Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2010 13:12 - ИЗПОРТИХМЕ ЛИ И ЦИНИЗМЪТ?
Автор: vmir Категория: Политика   
Прочетен: 5719 Коментари: 23 Гласове:
21

Последна промяна: 31.12.2010 13:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Докато цинизмът е демонстративна подигравка с нормите за приличие, измамата е заблуждаване с цел облага. Което прави измамата различна от цинизма по това, че се прави не демонстративно, а възможно по-незабележимо например, с имитиране на възмущение от нещо, което сам правиш. Но това е добре познатото лицемерие, ще отбележи някой, ние ще се съгласим, и заклеймявайки едновременно цинизъм, измама и лицемерие, ще констатираме, че нямаме нищо общо с всичко това.

 Една идея оттатък констатациите е усилието да разграничим онези изяви, които срещат сетивата и разума ни от онова, което същите изяви претендират да бъдат. Тази идея е доста необходима, като се има предвид, че не претендиращите, а оценяващите претенциите са онези, които дават живот на заблудите и предразсъдъците. Начинът за откриване на разминаванията е връщане към началната цел или замисъл и сравняването с текущото му състояние. Ето защо, една справка за цинизма може да ни даде полезна представа за онова, което всъщност се случва с нас и около нас.

 Да вземем един от общоприетите символи на цинизма – Диоген, търсещ посред бял ден човекътсъс запален фенер. Почти като бай Ганьовското всички са маскари”. От тук обаче започват и различията както между Диоген и бай Ганьо, така и между съвременните им последователи. Да видим някои от тях

  1. Диоген е изпаднал в бедност заради финансови измами на баща си. Бай Ганьо забогатява, включително с измами, които смята за нещо естествено и похвално.
  2. Диоген смятал суетата и желанието за изкачване в социалната йерархия за празни усилия. Бай Ганьо се стреми към тях, без да подбира средствата.
  3. Диоген си казвал какво иска, например: “да бъда продаден на човек, който има нужда от господар”. Бай Ганьо иска магаре да управлява хора.
  4. Диоген държал на достоверността. Когато Платон описал човека като двуного без пера, Диоген оскубал перушината на един петел и го занесъл в школата му, а Платон променил описанието си. Обратното - Бай Ганьо  не прави нищо без изгода, камо ли за достоверността.
  5. Диоген спи под открито небе при най-лошото време и яде каквото успее да намери. Бай Ганьо не спира да се възползва от всичко по пътя си.
  6. Диоген е първият самообявил се гражданин на света”. Бай Ганьо е патриот” и вярва, че трябва да обяви качествата си за гордост на България.  

Е, не изглежда ли очевидно, че у нас цинизмът е превърнат в средство за забогатяване и оправдаване на беззакония? Не е ли време, вместо да се кланяме на забогателите циници, да започнем да питаме всеки един от тях той пък какви основания има да твърди, че Всички са маскари? Не е ли редно всички кандидат – последователи на Диоген да дарят имотите си на по-нуждаещите се от тях, да се преселят в бъчви и едва тогава да се вайкат, че всички саimage маскари?

Bad Romance






Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - ДОБРЕ ,ДЕ......МОЖЕ И ДА Е ВЕРНО ТОВА, ЧЕ...."ВСИЧКИ СА МАСКАРИ"
31.12.2010 13:46
....НО, ТОЗИ КОЙТО" ГО ТВЪРДИ".... КЪДЕ СЕ СЛАГА ТОГАВА???!

АКО ВСЯКО ПРАВИЛО, СИ ИМА ИЗКЛЮЧЕНИЯ-----НЕ МОЖЕ, ВСИЧКИ КОИТО ГО ТВЪРДЯТ ....."ДА БЪДАТ ИЗКЛЮЧЕНИЕ"!!!!

ТОГАВА ,КЪДЕ СА" МАСКАРИТЕ"????
цитирай
2. vmir - 1. анонимен - ДОБРЕ ,ДЕ......МОЖЕ И ДА Е ВЕРНО ТОВА, ЧЕ...."ВСИЧКИ СА МАСКАРИ"
31.12.2010 14:03
анонимен написа:
....НО, ТОЗИ КОЙТО" ГО ТВЪРДИ".... КЪДЕ СЕ СЛАГА ТОГАВА???!

АКО ВСЯКО ПРАВИЛО, СИ ИМА ИЗКЛЮЧЕНИЯ-----НЕ МОЖЕ, ВСИЧКИ КОИТО ГО ТВЪРДЯТ ....."ДА БЪДАТ ИЗКЛЮЧЕНИЕ"!!!!

ТОГАВА ,КЪДЕ СА" МАСКАРИТЕ"????


Това е тарикатска "логика" ала бай Тошо, и на мен ми е трудно да я схвана.
Предполагам, че става дума за внушението: "Самокритични сме, вие само ни вервайте!"
цитирай
3. andrei - Интересен поглед,
31.12.2010 14:30
между две взаимно противоречащи си тенденции...Отговорът,който очакваш е труден и ще е лицемерие,ако може да се даде категорично и еднозначно...Май ще трябва да потърся помощ при Сократ,но какво ли би ми казал и той...освен,че не знае...Но,ако имаш неблагоразумието да го зададеш на нашите политици,овладели до съвършенство софистичният изказ,ще ти стане ясно,че за тях цинизъм не съществува,а се ръководят единствено от прагматични съображения и действия...и с това локумче на клечка,ще изпроводят и теб и мен в "девета глуха",да си ближем раните,за които безуспешно сме търсили цяр!!!
цитирай
4. vmir - 3. andrei,
31.12.2010 15:04
andrei написа:
между две взаимно противоречащи си тенденции...Отговорът,който очакваш е труден и ще е лицемерие,ако може да се даде категорично и еднозначно...Май ще трябва да потърся помощ при Сократ,но какво ли би ми казал и той...освен,че не знае...Но,ако имаш неблагоразумието да го зададеш на нашите политици,овладели до съвършенство софистичният изказ,ще ти стане ясно,че за тях цинизъм не съществува,а се ръководят единствено от прагматични съображения и действия...и с това локумче на клечка,ще изпроводят и теб и мен в "девета глуха",да си ближем раните,за които безуспешно сме търсили цяр!!!


Аз затова предпочитам политици, които говорят просто и ясно. Ако не са в състояние да ми отговорят с “Да” или “Не”, трябва просто да спрат да се оправдават с това, че “всички са маскари” или, че “всички правят така”.
цитирай
5. vmir - 4. vishnichka - Интересно хрумване за разумното и претенцията за такова,
31.12.2010 15:06
vishnichka написа:
и още, когато питали Диоген къде му е богатството, "Ето там" и поглеждал към учениците си, а бай Ганьо мята веднага око към безценните си дисаги. Единия обича слънцето, другия келепира... каквото сме изпортили, то си личи от много, много далеч...
Поздрави и eдно наздраве от мен, за ЧНГ!



Благодаря и наздраве, Вишничке!
цитирай
6. анонимен - Една
31.12.2010 15:46
"Празния клас/житен клас/,стърчи нависоко.Пълният - навежда глава."
Весело посрещане на новата година !
цитирай
7. andrei - Най-трудно се дават отговори с "ДА"или "НЕ"!
31.12.2010 16:02
За да се стигне до една такава категоричност на отговора,често не стига цял един живот!Нямаше да съществува-философията,астрономията,геометрията и математиката,както и още много други науки,изграждащи фундаментът на познанието.Някои хора твърдят,че политиката е мръсно занятие...Да,сигурно е така,когато се упражнява от неподготвени и користни към реалността люде!Но,колкото и да изглежда невъзможно,има времена и хора,които със своята ерудиция подготовка , мироглед и смелост,се доближават до предпочитаният от теб идеал-и ако не ти отговарят с категоричното "ДА"или "НЕ,то поне ще кажат;"ВЪЗМОЖНО Е"или "СЪМНЯВАМ СЕ".Категоричността в политиката е невъзможна,поради бързо променящите се събития и обстоятелства,които често не могат да се предвидят.Когато това е повлияно от обективни обстоятелства,всеки би бил оправдан за несвършеното и обещаното.Но,когато оценката и последвали действия са продиктувани от субективни и користни цели-оправдание няма!За това трябва добре да ги различаваме и определяме отношението си,към определени събития и личности!
цитирай
8. vmir - 7. анонимен - Една
31.12.2010 16:59
анонимен написа:
"Празния клас/житен клас/,стърчи нависоко.Пълният - навежда глава."
Весело посрещане на новата година !


Дано по-скоро престанат опитите за отмяна на естествените правила и закони.
Весело посрещане и на теб!
цитирай
9. chara - Нещо и от мен за размисъл по темата!
31.12.2010 17:16
Скулптура на Диоген има ... (няма да се сетиш къде!) в центъра на Правец, срещу общината. Направена е от ... Вежди Рашидов, който е и почетен гражданин на Правец, заедно с Живков, Златеви и т.н.

Но като оставим тези неща настрана, вълшебна Новогодишна нощ ти пожелавам!
цитирай
10. vmir - 8. andrei - Най-трудно се дават отговори с "ДА"или "НЕ"!
31.12.2010 17:24
andrei написа:
За да се стигне до една такава категоричност на отговора,често не стига цял един живот!Нямаше да съществува-философията,астрономията,геометрията и математиката,както и още много други науки,изграждащи фундаментът на познанието.Някои хора твърдят,че политиката е мръсно занятие...Да,сигурно е така,когато се упражнява от неподготвени и користни към реалността люде!Но,колкото и да изглежда невъзможно,има времена и хора,които със своята ерудиция подготовка , мироглед и смелост,се доближават до предпочитаният от теб идеал-и ако не ти отговарят с категоричното "ДА"или "НЕ,то поне ще кажат;"ВЪЗМОЖНО Е"или "СЪМНЯВАМ СЕ".Категоричността в политиката е невъзможна,поради бързо променящите се събития и обстоятелства,които често не могат да се предвидят.Когато това е повлияно от обективни обстоятелства,всеки би бил оправдан за несвършеното и обещаното.Но,когато оценката и последвали действия са продиктувани от субективни и користни цели-оправдание няма!За това трябва добре да ги различаваме и определяме отношението си,към определени събития и личности!


Не съм съгласен! Политиците трябва да дават ясни и недвусмислени отговори, по възможност с “Да” или “Не”, за да не шикалкавят, а да заявят ангажиментите си. Компютрите решават невъобразимо обемисти и комплексни задачи като свеждат комплексността до все по-прости задачи и накрая сведат всичко до отговори с “да” или “не”. Това не е нова или само машинна практика. Самото правораздаване също свежда решенията си единствено до “да” или “не”, за достигане до които е нужна доста работа за изясняване на хипотези, проверяване и уточняването им. Буксуването у нас идва от това, че няма кой да върши уморителната работа по опростеното представяне на проблемите, защото едни искат усложняването им, други искат запазването им, а съществува и наивната вяра, че нещата могат да се променят, като засегнат единствено останалите, а нас подминат - така ни учеше Т. Живков, а това беше наложено като лично отношение към прехода, като свещен завет от бащицата.
цитирай
11. vmir - 10. chara - Нещо и от мен за размисъл по темата!
31.12.2010 17:32
chara написа:
Скулптура на Диоген има ... (няма да се сетиш къде!) в центъра на Правец, срещу общината. Направена е от ... Вежди Рашидов, който е и почетен гражданин на Правец, заедно с Живков, Златеви и т.н.

Но като оставим тези неща настрана, вълшебна Новогодишна нощ ти пожелавам!


О, не го знаех това! Много интересно какво идва да каже, от коя година е скулптурата?
Благодаря, Весело посрещане и на теб!
цитирай
12. анонимен - Всеки съди за другите по себе си!
31.12.2010 17:32
Затова българите, които са абсолютни маскари, смятат всички останали за такива. Много, много смешни хора са българите!
цитирай
13. vmir - 13. анонимен - Всеки съди за другите по себе си!
31.12.2010 17:45
анонимен написа:
Затова българите, които са абсолютни маскари, смятат всички останали за такива. Много, много смешни хора са българите!


Искаш да кажеш, че мнозина у нас съдят за другите по себе си? Съгласен съм! Това е тъпо, конфликтно и загубеняшко. Аз винаги се старая да допускам, че останалите мислят по-добре от мен, и макар това да води до болезнени констатации за някои, същото ме вдъхновява чрез други.
цитирай
14. chara - В Правец традиционно търсят дипломи - преди на Тодор ЖИВКОВ, сега на Красимир
31.12.2010 17:46
ЖИВКОВ!
Това къде шега, къде си е истина.
Тук са част от "почетните" граждани:
http://pozicii.net/2010/10/otgleday-garvani-da-ti-izkalvat-otchite/
Вежди не се вижда, поради ограниченото пространство за снимане на портретите.
Иначе скулптурата на Диоген е там от няколко години. Мога да пратя снимка.
цитирай
15. vmir - 15. chara - В Правец традиционно търсят дипломи - преди на Тодор ЖИВКОВ, сега на Красимир
31.12.2010 18:03
chara написа:
ЖИВКОВ!
Това къде шега, къде си е истина.
Тук са част от "почетните" граждани:
http://pozicii.net/2010/10/otgleday-garvani-da-ti-izkalvat-otchite/
Вежди не се вижда, поради ограниченото пространство за снимане на портретите.
Иначе скулптурата на Диоген е там от няколко години. Мога да пратя снимка.


Ахаа, Човекът значи е бил намерен. Разбрах! Ето, значи, кога е преобърнат цинизмът - при намирането на "Човекът"!
цитирай
16. andrei - В политиката,колкото и странно да ти изглежда,
31.12.2010 18:12
няма ЧЕРНО И БЯЛО...Преобладаващият цвят е СИВ...!ВЕСЕЛА НОВА ГОДИНА!
цитирай
17. vmir - 17. andrei - В политиката,колкото и странно да ти изглежда,
31.12.2010 18:22
andrei написа:
няма ЧЕРНО И БЯЛО...Преобладаващият цвят е СИВ...!ВЕСЕЛА НОВА ГОДИНА!


Черно и бяло може да няма, но “Да” и “Не” са единствените ми познати ангажименти, по които може да се съди не само за текущата ангажираност на политиката и политиците, но и за изпълнението им, а липсата на “Да” и “Не” пренася всичко в сферата на прехвърлянето от пусто в празно и неизяснимите недоразумения и деструкции, където всеки си хвали стоката, без да има начин да бъде проверена.
ВЕСЕЛА НОВА ГОДИНА!
цитирай
18. gerbsenior - ЧЕСТИТА ТИ НОВАТА 2011 ГОДИНА!
01.01.2011 01:45
Здраве!
Всичко друго е твоя лична и Божа работа!
Радвам се на твоя ум и на твоята безкомпромисна почтеност!
А иначе ... спокойно...
Рекъл бил Бърнард Шоу:
"За разлика от ума човешки глупостта човешка е безгранична..."
цитирай
19. vmir - 19. gerbsenior - ЧЕСТИТА ТИ НОВАТА 2011 ГОДИНА!
01.01.2011 12:18
gerbsenior написа:
Здраве!
Всичко друго е твоя лична и Божа работа!
Радвам се на твоя ум и на твоята безкомпромисна почтеност!
А иначе ... спокойно...
Рекъл бил Бърнард Шоу:
"За разлика от ума човешки глупостта човешка е безгранична..."


Благодаря за великодушната оценка, уважаеми Професоре!
Великодушна и щедра защото, като немалко хора, и аз не съм цвете за мирисане, но поне не съм стигнал дотам, че като виждам усилия за почтеност, да ги игнорирам, за да се правя на нещо повече от което съм.
С пожелания за здраве и щастие на Вас и на Вашите близки.
цитирай
20. анонимен - КАКТО ДА СЕДИМЕ , КАКВОТО И ДА ОТСЪДИМЕ....
01.01.2011 15:23
...ВИНАГИ Е ЗА НАША СМЕТКА!!!!!!!!!!!!!!

ЖЕСТОКО СЕ ЗАБЛУЖДАВА ОНЯ , КОЙТО СИ МИСЛИ ,ЧЕ Е ВЪН ОТ НЕЩАТА И....
ТОВА НЕ ГО ЗАСЯГА!
РАНО ИЛИ КЪСНО...БИВА ЗАСЕГНАТ!
НАПРАВО НЕ ЗАВИЖДАМ НА "ЩАСТЛИВЦИТЕ".....ЗАОБИКОЛЕНИ, С МОРЕ ОТ "НЕЩАСТНИЦИ"-----ТЕХНИЯ ИЗМИСЛЕН И ФАЛШИВ СВЯТ, РАНО ИЛИ КЪСНО....РУХВА!
цитирай
21. vmir - 21. анонимен - КАКТО ДА СЕДИМЕ , КАКВОТО И ДА ОТСЪДИМЕ....
01.01.2011 15:47
анонимен написа:
...ВИНАГИ Е ЗА НАША СМЕТКА!!!!!!!!!!!!!!

ЖЕСТОКО СЕ ЗАБЛУЖДАВА ОНЯ , КОЙТО СИ МИСЛИ ,ЧЕ Е ВЪН ОТ НЕЩАТА И....
ТОВА НЕ ГО ЗАСЯГА!
РАНО ИЛИ КЪСНО...БИВА ЗАСЕГНАТ!
НАПРАВО НЕ ЗАВИЖДАМ НА "ЩАСТЛИВЦИТЕ".....ЗАОБИКОЛЕНИ, С МОРЕ ОТ "НЕЩАСТНИЦИ"-----ТЕХНИЯ ИЗМИСЛЕН И ФАЛШИВ СВЯТ, РАНО ИЛИ КЪСНО....РУХВА!


Съгласен съм напълно!
ЧНГ с пожелания за година с по-малко "щастливци", барикадирани срещу море от "нещастници"!
цитирай
22. monaliza121 - За много години!
01.01.2011 15:52
Този, който казва "Всички са маскари" си мисли, че не може само той да е...
Хубава и спорна 2011 година!
цитирай
23. vmir - 23. monaliza121 - За много години!
01.01.2011 16:21
monaliza121 написа:
Този, който казва "Всички са маскари" си мисли, че не може само той да е...
Хубава и спорна 2011 година!


... и отчаяно се нуждае всички да мислим, че е така.

За много години!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4103837
Постинги: 673
Коментари: 10309
Гласове: 54893
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930