методично и методологично направлявани от метрополията си СССР.
- Съветският съюз беше изсконната родина на тази безродна сган.

Това беше социалната практика на куМънизъма - у нас и по света.


Благодаря за същественото уточнение!
цитирай
5. cornflower - точно религия си е
14.09.2010 11:54
социализЪма и комунизЪма,
която дълго ще трови душите, поне още 20 години,
докато се смени поколението...
жертви сме на най-идиотската идеология.
цитирай
6. monaliza121 - Добавям се към аплодисментите на Борис.
14.09.2010 12:38
Благополучие - скотско,
духовност - комунистическа
морал за овцата, чобанина с тояга.
цитирай
7. vmir - Да не обиждаме религиите, които поддържат вярата в Бог.
14.09.2010 12:54
Имаме си работа с религия, която ходи в църква, но оправдава тероризма, дори го поставя в графата "справедливост", ако ще и църква с хора да е взривена.

За която всички човешки табута и святости, са нищо повече от претексти, обременяващи предубеждения или поводи за заигравки. Това е религия на празната глава, празното сърце и пълния стомах, пардон - празния бездънен търбух. Религия на Бездънната Празнота, която удовлетворява духовните и рационални потребности на една част от хората, и затова ще продължи да съществува дълго още, за нещастие на онези, които не си падат по глуповатите безкрайни обструкции и нелепи имитации.
цитирай
8. анонимен - какви комунисти бе,хора
14.09.2010 13:17
Това е една тълпа от мързеливи олигофрени,готови да служат на ВСЕКИ,който им даде власт, възможност да си правят каквото си искат и да пробутват НЯКАКВИ идеи!Това е система(а дали е система ИЗОБЩО!?) на крайностите,безплодна и безперспективна!Никак не е случайно,че най-простите и тъпи човеци стават комунисти!И,естествено,хитреците и въжеиграчите!Днес същите тези хитреци служат на НОВ господар!Бъдете здрави!
цитирай
9. vmir - 8. анонимен - какви комунисти бе,хора
14.09.2010 13:25
анонимен написа:
Това е една тълпа от мързеливи олигофрени,готови да служат на ВСЕКИ,който им даде власт, възможност да си правят каквото си искат и да пробутват НЯКАКВИ идеи!Това е система(а дали е система ИЗОБЩО!?) на крайностите,безплодна и безперспективна!Никак не е случайно,че най-простите и тъпи човеци стават комунисти!И,естествено,хитреците и въжеиграчите!Днес същите тези хитреци служат на НОВ господар!Бъдете здрави!


Жив и здрав!
цитирай
10. vmir - 6. monaliza121,
14.09.2010 14:46
monaliza121 написа:
Благополучие - скотско,
духовност - комунистическа
морал за овцата, чобанина с тояга.


Точно! Благодаря, Монализа!

Парадкса е в това, че предпочитайки света подчинен на чобанина, такива овце претендират сами да заемат мястото на детронираните богове и да господстват над хората. Сподвижниците на тази античовешка идея наричат "братя" или "другари", а несъгласните - гадове за изтребване. Съмнява ли се някой, че ако комунистическия лагер притежаваше военната и икономическата мощ на залада, щеше да се съобразява със западняците за каквото и да било? (На бодлива крава Бог рога не дава, само дето Бог не признават, защото не съдейства за далаверите)
цитирай
11. анонимен - Измет на човечеството - това са те.
14.09.2010 23:28
Троянската война

Терсит
никога нищо не бе съчинявал:
стихотворение,
кораб,
пирамида,
статуя на жена.
Мразеше Агамемнон и цялата му компания
и им служеше злобно
на суша, море и война.

Бе заклет пацифист, но отплава за Троя.
Името му бе легион, макар и без власт.
Инак би ли го зърнал Омир след боя,
за да му даде думата
за цял час?

Терсит – неформалният лидер и говорител
на угнетения,
безимотния,
експлоатирания грък.
Той бе маса-войник, изнесъл на плещите си
богатствата на царете, а победите им във войните –
на своя лък.

Не е ли тогава Терсит творец на благата
и движеща сила в историческия процес?
Не е ли призван той,
класово-осъзнатият,
да изреже в съдбовния ден
олигархическия апендикс?

Омир – класическият слепец – не беше дорасъл
до класовия критерий,
до класовия подход.
Или само за да угоди на аристокрацията,
бе изкарал от първия комунист
идиот?

Какво от това, по дяволите и ангелите,
че се надсмя над Злобния, щом го остави жив?
Терсит надроби попарката си веднага.
Отдавна.
И е щастлив.

„Грабете награбеното!
Конфискувайте!
Кооперирайте!
Национализирайте!“
А днес слюнчи химическия молив
и спори
кое колко струва.

„Връщам ви нивите, но искам гаранция,
че няма да бъда ратай!
Връщам ви дюкяните,
къщите,
фабриките,
но ми оставете и моя пай!“

Терсит, царят на благинките, що ритнал трона...
Името му е легион.
И не е никакъв мит.
Бял кахър са кавгите
за родното място на Омир;
страхувам се, че България
е родината на Терсит.




1992 г.



цитирай
12. vmir - 11. parasol,
15.09.2010 00:31
Често и мен ме спохожда усещането, че съм в родината на Терсит, но ведната се вземам в ръце и прогонвам натрапничето.
цитирай
13. анонимен - Непрекъснато
15.09.2010 08:26
vmir написа:
Често и мен ме спохожда усещането, че съм в родината на Терсит, но ведната се вземам в ръце и прогонвам натрапничето.



трябва да изобличаваме Терситовци ;)))
цитирай
14. vencivaleri1951 - Ето още един маргинал
15.09.2010 08:42
" Проклет да бъде който пръв забил е кол и казал мой е!"-Русо-тъпанар, лъжец,неук и родственик на Терсит
цитирай
15. анонимен - Пази Боже от политически бояджии
15.09.2010 08:51
Неграмотна простотия, на която се кланят по-простите, които се имат за многознаещи. Вземете се в ръци и малко прочетете за обществено икономическото развитие на света. Иначе, всеки може да си бръщолеви каквото си иска. Като толкова изявявате омразата си към комунизма и неговата идеология, къде бяхте вие или вашите родители преди двадесет години. Траехте си вие или те. Тогава се искаше да се говори срещу извращенията, които се внасяха в обществото. Аз говорих и си изпатих. Вие мълчахте и сте в идеално положение. Пострадаха моите деца, семейството, вашите сигурно са ажур. Отвращавам се, когато някой вади нож на умряло куче. Недай Боже, комунизма отново да се върне, вие ще сте неговите най- големи глашатаи и подръжници. Важното е да пискаш насреща му, а не когато го няма. Приличате ми на пенсионерите през соцепохата, които получаваха народна пенсия за уж някакво участие в съпротива, а всъщност са се спотайвали, но като доде комунизма, станаха най-големите комунисти. За мене, вие сте същите бояджии.
цитирай
16. анонимен - Какво е социализъм?
15.09.2010 09:59
Какво е социализъм?

Много речници твърдят, че социализмът е демократична форма на управление, при която всеки гражданин има глас. Освен това се твърди, че всички класи и раси ще притежават равен дял.

Самият идеал на социализма, обаче, е измислен от Карл Маркс. И така, как го е дефинирал той?

Маркс заявява, че социализмът не е форма на управление, а състояние – контролирано и организирано състояние, което дадена нация приема по време на “прехода” от капиталистическо към комунистическо общество, където “комунистическата утопия” е крайният желан изход на цялостния преход; свят без полиция, без собственост, без религия, без класи, дори без нужда от управление, без война … земя-фантазия на вечната хармония. Но може ли това да бъде постигнато по мирен начин и просто с унищожаване на сделките за собственост на земята?

Отговорът е “не”; “преходното” състояние има за задача да “трансформира” гражданите за бъдещата супердържава. И така, как този социалистически апарат се справя с онези, които не желаят да бъдат трансформирани?

Маркс и други социалисти изтъкват необходимостта от отстраняване на нежелателните елементи на обществото. Повечето твърдят, че тези нежелани елементи са се появили под формата на буржоазната управляваща класа, но това не спира дотук. Социалното планиране е изисквало избор на политически курс и, по-важното, подбор кой би се вписал идеално в тази нова утопия и кой – не.

В крайна сметка е имало критерий за подбор кой да остане и кой да бъде отстранен.

Как е бил създаден този критерий? След внимателно обмислен процес и много дебати се стигнало до извода, че приетите днес универсални стандарти са твърде примитивни. Затова отново било решено, че трябва да се предприемат крайни мерки.

При все, че Маркс е автор на “Комунистически манифест”, той не е бил единственият, вярващ в теориите на манифеста, нито пък първоизточникът на тези идеи. Всъщност в продължение на почти 100 години това е била примамлива идея, наред с друга силно противоречива възникваща теория.

При положение, че социализмът е атеистичен режим, от последователите му просто се е очаквало да вярват в “еволюцията на човека”.

Така един учен и философ с подобни теории придобил най-накрая достатъчно дързост, за да публикува идеите си; името му е Чарлз Дарвин.

цитирай
17. анонимен - Какво е социализъм?
15.09.2010 10:01
Социализмът и евгениката неразделни

С началото на „Третата международна конференция по евгеника” в Ню Йорк през 1932 г са утвърдени предложените форми за контрол върху прираста и редуциране консумацията на ресурси, както следва:

1. Контрол върху раждаемостта чрез методите на стерилизация, употреба на контрацептиви и аборт.

2. Евтаназия за болните и старите.

3. Установяване на политика на едно или две деца за държавите, където това е уместно.

4. Насърчаване на въздържаност в по-бедните класи.

5. Държавно обучени организации по „семейно планиране”.

6. Ограничаване на международните преселвания.

7. Закони за защита на околната среда и поощряване опазването на природните ресурси, което довежда до „зеленото движение”.

Както изглежда, „окончателното решение” е намерено.

Същата година Маргарет Сангър, член на Комунистическата партия на Съединените Щати, член на Американската Евгеника и основател на „Планирано родителство”, лобира в Конгреса на САЩ от името на своите съмишленици. Тя е представител на своите дарители, настоявайки за прокарването на „политиката на две деца”, както и за закон, изискващ насилствена стерилизация на 25 милиона американци. Достатъчно шокиращ е фактът, че двата законопроекта са били почти приети от Конгреса.

Въпреки всичко, по онова време 34 щата вече са възприели закони за стерилизацията и процедурата е насилствено приложена на над 50 000 американци.

Въпреки временното поражение, битката за осъществяване на социалистическите евгенични закони едва започва.

цитирай
18. анонимен - Какво е социализъм?
15.09.2010 10:03
Социалният дарвинизъм и расовата евгеника

Мнозина вярват, че Дарвиновата теория се отнася просто до физическата еволюция на човека и че Дарвин спира дотам. Но точно както теориите на Маркс не свършват с теоретичната си част, Дарвин съчинява много от убежденията си, които също имат социален оттенък. Неговият подход залага на проактивната намеса в еволюционния прогрес на човечеството, вместо на пасивната такава. Или с други думи, на необходимостта от активна намеса.

Социалният дарвинизъм вярва, че защитата, предоставяна от човечеството на слабите, болните и недоразвитите хора, възпрепятства процеса на “естествения подбор” и оцеляването на най-пригодените, които да определят бъдещето на човечеството.

Дарвин смятал, че ако човек спре да помага на тези “низши видове”, то процесът на естествения подбор просто би отстранил тези крайно нежелателни индивиди от популацията. Според него това действие би облагодетелствало бъдещето на човечеството и “обществото” като цяло.

Той заявява, че “най-силните от биологичния вид трябва живеят, а най-слабите да умрат” и класифицира други раси, като чернокожи и евреи, като “низши видове” и “съмнителни видове”.

С превръщането на пасивното решение в по-активно, Дарвин преминава по-нататък, поставяйки зловещия въпрос: “…Дали расите или човешкият биологичен вид … посягат едни на други и се заменят, така че накрая някои биват изличени? … Добре е да видим, че на всички тези въпроси е отговорено утвърдително…”

По-подробно описание на “низшите видове” хора могат да бъдат намерени в книгата му “Произход на човека”, където той заявява следното: “В даден бъдещ период, в недотам далечното бъдеще… цивилизованите човешки раси почти със сигурност ще унищожат и заместят дивашките раси по света…”

Запознавайки се с размислите на Дарвин, Маркс заявява: “…това е книга, съдържаща основите на естествената история на нашите възгледи”.

“Нашите възгледи”? Всеизвестно е, че Маркс и социалистите са мислели в цифри, поради което са споделяли възгледите си, така че очевидно това писмо е било от името на много хора, последователи на новите идеи на Маркс.

Наскоро след това започва появата на една от най-дръзките теории в историята на човечеството.

Четейки “Произход на видовете”, един от братовчедите на Дарвин е толкова възхитен и вдъхновен от революционните идеи, че е подтикнат да публикува и някои свои.

Този учен отива крачка по-далеч от Дарвин в процеса на активния подбор. Той започва систематично да класифицира кой е подходящ за родоначалник на бъдещето на човечеството и кой – не. Той дава началото на научното изследване “Природа над отглеждане” и вярва в стерилизация на нежелателните, изличаване на инвалидите и замяна на по-низшите човешки “породи” с внимателно провеждано “социално инженерство”.

Тази теория е наречена “евгеника”. Името на автора й е сър Франсис Галтън.

цитирай
19. анонимен - Какво е социализъм?
15.09.2010 10:04
социализмът и расовият план


“Ние сме социалисти, ние сме врагове на днешната капиталистическа икономическа система за експлоатация на икономически слабите, с несправедливите й заплати, с непристойната й оценка на човешките същества според богатства и имоти, вместо според отговорности и действия, и всички ние сме решени да унищожим тази система на всяка цена” – цитат от изнесена на 1 май 1927 г. реч на Хитлер.



“Да разгледаме действителния, земния евреин – не религиозния евреин, както Бауер – а обикновения евреин. Нека не търсим тайната на евреите в тяхната религия, а да потърсим тайната на религията им в истинския евреин. Каква е светската основа на юдеизма? …Практическа нужда, личен интерес. Каква е светската религия на евреина? Пазарлъкът. Кой е светският му бог? Парите. Много добре! Еманципацията на търгашеството и парите, а следователно и на практическото, действително еврейство, ще бъде еманципацията на нашето време… в края на краищата, еманципацията на евреите е еманципация на човечеството от еврейството.”

Човек може да помисли, че този дълъг цитат е просто поредната тирада на придобилия позорна слава Адолф Хитлер. Това, обаче, не е така. Тези думи са казани не от друг, а от самия Карл Маркс, потомък на дълга родствена линия еврейски равини, за чието забвение той полага огромни усилия.

Да се спрем на следващия цитат.

“Ние сме социалисти, ние сме врагове на днешната капиталистическа икономическа система за експлоатация на икономически слабите, с несправедливите й заплати, с непристойната й оценка на човешките същества според богатства и имоти, вместо според отговорности и действия, и всички ние сме решени да унищожим тази система на всяка цена.”

Някои може да кажат, че този цитат безспорно принадлежи на Маркс. Но те няма да са прави. Този цитат е взет от изнесена на 1 май 1927 г. реч на Адолф Хитлер – също човек от еврейско потекло.

Има хора, за които самото предположение, че Адолф Хитлер може дори да се доближи до темата на социализма и марксистката теория, е чиста ерес. Но при един по-детайлен анализ на историческата документация може лесно да се открие уникалната черта, свързваща всички т. нар. “революционни” движения, възникнали след публикуването на “Комунистически манифест” през 1848 г. и на други подобни трудове.

Настоящата статия е първа част от поредица, изследваща произхода на социализма, комунизма и ужасяващите тактики на “социално инженерство”, използвани в историята след раждането на международното социалистическо движение, за да постигнат крайната му цел… Утопията.

цитирай
20. анонимен - Какво е социализъм?
15.09.2010 10:05


„Не може да има отговор, без да е зададен въпрос.” Терминът „окончателно решение” по правило си проправя път до откъсите с коментари за германските националсоциалисти. Но много малко хора знаят какъв е бил първоначалният въпрос, нито от кого е бил зададен. В допълнение, още по-малко са хората, приемащи, че Адолф Хитлер не е първоизточникът на този въпрос, нито на неговия отговор.



По времето, когато се появяват социалните инженери през деветнадесети и двадесети век, никой от тях няма по-голямо влияние от Томас Малтус. Спорна личност днес и дори още повече тогава, Малтус написва „Есе за законите на населението” и за пръв път повдига въпроса за опасността от пренаселване. Възможният катастрофален изход става известен като „Малтусова катастрофа”.

Малтусовата дилема

Малтус, английски свещеник и икономист, вярва, че е прозрял проблема с прираста и въздействието му върху ресурсите, околната среда и обществото като цяло. Изследването му го подтиква да заключи, че темпото, с което населението нараства, е по-бързо от способността на обществото да произвежда ресурси, за да го поддържа.

Икономическата структура на обществото също е поставена на карта. Малтус добавя, че с непропорционалното увеличаване на трудещите се спрямо наличната работа, огромен брой семейства няма да имат средства, за да се издържат. С глад, епидемии и престъпления вследствие на едно разорено мнозинство, той настоява да се предприемат действия за „проверка на прираста”.

цитирай
21. анонимен - А Решението?
15.09.2010 11:45
Браво. Съвсем точно. Но трябва да се допълни нещо. Как да се справят хората със социализма. В историята има и такив аслучаи-С физическо тотално ликвидиране.
Например в Германия след първата световна. Спомнете си Роза Люксембург. Или в Чили-свалям шапка на Пиночет. Те направиха това, което тук Цанков не успя, защото не беше достатъчно твърд.
цитирай
22. vmir - 14. vencivaleri1951 - Ето още един маргинал
15.09.2010 15:58
vencivaleri1951 написа:
" Проклет да бъде който пръв забил е кол и казал мой е!"-Русо-тъпанар, лъжец,неук и родственик на Терсит


Споко, това е почти нищо в сравнение с Исус, когато прогонва търговците от храма и донякаде унищожава частната им собственост. Но нито Исус, нито Русо не казват да се отнеме тази собственост - съвсем не, защото са били глупави да се сетят как могат да забогатеят за миг. Проблемът не са Русо и Исус, а онези които ги четат така, че окото им да е все в чуждото. Дано не кажеш, че Терсит не е имал избор, освен да воюва (то пък и едно воюване било неговото) за печалба, защото никак не ми се води спор на толкова ниско ниво.
цитирай
23. vmir - 15. анонимен,
15.09.2010 16:16
анонимен написа:
Пази Боже от политически бояджии Неграмотна простотия, на която се кланят по-простите, които се имат за многознаещи. Вземете се в ръци и малко прочетете за обществено икономическото развитие на света. Иначе, всеки може да си бръщолеви каквото си иска. Като толкова изявявате омразата си към комунизма и неговата идеология, къде бяхте вие или вашите родители преди двадесет години. Траехте си вие или те. Тогава се искаше да се говори срещу извращенията, които се внасяха в обществото. Аз говорих и си изпатих. Вие мълчахте и сте в идеално положение. Пострадаха моите деца, семейството, вашите сигурно са ажур. Отвращавам се, когато някой вади нож на умряло куче. Недай Боже, комунизма отново да се върне, вие ще сте неговите най- големи глашатаи и подръжници. Важното е да пискаш насреща му, а не когато го няма. Приличате ми на пенсионерите през соцепохата, които получаваха народна пенсия за уж някакво участие в съпротива, а всъщност са се спотайвали, но като доде комунизма, станаха най-големите комунисти. За мене, вие сте същите бояджии.


Абе, убави неща си написал, ама да не беше се самоизтъпанил над всички като типичен невиждан и нечуван от никого герой и истински активен борец против комунизма, че клона с такива отдавна се счупи, ако случайно не си забелязал досега...
цитирай
24. vmir - Благодаря за чудесно разкритата идейна връзка между социализма и фашизма.
15.09.2010 16:44
Спорем мен, същността на социализма днес е съществено променена, завоалирана и барикадирана в ролята на яростен антифашизъм. С физическо насилие социализмът не може да бъде победен, защото това е оръжие от неговия любим арсенал и в най-добрия случай, социализмът ще бъде оправдан по този начин.

За мен лично, пътят към решението минава през интелектуалното и морално превъзходство спрямо всеки истински или потенциален социалист, възпитан в нормите на социалистическите спекулации и шарлатании спрямо логиката и фактите.
цитирай
25. анонимен - ЕТО ВИ ГЕНИАЛНАТА ФОРМУЛИРОВКА НА ПИСАТЕЛЯ , ИГОР БУНИЧ!
15.09.2010 18:30
ВЕЧЕ ДОСТА ХОРА ,ПРОЧЕТОХА БЕСТСЕЛЪРА НА И.БУНИЧ--"Златото на Партията".

ТАМ ИМА ЕДНО ИЗКЛЮЧИТЕЛНО , ПРОЗРЕНИЕ:

"КОМУНИЗМА--ТОВА Е ИДЕОЛОГИЯ, НА ЗАВИСТТА И ЗЛОБАТА НА ПРИМИТИВНИЯ МОЗЪК, НА ПОСРЕДСТВЕНАТА ЛИЧНОСТ"!

ЗА МЕН, ТОВА Е ЕСЕНЦИЯТА НА ЕДНА ЦЯЛА ЕПОХА!
цитирай
26. raders - Много точен анализ на една прова...
15.09.2010 18:57
Много точен анализ на една провалена идеология. По принцип идеята за равенството те я възприемат по начин, който би бил задоволителен за един мравуняк. И хич не се сещат, че човечеството просто не е мравуняк, а човешката личност си е личност. В книгата на Пол Джонс "Светът" много подробно е разгледан проблемът и са извадени всички кирливи ризи на комунистите през целия 20-ти век. Поздрави!
цитирай
27. sparotok - Чърчил
15.09.2010 19:09
Уйнстън Чърчил бе казал, че, ако на млади години не си социалист то нямаш сърце, но не придобиеш ли десни убеждения в зряла възраст то нямаш мозък.

Социализмът е една красива утопия, това е причината да има симпатизанти. Не може обаче да се върви против естеството на нещата. Историята показва, че това води до ужасни провали.

Поздрави!
цитирай
28. vmir - 26. raders - Много точен анализ на една прова...
15.09.2010 20:55
raders написа:
Много точен анализ на една провалена идеология. По принцип идеята за равенството те я възприемат по начин, който би бил задоволителен за един мравуняк. И хич не се сещат, че човечеството просто не е мравуняк, а човешката личност си е личност. В книгата на Пол Джонс "Светът" много подробно е разгледан проблемът и са извадени всички кирливи ризи на комунистите през целия 20-ти век. Поздрави!


Благодаря! Поздрави!
цитирай
29. vmir - 27. sparotok - Чърчил
15.09.2010 21:04
sparotok написа:
Уйнстън Чърчил бе казал, че, ако на млади години не си социалист то нямаш сърце, но не придобиеш ли десни убеждения в зряла възраст то нямаш мозък.

Социализмът е една красива утопия, това е причината да има симпатизанти. Не може обаче да се върви против естеството на нещата. Историята показва, че това води до ужасни провали.

Поздрави!


Благодаря, Спароток!
Аз съм щастлив, че въпреки отвратителните си изказвания за България, Чърчил е уважаван у нас, и това ми дава добра надежда, че като цяло сме справедлив и самокритичен народ, който ще намери реалните си силни страни, които си заслужават търсенето. Поздрави!
цитирай
30. vmir - 28. анон - Изпратен в кошчето за боклук заради маниакално желание да коментира
15.09.2010 21:12
без да чете.
цитирай
31. vmir - 11. parasol - За Терсит.
16.09.2010 07:54
Навремето ни учеха, че Терсит олицетворявал пролетариата и справедливия му гняв. Агамемнон, Ахил и Одисей пък били олицетворението на експлоататорската класа. Оттогава е и отъждествяването на “пролетариата” с народа, и представянето на “експлоататорите” за нещо различно от народа, без да се уточнява кой и откъде ги е “спуснал” да управляват съответния народ.

Това ме отвежда до важния въпрос: Защо уродливия като вид и поведение, страхлив в битките но смел в ругатните и особено в хленченето и претенциите Терсит трябва да се свързва с народа, а не с определена част от него? Защо да се биеш за чест и слава да е по-лошо от това да отидеш да чакаш като лешояд своя дял от плячката?

На мястото на Терсит, щях да целувам краката на Одисей заради честта лично да ме набие, вместо да скимтя от обида свит като безпомощно хлапе и да чакам да ми отвори вратите на Троя, за да плячкосвам, вместо да се грижа за дома и стопанството си. (Да си припомним, че падането на Троя и края на десетилетната война се дължат лично на Одисей, след като е влязъл в Троянския кон, поемайки риска да бъде изгорен).
цитирай
32. sparotok - Чърчил
17.09.2010 14:40
vmir написа:
sparotok написа:
Уйнстън Чърчил бе казал, че, ако на млади години не си социалист то нямаш сърце, но не придобиеш ли десни убеждения в зряла възраст то нямаш мозък.

Социализмът е една красива утопия, това е причината да има симпатизанти. Не може обаче да се върви против естеството на нещата. Историята показва, че това води до ужасни провали.

Поздрави!


Благодаря, Спароток!
Аз съм щастлив, че въпреки отвратителните си изказвания за България, Чърчил е уважаван у нас, и това ми дава добра надежда, че като цяло сме справедлив и самокритичен народ, който ще намери реалните си силни страни, които си заслужават търсенето. Поздрави!


Известни са ми изказванията на Чърчил, но въпреки това не мога да отрека способностите му на политик и народен водач. Дори някои от нас да го считат за враг, нищо не ни пречи да се поучим от него.
цитирай
33. vmir - 32. sparotok,
17.09.2010 18:59
sparotok написа:

Известни са ми изказванията на Чърчил, но въпреки това не мога да отрека способностите му на политик и народен водач. Дори някои от нас да го считат за враг, нищо не ни пречи да се поучим от него.


Съгласен. Да видиш достойнствата на противника е сериозен признак за собствено достойнство.

Бях с англичанин, малко след като случайно бях чул цитат от Чърчил и реших да му покажа колко много знам. На момента ме поправи и уточни цитата в оригиналния му вид, аз зяпнах от изненада, и се оказа, че дядо му е бил ранен през войната в България. И много още неща знаеше за войната, а въреки, че поне единия ми дядо е участвал активно във военните действия, нямах необходимите знания да му опонирам, вероятно, защото на дядовците ми не им се говореше за това. А някои си мислят, че историята е едва ли не свободно съчинение по картинка.
Поздравления за търсенията ти!
цитирай
34. sparotok - история
18.09.2010 23:12
vmir написа:
sparotok написа:

Известни са ми изказванията на Чърчил, но въпреки това не мога да отрека способностите му на политик и народен водач. Дори някои от нас да го считат за враг, нищо не ни пречи да се поучим от него.


Съгласен. Да видиш достойнствата на противника е сериозен признак за собствено достойнство.

Бях с англичанин, малко след като случайно бях чул цитат от Чърчил и реших да му покажа колко много знам. На момента ме поправи и уточни цитата в оригиналния му вид, аз зяпнах от изненада, и се оказа, че дядо му е бил ранен през войната в България. И много още неща знаеше за войната, а въреки, че поне единия ми дядо е участвал активно във военните действия, нямах необходимите знания да му опонирам, вероятно, защото на дядовците ми не им се говореше за това. А някои си мислят, че историята е едва ли не свободно съчинение по картинка.
Поздравления за търсенията ти!


Моят прадядо, Бог да го прости бе участвал във две войни, но с мъка измъквах сведения от него, а точно очевидците са тези, които могат да разкажат как точно стоят нещата.
В късните тълкувания на дадени събития винаги има отклонения, които са обясними с политическата обстановка. Тези отклонения обаче затрудняват проучванията неимоверно.
В България тълкуването на важни събития от учените рядко е било обективно...за съжаление.

Хубава вечер!
цитирай
35. vmir - 34. sparotok - история
19.09.2010 09:10
Силно впечатление ми е правило как германци точно като нас, избягват да говорят за ВСВ, докато на англичани, американци и особено руснаци, не им трябва никак много, за да се разприказват надълго и нашироко. Долавял съм дори известна неприязън на англичани към германците, въпреки респекта им (то кой ме не е респектиран от германците) към тях. От американци съм чувал, как пилотите им се молели, ако свалят самолетите им, да бъде над страни като България, защото в Германия ги разстрелвали на място след приземяването. За братушките да не говорим, колко несъвместими са широтите на душите и представите им спрямо тези на гадните германски фашаги. И никой от тях не говори, че новият световен ред на Хитлер застраши колониализма на Великобритания, комунизма на СССР и бизнеса на САЩ. Всички се подредиха под знамето на хуманизма и свободата, англичаните дори се отказаха от огромните си колонии, за да не остане и грам съмнение в службата им на страната на Доброто. Удивителен е стоицизмът, с който Германия прие всички санкции и обвинения (дори незаслужените), и въпреки това, доказа ролята си на лидер. Едва сега, от позицията си на икономически лидер, Германия може да си позволи някои възражения срещу спекулациите с историята й. Като нееднократни съюзници, България е в подобно на Германия положение, за съжаление, само по отношение на оценките на другите за нас, но пък и честно казано, не правим кой знае колко много, за да излезем от обхвата им, вероятно, защото все още безсрамно ни лъжат, че сме били някакъв иканомически и социален Голиат, улучен в ташаците от подлия Давид.

Приятна неделя!
цитирай
36. sparotok - четеш ми мислите
21.09.2010 17:34
vmir написа:
Силно впечатление ми е правило как германци точно като нас, избягват да говорят за ВСВ, докато на англичани, американци и особено руснаци, не им трябва никак много, за да се разприказват надълго и нашироко. Долавял съм дори известна неприязън на англичани към германците, въпреки респекта им (то кой ме не е респектиран от германците) към тях. От американци съм чувал, как пилотите им се молели, ако свалят самолетите им, да бъде над страни като България, защото в Германия ги разстрелвали на място след приземяването. За братушките да не говорим, колко несъвместими са широтите на душите и представите им спрямо тези на гадните германски фашаги. И никой от тях не говори, че новият световен ред на Хитлер застраши колониализма на Великобритания, комунизма на СССР и бизнеса на САЩ. Всички се подредиха под знамето на хуманизма и свободата, англичаните дори се отказаха от огромните си колонии, за да не остане и грам съмнение в службата им на страната на Доброто. Удивителен е стоицизмът, с който Германия прие всички санкции и обвинения (дори незаслужените), и въпреки това, доказа ролята си на лидер. Едва сега, от позицията си на икономически лидер, Германия може да си позволи някои възражения срещу спекулациите с историята й. Като нееднократни съюзници, България е в подобно на Германия положение, за съжаление, само по отношение на оценките на другите за нас, но пък и честно казано, не правим кой знае колко много, за да излезем от обхвата им, вероятно, защото все още безсрамно ни лъжат, че сме били някакъв иканомически и социален Голиат, улучен в ташаците от подлия Давид.

Приятна неделя!


Четеш ми мислите!
Познавам Германия и германците добре, познавам лично и доста американци, англичани...знам каква е разликата.

Поздрави!
цитирай
37. vmir - 36. sparotok,
22.09.2010 08:33
sparotok написа:


Четеш ми мислите!
Познавам Германия и германците добре, познавам лично и доста американци, англичани...знам каква е разликата.

Поздрави!


Поздрави, Спароток!

И Честит Празник!
цитирай
38. sparotok - Честит празник!
22.09.2010 13:55
vmir написа:
sparotok написа:


Четеш ми мислите!
Познавам Германия и германците добре, познавам лично и доста американци, англичани...знам каква е разликата.

Поздрави!


Поздрави, Спароток!

И Честит Празник!


Честит празник!
Независимостта е нещо от изключителна важност за съществуването на един народ, затова трябва да се цени и пази!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4092559
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54868
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031