Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2008 19:27 - КОЛЕДА В БРУКЛИН – Бети Смит (САЩ)
Автор: vmir Категория: Забавление   
Прочетен: 7123 Коментари: 40 Гласове:
0

Последна промяна: 28.12.2008 08:25


         

Коледа беше прекрасно време в Бруклин. Празникът беше във въздуха дълго преди да дойде. Първия сигурен знак за това бяха витрините на магазините. Трябва да сте дете, за да усетите чудото на коледните витрини, пълни с кукли, шейни и играчки. И цялото това чудо беше безплатно за едно момиченце на име Франси. Колко вълнуващо беше за Франси да върви по улицата и да види следващия магазин, готов за Коледа.  Измитата блестяща витрина беше пълна с памук, за да изглежда като сняг. Върху този памучен сняг бяха кутиите, пълни с кукли със златни коси, и други кукли, които Франси харесваше дори повече, техните коси с цвят на тъмно кафе, с много мляко в него,  с дълбоки сини очи, които гледаха право в сърцето на малкото момиченце. (Франси никога не беше имала такава кукла. Нейната кукла беше малка и струваше 5 цента). Следваха шейните за пързаляне в снега. Една от шейните беше с нарисувано цвете, тъмно синьо цвете с ярко зелени листа. Шейните имаха също и чудесни имена, изписани върху тях – Роза, Магнолия, Снежния Крал, Летецът. Франси си помисли, че ако имаше една от тях, никога не би молила Бог за нищо друго през живота си. Имаше и други красиви играчки по витрините. И Франси се чувстваша отмаляла от гледането на толкова много чудесни неща и от усиленото мислене за тях.

Седмица преди Коледа, елхите започваха да пристигат в квартала на Франси в Бруклин. Продавачите на елхите ги ограждаха с въжета по дължината на улицата. Те нареждаха елхите до въжетата и ги продаваха на хората, които искаха да ги купят. Цял ден продавачите вървяха нагоре и надолу по техните малки улички от елхи. Въздухът наоколо миришеше остро на зелените клони, мирисът на Коледата. Малко хора спираха да си изберат елха. Молеха продавача да им я запази за деня преди Коледа. Тогава те щяха да я отнесат в къщи и да я отрупат с оцветена хартия,  стъклени топки и светлини. Някои хора спираха да запитат за цената на елхите. Но повечето хора идваха просто да погледат елхите, да ги докоснат или да си отчупят малко клонче, за да усетят прекрасния му мирис. Въздухът беше наситен със свежия мирис на елхите. Бедната малка уличка на Франси беше истински прекрасна за няколко дни.

Имаше жесток обичай в тази част на Бруклин. Той се отнасяше до елхите, които не бяха продадени до полунощ в края на Бъдни Вечер. Обичая беше продавачите да раздадат непродадените елхи на децата, но да се сдобиеш с елха не беше лесно. Продавачът хвърляше елхата на детето, което я искаше. Ако детето успееше да я хване без да я изтърве, я отнасяше в къщи. Но ако я изтървеше, губеше шанса си за безплатна елха.

Преди полунощ на Бъдни Вечер, децата се събираха около непродадените елхички. Мъжете хвърляха елхичките една след друга, започвайки с най-голямата. Много деца се опитваха да хванат елхичка, но само най-силните, здрави момчета се опитваха да хванат голяма елха. По-малките деца чакаха за по-малки елхички. Най-малките дечица чакаха за най-малките елхички. Те пищяха от щастие, когато успееха да хванат Коледна елхичка.

Тази Коледа Франси беше 10 годишна. Братчето й Нили беше на 9. Майка им се съгласи да направят първия си опит да спечелят безплатна елхичка. Франси беше направила избора си още през деня. Тя беше стояла целия следобед загледана в елхата, надявайки се, че никой няма дя я купи. За нейно огромно щастие, елхата беше все там и в полунощ. Това беше най-голямата елха, висока повече от 3 метра. Цената й беше толкова висока, че никой не си беше позволил да я купи. 

Продавачът взе тази голяма елха и се приготви да я хвърли. Преди Франси да може да каже нещо, едно голямо момче, 18 годишно, пристъпи напред. То поиска мъжът да му хвърли елхата. Мъжът не хареса  безцеремонността на момчето. Той се огледа и запита: “Друг иска ли да опита късмета си?”. Франси пристъпи напред: “Аз, господине.” Мъжът се засмя. Същото направиха и децата,  а и няколкото възрастни, събрани да се забавляват.  

- Давай – каза мъжът – но ти си твърде малка – добави той. Франси възрази:

- Аз и брат ми не сме малки заедно – тя издърпа Нили напред. Мъжът погледна двете деца, едно слабо момиченце на 10, което изглеждаше недохранено, и едно слабо момченце със светла коса и кръгли сини очи.

- Двама да хващат не е честно – извика голямото грубо момче.

- Затваряй си устата и мини назад – каза му продавачът  - Тези две деца чакат отдавна. Те ще се опитат да хванат  тази елха.

Останалите хора чакаха на опашка, която изглеждаше като пътека. Франси и Нили стояха в единия й край. Мъжът с голямата елха стоеше на другия й край. Мъжът вдигна ръце да хвърли голямото дърво. Той забеляза колко дребни изглеждаха децата. В този момент той изгуби дъх  във вътрешна борба със себе си “О, да!” – помисли си той. “Защо просто не им подаря елхата, да им  кажа: Честита Коледа, и да ги пусна да си ходят. Елхата вече не струва нищо за мен, твърде късно е, за да я продам тази година, а няма как да изтрае до следващата година”. Децата гледаха продавача как стоеше така  в момента на размисъл. Но той си каза отново: “Ако го направя, всички останали ще очакват да им дам безплатна елха, а следващата година никой няма да купи елха от мен. Те всички ще очакват да им раздам елхите си безплатно. Но аз не мога да си позволя  такова нещо, защото трябва да мисля за себе си и за собствените си деца."

Мъжът взе решението си. Ох, по дяволите, светът не свършва с тези две деца. Те ще трябва да разбират, те имат да се учат да наказват и да бъдат наказвани. Господи, толкова наказания трябва да изтърпяваме на този свят.Той хвърли елхата с всичка сила. Докато хвърляше, сърцето му крещеше: “това е мръсен, грешен, въшлив свят”

За малка част от секундата, времето и пространството бяха изгубили значение за Франси. Светът изглеждаше като нещо тъмно и ужасно, което летеше през въздуха срещу нея. Елхата блокира всеки спомен от нейния живот. Нямаше нищо, нищо друго, освен сладка, миришеща тъмнина. И нещо, което растеше все по-голямо и по-голямо, докато връхлиташе отгоре й. Франси почти почувства как дървото ги удари. Нили падна на коленете си. Но тя го дръпна нагоре жестоко преди той да успее да падне съвсем. Причу й се и мощен свистящ звук, докато дървото спираше движението си в тях. Всичко беше тъмно, зелено и бодливо. След това Франси почувства болка от едната страна на главата си, където дървото я беше ударило.

Когато няколко от по-големите момчета издърпаха елхата, видяха Франси и брат й стоящи прави и хванати за ръце. Кръв се стичаше по лицето на Нили. Но Франси и Нили се смееха. Те бяха спечелили най-голямата елха. Някои от момчетата крещяха Страхотно.” Някои ръкопляскаха. А продавача крещеше: “А сега, пръждосвайте се по дяволите с елхата си, проклети, въшливи деца.” Франси имаше нейните груби думи като тези през целия си живот. Такива думи нямаха специално значение за нея или за останалите хора на улицата. Грубите думи идваха от хора, които владееха малко начини да изразят чувствата си. Такива думи можеха да означават много различни неща. Зависи от начина, по който са казани. И от тона на изреклия ги. Затова сега, когато Франси чу продавача да нарича нея и Нили проклети въшливи деца, тя се засмя. Тя знаеше, че той в действителност казва: “Довиждане, Бог да ви благослови.”

 



От Вишничка:
image



Тагове:   Смит,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vmir - Действието се развива преди около век в Ню Йорк
27.12.2008 23:11

цитирай
2. helios - Без думи...
28.12.2008 00:24
Благодаря ти...трогна ме...
Наистина страхотен разказ!
цитирай
3. vmir - helios, най ми харесва оптимизма му.
28.12.2008 00:28
:)))
цитирай
4. tini4 - Много хубав разказ, vmir!
28.12.2008 05:29
Вълнуващ и затрогващ! Да, оптимизмът...
цитирай
5. vmir - tini4, благодаря, да, оптимизмът и добронамереността на хората,
28.12.2008 05:41
принудени да бъдат груби от обстоятелствата, но носещи празника в себе си...
цитирай
6. анонимен - Коледа беше прекрасно време в Бруклин...
28.12.2008 07:20
Благодаря ти за този разказ, струва си трудът, който си положил.Като молитва е, за радост в детските очи, които усещат доброто в душите, дори когато са облечени в груби думи! Нека е празник, нека навън е сняг, а в детските сърчица бъде топлина!Амин!
http://vishna3.hit.bg/Children%20Around%20Christmas%20Tree.gif
Поздрави и благодаря!
цитирай
7. vmir - Благодаря ти за съдействието, Виши!
28.12.2008 08:23
Желая ти много радост в къщи!
цитирай
8. анонимен - Благодаря ти и аз!
28.12.2008 09:20
Преди няколко дена до магазин, едно добре облечено и спретнато дете ми поиска парички. Аз по принцип не давам на всеки, а всеки месец по малко на точно определено място.Но като си видях пълните торби и ми дожаля, извадих кроасанче, което, ако щеш ми вярвай беше изядено за няма и минута.Е, дадох му и парички, но хлапето наистина беше гладно, много гладно...а не забрави да ме поздрави за празниците.Това по въпроса за илюзиите, не винаги нещата са такива, каквито изглеждат. Но ако имаш вътрешната нагласа за човешките желания и страдания, ще ги усетиш, всеки по своему. Непременно се случва и разказът го показва по един красноречив начин!
И на теб много радост у дома!:)
цитирай
9. vmir - А аз се сконфузих вчера, когато една баба ми честити коледата, след като
28.12.2008 09:39
мълчаливо й бях сложил стотинки в протегнатата ръка. Бях вече отминал, за да бъда сигурен, че е чула и моя поздрав.

Иначе и аз не давам на всеки, а съм попадал и на нагли просяци, които са ми искали за неща, които отнасям към категорията "екстри" - скъпи цигари, ходене в заведение, каквото просене намирам за подигравка с истински закъсалите, но дори и просяците понякога се възползват от слабостта на по-слабите.
цитирай
10. iliada - vmir!
28.12.2008 10:36
Найстина трогателен разказ!Четейки го човек си прави и равносметка ,а и като че ли усеща по различен начин и празника!:)
Весело посрещане на Новата 2009 година!:)
цитирай
11. feq - Привет, Воймир,
28.12.2008 11:54
не мислех да коментирам, защото разказа е толкова силен, че няма нужда от коментар, НО...
искам да споделя нещо с вас.
На 24.12. с дъщеря ми занесохме нейни запазени дрехи и лакомства на децата от дом за изоставени деца. Благодариха ни, усмихнаха се,...
но очите им - те бяха тъжни...
Само дрехи и бонбони не са достатъчни за едно дете... И незнайно защо тези домове се наричат винаги "Детелина", "Радост", "Слънчев ден"...
А безотговорните родители... дали е весела Коледата за тях???
цитирай
12. анонимен - Воймир,
28.12.2008 12:31
много пъти са ме лъгали и мен, в това отношение направо имаме факири по лъжи.
Нищо, простени да са!

Фейче , така е, мила, но пък е благо това, което сте направили с дъщеричката ти , а иначе чуждия разказ побългарихме с тъгата си...но има и такива моменти, които споделяме тук!

С този поздрав ви желая добра неделя:

http://www.youtube.com/watch?v=UB1c9N7Pp3c&feature=related
цитирай
13. vmir - Благодаря, Илиана!
28.12.2008 13:37
Усещането е наистина различно, и нямам чувството, че е по-лошо.
Весело посрещане на Новата Година!
цитирай
14. vmir - Феичке, с дъщеричката сте положили похвална грижа за хлапетата,
28.12.2008 13:59
понякога си мисля, че истинските мъдреци на земята са децата. А за безотговорните родители съм съгласен, но не съм сигурен дали това са всички, изоставили децата си в домове. Даже мисля, че родителския егоцентризъм понякога може да причини по-големи страдания от признанието, че другите ще се погрижат по-добре за детето на което си дал живот.

Колкото до нас, “нормалните” родители, дори ние не сме застраховани от увлечения С времето ние често “научаваме” децата, че единствено ние сме правите, че който не им дава като нас без да иска пари е стиснат или дори алчен, че щом имаме по-малко, значи някой непременно ни е измамил, и така задаваме на децата си едно готово обяснение на света, което може би ще ги предпази от някои неприятни моменти, но ще ги лиши от най-красивите и вълнуващи стремежи и преживявания. По-лошото е, че като ги зареждаме със собствените си страхове и предубеждения, ние им отнемаме възможността сами и безпристрастно да опознаят и да се сприятелят със света от собствен опит. Най-лошото е, че така изграждаме в тях убеждението, че от тях нищо не зависи, защото “лошите” са завзели властта навсякъде, и им оставяме да се чудят къде и как да се спасяват, как и кого да надхитряват или прецакват, защото “такъв е живота”. И така се стига до изненадата, че “мъдростта”, с която сме ги облъчвали, ни е осигурила самочувствие на грижовни родители, а децата ни са отегчени до смърт или лузъри, на които света им е крив.
цитирай
15. vmir - Виши, а не става ли обратното – да прогоним тъгата си с чуждия разказ?
28.12.2008 14:30
Аз лично го почувствах така, и бях доволен да видя, че в злощастната случка с децата не е имало злодей, нито такъв, който да предизвика гнева или тъгата ми.
Благодаря за музикалния поздрав, да, съгласен съм с подтекста му, че тъгата е въпрос на традиция, предавана от поколение на поколение, но нима е патриотизъм да стоиш вкопчен в навици, които причиняват страдания на най-близките ти? Аз пък не искам да хващам Балкана, дори хващането на Балкана да е единствения начин да се увенчая с ореола на юнак. А, стига юначество, че на гол тумбак чифте пищови вече стана смешно и на кокошките!
цитирай
16. krotalka - Трогателен разказ!
28.12.2008 15:26
Когато чувствата се борят с жестоката действителност...Толкова емоции има в него!
Благодаря ти Командире!
цитирай
17. vmir - Благодаря, Кроти!
28.12.2008 15:34
И аз мисля така!
цитирай
18. compassion - Хубав разказ, мило
28.12.2008 16:01
И аз бях бедно дете и сърцето ми си спомни...
несбъднати мечти. Сега се опитам да се теша, че никога не е късно, но болката е оставила своя отпечатък... с нищо не можеш да го измиеш. Опитах, наистина опитвам...знам, че да се живее със съжаление и с миналото е нездравословно, но можеш ли да заповядаш на сърцето... Аз съм разумна и продължавам да опитвам да не тъжа...затова искам да се скрия в обичта си към теб...ако ми позволиш...
цитирай
19. vmir - Добре дошла си, мила Compassion!
28.12.2008 17:14
На сърцето не може да се заповядва, но може да му се говори. Като погледна в рода си век назад и виждам както по бащина, така и по майчина линия толкова много деца без родители. Болести или войни са покосили повечето ми прадядовци или пра-пра дядовци в кратък период от време. За трагичните последствия, предавани от поколение на поколение до днес не ми се говори, но има неща, което много ми напомнят някои особености в атмосферата на разказа. По същото време България е показала изумителен икономически растеж и в това отношение е била сравнявана със САЩ. А дядо ми по майчина линия, преди да остане кръгъл сирак на 5 годишна възраст, бил пуснат от майка си на панаир с 5 гроша за лимонада. На панаира дядо ми се хванал да помага на лимонададжията, и не само пил безплатно цял ден лимонада до насита, но накрая му платили и допълнително за помощта. Когато вечерта се прибрал в къщи и подал на майка си 10 гроша, прабаба ми започнала да го благославя с думите: “На мама, харното чедо...” и навсякъде до смъртта си се хвалела какво харно чедо имала. Скоро и тя починала, но определението “харно” (от гръцки – добро), станало нарицателно за дядо ми, всички го свързвали с тази дума, започнали да го пишат и във всевъзможните списъци с фамилия Харнев, и така с времето той приел тази фамилия дадена му от хората, с която той почина преди 3 години като изключително щастлив човек
цитирай
20. compassion - Щастлив наследник си vmir
28.12.2008 18:33
Аз не мога да се похваля с подобен дядо. Но кармичните проклятия само ме правят по-силна. Хващам се понякога как се гордея, че съм постигнала всичко сама, а в следващия миг се засрамвам и бързам да благодаря, че вселената (БОГ) ме е дарила с качества и възможности. Благодарна съм и за тази непрекъсната болка, която изпитвам за другите (така се усещам повече човек) и искам да им давам обич.
цитирай
21. bovari - Много мил коледен подарък е този разказ.
28.12.2008 19:24
Не е страшна бедността, страшно е когато тя убие вярата ти!, не е важно дали имаш елха, защото тя е само символ на празника, страшно е когато нямаш надежда и воля да се пребориш за мечтите си.
Коледата в Бруклин се е родила в споделянето между грубите, на вид, думи на търговеца и протегнатите ръчички на децата....помежду им се ражда празника.
Много магия има в разказа, както и в Рождество Христово! Остават и още един куп въпроси, след този хубав разказ и след втория му прочит.;)

Благодаря,vmir!;)
цитирай
22. vmir - Compassion, с другия си дядо мога да се хваля не по-малко, а
28.12.2008 19:48
през ученическите си години бях надарен с изключителна памет и наблюдателност, но всичко това нерядко ми носеше неприязън и нямах възможност да се гордея прекалено със способностите си. Забелязал съм, че способностите се развиват трайно от вътрешна неудовлетвореност, а желанието може да им даде само външен израз. Самодоволството ликвидира неудовлетвореността и в продължение на няколко години в такова състояние, дарбата може да изчезне завинаги, без дори да усетим. Тогава започва голямото чудене защо не ни вървят работите, често търсим причините в другите, разваляме приятелства и отношения, и всичко това доказва, че гордостта с право е определена като грях, дори като първия смъртен грях, от който тръгват и останалите. В същото време и се нуждаем от доза удовлетвореност и признание, за да запазим равновесието си и да не изпаднем в опасно самоотричане, но това пък зависи в голяма степен от средата, и в крайна сметка се оказва, че дарбите ни са продукт на обстоятелствата – в един момент може да бъдат стимулирани, в друг – подтиснати, и ако на средата не й е до нашите дарби, те стават излишни и в голяма степен самоцелни.
цитирай
23. vmir - Благодаря за наблюденията, Бовари,
28.12.2008 19:57
звучат ми много правдоподобно. Преборването за мечтата в разказа е толкова симпатично, че на никого не му е хрумнало да обвинява децата в лакомия. Колко често гордостта ни пречи да дадем необходимите обяснения, за да разкрием основанията си! :)))
цитирай
24. voinov50 - Много силен разказ...
29.12.2008 06:28
Почувствах се на мястото на Франси и Нили, както в детството ми...
Много чувствено, трогателно и с хепи енд...
Весели празници за всички!!!
цитирай
25. vmir - Благодаря, Войнов!
29.12.2008 08:25
Весело посрещане на Новата Година!
цитирай
26. inamay - ...
29.12.2008 08:50
Трябва да се бориш сам, наистина, за да откриеш своята си истина. Ще бъде малко като твоята, като на майка ми или като на продавача от магазина за климатици, но с моя знак. Заболи ли те, значи си открил истина. Затова имаш и усмивката после, на откривател... победител в битката с учителя живот... Весели празници, Воймир!
цитирай
27. enjoy6 - Трогателен разказ!
29.12.2008 12:32
Как ми се иска да бъдем добри и благоразположени не само по Коледа, а през цялата година!
Щастлива 2009 г. ти желая!
цитирай
28. vmir - Весели празници, Ина!
29.12.2008 13:32
:)))
цитирай
29. vmir - Enjoy, благодаря за пожеланията и за 5000-я глас!
29.12.2008 13:39
Сутринта ползвах линк от блога ти, а ето, че получих от теб 5000-я глас!
Щастлива Нова 2009 година!
цитирай
30. compassion - vmir 22
29.12.2008 15:54
Много обичам да обсъждам “разни неща” със сродна душа. Тогава го няма онова усещане за състезание, ожесточена дискусия или даже вражда и нападение от към гърба. В такива отказвам да влизам дори с риск да бъда победена без бой. Не ме е страх от провала, защото знам, че имам сила сама да изляза на чист въздух. А такава една битка отнема силите и дори победил не можеш сам да продължиш. С теб ми е хубаво, защото усещам добронамереност. Сега, напълно съм съгласна с коментара ти, но онази работа за греха искам да я доуточня. Понеже моралните въпроси са за мен не принципни, а съществени, искам да чуя мнението ти. Срещала съм два варианта на седемте смъртни гряха в литературата:
Вариант първи:
- предателство към любовта заради материални блага;
- обида, ненавист;
- злословие;
- егоизъм, жестокост;
- самоубийство;
- аборт;
- съжаление за времето (минало, настояще и бъдеще).
Втори вариант:
- завист;
- скъперничество;
- блудство;
- преяждане;
- гордост;
- униние;
- гняв.
То това униние май всички го практикуваме изобилно, но нейсе.... Аз съм роден оптимист...нали ме знаеш... стрелче. Убий ме, пак ще вярвам, че съм жива.
цитирай
31. vmir - Руми, да, съгласен съм, че това са тежки грехове,
29.12.2008 16:24
но аз съм склонен да приема, че те произтичат от гордостта (като разбира се не бъркаме гордостта с удовлетвореността и задоволството). Забележи - бунта на Сатанаил е от гордост, Каин убива Авел също от гордост, и това са прецедентите в свещените писания. Можем да доказваме, че останалите грехове произтичат от гордостта, но е очевидно, че за да не се изгубим в спора, ще се наложи уточняване смисловия диапазон на покритие на всеки отделен вид грях. Смятам, че ако се постави задачата да се намери онзи грях, които съдържа в себе си, насочва, предразполага или води към други грехове, гордостта има най-големи шансове да оглави първенството.

цитирай
32. compassion - Завистта
29.12.2008 17:56
Опитай сега със завистта. Завистта идва от сравнението. Всеки, който се сравнява установява, че е в нещо по-малко и може да изпита завист, ако има такава наклонност. Завистта е била в основата на библейските ти примери, а не гордостта (те се сравниха и завидяха). Мисля, че тя не случайно е сложена на първо място във втория вариант и така е и филмирано в онзи филм за седемте гряха с Брат Пит. Може би имаш някакъв специален опит с гордостта...та от там и убедеността ти...
цитирай
33. vmir - Не, че имам специален опит, но завистта е много по-конкретно понятие
29.12.2008 18:43
от гордостта, и според мен е едно от частните проявления на гордостта. Ако вървим по оста "гордост - смирение", каквато тенденция според мен може да се наблюдава в библията с противопоставянето на двете, няма начин да видим завист, където съществува смирение.

Според Библията, възгордяването идва от:
1. Опит сами да се представим за праведни – Лука 18:11-12
2. Познание без любов – I Коринтяни, 8:1
3. Власт или пост без предишен опит – I Тимотей 3:6
4. Власт – Левит 26:19
5. От богатството – IV Царства 20:13

цитирай
34. compassion - Е, това е един от моментите, когато съжалявам,
29.12.2008 19:40
че не сме в реалния живот и да те прекъсвам докато говориш и да ми се хилиш докато говоря и да се смеем на глупостите си и разликите в мненията ни да ни събират. Във виртуалното, същите тези разлики ни противопоставят, а може и да ни скарат. Оставям меча, ... но да знаеш, че завистта е.....ха-ха-ха.... завистта е!!!!
Ето, като не те чувам да се смееш и ми секва смеха, препънал се в съмнение.
Айде чао за сега, мило... помислих си за tomich и за monna дали не ми се сърдят за нещо, пък аз не знам къде съм згазила лука. Но няма да стоя будна от грижа, защото иначе няма да мога да ви сънувам.
Имам хубави, светли сънища.
цитирай
35. vmir - Руми, Няма да се смея, защото предпочитам да се съглася с теб,
29.12.2008 19:54
вместо да се караме.
Добре, засега ще се доверя на твоята увереност, защото не претендирам, че съм ти привел най-удачните доказателства. Ако и след това не ги намеря, ще ти се доверя изцяло и може би завинаги.
Приятни сънища!
цитирай
36. vmir - Ами да, печелиш. Ето какво намерих за завистта:
29.12.2008 20:16
1. Тези, които отричат Бога, са пълни със завист – Римляни, 1:29
2. Където има завист и егоизъм, там има и всякакво зло – Яков 3:14-16
3. Любовта не завижда – I Коринтяни, 13:4

В случая с Авел, действително изглежда по-вероятно Каин да е завидял заради божието благоволение към Авел, отколкото да се е възгордял заради пренебрегването си.
цитирай
37. hara73 - натъжих се
29.12.2008 20:23
но е толкова истинско .......и прекрасно написано
цитирай
38. compassion - Любовта не завижда
29.12.2008 20:44
Сега разбирам защо не ви завиждам за прекрасните постинги.
А ти да знаеш, че си голям сладур (в количествено отношение 5 срещу 3 ти печелиш убедително) Но нали знаеш приказката дето жената се давела, но с ръка показвала ножица (спора за стригано - косено не може да загуби). Не се изживявам като типична жена, така, че отстъпвам. (Не ми вярвай, мило! Жена съм. В сърцето си все още мисля, че аз имам право, но не обичан да се карам, затова отстъпвам).
цитирай
39. vmir - 37. hara73, разбирам, но според мен ...
29.12.2008 20:50
37. hara73, разбирам, но според мен нямаш основание. Поне, защото децата са безкрайно щастливи и приобщени към една чудесна традиция. Отделно, те са се преборили за щастието си и са си извоювали правото да се чувстват малки герои от празника.

Според мен е ужасно неправилно да лишаваме децата от тези самоутвърждаващи преживявания, като проектираме върху тях собствената си оценка на възрастни.
цитирай
40. vmir - О, не, мила Руми, само след теб!
29.12.2008 20:57
Все още не съм абсолютно убеден в правотата ти, но аз също не обичам караниците и отстъпвам, освен ако не възникне опасност от скарване кой има по-голямо основание да отстъпи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vmir
Категория: Политика
Прочетен: 4101771
Постинги: 672
Коментари: 10309
Гласове: 54886
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930