Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2011 09:18 - ЕЛЕКТРОМОБИЛЪТ НЕ Е ЗА ВСЕЗНАЙКОВЦИ (1)
Автор: vmir Категория: Политика   
Прочетен: 6813 Коментари: 31 Гласове:
25

Последна промяна: 14.02.2011 10:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Преди век и половина великият Уйлям Томсън – Лорд Келвин писа за възможностите на термопомпата да икономисва енергия. Тогава още не беше изобретен електромоторът и трябваше да мине близо век, преди  термопомпа да се появи в практиката. Немного след изявлението на Уйлям Томсън, великият Менделеев писа, че да се гори бензин е като да се горят банкноти. Днес, валидността на тези твърдения става все по-очевидна, термопомпи вече се използват за отопление и охлаждане дори в автомобили с бутални двигатели, а отлагането на електрозадвижването на автомобилите се забавя благодарение на всезнайковци, които не спират да обясняват нуждата от него с корпоративни интереси, в услуга на които подкупни учени лъжат горките трудещи се. В името на капитала, естествено.

Повече от век, откакто съществува електромобилът, а у нас се задава поредната вълна на обществена истерия, която може да подеме плахо стъпилия на родна почва електромобил с френетичното осанна, и години по-късно да го захвърли с яростното: разпни го”. Защото, за да доживеем у нас масово удовлетворение и полза от електромобила, зависи далеч не само от качествата на електромобила, но и от качествата на ползувателите му, всезнайковщината на които е в състояние да се превърне в най-сериозната пречка пред успеха на електромобила у нас.

 Най-грубата енергетична оценка за ползата от прилагане на електрическа тяга за придвижване на автомобили не е в полза на елекгромобила. Сметките показват, че разликата между цените на единица енергия от течните горива и електрическата енергия за момента не дават сериозно предимство на ел. енергията, а с отчитане на загубите от неизбежното двукратно преобразуване от електрическа в химична за акумулиране след това от химична отново в електрическа енергия, цените на двата вида енергия практически се изравняват. Като огромен недостатък за електромобила  остават тежките или непосилно скъпи за масовия потребител акумулаторни батерии.

 По-задълбочения поглед обаче, предполагащ познаване особеностите на двигателите, използващи двата вида енергия, разкрива коренно различна ситуация и категорично в полза на електромобила. На първо място, следва да се има предвид икономичността на преобразуването на енергията в механична работа, необходима за придвижването, която при близко до максималното натоварване е грубо 3 към 1 в полза на електромотора, а при намаляване на натоварването се увеличава, и при натоварване около 30% от максималното е вече около 5-6 към 1 в полза отново на електромотора.

Второ по важност място подхожда на скоростните характеристики да двигателите, които осигуряват по-добро ускоряване на електромобила при по-ниска максимална мощност на електромотора в сравнение с буталния двигател, при това, без нуждата от скоростна кутия. Третото по важност нещо е факта, че при подходяща изработка, електромотора съвсем лесно и незабавно (дори без промяна на скоростния му режим), може да се превърне в спирачка за автомобила чрез преминаване в генераторен режим и така да върне обратно в системата голяма част от кинетичната енергия на автомобила, която в конвенционалната спирачна система се губи безвъзвратно.  

 Четвърто по важност съображение е, че при ниски скорости на движение, необходимата мощност (респективно консумация на енергия) за придвижване на автомобила намалява изключително силно, например, за движение с 50, вместо със 150 км в час, необходимата мощност за придвижване спада около 6-8 пъти, а при движение с ниска скорост и чести спирания и тръгвания, мощността на движгателя се изразходва много повече за ускоряване на автомобила, отколкото за придвижване с постоянна скорост.

 Пето по ред, но не и по важност съображение произтича от комбинирането на трите горни особености на електромотора с четвъртото съображение и с факта, че характерът и скоростта на движение на автомобила в града дава възможност за рязко намаляване разхода на енергия при движение в града с елекрическа тяга в сравнение с разхода на енергия извън града, което по грубата ми оценка може да намали енергопотреблението при градското в сравнение извънградското движение до около 10 пъти.

 Горния зашеметяващ извод влиза в драматично противоречие с опита на всезнайковците, които знаят, че извънградското движение е чувствително по-икономично от градското, в съответствие с което, няма как да не съм направил грешка, или да не говоря безумия. Аз не съм безгрешен, но не приемам за меродавни твърдения, базиращи се единствено на убеждения, че някой е придобил способността да разбира въпроси и проблематики, от които нищо не разбира, но се е снабдил с достоверни източници”, които му дават правотода се вживява в ролята на всезнайко. 

 Днес доближаваме визиите на Лорд Келвин и Менделеев за енергоизползването не, защото са били всезнайковци или, защото са можели да разчитат на достоверни източници”, обратното – защото, като са разбирали, че няма как да знаят всичко, са предпочели само най-важното, което сами са подбрали измежду всички подвеждащи изявления и тълкувания на останалите. Как всезнайковците днес ще направят всичко по силите си да провалят шанса на България в бъдеще да се радва и печели от предимствата на електромобила, ще опиша във втората част на публикацията.

(следва)



Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sparotok - прогрес
14.02.2011 14:52
Интересна статия приятелю! Ще спечелят само тези, които осъзнаят напълно нуждата от прогресивно мислене!

Поздрави!
цитирай
2. hristo27 - Много ценна информация!
14.02.2011 15:47
Много ценна информация!
цитирай
3. анонимен - Колкото по-малко живеем на прин...
14.02.2011 15:51
Колкото по-малко живеем на принципа "тоя казал,оня рекъл",толкова по-напредничаво е мисленето,тъй като е индивидуално и "въпреки".
Поздрави!
цитирай
4. vmir - 1. sparotok - прогрес
14.02.2011 17:28
sparotok написа:
Интересна статия приятелю! Ще спечелят само тези, които осъзнаят напълно нуждата от прогресивно мислене!

Поздрави!


Така е, Спароток! Човек трябва да се потруди за собствените си ориентири и опори, в противен случай обрича и себе си, и близките си на люшкания в посоки, в които го запращат настроенията, капризите, амбициите и заблудите на онези, на които сляпо се е доверил без идеята на кого и доколко трябва да се доверява...
цитирай
5. vmir - 2. hristo27 - Много ценна информация!
14.02.2011 17:30
hristo27 написа:
Много ценна информация!


Проверена е, пък и виждаш, че никой не смее да я оспорва...
цитирай
6. vmir - 3. sevt9 - Колкото по-малко живеем на прин...
14.02.2011 17:33
sevt9 написа:
Колкото по-малко живеем на принципа "тоя казал,оня рекъл",толкова по-напредничаво е мисленето,тъй като е индивидуално и "въпреки".
Поздрави!


Привет, Севт!
Радвам се, че духът на втори тракийски цар заживява под постинга ми днес!
Поздрави!
цитирай
7. bovari - Добър вечер, Vmir.
14.02.2011 19:03
Прочетох, но не разбрах:) явно съм още в междучасието:)

Ще прочета отново в опит да разбера:)
цитирай
8. d3bep - Най общо казано електромобилът ...
14.02.2011 19:14
Най общо казано електромобилът изобщо няма тоя проблем, че може да кара само с 30 километра в час, че още е маломощен и маломерен или че не може да се измисли как да се зарежда.
Това е умишлена политика дори на автопроизводителите, които има мчестта да познавам добре... Отвътре.
Те вероятно преди да пуснат автомобила каращ с 30 км.ч. имат разработка на автомобил, по - бърз и мощен от ес класа АМГ 63. Само че смучат пазара, пускайки калпаво, по сле по - добро, по - добро и така принуждавайки хората постоянно да купуват, за да са в час...

Що се отнася до кой ше прецака българия и университетския автомобил... Ние изобщо не сме фактор. Всеки ще ни прецака.. Най доброто което можем да се надяваме е някой да ни пусне фъндък ишлеме или да купи някоя наша разработка...

Ние бяхме световна сила в електромобилите и "демократите" и ни унищожиха, сега сме никой пред чудовищна конкуренция... Как я виждате?
Дано, ама едва ли.
цитирай
9. анонимен - Колкото по-малко живеем на прин...
14.02.2011 19:26
vmir написа:
sevt9 написа:
Колкото по-малко живеем на принципа "тоя казал,оня рекъл",толкова по-напредничаво е мисленето,тъй като е индивидуално и "въпреки".
Поздрави!


Привет, Севт!
Радвам се, че духът на втори тракийски цар заживява под постинга ми днес!
Поздрави!



Не е лесно..с двама" царе" и то със съвсем различен подход....
Първият казва,че било възможно от цървул за направиш лачени обуща.Пък на мен не ми се вярва...:)))
цитирай
10. momchil - Проблемът не е в електромотора, ...
14.02.2011 20:44
Проблемът не е в електромотора, проблемът е в батерията. Тя е тази, която все още е несъвършенна и поради това електромобилът е все още изоставащ спрямо ДВГ.
цитирай
11. d3bep - Проблемът не е в електромотора, ...
14.02.2011 21:03
momchil написа:
Проблемът не е в електромотора, проблемът е в батерията. Тя е тази, която все още е несъвършенна и поради това електромобилът е все още изоставащ спрямо ДВГ.

Проблемът е, че няма да пуснат на пазара високия клас батерия, нито максимално пестящият и щадяш автомобил, който наприемр преобразува спирачната енергия, слънчевата, вятърната и прочие в елекрическа. Макар и ограничен капацитет това м удав доста по -дълъг живот.

Друг момент е че обективно не съществува проблем бензиностанциите да ти предлагат директно "смяна на батерията".
Но това просто няма да се случи.
Първо ще ни мъчат с кекави и бавни автомобили с батерийки 3 пъти а, после малко по малко ще се появят и истинските коли...
Които ,вярвай ми, отдавна ги има...
цитирай
12. vmir - 7. bovari - Добър вечер, Vmir.
15.02.2011 02:01
bovari написа:
Прочетох, но не разбрах:) явно съм още в междучасието:)

Ще прочета отново в опит да разбера:)


Пак заповядай, Бовари, но ако пак не разбереш, не се притеснявай. Аз тези данни ги следя и осмислям от десетилетия, те са обобщение на редица мои проекти, много прочетени и хиляди пъти изчислени процеси. ;)
цитирай
13. vmir - 8. d3bep - Най общо казано електромобилът ...
15.02.2011 02:02
d3bep написа:
Най общо казано електромобилът изобщо няма тоя проблем, че може да кара само с 30 километра в час, че още е маломощен и маломерен или че не може да се измисли как да се зарежда.
Това е умишлена политика дори на автопроизводителите, които има мчестта да познавам добре... Отвътре.
Те вероятно преди да пуснат автомобила каращ с 30 км.ч. имат разработка на автомобил, по - бърз и мощен от ес класа АМГ 63. Само че смучат пазара, пускайки калпаво, по сле по - добро, по - добро и така принуждавайки хората постоянно да купуват, за да са в час...

Що се отнася до кой ше прецака българия и университетския автомобил... Ние изобщо не сме фактор. Всеки ще ни прецака.. Най доброто което можем да се надяваме е някой да ни пусне фъндък ишлеме или да купи някоя наша разработка...

Ние бяхме световна сила в електромобилите и "демократите" и ни унищожиха, сега сме никой пред чудовищна конкуренция... Как я виждате?
Дано, ама едва ли.


Повечето от понятията ти са обърнати с краката нагоре, приятел.
цитирай
14. vmir - 8. d3bep - Най общо казано електромобилът ...
15.02.2011 02:11
d3bep написа:
Най общо казано електромобилът изобщо няма тоя проблем, че може да кара само с 30 километра в час, че още е маломощен и маломерен или че не може да се измисли как да се зарежда.
Това е умишлена политика дори на автопроизводителите, които има мчестта да познавам добре... Отвътре.
Те вероятно преди да пуснат автомобила каращ с 30 км.ч. имат разработка на автомобил, по - бърз и мощен от ес класа АМГ 63. Само че смучат пазара, пускайки калпаво, по сле по - добро, по - добро и така принуждавайки хората постоянно да купуват, за да са в час...

Що се отнася до кой ше прецака българия и университетския автомобил... Ние изобщо не сме фактор. Всеки ще ни прецака.. Най доброто което можем да се надяваме е някой да ни пусне фъндък ишлеме или да купи някоя наша разработка...

Ние бяхме световна сила в електромобилите и "демократите" и ни унищожиха, сега сме никой пред чудовищна конкуренция... Как я виждате?
Дано, ама едва ли.


Ще се опитам да отговоря на твърденията ти в следващи постинги.
цитирай
15. vmir - 9. sevt9 - Колкото по-малко живеем на прин...
15.02.2011 02:15
sevt9 написа:
vmir написа:
sevt9 написа:
Колкото по-малко живеем на принципа "тоя казал,оня рекъл",толкова по-напредничаво е мисленето,тъй като е индивидуално и "въпреки".
Поздрави!


Привет, Севт!
Радвам се, че духът на втори тракийски цар заживява под постинга ми днес!
Поздрави!



Не е лесно..с двама" царе" и то със съвсем различен подход....
Първият казва,че било възможно от цървул за направиш лачени обуща.Пък на мен не ми се вярва...:)))


Понякога се налага да подкрепяме и неща, в които не ни се вярва, защото, ако можеха да станат... ех, какво щеше да бъде... :)))
цитирай
16. vmir - 10. momchil - Проблемът не е в електромотора, ...
15.02.2011 02:24
momchil написа:
Проблемът не е в електромотора, проблемът е в батерията. Тя е тази, която все още е несъвършенна и поради това електромобилът е все още изоставащ спрямо ДВГ.


Съгласен съм, точно така е! Добро батерия струва колкото нова кола, а е и доста по-малотрайна от колата, за да може да се изплати в обичайния й срок на експлоатация. Ефтините батерии пък са ужасно тежки и изяждат динамиката на автомобила. С добра зарядна инфраструктура обаче, проблемът може чувствително да се облекчи, да не говорим за захранването от разстояние, което неминуемо ще се реши и ще премахне проблема с батерията изцяло.
цитирай
17. koliok5 - Да -
15.02.2011 11:41
аз съм твърдо "ЗА" електромобилите!

Но нека малко изкривя темата - ако направя препратка към моето кофти софийско битие, електромобилът ще ми е проблем - говоря за това, че живея в блок от 150 апартамента. Къде ще я зареждам колата - нямам гараж, паркирам където намеря на улицата (често в калта)... А за зареждането трябват часове, дори и с най-съвременните технологии... На първо време електрическите коли ще са за баровците с къщи и гаражи - поне докато не се изгради цяла инфраструктура за поддръжка и зареждане.
цитирай
18. vmir - 17. koliok5 - Да -
15.02.2011 12:20
koliok5 написа:
аз съм твърдо "ЗА" електромобилите!

Но нека малко изкривя темата - ако направя препратка към моето кофти софийско битие, електромобилът ще ми е проблем - говоря за това, че живея в блок от 150 апартамента. Къде ще я зареждам колата - нямам гараж, паркирам където намеря на улицата (често в калта)... А за зареждането трябват часове, дори и с най-съвременните технологии... На първо време електрическите коли ще са за баровците с къщи и гаражи - поне докато не се изгради цяла инфраструктура за поддръжка и зареждане.


Съгласен. Когато има еднопосочност в желанията и търсенето на решения, нещата се променят. Има редица принципно възможни решения, най-просто от които ми се струва евентуално разпределително ел. табло на партера, свързано подземно с индивидуални потребителски контакти, вградени в неголеми колонки, стърчащи от бордюрите на тротоара. Или дори колонки на общо ползване, в които се включваш с идентификационен код, свързан със съответната сметка.
цитирай
19. анонимен - И като се събуди какво стана?
15.02.2011 12:23
:) Чета и не вярвам на 'ушите' си. След като така задълбочено си направил анализ на ползите от електрозадвижването на автомобилите, да беше направил малко анализ и как се произвеждат. ;)
Като за начало, 95% от вредните емисии и замърсявания от стандартните автомобили идват от неговото производство. Само това да ти кажа и би следвало сам да се сетиш как колкото и да се пънат, с махането на 5% от тях нещата няма да се подобрят.
Обаче това не е всичко. При производството на батерии се използват доста интересни техники. Например повърхностното добиване на материалите за тях, които оставят цели територии с изглед като лунни кратери (много екологично, признавам). Или това, че тези материали се транспортират (напълно екологично, разбира се, с крайно незамърсяващи средства ;) ) до съседен континент, където се превръщат в компоненти за акумулаторите. Но и това не е всичко - след производството на тези компоненти се налага ново транспортиране до друг континент, където те се обогатяват, за да издържат на циклите на разреждане-презареждане и да имат по-голям капацитет. След това се товарят отново за пореден континент, където ги сглобяват и влагат в автомобила... след което отново ги товарят и идват при теб, за да ти продадат този така 'щадящ природата автомобил'.
Приятелю, не съм против прогреса и запазването на природата, но лицемерието не е в полза нито на едното, нито на другото. А вярването в митове е субективен проблем. :)
цитирай
20. анонимен - И в допълнение...
15.02.2011 12:26
Задачка-закачка: провери какъв процент в световен мащаб от производството на електрическа енергия се произвежда от възобновяеми източници; след това и в България.
Полезно четиво преди да пишеш мнението си, да (както би казал Йода).
цитирай
21. vmir - 19. анонимен - И като се събуди какво стана?
15.02.2011 12:45
анонимен написа:
:) Чета и не вярвам на 'ушите' си. След като така задълбочено си направил анализ на ползите от електрозадвижването на автомобилите, да беше направил малко анализ и как се произвеждат. ;)
Като за начало, 95% от вредните емисии и замърсявания от стандартните автомобили идват от неговото производство. Само това да ти кажа и би следвало сам да се сетиш как колкото и да се пънат, с махането на 5% от тях нещата няма да се подобрят.
Обаче това не е всичко. При производството на батерии се използват доста интересни техники. Например повърхностното добиване на материалите за тях, които оставят цели територии с изглед като лунни кратери (много екологично, признавам). Или това, че тези материали се транспортират (напълно екологично, разбира се, с крайно незамърсяващи средства ;) ) до съседен континент, където се превръщат в компоненти за акумулаторите. Но и това не е всичко - след производството на тези компоненти се налага ново транспортиране до друг континент, където те се обогатяват, за да издържат на циклите на разреждане-презареждане и да имат по-голям капацитет. След това се товарят отново за пореден континент, където ги сглобяват и влагат в автомобила... след което отново ги товарят и идват при теб, за да ти продадат този така 'щадящ природата автомобил'.
Приятелю, не съм против прогреса и запазването на природата, но лицемерието не е в полза нито на едното, нито на другото. А вярването в митове е субективен проблем. :)


Приятелю, не бързай да не вярваш на "ушите" си, защото си пропуснал нещо много необходимо, за да претендираш за обективност. Нали се сещаш, че изработването на автомобила е несъизмеримо по-краткотраен процес от експлоатацията му...
цитирай
22. vmir - 20. анонимен - И в допълнение...
15.02.2011 12:49
анонимен написа:
Задачка-закачка: провери какъв процент в световен мащаб от производството на електрическа енергия се произвежда от възобновяеми източници; след това и в България.
Полезно четиво преди да пишеш мнението си, да (както би казал Йода).


Е, ако разполагахме с възобновяеми източници, икономията на енергия нямаше да е толкова наложителна.
цитирай
23. анонимен - 19 е прав:един средноголям кораб, ...
15.02.2011 13:00
19 е прав:един средноголям кораб,контейнеровоз,'харчи'около 25 тона мазут дневно и около 2,5-3 тона дизел.Танкерите дето пренасят така наречените'био-горива',естествено не са на 'екологични',а на гореспоменатите-мазут,дизел.
цитирай
24. анонимен - :)))
15.02.2011 13:39
Няма по-хубаво нещо от звука на 5.2 V12 на Гранд Черокито :) Божествен звук... Е харчи 25-35 л. А95/100 км, но всичко си има цена.
цитирай
25. koliok5 - Ха
15.02.2011 14:12
ей го бе - Ано 24 - точно типа реднек - безмозъчен екземпляр, на който разчитат петролните магнати...
цитирай
26. vmir - 24. анонимен - :)))
15.02.2011 14:13
анонимен написа:
Няма по-хубаво нещо от звука на 5.2 V12 на Гранд Черокито :) Божествен звук... Е харчи 25-35 л. А95/100 км, но всичко си има цена.


Уважаваам всякакви предпочитания, дори и които не споделям. Не уважававам само противоречията в аргументацията, защото са индикация за задни мисли или сериозни причини за "доказване" на недоказуеми неща.
цитирай
27. анонимен - Ние бяхме световна сила в елек...
15.02.2011 14:17
d3bep написа:

Ние бяхме световна сила в електромобилите и "демократите" и ни унищожиха


Никога не сме били сила в електромобилите. Електрокарът НЕ Е елктромобил.
цитирай
28. анонимен - На нас само приказките ни са големи
15.02.2011 16:46
До сега Рено са инвестирали 1.6млрд евро само в разработката на батериите за електромобили,а нашите вестници писаха,че ние "сме подкарали електро рено преди фрацузите".От къде ще се намерят толкова пари в нашата страна,за да ги вложим в наука,разработки,производство и после да чакаме печалба! Невъзможна кауза!
цитирай
29. анонимен - Електромобилът не е чак толкова скъп
15.02.2011 17:33
Дори и с оловна батерия. За градска среда е идеален и ценово достъпен за всички. Не го чети онзи, дето пеше, че сме подкарали Рено преди французите. Толкова му знае главата. преди повече от 25 години съм управлявал електромобил на базата на микробус "Латвия". Красно село - Дървеница. С едно зареждане на батерията 3 пълни курса.Освен това електромобилът е ултралесен за поддръжка. Да не говорим, че КПД на електродвигателя е в пъти по-голям от КПД на ДВГ. Няма газове, няма отпадна топлина. Купето може да се направи от стъклопласти. Да им пишкам на изразходваните милиарди.Да бяха питали нашите инженери как стават нещата. Говедата, дето затриха каростроенето... мамицата им... Имаше готови производствени и монтажни мощности.
цитирай
30. анонимен - Ти ще кажеш, че не е електромобил.:-))) Айде бе!
15.02.2011 17:38
анонимен написа:
d3bep написа:

Ние бяхме световна сила в електромобилите и "демократите" и ни унищожиха


Никога не сме били сила в електромобилите. Електрокарът НЕ Е елктромобил.

Че мога да ти разглобя и сглобя електрокар като автомат Калашников. Що говориш /пишеш/ глупости?
цитирай
31. momchil - До катана
18.02.2011 00:53
Електромобил се прави лесно. Можеш да намериш в нета филмчета проследяващи процеса от начало до край. Гледах един от Нова Зеландия. Елементартно. Може да го направи всеки механик. Използват се 12 оловни акумулатора и електроматор на 144(12х12) V. Дадени са и цени. Проблемът е в друго. Моят акумулатор тожи 12 кг. За дизелите са по тежки. Значи 12 бр правят 144кг. Повечето от тях са олово. Това е приблизително колкото един 2.5 литра ДВГ. По малките са по леки. Акумулаторите имат живот ок. 1000 цикъла зареждане и разреждане. При ежедневна употреба това прави няма и 3 години. Тоест на всеки 3 години трябва акумулаторите да се сменят, а старите да се рециклират. Оловото се топи при ок 300 градуса. А имаш ли представа колко енергия е необходима за получаването на сярната киселина. Тези неща също трябва да се смятат. В същото време един ДВГ може да изкара 20 и повече години.
Не съм против електромобилите. Сигурен съм, че един ден ще станат само че се съмнявам, че ще бъде с някои от познатите видове батерий, дори и най- добрите.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4092880
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54869
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031