Прочетен: 18176 Коментари: 68 Гласове:
Последна промяна: 12.02.2012 22:03
Конспирация (заговор) е нелегална дейност на тайна организация, насочена срещу официалната власт. Конспиративните теории и обяснения обаче, са най-директният начин за атакуване или проверка целостта на обществените нагласи, представи и съзнание. В по-широк смисъл, тиражирането на слухове за конспирации или заговори е запазена марка в арсенала от средства за разбиване целостта и единството не само на отделни държави, но и на общности и групи от всякакъв мащаб и големина. Не една извънбрачна връзка например, от любовно увлечение се е превръщала в заговор срещу законния партньор и заинтересованост от елиминирането му без оглед на последствията или средствата за постигане на тази цел. Нерядко “вината” на обекта на такъв заговор е единствено в това, че настоява за спазване на поети ангажименти към семейството и децата. По същия начин, фаворизирането или самопоставянето в услуга на чужда държава може да премине в сляпа омраза към собствената държава и неуморно пакостене на хора, чиято единствена вина е, че са се родили в близост до съответната персона.
Конспиративните обяснения и теории са дело на хора, които сами си служат с конспирации и целят да оправдаят или пренасочат вниманието от собствените си дела и начинания. Идеята е, че ако собствената им конспирация или домогване бъдат разкрити, ще имат лицеприятното обяснение за действията си, че са противодействали от благородни подбуди, или в най-лошия случай, са се самозаблудили от най-добри намерения. Когато подобна игра се случи в микрорамките на семейството, нерядко изневеряващия обвинява изрядния в собствените си дела и мотиви, за да злепостави партньора си и да се накичи със собствените му достойнства. Тази популярна игра нерядко се играе с такава настойчивост и безскрупулност, че относителното оцеляване на околните (и най-вече децата), да премине през относителното съгласие с агресивността и лъжата и приемането им като “естествени” средства за “ефективно” налагане на собствената позиция.
Възприемането на подобни подходи за самоналагане, разпространява склонността да се отдават предпочитания на действия като клеветничество, коварство и скандалджийство, както и лесно тези действия да се маскират зад претенции съответно за информираност, находчивост и решителност. Така, популярността на конспиративните теории и обяснения се явява доста подходящ показател за местоположението на моралните отправни точки и предпочитанията на електората към личности, склонни към гореспоменатите действия и мимикрии.
Освен да снабдят последователите си със средство за лични домогвания до власт или определен статут, друга важна цел на създаделите на конспиративните теории е да култивират “култура” на отказ от противодействие на текущите несправедливости и чувства на обърканост, безсилие и безнадеждност. Не е трудно да се съобрази, че в условията на такава примиренческа “култура”, безскрупулните ще се чувстват в свои води и няма да подбират средства, за да се докопат до властови позиции, където ще се чувстват най-неуязвими в своеволията си, защото от властовите си позиции ще задават отношението към начините за просперитет и самореализация.
Неизбежен фундамент на тези конюнктурни начини за самореализация е подмяната на порядъчността не само в оценките на действията, но и в агресивната подмяна на реалността (чрез осмислянето й) с арогантна пропаганда, претендираща за “справедлива” ярост. За разлика от прилежно вчесаните и елегантни глашатаи на тази ярост, които нямат какво да губят защото отлично знаят бутафорната същност на “яростта” си, доверилите им се избиратели понякога имат да губят много, дори всичко.
Познавах, уважавах и в определен смисъл обичах блогърка почти две години (мир на душата й), преди да й поставят диагноза “рак”, а аз неведнъж съм се опитвал да я успокоявам и предпазвам от неистовата й самоунищожителна ярост и омраза най-вече към бившият премиер Костов, че (според нея) е предал България и родната индустрия срещу жълти стотинки. Няма да забравя деня от ранната есен на 2009, когато тя троснато ми честити току-що поставената си фатална диагноза, сякаш искаше да ме упрекне приятелски за пореден път, че не споделям яростта й към “убиеца” Костов, който с “предателството” си, според нея беше злодейски целенасочено осъдил на смърт не само нея, но и хиляди болни, за да унищожи България. Беше ми непосилно да понасям бясната й неистова омраза, която я разрушаваше и убиваше заради нейната искреност и доверчивост, и й пречеше дори за миг да предположи скалпа си закачен на колана на прилежно вчесаните глашатаи на яростта, които възприемаше като чаровни и загрижени, въпреки арогантните им и безскрупулни лъжи.
Разбира се, фаталната подмяна би била невъзможна, а много хора нямаше да си отиват от този свят преждевременно или с чувството на предадени или осъдени на смърт от злодеи, ако аргументите в публичното пространство преследваха по-малко подстрекателство и повече реализъм. Да твърдиш, че управляващите са в конспирация със световният ционизъм, или дори само в конспирация с политическите си опоненти за да пречат на народа си е нещо, което у нас изглежда все още носи дивиденти дори по високите политически етажи и поради това, авторите или поръчителите на такива твърдения би трябвало да се търсят там. Защото, няма как всички у нас да не са “маскари”, ако бивш Премиер е извършил национално предателство, а никой не го осъжда, нали? От което пък би трябвало да се подразбира, че който е против него, той - макар и маскара, ще бъде ПОНЕ извън кръга на конспирацията, срещу българския народ, нали? Елементарно, но безотказно за поръчители и любители на конспиративни теории, нали?
Впечатления от Седмата световна сесия на...
БНБ: Корпоративна търговска банка отваря...
ИЗВЪНРЕДНО! Порожанов обяви, че животнит...
Бойко Борисов никога повече няма да бъде...
Няма да приравняваме екскурзия с окупация нали? Не, че екскурзиантите не могат да бъдат досадни и нахални, но ако не окупират мястото, където са отседнали, присъствието и въздействието им е ограничено САМО до ЗАКОННО договорения момент, а този момент във времето е разграничителната линия между наличието или отнемането на свобода, независимост и права.
Съгласен съм, само да добавя, че преекспонацията на думата свидетелства за насилствена подмяна на смисъла й. Това не е единствената изнасилена дума, и поради масовостта на подобно насилие над езика, днес думите в българския език или не носят много смисъл, или направо подвеждат. Вчера един от конспираторите в блога се опитваше да ме убеди, че демократ доказано означавало убиец, а мисленето му беше толкова подчинено на задачата да отстоява този извратен смисъл, че мога да си представя и след 50 реплики от какви дерета щеше да носи вода, за да всява объркване, недоверие и омраза. В комплект с идиотското твърдение, че не променял смисъла на думите...
Аз конспиративно обещах на децата да ги издържам докато учат. Едното се повлия, а другото не. В този смисъл намирам, че всичко е конспирация. Подозирам този който не се поддаде на конспиративните ми ходове, че прави конспирация срещу добрите ми намерения с цел да използва чувствата ми, а другия - в цел да използва средствата ми. Ето как конспиративната ми теория се превръща в маниакална подозрителност:)))
Аз конспиративно обещах на децата да ги издържам докато учат. Едното се повлия, а другото не. В този смисъл намирам, че всичко е конспирация. Подозирам този който не се поддаде на конспиративните ми ходове, че прави конспирация срещу добрите ми намерения с цел да използва чувствата ми, а другия - в цел да използва средствата ми. Ето как конспиративната ми теория се превръща в маниакална подозрителност:)))
Добро чувство за хумор и разбиране на проблема, също и добра демонстрация на шизофреничната раздвоеност, която дебне дори разумния, позволил си неблагоразумието да се поддаде на всезнайковци, които намират за върховно интелектуално постижение да забележат едно от многото подобия между две явления, и бидейки неграмотни или слепи за останалите подобия да се бият в гърдите, че са направили велико откритие.
Да, има подобие между лобиране и конспирация, възможна е дори и практически пълна аналогия между двете за определен период от време, а моментите, които разграничават този период, извън който конспирацията се превръща в безкомпромисно осъдително престъпление, човек може или да опита сам да намери, или да чака всезнайковците да го открехнат, след което да повтаря глупостите им и да вярва, че говори истини от последна инстанция, защото трябвало да събуди спящия народ, за да го предупреди за злодеите или рептилите, коварно прикрити в телесните останки на вече изядените от тях, които го дебнат денонощно със задачата да го унищожат, нали?
Аз също понякога им се връзвам, и то от принципно нежелание да живея с подозрителност и недоверие към всички, а те добре усещат и използват толерантността и добронамереността без каквито и да било скрупули от тяхна страна. Често търпеливостта, толерантността и зачитането на личното им достойнство, за тях са признаци на наивност, мекушавост, недозрелост или глупост. Нариташ ли ги обаче, обикновено започват да те имат за умен въпреки, че между ритането и интелекта не би трябвало да има съществена връзка. А това е така, защото добре си дават сметка какви ги вършат и, че заслужават още по-яки ритници.
Въпросът е какво правим. Досега не съм видял някой, който да използва конспиративна теория, за да предвиди и да предотврати конспиративно дело. Ако и една стотна от конспиративните задачи, в които ни убеждават е вярна, няма да има нищо по-лесно от това да се предвиждат следващите им цели, задачи, обекти, планове, парични потоци, хора, моменти, места и всичко останало. Да, ама те предпочитат да плашат деца, жени, старци, немощни и недъгави, само не и да действат като мъже. Страшни и всемогъщи им били конспираторите, щели да ги надушат даже ако си помислят да кажат на някоя медия за поредната злодейска сбирка, ако ли пък опитали да им запишат обсъждането на пъкления план, щели да ги хванат и каквито са жестоки, ай гиди и конпиратори такива, може и живи да ги одерат и опекат, знае ли човек...
Иначе не ги е страх да им приписват какво ли не, стига да има детска и женска аудитория да ги слуша какви са безстрашни на приказки. И уж всичко знаят, само дето не съм видял някой от тях да предприеме реална инициатива за прекъсване на дипломатически или други отношения заради пълното нарушаване на законите и правилата според “документите”, които публикува.
Друго много показателно – в пълно противоречие с лицемерната си загриженост за посегателствата на конспираторите над интересите и правата на хората, нашите антиконспиратори са срещу всички обществени ресурси и възможности, които биха били насочени за предотвратяване и изобличаване на конспиративни начинания, а това идва да покаже кои са всъщност конспираторите или кандидат-конспираторите. Да им се чуди човек на безочието. Да си бяха заявили откровено, че искат да си изживеят живота като се правят на някакви, всички останали можехме да им помогнем да си намерят подходящо поприще за изява на предпочитанията и дарбите си, ама само да ни плашат жените и децата, не съм съгласен.
12.02.2012 16:30
Както казах напук на всички теории, недоказани фати за чипове, летящи чинии, извънземни, финансови империи, които имат за цел да завладеят човечеството - НЕ МЕ Е СТРАХ, нито пък някога могат да ме уплашат. Ние и така живеем силно манипулиран живот. Посланието е живей си живота и не го пропилявай за глупости, каквото има да става ще става. Моят живот си ми е ценен и си го живея като за последно.
12.02.2012 16:49
12.02.2012 16:53
Апостолов ти да не ги водиш на отчет всички "откачени" :)
Колкото до н.нар "конспирация" нещата са съвсем различни. Какво наричате конспирация ?! Това, за което говореше Кенеди или рептилите ?
Както казах напук на всички теории, недоказани фати за чипове, летящи чинии, извънземни, финансови империи, които имат за цел да завладеят човечеството - НЕ МЕ Е СТРАХ, нито пък някога могат да ме уплашат. Ние и така живеем силно манипулиран живот. Посланието е живей си живота и не го пропилявай за глупости, каквото има да става ще става. Моят живот си ми е ценен и си го живея като за последно.
Съгласен, освен ако не посочат реални доказателства, не като досегашните “факти” с неидентифициран произход или от “световно известни светила”, които се оказват сътворени от помощен изследователски персонал, който уж познавал работата на професора за който работи, а проверката ти показва, че професорът на когото се позовават, е публикувал точно обратното. До гуша ми е дошло от подобни идиотщини, но неграмотните всезнайковци и кандидати за слава нямат свършване.
Можеш ли да си представиш колко доказателства съм срещал, включително и хора, мразещи до себеотрицание и готови да дадат живота си, за да “докажат” на всички, че Костов е конспиратор и предател на България, защото е продал “Кремиковци” за един долар? Как ще обясниш факта, че от няколкото планини от “доказателства”, за това “национално предателство” на Костов, до момента и един от доказващите не съм видял да е подкрепил твърденията си с НАИСТИНА оригинален документ, съдържащ цитираните от “най-достоверен” или “най-компетентен” източник данни, а именно регламентираните за тази цел от закона Счетоводен Баланс и Отчет за Приходите и Разходите на Кремиковци? Как наред с цялата колосална и изтъркана бутафория на “доказателствата” и липсата на каквато и да било идея за тежестта на “доказателствата” от страна на съидейниците ти, да ви взема насериозно, че и да ви отделям време, което вие пилеете безотговорно в най-нелепи преповтаряния на информации без каквато и да било нормативна доказателствена стойност?
12.02.2012 22:29
Интересно как ще докажеш теза, съдържаща противоречие с дефиницията. (Ако намериш това за важно, де)...
По-добре наблюдател, отколкото съдействащ на тарикат, който си е въобразил, че баналните му изтъркани от употреба глупости, трябва да бъдат приети като манна небесна.
12.02.2012 22:40
Представи си, че просто ми е дошло до гуша от тиквеници като теб, които явно вярват, че с пари и провокации може да се поддържат лъжи до безкрайност. Преметнали са те яко, рано или късно, идва момента, когато парите за лъжльовците не стигат, защото с времето лъжата иска ангажиране на все повече наемници, а и с времето поддръжниците на изтъркващата се лъжа стават все по-мързеливи, страхливи и лакоми. Дано да си схванал.
13.02.2012 02:27
13.02.2012 02:30
Та точно тези откачалки смятат, че някой непрекъснато заговорничи срещу България. Смятат също така, че те са велики, ама някой ги преследва и им пречи да преуспеят.
И тъй като болните им мозъци са промити от неокомунистическа пропаганда, виновни за бедите на тези смахнати нашенски неудачници са, разбира се, демократите.
13.02.2012 02:45
Ей това “много форми” не ми допада. Когато приравняваш ходатайството и шуробаджанащината с теории за динозаври, които по чудодеен начин са се превъплътили в телесната обвивка на човеци, тогава настъпва царството на тарикатите от всякакър род и калибър.
Може би от блога не би трябвало да се очаква по-конкретно отношение, защото тук сме събрани от кол и въже и всеки си вижда нещата от там, докъдето се издига собствената му камбанария, да не забравяме, че някои предпочитат да живеят в партизански землянки, а оттам дори нищо неподозиращите туристи изглеждат като страховити подтисници, а обясненията на гида им – като инструкции за поробване на тези под краката им.
Ти като си умник, защо се скатаваш като бълха в гащи, а чакаш някой друг да ти лови конспираторите, дето само ти ги знаеш къде са, кои са, кога и какво уговарят? Аре бегай при поплювковците.
Да не би заради кризата да са ти съкратили задачата, че си се закахърил толкова много? Намери си друга работа, нима не разбираш от нищо друго освен от конспирации? Може и да кажеш кои са конспираторите, какви са текущите им задачи, къде и кога ще отчитат изпълнените и ще разглеждат плановете за бъдещите, това също е работа.
Реалността???
Една муха долетяла и кацнала върху разцъфнало цвете. "Ах, каква непоносима воня!!!" - развикала се възмутено мухата, потресена от непоносимата реалност... После изсипала върху цветето известна част от телесните си непотребности, тържествено провъзгласила, че посвещава творението си на светлото бъдеще, и полетяла към следващото цвете.
13.02.2012 12:41
13.02.2012 14:02
Абе човеко, как да им говоря, че Царство България мереше сили с Холандия, пък после се случи, че Холандия задмина Русия, а ние си останахме само една от маалите на братушките, след като като ликвидаторите на Царство България изпадат в амок от подобни истини? Че аз съм жалостив даже и към убийците, жалко, че са затрили и цвета на Царство България, за да оставят след себе си само един опърничави мрънкачи, некадърни за друго, освен за празни приказки и умопомрачителни тъпизми. Как се говори с кретени, които повтарят като изоглавени, че под комунистическо сме цъфтели и връзвали и са издигнали в култ наглостта, простотията и безочието. Тези типове са си плюли в пазвите да ликвидират и България като държава, за да си стане отново маала на Русията, ти искаш за Царство България да им говоря, където щяха да си живеят при циганите, откъдето са дошли, вместо нас да поставят там.
Много ти е примитивна версията, аз не мразя като теб умните, находчивите и предприемчивите, а се конкурирам с тях. Мога и да се бия, ако се опитват да ми натрапват методите си, да ме пързалят или мамят. А ти си анонимен мишок, който мрънка и досажда с надеждата някой да го спаси от собствените му фобии. Е, няма да стана мишок като теб и да подстрекавам с надеждата да бъдат избити умните и изявените, за да настъпи царството на сивите тъпи мишоци като теб.
13.02.2012 21:15
Ти пък трябва да проумееш, че нито противопоставянето, нито приравняването между реалност и конспирации или на които и да било други понятия, не променя тяхната дефиниция или онова, което тя означава. А това е важно, за да не бъркаш мисловната дейност с подхвърлени аналогии, а да намериш реалните проблеми. Това, че комунизмът беше реалност, не означава, че не е резултат от конспирации, нали? В този смисъл, поучителния парадокс на комунистическата доктрина е, че обявава уж открита война на цивилизацията, а когато я оплюе и направи достатъчно омразна, включва конспирациите и бойните групи за довършването й, като обявява убийствата за геройства. Днес мнозина правят всичко по силите си за повтарянето на този убийствен цикъл.
14.02.2012 02:13
Ти пък трябва да проумееш, че нито противопоставянето, нито приравняването между реалност и конспирации или на които и да било други понятия, не променя тяхната дефиниция или онова, което тя означава. А това е важно, за да не бъркаш мисловната дейност с подхвърлени аналогии, а да намериш реалните проблеми. Това, че комунизмът беше реалност, не означава, че не е резултат от конспирации, нали? В този смисъл, поучителния парадокс на комунистическата доктрина е, че обявава уж открита война на цивилизацията, а когато я оплюе и направи достатъчно омразна, включва конспирациите и бойните групи за довършването й, като обявява убийствата за геройства. Днес мнозина правят всичко по силите си за повтарянето на този убийствен цикъл.
според мен първо трябва да бъдеш наясно със себе си, а след това с нещото което искаш да кажеш, преди да се опиташ да го направиш.
14.02.2012 02:25
Това, че изчерпваш аргументация с имена или пари говори ясно за плоскостта, в която си разпрострял представите си. Животът не е двумерен, за да го сплескваш в плоскост. Тъпо е.
според мен първо трябва да бъдеш наясно със себе си, а след това с нещото което искаш да кажеш, преди да се опиташ да го направиш.
Приемам, дори за този постинг да се отнася. Не се имам за специалист по конспиративните теории, май за първи път пиша по проблема, защото ми надуха главата с конспирации разни типове, които пишат само за конспирации, а отвсякъде си им личи, че просто си търсят причина да посеят омраза и раздори. Защо България и българите им са тръни в очите, мога само да предполагам. Особено противно е, че някои от тях се домогват до доверие с помощта на старатерно изфабрикувани антикомунистически легенди, но и бегъл поглед върху ултрачервените им фенове подсказва кой им е шефът...
14.02.2012 19:04
Очевидната реалност има много очевидно обяснение, и аз по-горе го казах. Слуховете за конспирации винаги са имали една и съща цел - всяване на раздори и объркване, за да се омаломощи държавата в полза на външен зложелател. Да бъде България на дъното, да бъде формално в ЕС, и да бъде махала за руски бандюги като Чорни и сие, да бъде едновременно в НАТО, но слабо звено в него, толкова ли е трудно за признаване?
15.02.2012 00:23
По същата причина, заради която немалко комунисти се писаха седесари, но не за да засилят СДС, или да подкрепят идеите му. Гадна работа, нали затова сме така разкрачени и напикани.
17.02.2012 15:59
17.02.2012 17:18
Някога в бъдеще (дано хората не се самоизтребят дотогава), вероятно ще сочат вярванията, че рептили, илюминати и тайни общества са властвали над планетата, като пример за митове и примитивни суеверия. Дали ще се досетят на какви цели са служели тези "вярвания", или само ще ни се чудят на акъла?
Грешиш, щом си се убедил, че любовта е измислена от комунистите, очевидно преобръщането на мирогледа ти ще бъде на 360, а не на 368 градуса.
Добра смешка си сътворил – стратегия, зависеща от минути... Колкото за Русия – това, че тя предпочита да стои извън ЕС и НАТО, не означава, че останалите не трябва да си пазят границите, нали? Как така едновременно няма да искаш да споделяш сходни закони с останалите, и в същото време ще искаш да си оставят вратите отключени? Ми оставявяй си твоята врата отключена, защо искаш от другите това?
А за Русия не се тревожи, с Китай или с Индия няма как да направи общ отбранителен стратегически съюз заради все по-колосалната разлика в наличните площи на глава от населението. Когато китайците и индийците се усетят, че им е прекалено тясно, на руснаците ще им е доста по широко отсега, защото дотогава още много от тях ще са се изселили на запад, и тогава източните руснаци ще се сетят за западните си сънародници и ще приискат повече от всичко да станат едно със запада и Северноатлантическия пакт, ще ни благодарят по европейски маниер, че сме били далновидни, и вероятно проблема с Русия ще отпадне...
18.02.2012 03:25
18.02.2012 18:18
20.02.2012 03:52
''Войната - това е пътят на измамата.
Затова ако ти можеш нещо, показвай на противника, че не можеш;
ако се възползваш от нещо, показвай че не се възползваш;
даже да си близо, показвай, че си далеч ...
Нападай го, когато не е готов,
атакувай, когато не очаква''
20.02.2012 04:25
http://goldenfront.ru/articles/view/intervyu-dzhim-rikardsa-larsu-shalu-o-valyutnyh-vojnah-nemeckom-zolote-v-ssha-i-izmeneniyah-mirovoj-
А ето и книгата му:
http://www.currencywarsbook.com/
Например интригуващо е да се разбере "българското" монетарно злато, което дори по данни на експерти зад океана е около 35 ТОНА, дали се намира в трезорите на БНБ или някъде другаде ;-))).
http://www.youtube.com/watch?v=DGVFktJ123o
Хайде направете една комисия и просто изискайте от Искров един одит. Едва ли ще струва скъпо ;-))).
20.02.2012 05:08
Ето малко материал за по-незапознатите със случая ;-) :
http://www.youtube.com/watch?v=GKhCzubxOW0
http://www.youtube.com/watch?v=dsrOXJwGwtk
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/warning/
Ако се огледаш добросъвестно и непредубедено, няма как да не забележиш, че практически всичките клишета за "раболепни нагъзвания" и прочие определения, изсипвани с камари и планини в публичното пространство, са продукти на мръсни съвести, които правят всичко по силите си, за да оправдаят собственото си раболепие и да го припишат на други. Опитай да излезеш от ролята на раболепно повтарящ подадените ти глупости папагал, и ще видиш действителността съвсем друга.
Няма да ти е лесно, знам, раболепието е навик, и дори господаря да те е пуснал на свобода, ти самия не можеш без него.
20.02.2012 18:24
20.02.2012 19:28
Интересен е и фактът, че всички тези балони са съпроводени с множество скандали за измами и манипулации, било то от инвестиционните банки, от рейтинговите агенции, от одиторските къщи, от самите публични компании и изобщо от всички големи играчи на капиталовия пазар. При това тези измами и манипулации са най-много тогава, когато липсват регулации и надзор.
Цитатът е от тук: http://eagleeye.blog.bg/biznes/2008/09/24/zashto-ni-e-nujen-svoboden-pazar.237139
Регулатора и надзорника прибират най много
Продължавам да се питам: Кой и на кого плати, за да продължава да работи тази “машина за парцали“
Това е малко off, но... извинете ме.
Няма такава "машина за парцали", просто прилагаме нашата мярка към другите, и онова, което за другие е 10%, за нас става 100%, ако мога така приблизително да го обясня, за да съкъся дългите препирни. Данните за финансовата и стопанската дейност на бизнесите, които се търгуват на борсите са публични, подписалите ги носят наказателна отговорност, влк. и външния експерт-счетоводител и не трябва да си фантазираме, че манипулациите някъде означават каквото си представяме тук.
21.02.2012 08:34
Та има една друга концепция далеч по-различна от това което се изучава във всеки учебник по финанси ;-), то затова се и изучава в учебниците за да зададе "правилна" посока на учениците, вижте пак по-горе Сун Дзъ ;-))). А във филмчето за ЛТСМ просто е култово, босовете са точно учителите.
Там става въпрос за фрактали и патерн а не за случайни процеси ;-). Т.е. те пак са вероятностни но нещо друго е по-фундаментално.
Надявам се вие като давате оценка за редника и жезъла имате в дипломата си поне предмети като ЗОМП, Устави, Огнева Подготовка, Общовойскова тактика и т.н. Защото иначе попадате под удара на собствената си оценка ;-). Иначе съм съгласен с нея. Това е причината много офицери да я напуснат през годините за които говорим. Да не говорим какви "вицове" съм слушал, като например изискване от човек който е изучавал радара на 29-ката при конструкторите, завършил с отличие и т.н. практикувал 10-на години подръжката му да научи "зелен" лейтенант, който трудно различава диферинциал, не автомобилен ;-)) от интеграл за 6 месеца.
За борсата не се безпокойте, надявам се следите поне фючърсите на Наймекс-а и знаете начин как да играете в двете посоки. Ще ви дам един "водопад" да се пробвате. Точно в момента патерна им е "страхотен".
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$NATGAS&p=D&b=3&g=0&id=0
Пожелавам ви успех в язденето и ако ползвате левъридж си вземете по-меко седло ;-). Не ви препоръчвам "стопове" иначе ще разберете на собствен гръб кон боб яде ли, т.е. манипулируема ли е борсата.
Хайде за ваше инфо, повечето от трейдърите на основните играчи не обичат загуби над 3-6 %. За да се ориентирате къде си слагат стоповете. Много ми е любопитно колко ще ви издържи психиката като се обърне пазара срещу вас ;-))).
Успех
21.02.2012 09:01
http://www.youtube.com/watch?v=wYlptbR0Dkw
http://www.youtube.com/watch?v=c2bMzuI-vbM
21.02.2012 09:26
22.02.2012 11:47
23.02.2012 08:22
Все някой трябваше да каже с Кремиковци, че царя е гол. Това не ме прави нито фен на Костов, нито на Виденов. Още по малко на тоя дето го закри ;-))).
Всъщност емоциите по Кремиковци показват съвсем друго, и то е че освен "икономическия", т.е. рационален аргумент има и друго. Мисля поетесата ви го каза добре - емоцио и рацио.
То е като комплексните числа в математиката имат рационална и ирационална компонента. Това не ги прави по-малко числа, напротив различава наистина талантливите математици като Гаус от останалата образована тълпа ;-).
Това, че съществуват прави не отменя равнината, да не говорим за пространството. А пък ха опитай се да обясниш на човек с догмата за евклидовото пространство че го има Лобачевски :-).
Затова китайците имат Ин-Ян, не щото са комунисти ;-). Какви ли пък комунисти са китайците, но пък и това показва още по чсно колко емоцио има в рациото и обратно. Та така и с конспиративните теориии заради които си писах писанките.
В тях има и обективно и субективно. И теза и антитеза ;–). Ох тоя Хегел.
Ето ви нещо от човек по-наясно от мен с материята.
http://www.youtube.com/watch?v=AqEmEjYuT1s
Лудвиг фон Мизес формулира Праксеологията, не претендирам за точен превод.
http://www.youtube.com/watch?v=hiXcO3pcR8I
Попър е философа зад Сорос ;-))).
23.02.2012 08:53
http://www.youtube.com/watch?v=7v0EuUj2WOM
http://www.youtube.com/watch?v=LYxSPL2RHIk
Например в момента движението на комодитито "Природен Газ" противоречи на индекса на енергийните компании на борсата, което показва, че доста голяма част от "икономическата" логика не е чак толкова логична.
Не случайно ви дадох фючърсите на борсата за природен газ.
Освен когато не ни стане ясно, че всъщност очакванията на борсовите играчи не са "рационална" величина а рацио+емоцио и т.н.
Така, че ако следвате борсата само с рационално пресментати "очаквания" разсъжденията ви водят до това което сте изложили. И тук вече е трика с емоциото :-))).
http://oyc.yale.edu/economics/econ-252-08/lecture-6
http://oyc.yale.edu/economics/econ-252-08/lecture-7
Ами долара се обърна към еврото в момента който едва ли не всички ревяха колко е кух. Което не е далече от истината но той е отношение а не фиксирана стойност. И затова голяма част от печените трейдъри ползват пресата като контраиндикатор ;-))).
26.02.2012 03:10
Разбирам, че идеята на "австрийците" не е лесна за схващане в общество в което инфлацията е повсеместна и е средство за обогатяване на политическите елити както на "социализма" така и на "капитализма".
Всъщност Ленин, Кейнс и Гринспан много добре знаят деструктивния дух на инфлацията. Но по техни си причини го казват с полу-уста.
http://www.youtube.com/watch?v=T6ZX8WYG_aQ
Разбирам, че идеята на "австрийците" не е лесна за схващане в общество в което инфлацията е повсеместна и е средство за обогатяване на политическите елити както на "социализма" така и на "капитализма".
Всъщност Ленин, Кейнс и Гринспан много добре знаят деструктивния дух на инфлацията. Но по техни си причини го казват с полу-уста.
http://www.youtube.com/watch?v=T6ZX8WYG_aQ
Тези интерпретации засега не ги възприемам като рационални, а това пък за политическите елити ми звучи като "да изгорим юргана, за да се спасим от бълхите". Не, че не става никак, но не виждам откъде ще се вземат парите за невъобразимата бюрокрация в свят без лихви и инфлация, където трудът, делът, приносът и риска ще се оценяват по нови методики, на които тепърва ще се възлага съгласуващата функция на лихвения процент. Опазил ни Господ от замяна функциите на универсалния лихвен процент с функции на администрацията. Безкрайно по-лесно е търговците да продават на крайните клиенти по цени на едро, отколкото някой да си дава парите на друг да си решава проблемите с тях, без да му плаща с лихва, а по произволна методика, допускаща всевъзможни трикове и безкрайни обяснения и прецаквания... Ужас... Не е възможно повече от няколко австриеца да са толкова луди, или безотговорни, за да лансират толкова разрушителна "теория", същински марксизъм малко, след като си въобразихме, че сме се отървали от популстките му попълзновения.
2. Eва Звездева
3. Comma
4. Вики
5. Буров
6. Библията
7. BGweather
8. Stringmeteo
9. BGSTYLE
10. Investopedia
11. база данни
12. Световна банка