Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2012 10:45 - АХ, ТЕЗИ БРАТУШКИ! (1)
Автор: vmir Категория: Политика   
Прочетен: 1687 Коментари: 0 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За първи път контактувах лично с руснак по времето на комунизма, 3 – 4 месеца след като бях навършил пълнолетие. По каприз на случайността, тогава се оказах с 50 и кусур годишен машинен руски инженер в обща двуместна хотелска стая на “Златните пясъци”. Бях отишъл, за да присъствам лично на старта на ежегодното автомобилно рали “Златни пясъци”. Руският инженер изглеждаше чистосърдечен и прям човек, който без да чувства нужда от специални увертюри, церемонии или условия директно започна да ме разпитва за отношението ми към СССР и в частност, към съветските постижения. Може би е немаловажно да поясня, че книжната ми представа до момента за руснаците беше като за свръхчовеци, които неизмеримо превъзхождат всички останали във всичко. От друга страна, самия аз бях поел вече пътя на машинното инженерство и, срещата с представител на авангардната инженерна мисъл в света за мен беше нещо като благословение свише в прощъпулника към професионалната ми ориентация и нагласа. Един от първите въпроси, които руснака ми зададе, беше кои филми са по-хубави – руските, или останалите. Премълчах популярния тогава у нас въпрос: “Хубав ли беше филма или руски?” не само от куртоазия, и с чиста съвест отговорих, че зависи от филма. Наивността на въпроса обаче не ми убегна. Следващият въпрос ми се видя още по-странен, беше свързан с автомобилите, към които питаех особен интерес.  Затова, почти не можех да повярвам, че някой (особено пък машинен инженер с голям професионален опит), може да приравнява Москвич или дори Жигули с Мерцедес, недай Боже с марки, създавали към определени моменти възхитителни шедьоври на автомобилната индустрия. Като например легендарния тогава “Ситроен DC 21”, с картинки и обяснения в любов към който съученичките ми бяха препълнили лексиконите си. Инженерът от Русия обаче май не беше чувал за подобни автомобили и като че ли наистина си вярваше, че Москвичът и Жигулата са  върхът на световното автомобилостроене. Най-шокиращият въпрос на инженера обаче беше, дали съм състезател в ралито. Бога ми, този човек наистина вярваше, че състезателите могат да спят в хотелска стая със случаен непознат и да бъдат любезни да си приказват с него цяла нощ преди състезанието!  Къде трябва да си расъл и какво трябва да са те учили от малък за света, за да знаеш в края на кариерата си по-малко за световните постижения от един сополанко, който е на входа на професията ти? (Продължава)


Тагове:   братушки,


Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4099047
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54884
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930