Прочетен: 11945 Коментари: 36 Гласове:
Последна промяна: 06.09.2012 16:51
Мнозина у нас живеят с дълбокото заблуждение, че безнаказаността за имитаторите на търговска марка, означава безнаказаност и за имитаторите на интернет потребител. А всяка имитация може да бъде сериозно престъпление, ако е целенасочена, извършена е без съгласието на имитирания, и му носи щети или загуби. Самозаблуждение в безнаказаността е логичен резултат от липсата на пазарна култура в комбинация с агресивно натрапваните у нас невежествени представи за неограниченото всемогъщество на корпорациите.
“Щом интерконтиненталната “Адидас” не може да осъди шмекерите от “Адибас” в САЩ, значи няма закон, по който да се осъди имитацията на някакъв си интернет потребител - мисли си вманиаченият всезнайко и не само прави регистрацията, но и уверен в безнаказаността си, започва безгрижно да се изявява от името на имитирания.
Малко назнайване за пазара обаче разкрива една съвсем различна картина. Толкова ясна и отчетлива, че никакви крясъци за срастване на бизнес с власт, корупция, политически чадъри, монополи, покупко-продажби на национални интереси, бизнес предателства, измама на потребители, зомбиране, манипулации и прочие дежурни дивотии за героизиране на кресльовците, няма как да накарат някого да види имитатора на чуждата самоличност в ролята да речем, на Робин Худ.
А вманиаченият всезнайко не само се вживява в подобна роля, но и непрекъснато тласкан от невежеството си, пише ли пише от името на имитирания, за да му навреди максимално, и вероятно маниашки си въобразява, че в лицето на имитирания и симпатиите му към капитализма, унищожава самото зло по света.
Да, ама не! Защото сегментирането на пазара поставя “Адибас” и “Адидас” в двата противоположни края на скалата на платежоспособното търсене. Което значи, че продажбите на ментето не отнемат и долар от продажбите на оригинала, а онези, които ще купят ментето сбърквайки го с ориигнала, просто утвърждават атрактивността на имитираната марка. Няма как да дадеш 120 лева за “Адидас”, ако вярваш, че е възможно да струват 12 лева, нали? Но, купувайки уж оригиналната марка за 12, ти предстои да разбереш от собствен опит, че качеството струва 10 пъти повече, и се нарича “Адидас”, нали? Ето това, а не “загниването на капитализма” е причината “Адидас” да не осъди “Адибас”. Защото “Адидас” не губи от “Адибас”. (За да губи, трябва да са в близки или еднакви ценови сегменти) А щом не губи, няма нито волята, нито мотивацията да докаже, че близостта на имената е преднамерена, независимо, че някакъв брой не особено компетентни купувачи ще се окажат измамени. Което е проблем на Съюзите на потребителите, не на “Адидас”.
Точно обратно стоят нещата с имитирането на интернет потребител без неговото съгласие. Защото имитацията тук е резултат от това, че за някои, свободната воля на “някаква си личност”, e измислица, достойна за подигравка. Какъв по-ярък израз на несъгласие с имитацията може да има от яростта на онзи, с името на когото се злоупотребява? Но дори и това не спира имитатора, обратното – той започва да сочи провокирания от него афект като “доказателство” за “основанията” си да имитира. С което си вкарва фаталния автогол и си отрязва пътя към измъкване с твърдението, че имитацията е случайна и не е имала за цел да навреди, злепоставя, или да създава дискомфорт, притеснения и загуби на имитирания.
Ето как казусът с имитацията на интернет потребител е обяснима и категоризуема с помощта на действащия в момента Наказателен Кодекс без помощта на какъвто и да било закон за интернет престъпленията. Особено в сайт, където потребителите се познават и не са необходими специални процедури за достъп до данни и доказване на самоличности, защото съществуват достатъчно потребители, които могат да удостоверят и сведетелстват за самоличността на извършителите и извършените от тях деяния.
Моля, разпространете този текст, не държа да бъда цитиран, само искам да бъдат ограничени престъпните посегателства в нета! Това няма как да стане, докато някой не бъде вкаран в затвора. Но, за да стане това, трябва да свикнем да се предпазваме от лъжите, с които ни заливат не само медиите, но и тези около нас.
...
Приказват ни за световни заговори, корпорации, банки, революции и прочие, за да могат да правят каквото си искат безнаказано пред очите ни, та даже и с нашето одобрение.
Не говорим за мъгляви съмнения, а за очевидни гаври, т.е. не е както blog.bg обича да отговаря - "Ние откъде да сме сигурни, че е злоупотреба, а не е работа на собственика?" Това важи, ако съществуват съмнения. Къде са обаче те, когато Рустам публикува снимка на Ангелина Пискова и отдолу обичайните дебили се гавреха против нейното желание?
Не е далече денят, когато ще влезе в затвора първият осъден заради подобни простотии. Така трябва, така е редно - изисква го равенството пред Закона. В противен случай стигаме до комунистическото "Всички сме равни, но някои са по-равни". Щом престъпникът е на свобода, значи явно е толериран.
Ще ми разсъждават те кое било добро и кое лошо! Другите били виновни, че не са импотентни слепци като тях. Tози бил мноууу "умен", та не го разбирали. Онази имала право да се подиграва на неизлечимо болни, щото така й е кефнало. Еди кой си се фука, че владее някакви компютърни техники. Хакерчета-макерчета, тролове, хейтъри, злобари. Cкоро ще споменават името на Явор Колев, плюейки кръв, стенейки на земята. Едва тогава ще им дойде акълът, но за някои ще е късно.
Затова човек трябва да мисли навреме и да си прави сметка, тъй като после ще вика "ооох". Bиждал съм как извеждат човек посред нощ по долни гащи и да ти кажа, с кеф съм го наблюдавал, защото мястото на престъпника е в затвора, а не сред честните хора. Не може под път и над път да нарушаваш закона, а да се пишеш за "неразбран". Дали си такъв или си най-обикновен хулиган, го решава съдът. Къде ще му излезе краят, ако чакаме виновният сам да признае вината си? Bидяхме колко са "самокритични" боклуците - без да им мигне окото, на черното викат бяло. Следователно не можем да разчитаме на съвест.
Не знам дали си следил случая с Gargoo. Той че не беше стока, не беше. Обаче какво направи? Не знам откъде вадеше толкова снимки, но изкара Бале от релси. Е, нали Бале беше голям майтапчия. Защо се сърдеше, та чак му се доплака? Gargoo да е направил нещо, което троловете не са? Не. Отвърна им с техните камъни по техните глави. И се оказа, че нито един трол не носи на майтап. Така самите те показаха колко са "майтап" техните гаври. Hа чужд гръб и баба знае.
Сега се сетих, че тук има профил на човек, когото не познавам, но сме се засичали във Facebook. Фамилията му е Донев и явно заради нея смешниците са решили, че съм аз. Не знам дали сериозно го мислят - като нищо, щом вярват на собствените си измислени блогови легенди.
Във всеки случай са направили профил с неговата снимка и на няколко пъти дори твърдяха, че съм аз.
Имат късмет, че не мога да се сетя никнейма, но ще го открия и ще им се наложи да обясняват, точно когато най-малко очакват. В Интернет всичко може да се проследи до първоизточника - това поне го знаят много добре. И ще ги заболи.
Доказателства за тежестта на нарушението са разменените публични реплики, и тичането при администрацията или модерацията с оплаквания за недопустимо посегателство върху снимки без авторски знак е не по-малко лош тон от публикуването без разрешение на снимки без знак за авторско право.
Това, което Рустам правеше със снимките на Пискова, след като тя му заяви несъгласието си, беше безобразие, което може да бъде забавление единствено за безобразници.
Сега се сетих, че тук има профил на човек, когото не познавам, но сме се засичали във Facebook. Фамилията му е Донев и явно заради нея смешниците са решили, че съм аз. Не знам дали сериозно го мислят - като нищо, щом вярват на собствените си измислени блогови легенди.
Във всеки случай са направили профил с неговата снимка и на няколко пъти дори твърдяха, че съм аз.
Имат късмет, че не мога да се сетя никнейма, но ще го открия и ще им се наложи да обясняват, точно когато най-малко очакват. В Интернет всичко може да се проследи до първоизточника - това поне го знаят много добре. И ще ги заболи.
Умствено или морално ограничените хора неизбежно се самонавиват и започват да си вярват на всички глупости, защото не притежават свои индикатори за мярата, които да стабилизират или обективизират преценките им. Така заживяват с вярата, че опонента им е сатана, престъпник или лицемер, защото въпросите му излагат на показ собствената им глупост, ограниченост или лицемерие. "Крадецът вика дръжте крадеца" e последното убежище за такива ограничени хора, а върховното им удоволствие е да приписват в подробности собствените си дела на опонентите, разчитайки, че ще заблудят или привлекат сеирджиите на своя страна.
Най-жалкото е, че моментния успех на тази тактика се плаща с бъдещия неспех и разединение заради издигане важността на маловажности.
Честито Съединение!
Честит празник!
Макар че за blog.bg е по-подходящо да празнува "Честито Разединение".
Получи се като Иван и Андрей с Васа Ганчева. Много ясно, че не са основната причина, но е също толкова абсурдно да се отрича влиянието. Това са тревоги, нерви ...... въздействието е повече от реално.
http://stefankrastevcefules.blogspot.com/2012/09/vmir.html
06.09.2012 12:38
Съгласен съм напълно. Въпреки, че на мен не ми е създавал проблеми, ако някой предприеме съдебно преследване срещу Рустам, с чиста съвест ще свидетелствам за това, което правеше Рустам срещу други, защото мразя гаврите и некоректността наоколо, особено пък от претенцията за морален съдник, каквато мнозина нечовеци у нас предявяват, когато сами са причина за проблема.
Получи се като Иван и Андрей с Васа Ганчева. Много ясно, че не са основната причина, но е също толкова абсурдно да се отрича влиянието. Това са тревоги, нерви ...... въздействието е повече от реално.
Най-неприятното е, че има типове, които всеки човек със стабилни разбирания виждат като "взел се е насериозно". И тези дребни душици с претенции за световни съдници не спират да се гаврят при всяка възможност, окуражавайки лекетата и аутсайдерите да си отмъщават на околните за собствената си нищожност.
Иван и Андрей няма защо да бъдат винени в случая, защото поканиха Ганчева инцидентно в рамките на професионалните пълномощия. Маниаците, които го играят дядо Боже обаче, са съвсем друго нещо, и ако бяха се погрижили повечко да прочетат и помислят преди да поучават другите, биха се сетили поне за знаменитият разказ на Гогол, в който заради едно ненавременно кихване, човек се притесни и почина за една нощ. На такива и да им напъхаш разказа насила, пак ще го прочетат както дявола чете Евангелието и даже ще го посочат като оправдание за идиотщините си. Ето защо са измислени затворите.
http://stefankrastevcefules.blogspot.com/2012/09/vmir.html
Благодаря ти, Стефане!
Даваш нагледно доказателство за мощта на ценностната преценка. Мисленето в ценностни категории е толкова просто, че не е за вярване колко много хора го подменят с други съображения, които буквално задръстват мозъците им с лъжите, които ги съпровождат.
Абе, имаха си закачка и извън предаването - доста номера си погодиха. Но е вярно, че не са извършили нещо, което ясно и точно да е записано като престъпление.
За разликата от тукашните чалгаджии.
Аз вече спрях да им се чудя. Pазглеждам ги като централно откачили кукувици. Дори понякога ме разсмиват.
06.09.2012 14:52
Смъртта на въпросният блогер е удобен параван за "лов на вещици". Нали?
Смъртта на въпросният блогер е удобен параван за "лов на вещици". Нали?
Евтино, евтино ...
И преди съм виждал така да се изкривяват фактите.
По същия начин някои оправдават примерно братя Галеви - завиждали им за парите, заговор имало .... А иначе всички ги обичат. С това едва ли ще се съгласиш, но е същото.
Абе, имаха си закачка и извън предаването - доста номера си погодиха. Но е вярно, че не са извършили нещо, което ясно и точно да е записано като престъпление.
За разликата от тукашните чалгаджии.
Аз вече спрях да им се чудя. Pазглеждам ги като централно откачили кукувици. Дори понякога ме разсмиват.
Не всеки е подготвен за срещите с такива кукувци. Затова са измислени системите за колективна сигурност, а функционирането им има отношение към сигурността на всички. Не е редно повечето време да се прекарва в безплодни разправии и неутрализиране на маниаци. Хората напредват, когато имат условия да си гледат работата и да почиват както им е приятно. Има доста по-полезни и поучителни занимания от сеирджийството. Аз лично не виждам каквато и да било наслада в това да бъде препънат някой, да му бъде подложена динена кора, или да му бъде изпразнена дебитната карта. Това са забавления за умствено непълноценни хора, които си отмъщават за личната си загубенящина и некадърност да намерат забавление в оригиналност, затова се задоволяват с имитации и мизерни претенции за оригиналност, когато са се превърнали в самата ретроградност.
06.09.2012 15:21
Смъртта на въпросният блогер е удобен параван за "лов на вещици". Нали?
Братя Галеви, смъртта на един блогер и публикувани снимки в нета - егати и паралелите, честно!!
Евтино, евтино ...
И преди съм виждал така да се изкривяват фактите.
По същия начин някои оправдават примерно братя Галеви - завиждали им за парите, заговор имало .... А иначе всички ги обичат. С това едва ли ще се съгласиш, но е същото.
Смъртта на въпросният блогер е удобен параван за "лов на вещици". Нали?
Знам, знам. Къде по-удобно за някои е да се бият в гърдите, че реалисти като тях няма. И да си поставят лумпени да се гаврят с всеки, който възрази на лъжите им. А всичките ви идеи за оправия се свеждат до баналното: "Всички са маскари, само ние знаем всичко". Удавника и за сламката се ловеше, нали?
А сещаш ли се, че Братя Галеви щяха да стават депутати, защото смятаха останалите депутати за жалки и некомпетентни мижитурки. Да не би да вярваш, че братя Галеви щяха да намалят инфарктите, измамите и злоупотребите у нас? Как можаха да сбъркат горките братя с вещици? Как е възможно космическото ти съзнание да няма обяснение за това?
Правиш ли се или наистина не включваш?
Говоря за навика лошото да се представя за добро. И обратното.
Естествено, свикнал съм хората да не признават онова, което не им изнася, и да извъртат нещата. Най-често става с номера "Ама това е друго".
06.09.2012 16:46
До кога ще ровиш в човешката мъка и ще я използваш за да си разчистваш личните сметки в блога-подлец, лицемер и мръсник това си ти!
06.09.2012 16:53
Крайно време е да спреш да лееш крокодилски сълзи, чел си Гогол но дали си го разбрал, по всичко личи, че НЕ
До кога ще ровиш в човешката мъка и ще я използваш за да си разчистваш личните сметки в блога-подлец, лицемер и мръсник това си ти!
А ти умник с представите на братя Галеви.
Толкова си прост, че и до утре да повтарям, че с Рустам нямам лични сметки сметки за уреждане, пак няма да успееш да го проумееш. Затова ще си го обясняваш според простотията си и ще мразиш хора, които нямат никаква вина за празната кратуна, която имаш за своя глава.
Крайно време е да спреш да лееш крокодилски сълзи, чел си Гогол но дали си го разбрал, по всичко личи, че НЕ
Не ми е трудно да си представя отношението към Стефан на същество със съответния прочит на Гогол, за който съм споменал горе.
До тук с анонимните мижитурки, че ми се гади от налазванията на очевадни подлеци и мръсници. Дадох шанс за анонимните, но да им го оставя, за да продължат да облъчват читателите с лицемерия и преструвки, няма да го бъде. Изпълнявайте си мижитурските ангажименти на други места, глупаци некадърни.
Та, така с въпросните. Нищо в този живот не остана незаплатено. То, хубаво са казали мъдреците: Не прави на другите това, което не искаш да се направи на тебе.
Та, така с въпросните. Нищо в този живот не остана незаплатено. То, хубаво са казали мъдреците: Не прави на другите това, което не искаш да се направи на тебе.
Разбирам. Проблема е точно както и с всяко друго престъпление. Някой някъде излъгва и така отървава кожата. Защото трудно се намират свидетели, и се разчита само на неопровержими документални доказателства. И тъй, като никой наемен убиец не иска разписка от жертвата си за изпълнение на поръчката, няма как да бъде доказано нищо. По същия начин и компютъра няма да издаде квитанция, че е бил ползван от еди кого си. Сякаш е важно дали Рустам е бил на еди кой си компютър, а не какво е правил пред очите на 20 или 50 човека.
Аз с Рустам нямам личен проблем и ми е все едно дали ще влезе в панделата или не. Имам проблем с това, което той прави все едно като Рустам или като анонимен, защото не мога да се радвам, когато простак действа от името на друг, и изобщо не одобрявам такъв вид "хумор". Ако повечето хора смятат, че което прави Рустам е забавно, не ми е голям проблем да се оттегля от подобни забавления. Ако обаче не го одобряват, трябва да кажа защо и аз не съм очарован от Рустам, за да видим дали не можем да направим нещо по въпроса.
06.09.2012 18:08
Моля, разпространете този текст ... докато някой не бъде вкаран в затвора.
(?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!)
а от елементарна логика и всеизвестни факти.
Има си СТО, TRIPS, международен съд и вместо Адидас да осъди имитаторите, става един от инициаторите на АСТА?!?!
Защо така-а?
Ами защото не иска да дава пари за съдебни процедури. Къде по-лесно е данъкоплатците (тоест държавата) да поемат разноските по защита на авторската марка Дас. Затова SOPA, PIPA, ACTA, TPP и кво ли не, само и само сиренето да е безплатно, а корпоративните печалби да растат.
"назнайване за пазара" ли каза? :)))
Другият им проблем на Адидас е, че в съда трябва да доказват разлика в качеството между Дас и Бас. А то не е десет пъти по-добро. Бяха осъдени от италиански съд защото продаваха "произведено в ЕС" на стоки от Индонезия. Точно качеството им "издишало".
Та-а, кво каза за ценовите сегменти? Дето потребителите не различавали качеството, щот били идиоти? Не е истина просто!
Да си призная, много се смях когато направи връзката корпорация-интернет потребител и търговска марка-лични данни. Направо изби рибата!
Представих си как Вмир защитава в съда нечии лични права, представяйки ги като откраднато кило домати, купени от Женския пазар.
- Моля уважаемият съд да прехвърли това дело в прокуратурата, защото това не е просто кражба на домати! Тези домати са с марката на Женския пазар и следователно тази въпиюща кражба е посегателство върху устоите на държавата и световната пазарна икономика!
:)))))))))))))))))))))))))
Вие с Тутанчо сте царе на объркването между граждански, процесуален и наказателен кодекс. Направо сте за пещерите! Комунизъм в овча кожа!
"Цицерон" и "Фараон" ... лика-прилика! Същи Робин Худ, двуличен, обаче!
Ама кво да го праиш автора - квот чел-чел, квот разбрал-недоразбрал, нека дращи там, самовъзбуждайки се!
Обаче ...
Оттук нататък започват гадостите в поста.
Митака не се нуждае от "защита" за каквото и да е. Беше против такива защитници приживе, ама ти пък точно откъде ли да знаеш. А сега просто е над всичко това. Самата идея да защитаваш някого, от някаква морална гледна точка, без негово разрешение, говори за сбъркана ценностна система, в посока към фанатизъм.
Гледам, започнал си да разсъждаваш в коментарите за снимки с авторски знак. Значи си съвсем наясно, че за лични и интернет права си има съответните закони и посягането към тоягата на Наказателния кодекс е преднамерена заблуда.
Абе, защо разни либерални-уж защитници на парцала на корпоративните права, толкова често посягат към сопата?
И тук барон Лец ще се окаже прав:
Сложи на парцала тояга и някой ще го вземе за знаме!
06.09.2012 18:17
точно от тази дата си имам обица - празниците се нуждаят от защита!
с оружие ако си требе :)))
Верно ли, бе? И аз така съм чувал - колкото повече обвиняваш, че някой "обърквал нещо" и в същото време разделяш, толкова по-трудно се намира решение, а още по-малко виновник. Нал тъй? Всяко нещо може да бъде раздробено на атоми - докато ги сглобят, имаме време да надробим още 5-6 каши, нали?
Hякои адвокати са се специализирали в такова "разфасоване" на законите. Този бил с червени чорапи, докато пребивал жертвата си - следователно не можем да съдим него, а производителя на чорапи. Онзи блъснал човек с Мерцедес-а си - значи не е виновен, щом не е с трабант. И т.н, и т.н.
Като във вица:
- Все още ли твърдите, че обвиняемият е откраднал колата Ви?
- Ми, не знам. След речта на адвоката вече не съм сигурен дали изобщо съм имал кола.
Та, знаем ги пинизите.
Нещата са много по-прости, отколкото ги представяш. Само не трябва да си затваряш очите.
Или трябваше да се демонстрира широки познания (предимно в "икономиката") и литературно-философското подреждане на думи и фрази, подчертаващи нашата начетеност (ЕГО).
Нямам намерение да влизам в спорове за детайли, когато си на космичесмически разстояния от главното. Такъв спор е ялов и безсмислен. За да се бориш с корпорациите, трябва преди това да ги имаш с проблемите, които ти създават. Аман от борци срещу световния капитализъм, които нехаят за това, което се прави пред очите им. Капиталът не ви е виновен изобщо, защото човекът е който решава за какво да го използва. Не капиталът и корпорациите правят хората идиоти, а идиотизмът прави капиталът и корпорациите опасни. И тъй като не всички хора са идиоти по рождение и природа, капиталът и корпорациите са по-малко опасни отколкото техните непримирими врагове, които не са способни да си обяснят защитата на човешките права освен с корпоративни интереси.
Затварям дискусията по темата, защото не желая да бъде запълнена с пропаганда срещу корпорациите, защото вече съм казал, че това е тактиката за изместване на актуалната проблематика у нас.
Благодаря на всички за участието, нямам време за безплодни препирни кой е по-по-най.
Или трябваше да се демонстрира широки познания (предимно в "икономиката") и литературно-философското подреждане на думи и фрази, подчертаващи нашата начетеност (ЕГО).
Да, има ЕГО, даже и много повече,
когато "опонента" ти заема позата на всезнайко, а не прави разлика между качество и количество.
Другият им проблем на Адидас е, че в съда трябва да доказват разлика в качеството между Дас и Бас. А то не е десет пъти по-добро.
Приятна вечер.
2. Eва Звездева
3. Comma
4. Вики
5. Буров
6. Библията
7. BGweather
8. Stringmeteo
9. BGSTYLE
10. Investopedia
11. база данни
12. Световна банка