Прочетен: 25277 Коментари: 86 Гласове:
Последна промяна: 20.08.2011 14:25
Споровете около произхода на българите показват, че множество сънародници не са удовлетворени от образа и характера, които настоящата официална история ни предлага за нас самите. Времето на захлас по неизброимите тълпи от пищни светлооки едри блондинки, които с нетърпрение очаквали поредното дребно черно кривокрако монголоидно прабългарче да прехвърли Дунава, за да му народят българчета с прави крака и без дръпнати очи, явно предизвиква все повече възражения, въпреки частичните модификации на образите с времето.
Непоколебимостта на привържениците на тази теория обаче, все още се поддържа чрез смразяващо респектиращото отношение на авторитетите, най-академичните доказателства на които често се свеждат до твърдения като: “Когато разговаряш с умни като нас, ще мълчиш!”. Логичните въпроси около фамозните блондинки, като например къде са били смелите им мъже, докато годениците и сестрите им се чифтосват с азиатските пришълци, среща или отговора, че са правили медовина или поправяли покрива на сламената си колиба, но най-вече високомерно презрение, че се подхожда към съдбовния естествено-исторически процес с подобно дребнаво любопитство.
На предположенията на любопитковците остава да си избират сами доколко течащото на максимални обороти производство на новата смесена раса се е дължало на неотразимата атрактивност на надарените и лишени от расови предразсъдъци прогресивни славянки или на нетърпящата отказ похот на войнствените и въоръжени до зъби жестоки и непризнаващи отказ азиатци. Течащият нон-стоп купон бил, естествено, посрещнат с мъдър стоицизъм от иначе смелите и благородни славяни, които се направили, че не виждат какво нашествениците правят с жените им, защото били толкова мъдри и извисени, че с лекота понасяли днешните лични несправедливости и несгоди в името на светлото прогресивното бъдеще на човечеството.
Въпросът какво са правили местните, докато е цъфтяла и укрепвала дружбата между щастливо придошлите, срещнали се и захванали любов на тяхна територия народи, официалната история недолюбва. Каквото и да се каже за отношението им, ще трябва да е за сметка на славяните, защото ще бъде омаловажен стоицизмът им в името на бъдещето. Просто няма как да изглежда мъдър и прогресивен човек, който си свирка, докато жена му върти шумна любов зад гърба му в двора на съседа, на когото пък за кой ли път му се налага да гони прелюбодейците от имота си.
Ето защо, към местните подхожда единствено доказано ефективният подход: “Има народ – има проблем. Няма народ – няма проблем”. Особено в историята – а върви, ако си нямаш работа доказвай, че го е имало, след като корифеите заявят, че го е нямало, де! Особено, когато и славянските надарени гърли, и азиатските кривокраки сескмашини, и премъдрите славни славяни са необходими за настоящето като слънцето и въздуха.
За да пребъде вечната и нерушима дружба между славяни и българи – дружба от векове за векове (“Необходима като слънцето и въздуха за всяко живо същество” – Г. Димитров). ...
Какво премълчава Паисий за произхода на ...
Генетични изследвания за произхода на бъ...
dobrodan, Вие ме обиждате!! :-):-)
Честит празник Жоре ! :)
Мили и добри славянки, превзети от въоръжени до зъби азиатци. После секс, цели поколения и т.н. Хм! Това напомня за Стокхолмския синдром - влюбване в похитителя. Ето, че пак имаме принос за света на науката.
Знам, и аз не поглеждах мургави и чернокоси, то така си беше навремето всеобщото правило, че ако не е с руса коса и сини очи, значи е грозна. После дойде демокрацията, а с нея навлязоха и описания на другата хубост. Като си помисля какви момичета съм пренебрегвал заради глупашките моди, яд ме хваща на днешните всезнайковци, че не виждат как ги водят за носа...
19.08.2011 08:51
19.08.2011 09:09
Попадам значи на едно интервю с една ст.н.с към Археологическия институт с музей при БАН, в което жената разсъждава Безписмен или писмен народ са траките? :
“... блестящите археологически открития в последните 30 години засенчиха представите, създадени от античните автори за този древен народ, обитавал обширни територии, чийто център са съвременните български земи... Разкритията ни показват не само блясъка, но и дълбочината на знанието у траките.... Можем ли да продължаваме да твърдим, че траките са били безписмен народ? Кои сред тях, защо и до кого са адресирали своите послания в слова и букви? Кое е било най-важното, което трябвало да остане и написано? Имали ли са траките книги и за какво са им били необходими? Затова нека сумираме новите открития, припомним казаното от техните съвременници – античните автори, и се опитаме да отговорим на въпроса.”
И веднага в следващия брой идва директорът професор и заявява: Не, не и НЕ! "Траките са безписмен народ, но това не намалява техния принос в историята и културата на Европейския югоизток...."
Поздравления за постинга, успяващ да разведри действително обстановката в сайта, иначе изборът между „изток” и „изток” е предопределен, когато ти посочат майката и бащата, ще питаш ли за баба ти и дядо ти!;)
Аз лично мисля, че в повечето от теориите има някаква истина. Това, което липсва, е съгласие за процента истина във всяка от тях. Няма как например, от наличието на балкански артефакти в Азия да се правят значими изводи за азиатския ни произход, след като походи на балканци в Азия има не един или два. Когато обаче историята се заменя от истерия, че някой посягал на историята, когато повечето държат единствено на своята версия и крякат като ненормални срещу останалите, когато представят тази своя ненормалност за наранено родолюбие и неовладян изблик на патриотизъм, когато други настояват да се унищожат всички теории, за да се гледало уж само напред, няма как да се сглоби общият пъзел на историята.
Един ден бесните неизбежно или ще се набесуват, или ще се изморят от тръшкането си, (с което косвено пречат на проучванията), дано са по-умни и да се случи по-скоро.
Попадам значи на едно интервю с една ст.н.с към Археологическия институт с музей при БАН, в което жената разсъждава Безписмен или писмен народ са траките? :
“... блестящите археологически открития в последните 30 години засенчиха представите, създадени от античните автори за този древен народ, обитавал обширни територии, чийто център са съвременните български земи... Разкритията ни показват не само блясъка, но и дълбочината на знанието у траките.... Можем ли да продължаваме да твърдим, че траките са били безписмен народ? Кои сред тях, защо и до кого са адресирали своите послания в слова и букви? Кое е било най-важното, което трябвало да остане и написано? Имали ли са траките книги и за какво са им били необходими? Затова нека сумираме новите открития, припомним казаното от техните съвременници – античните автори, и се опитаме да отговорим на въпроса.”
И веднага в следващия брой идва директорът професор и заявява: Не, не и НЕ! "Траките са безписмен народ, но това не намалява техния принос в историята и културата на Европейския югоизток...."
Поздравления за постинга, успяващ да разведри действително обстановката в сайта, иначе изборът между „изток” и „изток” е предопределен, когато ти посочат майката и бащата, ще питаш ли за баба ти и дядо ти!;)
Благодаря, Виши!
19.08.2011 09:36
Вчера, днес и утре - Третия Рим - е бленуваната мечта на нормандските викинги .
Вчера, днес и утре - Третия Рим - е бленуваната мечта на нормандските викинги .
И аз така мисля, и се чудя наистина ли толкова много хора не са способни да вдянат, че което днес наричаме "славяни" e много различно от онова, което по същия или подобен начин са наричали някога.
19.08.2011 10:46
19.08.2011 12:19
Ако той се преценява,от гледна точка на съвременния морал и нравственост,по скоро безморалност и безнравственост на обществото - би било възможно,от глдна точка на ....простолюдието,за което няма проблем да си изтипосва голотиите,все едно ,че само то ги има и представляват огромен интерес!
Но,при условие,че тези територии на които днес се намира държавата България,са били обитавани от народ с уседнал начин на живот,с развити занаяти и търговски отношения с други цивилизовани народи си е чиста глупост,да се счита ,че именно този народ "ще плесне с ръце и ще прегърне"банда миризливи пришълци,от север!
Това е все едно дамата на един джентълмен,да приюти в сатенените си чаршафи,циганина,дето е дошъл да внесе кюмура в мазето!
Още повече,че този народ, в голямата си част,вече е БИЛ ПРИЕЛ ХРИСТИЯНСТВОТО,със всичките му ценности.Знаел е какво означават "грях"!Според всички източници,сам АПОСТОЛ ПАВЕЛ е ...похристиянчвал тези хора още в първи век/а не както учи казионната история,че това се е случило в девети!/
В този ред на мисли, не би било възможно ,с оглед на силното влияние на религиите в онзи исторически момент,да се забърка "манджа с грозде"от езичници и християни,поради спесификата на отношения в християнските общности.
Казионната история е написана изцяло,за да поддържа имперското его на Русия,от която "трябва да започва и завършва всичко".Това не е история - наука,а история - слугиня.
В никакъв случай ,обаче не би трябвало да се прибързва с изводи,защото тепърва предстоят нови разкрития,базирани и на съвременни методи на проучвания - примерно,изследване на генотипа.Още повече,че и в тези изследвания,навлизат все по - прецизни компоненти!
Вчера, днес и утре - Третия Рим - е бленуваната мечта на нормандските викинги .
И аз така мисля, и се чудя наистина ли толкова много хора не са способни да вдянат, че което днес наричаме "славяни" e много различно от онова, което по същия или подобен начин са наричали някога.
Прекрасно казано - " което днес наричаме "славяни" e много различно от онова, което по същия или подобен начин са наричали някога" .
Понятията са объркани ужасно, щастливци са тези успели да разберат как стоят нещата!
Поздрави!
На нас се ни е нужно друго име освен българи.Названието траки е само гърцизирания вариант на един тракийски етноним.Нито Орфей, нито Спартак са се разползнавали като траки.
19.08.2011 13:28
19.08.2011 13:29
Ако той се преценява,от гледна точка на съвременния морал и нравственост,по скоро безморалност и безнравственост на обществото - би било възможно,от глдна точка на ....простолюдието,за което няма проблем да си изтипосва голотиите,все едно ,че само то ги има и представляват огромен интерес!
Но,при условие,че тези територии на които днес се намира държавата България,са били обитавани от народ с уседнал начин на живот,с развити занаяти и търговски отношения с други цивилизовани народи си е чиста глупост,да се счита ,че именно този народ "ще плесне с ръце и ще прегърне"банда миризливи пришълци,от север!
Това е все едно дамата на един джентълмен,да приюти в сатенените си чаршафи,циганина,дето е дошъл да внесе кюмура в мазето!
Още повече,че този народ, в голямата си част,вече е БИЛ ПРИЕЛ ХРИСТИЯНСТВОТО,със всичките му ценности.Знаел е какво означават "грях"!Според всички източници,сам АПОСТОЛ ПАВЕЛ е ...похристиянчвал тези хора още в първи век/а не както учи казионната история,че това се е случило в девети!/
В този ред на мисли, не би било възможно ,с оглед на силното влияние на религиите в онзи исторически момент,да се забърка "манджа с грозде"от езичници и християни,поради спесификата на отношения в християнските общности.
Казионната история е написана изцяло,за да поддържа имперското его на Русия,от която "трябва да започва и завършва всичко".Това не е история - наука,а история - слугиня.
В никакъв случай ,обаче не би трябвало да се прибързва с изводи,защото тепърва предстоят нови разкрития,базирани и на съвременни методи на проучвания - примерно,изследване на генотипа.Още повече,че и в тези изследвания,навлизат все по - прецизни компоненти!
Тук има два съществени коментарии...
Копирам ги, за всеки случай!:)
19.08.2011 13:48
Когато участниците в един спор продължат да настояват на гледните си точки и никоя страна не желае да направи отстъпки, възможно е да се получи ожесточен спор. Ожесточаването на спора води до възникване на конфликти.
За да бъде решен даден спор е нужно да има отстъпки от едната или другата страна, желание за изслушване на събеседниците, толерантност, взаимно уважение. Отстъпката, правена по време на спор, се нарича още компромис.
Диспутът е научен спор пред публика.
ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ В ОБЩУВАНЕТО
1. Не критикувайте, не съдете и не недоволствайте.
2. Хвалете, но правете това искрено.
3. Събудете у другия силно желание.
ШЕСТ НАЧИНА ДА НАКАРАТЕ ХОРАТА ДА ВИ ХАРЕСВАТ
1. Проявявайте искрен интерес към другите.
2. Усмихвайте се.
3. Помнете, че името на човека е за него най-сладкото и важно съчетание от звуци във всеки език.
4. Бъдете добър слушател. Насърчавайте другите да говорят за себе си.
5. Говорете за онова, което интересува другия.
6. Накарайте другия да се почувства значим и ценен - и то искрено.
КАК ДА СПЕЧЕЛИТЕ ДРУГИТЕ НА СВОЯ СТРАНА
1. Единственият начин да спечелите от спора е да го избегнете.
2. Проявете уважение към мнението на другия. Никога не казвайте: „Не си прав."
3. Ако грешите, признайте го незабавно и доброволно.
4. Започнете с доброжелателен тон.
5. Направете така, че другият веднага да започне да ви отговаря с „да".
6. Оставете другия да говори спокойно.
7. Нека другият си мисли, че идеята е негова.
8. Постарайте се да гледате на нещата и от гледната точка на другия.
9. Проявете разбиране към идеите и желанията на другия.
10. Апелирайте към благородни подбуди.
11. Разиграйте идеите си по неочакван начин.
12. Отправете предизвикателство.
ЛИДЕРСТВОТО - КАК ДА ПРОМЕНИТЕ ДРУГИТЕ, БЕЗ ДА ГИ ОБИДИТЕ И ДА ПРЕДИЗВИКАТЕ НЕГОДУВАНИЕ
1. Започнете с похвала и искрено възхищение.
2. Привлечете вниманието на другия към грешката му по индиректен начин.
3. Говорете за собствените си грешки, преди да критикувате другия.
4. Задавайте въпроси, вместо да раздавате заповеди.
5. Позволете на другия да спаси гордостта си.
6. Похвалете и най-малкия напредък, всеки напредък. Бъдете „искрени в одобрението и щедри в похвалите".
7. Осигурете на другия добра репутация.
8. Използвайте насърчението. Направете така, че грешката да изглежда лесно поправима.
9. Направете така, че другият с радост да изпълни това, което искате.
из"Как да влияем на хората и да печелим приятели"1936г. (Дейл Карнеги).
19.08.2011 14:08
Защо? Кому е нужно? Ние сме народ, който опеделено е пред демографска катастрофа. Отрицателния ни прираст е тенденция от години и мисля, че само Естония е с по лоши показатели от нас, но при естонците има обективни причини-славяните:))) се изнасят. Ако погледнем структурата на населението по етнически признак-траки и нетраки:))) ще установим, че траките общо взето сме на път да изчезнем отново:)))
Още по смешно е да си блъскаме главата кои дче, като сме на кръстопът. В предишни коментари някой беше вмъкнал досто осроумно, че произхоза на Пушкин/от араба на Петър1ви/ не го прави по малко Пушкин. Така, че Борис56 да внимава...не е изключено в кръвта му освен от Балдуиновата свита да им следи и от необятните степи:))) Впрочем и на всички нас.. Не напразно умните владетели -Свети Константин, БорисІви са обединявали хората си. И в двата случая с помоща на религията, тоест с помоща на Бога. След като Бог ни е събрал, от какъв зор да се делим на ново?
19.08.2011 14:11
На нас се ни е нужно друго име освен българи.Названието траки е само гърцизирания вариант на един тракийски етноним.Нито Орфей, нито Спартак са се разползнавали като траки.
Всички теории за произхода ни са недоказани и смешни, и споровете не са наука, а цирк.
защото не съм специалист.
но когато друг неспециалист започне да пуска измислици в нета, при това дори преписани от македонистите (за повече инфо - виж тук - http://alexalexalex.blog.bg/history/2011/08/19/otkyde-se-prykna-trakiiskata-teza.804534)
то не очаквайте да не се възмутя.
еле пък като направим "конгреси".
за произхода, както каза и Глишев - има 2-3 тези, дето заслужават внимание, защото са подкрепени с исторически доказателства и има намерени артефакти.
можеш да си фен на която искаш - няма лошо.
можеш да комбинираш тези, пак няма лошо.
но да преписваш македонисти и да ме изкарваш трак, дето обикалял като шашав по света, дето даже и фараон бил - не става.
19.08.2011 15:11
А как е звучал оригиналът?
19.08.2011 15:11
19.08.2011 15:22
19.08.2011 15:41
19.08.2011 16:55
вярно е - всеки си пише каквото си иска и автора го доказва.как може да ти дойдат такива тъпи мисли?писаното безспорно е от малоумник.без теза, позиция или факти-накаква поредна чалга, въртяща се не толкова върхо произхода, а върху ебането!
19.08.2011 16:58
Извън тази лековата и неглижираща проблема част на твоето есе и по сериозната тема. Има няколко основни причини да се шуми толкова много около темата за произхода. Най-общо:
1. Образователна - калпаво образование по история, което малко се е променило в догматичния си и назидателен подход към миналото с акцент върху политическото такова и свързаните с него битки и славни победи;
2. Обективното желание след промените в България да се прегледат и преосмислят набиваните до безкрайност в главите на хората тези за "славянството", "прабългарите", "вечната дружба с Русия и СССР", "класова борба", "обществено-политически строеве" и т.н. марксически постановки, които бяха превърнали историята от обществена наука в политическа такава;
3. Откриването за широката публика на слабо популярни факти, документи, информация и т.н., които водят до любопитство и интерес;
4. Комерсиализацията на историята и възможността чрез "сензационни теории" и "открития" да се печели популярност и пари;
5. Откриването и прочитането на неиздавани автори и западни такива, дискавъри и хистори ченъл и т.н. нови неща за българите, както като знания, така и като подход на поднасяне на исторически факти и правене на исторически изследвания...
Дотук бяха тези по-безобидните и позитивни фактори:)
1. Най-отгоре разбира се е сложния коплекс от себепознание, знание, усещане и т.н. общностни процеси, които превръщат един народ в нация и обратно водят до денационализация. За по-малко от 120 г. едва формираната и още неукрепнала българска нация изживя твърде много крушения и катастрофи, след всяка от които трябваше и трябва да намери причина и мотив за собственото си съществуване. Промените след 1989 г. бяха поредния удар по идентичността и националното усещане и общностна психология, като за съжаление, все още нацията ни не е намерила в момента причина за това да продължи да съществува. Това поражда и съответното безпокойство и търсения, остри обществени противоречия и липса на консунсус и единно разбиране за това що сме ние българите и какво бъдеще имаме! Това естествено рефлектира върху интереса към историята;
2. Агресивен и архаичен расизъм и национализъм, който ползва историята, за да докаже евентуалното ни предимство като нация над преди всичко вътрешните малцинства, щот друг никой не го интересува колко велики ще се изкараме..
3. Следване на чужди интереси, които търсят аргументи и в историята - най-вече заподозряните тук са обичайната русия и пантюркизма на южните ни съседи, който в момента воюва с османизма, пък понякога са в съюз, но дават доста пари;
4. Стремежа на запада да ни откъсне от "прегрътката на Русия" и търсенето на исторически аргументи в тази посока и ползването на историята за тази цел;
5. Македонизъм - понятието е досатъчно ясно, сменете го с "тракизъм" и става същото.
Тези, които са си ретроградни отвсякъде, съчетани с горните, които са обективин, като се добави към това и кофти мястото ни в света в момента и лошата икономическа среда дават обилна почва и хранителна среда за всякакви форми на здрав, нездрав и откровено вреден интерес към историята и желанието да се ползва за политически, расистки, реваншистки и незнам още какви цели, естествено и за правенето на пари - колкото повече, толкова повече!
19.08.2011 17:34
А и прозвището НЕ Е „Славянина”, а е „Тома Словенина”, т.е. „Тома-първохристиянина”. Именно идолопоклонниците – първохристияни сред римските легиони и флот, са тези, които въстават срещу иконоборческата политика на Константинопол.
Умните хора могат и да не повярват на всеки веднага, но когато стигнат до истината, няма да се колебаят да я защитават и разпространяват.
До 17 век понятието СЛАВЯНИ просто не съществува. Това е основната причина за съмнение на хипотезата на Златарски. Аспаруховите хора се срещат със своите братя и сестри в земите на дедите си.
С Уважение, дори и към опонентите!
19.08.2011 17:36
"Названието траки е само гърцизирания вариант на един тракийски етноним.Нито Орфей, нито Спартак са се разползнавали като траки."
Стигнахме до важността на самоопределението и до безспорно доказания факт, че "траките" не са точно траки, а нещо малко по-различно и сложно, нека да насоча вниманието ви пак към по-важното и наистина недостатъчно изследвано и скрито и покривано и продължаващо да бъде покривано и унищожавано даже!
Основната теза на Спараток е, че знанието което той представя тук и вероятно на други места е системно скривано, крадено или лошо манипулирано. Това е и главната му слабост - това знание, което той манифестира по своя си начин е всъшност никога не е крито, крадено и твърде малко манипулирано, защото то е безопасното знание! То винаги е било достъпно, за всеки, който е искал да се докосне до него.
Скритото, непознато, унищожено, манипулирано и унищожавано и в момента знание не е нито тук, нито в Турция, нито в Гърция даже, до някъде е в Македония и Сърбия, но истинската посока е лекинко на север, северозапад и североизток! Българската история, историята на българския народ от появата му на историческата сцена до средата на 17 век е там и там се правят неща, за които ние дори не подозираме.... Тази територия е владяна от българите в онзи период много по-дълго и е била под българска зависимост, дори като на юг от Дунав българската държава я е нямало доста повече време от това, в което българите са имали някакъв контрол върху днешна Тракия например. При това там влиянието е и демографски, и политически, и културно и държавнообразувателно и верско и каквото още се сетите. И всеки изминат дет това знание все повече е загубено за нас и за световната история също.....Ако се хвърляха адекватни усилия там... много щяхме да научим за своята история на българите!
Та българите, според изворите завладяват територията на юг от Дунав и сключват договор с империята. Това става след като подчиняват т.н. "седем слОвенски или славОнски племена или рода", които те разселват на запад-северозапад, към границата с аварите.... Да ви прави впечатление, че в същата посока на разселване има две държави, които някак подозрително не се казват Славяния и Славакия (нищо, че на руски така се чете второто), ами се казват Словения и Словакия... Пък в същата Словакия, ей така на посоки има един град Търнава, който е епископски център... без да се сещам въобще за Велико, Малко Търново, Трън и т.н., ей така на първо четене веднага се откриват поне три населени места и днес села в България, които се казват ... Търнава..барбар с една река в Северна Гърция....
Да сте чели някъде, че има не малко унгарски историци, чак ме е яд че не чета унгарски да му се незнае, щот там има какво да се прочете много... смятат, че една от възможните причини за името унгарци не са хуните, а "оногурите" и областта в Панония, която са поселили и е носила това име... Пък оногурите хич не са случайно българско племе, ами също смятат, че легендарния Арпад е от рода Дуло..., ей такива неща за "кривокраките монголоиди, на малки кончета, с дръпнати очи и нестихващ сексуален глад, които били една шепа народ" дето били българите и които никога не са наричали себе си по друг начин освен българи, въпреки че са имали различни племена и родове....
Не изказвам тези, не доказвам нищо, просто се опитвам да покажа, че избраната от вас посока е много вероятно невярна, а базата с глупостта за 10000 монголоида и "славянското море" е твърде ниска бира за целия труд, който вероятно някои полагат и шум който се вдига.
Това за историята като наука - всичко да стане кристално ясно няма да спаси днешната ни нация, ако тя не си намери бъдещето!
"Всеки развява своето знаме. Тук-там се вее и националният флаг. За цвят, разбира се. Не, че в запъхтяното партийно суетене някой искрено изпитва потребност от национално самочувствие. То отдавна е изпразнено от съдържание и е сведено до патриотарски изблици и овехтяла националистическа риторика. Пет години след приемането ни в ЕС, българите продължаваме да смятаме, че светът не ни разбира, а Европа – не ни иска. Удобно алиби за ниското ни самочувствие, за националния ни нихилизъм и провинциален манталитет."
"Все едно им е и на ново патриотите, шовинистите, националистите и на бог знае още какви. Сигурно, защото е по-лесно да разрушиш храмовете на другите, отколкото да върнеш самочувствието на своите, по-лесно е да мразиш, отколкото да обичаш.. Затова и националните символи скромно надничат зад преливащите кофи с боклуци и стари железа, едва достигаш до тях, провирайки се между пробити рибарски лодки, камъни и химически тоалетни. И на никой не му идва на ум, че национално достойнство се гради от малките неща. Няма как да искаш да те уважават, когато ти не уважаваш сам себе си. Затова въпросът дали сме втора ръка европейци има еднозначен отговор".....
Верни думи, за съжаление казани от политик български, който е имал възможност да промени всичко това и не се е справил звучат леко лицемерно, но това не променя тяхната вярност!
За другото - за връзките между елини и траки, за близостта и прекия произход на някои елински племена от елинизирани тракийски, самите елини са си го написали и то си стои и се чете. Иначе си прав, като в поредицата обаче трябва да сложиш - "елидонизъм, македонизъм, тракедонизъм, даконизъм, илиризъм, троянизъм и всичко ще си дойде на мястото.
Историческата истина, за съжаление може да се крие и някои се опитват системно да правят това, може и да се преиначава, може да се ползва грозно за политически цели, сеене на омраза, убийства, вражди и войни. Но и за това си прав, че следи остават и рано или късно, като историята бъде оставена сама на себе си като наука нещата заемат правилните си места.
Надявам се да се съгласиш с мен по всички пунктове, за да не се окаже, че всъшност тук елидонист коментира тракедонист, за да е пълно щастието е добре домакина да викне и един македонист и ще гледаме шоу поне до края на годината:)
Вишничка беше показала нагоре добри начини за общуване между хората. В интернет общуването писането с главни букви се възприема като крещане и кавгаджийство. Една дума с главни букви да се подчертае смисъла на казаното е едно, виртуалното "викане" е съвсем друго и не е много приятно! Махни caps lock -а пак ще може да те прочетем и разберем и да приемем, че има желание за цивилизован диалог:)
Поздрави!
19.08.2011 19:10
19.08.2011 19:11
19.08.2011 19:38
"Названието траки е само гърцизирания вариант на един тракийски етноним.Нито Орфей, нито Спартак са се разползнавали като траки."
Стигнахме до важността на самоопределението и до безспорно доказания факт, че "траките" не са точно траки, а нещо малко по-различно и сложно, нека да насоча вниманието ви пак към по-важното и наистина недостатъчно изследвано и скрито и покривано и продължаващо да бъде покривано и унищожавано даже!
Основната теза на Спараток е, че знанието което той представя тук и вероятно на други места е системно скривано, крадено или лошо манипулирано. Това е и главната му слабост - това знание, което той манифестира по своя си начин е всъшност никога не е крито, крадено и твърде малко манипулирано, защото то е безопасното знание! То винаги е било достъпно, за всеки, който е искал да се докосне до него.
Скритото, непознато, унищожено, манипулирано и унищожавано и в момента знание не е нито тук, нито в Турция, нито в Гърция даже, до някъде е в Македония и Сърбия, но истинската посока е лекинко на север, северозапад и североизток! Българската история, историята на българския народ от появата му на историческата сцена до средата на 17 век е там и там се правят неща, за които ние дори не подозираме.... Тази територия е владяна от българите в онзи период много по-дълго и е била под българска зависимост, дори като на юг от Дунав българската държава я е нямало доста повече време от това, в което българите са имали някакъв контрол върху днешна Тракия например. При това там влиянието е и демографски, и политически, и културно и държавнообразувателно и верско и каквото още се сетите. И всеки изминат дет това знание все повече е загубено за нас и за световната история също.....Ако се хвърляха адекватни усилия там... много щяхме да научим за своята история на българите!
http://balkan1.blog.bg/politika/2010/07/03/ot-koga-sme-na-balkanite.571532
Благодаря за интересните разяснения.
Че щели да ни викат "траки" e нужно на някои единствено като повод, защото нямат друг начин да се покажат загрижени. Трябват проценти - колко процента сме пришълци и колко местни, ама талибаните не искат така, щото губят начин да се показват патриоти като сочат някого за предател. Мъка.
Ако той се преценява,от гледна точка на съвременния морал и нравственост,по скоро безморалност и безнравственост на обществото - би било възможно,от глдна точка на ....простолюдието,за което няма проблем да си изтипосва голотиите,все едно ,че само то ги има и представляват огромен интерес!
Но,при условие,че тези територии на които днес се намира държавата България,са били обитавани от народ с уседнал начин на живот,с развити занаяти и търговски отношения с други цивилизовани народи си е чиста глупост,да се счита ,че именно този народ "ще плесне с ръце и ще прегърне"банда миризливи пришълци,от север!
Това е все едно дамата на един джентълмен,да приюти в сатенените си чаршафи,циганина,дето е дошъл да внесе кюмура в мазето!
Още повече,че този народ, в голямата си част,вече е БИЛ ПРИЕЛ ХРИСТИЯНСТВОТО,със всичките му ценности.Знаел е какво означават "грях"!Според всички източници,сам АПОСТОЛ ПАВЕЛ е ...похристиянчвал тези хора още в първи век/а не както учи казионната история,че това се е случило в девети!/
В този ред на мисли, не би било възможно ,с оглед на силното влияние на религиите в онзи исторически момент,да се забърка "манджа с грозде"от езичници и християни,поради спесификата на отношения в християнските общности.
Казионната история е написана изцяло,за да поддържа имперското его на Русия,от която "трябва да започва и завършва всичко".Това не е история - наука,а история - слугиня.
В никакъв случай ,обаче не би трябвало да се прибързва с изводи,защото тепърва предстоят нови разкрития,базирани и на съвременни методи на проучвания - примерно,изследване на генотипа.Още повече,че и в тези изследвания,навлизат все по - прецизни компоненти!
Съгласен,
Благодаря!!!
Така е, в спора се ражда истината, стига да не се изпотрепят спорещите.
Вчера, днес и утре - Третия Рим - е бленуваната мечта на нормандските викинги .
Брагодаря,
Поздрави, Спароток!
И аз така мисля, и се чудя наистина ли толкова много хора не са способни да вдянат, че което днес наричаме "славяни" e много различно от онова, което по същия или подобен начин са наричали някога.
Прекрасно казано - " което днес наричаме "славяни" e много различно от онова, което по същия или подобен начин са наричали някога" .
Понятията са объркани ужасно, щастливци са тези успели да разберат как стоят нещата!
Поздрави!
19.08.2011 23:01
Защо? Кому е нужно? Ние сме народ, който опеделено е пред демографска катастрофа. Отрицателния ни прираст е тенденция от години и мисля, че само Естония е с по лоши показатели от нас, но при естонците има обективни причини-славяните:))) се изнасят. Ако погледнем структурата на населението по етнически признак-траки и нетраки:))) ще установим, че траките общо взето сме на път да изчезнем отново:)))
Още по смешно е да си блъскаме главата кои дче, като сме на кръстопът. В предишни коментари някой беше вмъкнал досто осроумно, че произхоза на Пушкин/от араба на Петър1ви/ не го прави по малко Пушкин. Така, че Борис56 да внимава...не е изключено в кръвта му освен от Балдуиновата свита да им следи и от необятните степи:))) Впрочем и на всички нас.. Не напразно умните владетели -Свети Константин, БорисІви са обединявали хората си. И в двата случая с помоща на религията, тоест с помоща на Бога. След като Бог ни е събрал, от какъв зор да се делим на ново?
Защото, очевидно някои са силно свързани с изграждани в продължение на десетилетия представи, с които им е трудно да се разделят, или да оставят друг да има инициативата.
На нас се ни е нужно друго име освен българи.Названието траки е само гърцизирания вариант на един тракийски етноним.Нито Орфей, нито Спартак са се разползнавали като траки.
Всички теории за произхода ни са недоказани и смешни, и споровете не са наука, а цирк.
Няма как да се докажат теориите, но трябва да се работи за определяне на достоверността им. Това пък налага щателно изследване на всяка от версиите, съгласуването им и сглобяване на най-достоверната версия.
защото не съм специалист.
но когато друг неспециалист започне да пуска измислици в нета, при това дори преписани от македонистите (за повече инфо - виж тук - http://alexalexalex.blog.bg/history/2011/08/19/otkyde-se-prykna-trakiiskata-teza.804534)
то не очаквайте да не се възмутя.
еле пък като направим "конгреси".
за произхода, както каза и Глишев - има 2-3 тези, дето заслужават внимание, защото са подкрепени с исторически доказателства и има намерени артефакти.
можеш да си фен на която искаш - няма лошо.
можеш да комбинираш тези, пак няма лошо.
но да преписваш македонисти и да ме изкарваш трак, дето обикалял като шашав по света, дето даже и фараон бил - не става.
Алекс, недей така. Катана най-добре обясни защо не става това със специалистите - не се ли сещаш, че докато не се пенсионира и последния, които е работил в съгласие с директивите, вой ще има срещу всяка различна от тях версия.
Ето ти и модела, описан в "История на България" от водещия съветски историк, академик Державин - голям приятел на България, при това с произход от Волжска България, виж какво пише този виден наш приятел: “Не Аспарух със своята пъстра по национален състав дружина е бил създател на първата балканска държава на полуострова, а местното славянско общество, т.е., самият славянски народ. Аспарух е бил на негово разположение, на служба при него, в качеството си на военен деятел и военна сила, което, съвсем естествено и неминуемо за класовото общество, много бързо е довело до узурпирането на политическата власт от страна на Аспарух и на неговото дворянство, и до придобиване на надмощие над местната славянска племенна аристокрация”.
Изводите ги оставям на теб, на мен просто ми става жал за мужиците от самарските и казанските полкове през 1877-1878, които загърбват мюмюлманската си релития, за да освобождават братята си по кръв християни от тиранията на едноверците си.
И не разбирам какво чудно има в това нашенец да е управлявал Египет. Че Клеопатра е била последната от династията на Пролемеите, основоположник на която е близкия приятел на Александър Македонски - Птолемей, светът го знае съвсем не от макетата. А това не е единствената династия с балкански произход, управлявала Египет, и това светът го знае не от Спароток.
Става, бе, как да не става?
19.08.2011 23:27
Добра идея, но не сме само ние.
Съгласен.
Котката сама се нахака в краката ми.
Благодаря, дано!
Ето още една конкурираща се теория, евала, истината се изяснява от конкуренцията.
19.08.2011 23:43
Державин е абсолютно неизползваем.
На запад - не, но тук заради нея все още могат да ти скъсят живота.
19.08.2011 23:45
Достатъчно е да попитате един единствен човек в блог.бг – joysii !!!
Както сама е подчертавала , Джойси е била “първа кирка “ , едва ли не ,
при всички археологически разкопки в България .
А “приятелските” и отношения ( това в кавичките е с леко намигване, Джойси си знае защо )
с величията от БАН са и дали невероятния шанс да се самообразова и както се казва
“ ученикът да надмине учителя си “.
При наличието на такъв величав ерудит като Джойси, на един блог разстояние, си е направо смешно да се дърлите за Българска история и истинска ли е тя или измислена.
Просто се обърнете към нея за мнение и това е .
Пък , и ако сте мъж , имате голям шанс да ви обърне подобаващо внимание, защото Джойси сама е признавала колко е податлива на мъжки чар .
Само не се стряскайте при разговора с Джойси, ако ви нарече “ пача “ или нещо подобно .
Това за нея си е нещо като “ здрасти “ . Но както казва Полигор , тя е истински човек и истински творец и като такава е нормално да е и нежна и мила и отвратителна.Защото Джойси носи двете начала в себе си, двете стихии и подразбира се е първо качество.
Брей, какви хора - говориш им за произхода на българите, а те си мислят за секс, че и се възмущават защо другите говорели за секс. Нема оправия, ей!
Обаче това с фараона, тц, не стааа. Едно е Птоломеите - ясно е откъде, ясно е защо, друго е да намериш българин фараон (щото нали българите сме траки).
Да го кажа пак, че май очевидно не разбирате какво говоря:
1. Никой не оспорва, че на тези земи са живели траки
2. Никой не оспорва, че вероятно са имали развита цивилизация - най-малко артефакти - дал господ.
3. Никой не оспорва, че между траки и елини е имало контакти - няма как да е.
4. И межу тях и македонците, с които са воювали, влизали в съюзи и т.н.
ОСПОРВАМ (аз поне)
1. Идеята, че траките са най-великия народ на земята - да кажем, че някакви племена не направят още народ, няма начин.
2. Оспорвам, че траките са измислили писмеността и са ограмотили Европа, Вгипет, Вавилон , че и Острова, дето сега му викаме Англия (през келтите).
3. Оспорвам, че траките са пообикаляли земното кълбе на разходка и са решили да се кръстят "българи" ей така, на майтап.
4. Оспорвам, че тази висока култура е изчезнала без следа - без един смислен писмен знак.
Траките (племената, които сега наричаме траки) са нормални племена от времето, в което са живели - не са богоизбрани, не са специални, не са богове. Били са се, правели са някакви неща и така - като всички останали. Не са случили на силен вожд като македонците с техните Филип и Александър. Не са направили висока култура като елините (да не се бърка с гърчолята), това е. И постепенно са се романизирали, претопили и изчезнали от сцената. Не са единичен случай - историята знае много такива.
Това, че нямат Александър или Аристотел не ги прави по-долни народи, за да се чуства някой гузен - велики хора се раждат рядко и могат да се родят навсякъде. Траките не са имали тоя късмет (това с Орфей ми е много митология и малко история, затова не го броя).
Та така - нито се гордея с траките, нито ме е срам. Очевидно е, че някаква част от тях се е запазила и се е омешала с дошлите после славяни и българи.
И аз не вярвам, че българите са монглоиди, а и никой от опонентите на Спаро не го твърди)))
така че - далеч по-лесно е да приемете, че си имаме история - добра, лоша, с върхове и падения - ама е това. никой не ни преследва и не я унищожава, ама не сме и богоизбрани))))
На мен ли го казваш, човеко? Ако познаваше поне малко жените от рода ми по майчина линия, щеше веднага да забележиш, че амазонките не са никакъв мит, а са си баш жива реалност. Даже не е необходимо да гледаш моите, ако се огледаш без предубеждения, няма как да не се увериш, че старите летописци не лъжат, че амазонки са обитавали и днешните български земи, даже в някои отношения древните амазонки могат да завидят на мъжемразството и унищожителността на днешните си наследнички. Не го казвам, за да въздигам мъжете, щото пък и мнозина мъже приличат на амазонски пленници.
За останалото съм съгласен.
А и прозвището НЕ Е „Славянина”, а е „Тома Словенина”, т.е. „Тома-първохристиянина”. Именно идолопоклонниците – първохристияни сред римските легиони и флот, са тези, които въстават срещу иконоборческата политика на Константинопол.
Умните хора могат и да не повярват на всеки веднага, но когато стигнат до истината, няма да се колебаят да я защитават и разпространяват.
До 17 век понятието СЛАВЯНИ просто не съществува. Това е основната причина за съмнение на хипотезата на Златарски. Аспаруховите хора се срещат със своите братя и сестри в земите на дедите си.
С Уважение, дори и към опонентите! ВНМ
Благодаря, това звучи доста по-смислено от съветската трактовка на академик Державин, че Аспарух бил нает от славяните като изпълнител на желанието им да си направят своя държава, но класово неосъзнатия и следователно ретрограден и алчен за власт Аспарух, нарушил договора и узурпирал властта на славянската аристокрация, и като капак на всичко, кръстил държавата на името на изпълнителите, вместо на аристократите.
Ама, нахалник бил този наш Аспарух!!!
"Названието траки е само гърцизирания вариант на един тракийски етноним.Нито Орфей, нито Спартак са се разползнавали като траки."
Стигнахме до важността на самоопределението и до безспорно доказания факт, че "траките" не са точно траки, а нещо малко по-различно и сложно, нека да насоча вниманието ви пак към по-важното и наистина недостатъчно изследвано и скрито и покривано и продължаващо да бъде покривано и унищожавано даже!
Основната теза на Спараток е, че знанието което той представя тук и вероятно на други места е системно скривано, крадено или лошо манипулирано. Това е и главната му слабост - това знание, което той манифестира по своя си начин е всъшност никога не е крито, крадено и твърде малко манипулирано, защото то е безопасното знание! То винаги е било достъпно, за всеки, който е искал да се докосне до него.
Скритото, непознато, унищожено, манипулирано и унищожавано и в момента знание не е нито тук, нито в Турция, нито в Гърция даже, до някъде е в Македония и Сърбия, но истинската посока е лекинко на север, северозапад и североизток! Българската история, историята на българския народ от появата му на историческата сцена до средата на 17 век е там и там се правят неща, за които ние дори не подозираме.... Тази територия е владяна от българите в онзи период много по-дълго и е била под българска зависимост, дори като на юг от Дунав българската държава я е нямало доста повече време от това, в което българите са имали някакъв контрол върху днешна Тракия например. При това там влиянието е и демографски, и политически, и културно и държавнообразувателно и верско и каквото още се сетите. И всеки изминат дет това знание все повече е загубено за нас и за световната история също.....Ако се хвърляха адекватни усилия там... много щяхме да научим за своята история на българите!
Ей, затова ли била цялата дандания срещу "тракащите" бе? Нека като страничен наблюдател да обърна внимание, че при демокрацията няма такъв филм - да си копам аз моята си градинка, а да ме ругаят защо не копам градската градина.
При капитализма, който е ербап, нека копа градската градина, ама нека, докато сам си копа неговата си, да не овиква защо друг не зареже неговата си, за да копа градската, това беше, ама при соца и мина вече в историята. Да.
Не е ли така?
"Всеки развява своето знаме. Тук-там се вее и националният флаг. За цвят, разбира се. Не, че в запъхтяното партийно суетене някой искрено изпитва потребност от национално самочувствие. То отдавна е изпразнено от съдържание и е сведено до патриотарски изблици и овехтяла националистическа риторика. Пет години след приемането ни в ЕС, българите продължаваме да смятаме, че светът не ни разбира, а Европа – не ни иска. Удобно алиби за ниското ни самочувствие, за националния ни нихилизъм и провинциален манталитет."
"Все едно им е и на ново патриотите, шовинистите, националистите и на бог знае още какви. Сигурно, защото е по-лесно да разрушиш храмовете на другите, отколкото да върнеш самочувствието на своите, по-лесно е да мразиш, отколкото да обичаш.. Затова и националните символи скромно надничат зад преливащите кофи с боклуци и стари железа, едва достигаш до тях, провирайки се между пробити рибарски лодки, камъни и химически тоалетни. И на никой не му идва на ум, че национално достойнство се гради от малките неща. Няма как да искаш да те уважават, когато ти не уважаваш сам себе си. Затова въпросът дали сме втора ръка европейци има еднозначен отговор".....
Верни думи, за съжаление казани от политик български, който е имал възможност да промени всичко това и не се е справил звучат леко лицемерно, но това не променя тяхната вярност!
Съгласен, бе човеко, пак ли да повтарям горния си коментар? Или да припомня заключителните думи на резултата от търсенето на "най-добрия от всички възможни светове" от "Кандид или оптимизма" на Волтер (по памет): "...най-важното е, човек да копае собствената си градинка".
Нещо си се объркал, ама карай да върви, май си единствения чужденец в темата, кво да те прави човек.
По правилата, това би трябвало да се отнася за мен, но пък няма как да съм написал повече от други тук.
Аман я!
Работата е в това, че човек си хвърля боклука през терасата, когато му е все тая кой е и какви са хората около него. И обратното - не си хвърля боклука през терасата, когато знае, че това е недопустимо нито за роднините му, нито за хората наоколо. Без това, призивите и поученията са една досада в повече, и дори могат да вбесят човека и да го накарат да прави обратното.
Державин е абсолютно неизползваем.
Търсиме, бе човек! Ама отде да ги знаем тези нови автори, друго си е академик да ти го каже, че Аспарух е бил наемник на славянската аристокрация.
Яко, не е ли???
Французите се самонавиват, че са римляни, а от балканците, румънците се опитват да им подражават.
Нашият изконен въпрос е колко сме били траки, преди да станем българи. Защото всяко самосъзнание се оформя в тясна връзка с родното място и само някои от математиците се научават донякъде да мислят без помощта на асоциациите и спомените за поучителните си преживявания тук или там, и само по някои въпроси.
Обаче това с фараона, тц, не стааа. Едно е Птоломеите - ясно е откъде, ясно е защо, друго е да намериш българин фараон (щото нали българите сме траки).
Да го кажа пак, че май очевидно не разбирате какво говоря:
1. Никой не оспорва, че на тези земи са живели траки
2. Никой не оспорва, че вероятно са имали развита цивилизация - най-малко артефакти - дал господ.
3. Никой не оспорва, че между траки и елини е имало контакти - няма как да е.
4. И межу тях и македонците, с които са воювали, влизали в съюзи и т.н.
ОСПОРВАМ (аз поне)
1. Идеята, че траките са най-великия народ на земята - да кажем, че някакви племена не направят още народ, няма начин.
2. Оспорвам, че траките са измислили писмеността и са ограмотили Европа, Вгипет, Вавилон , че и Острова, дето сега му викаме Англия (през келтите).
3. Оспорвам, че траките са пообикаляли земното кълбе на разходка и са решили да се кръстят "българи" ей така, на майтап.
4. Оспорвам, че тази висока култура е изчезнала без следа - без един смислен писмен знак.
Траките (племената, които сега наричаме траки) са нормални племена от времето, в което са живели - не са богоизбрани, не са специални, не са богове. Били са се, правели са някакви неща и така - като всички останали. Не са случили на силен вожд като македонците с техните Филип и Александър. Не са направили висока култура като елините (да не се бърка с гърчолята), това е. И постепенно са се романизирали, претопили и изчезнали от сцената. Не са единичен случай - историята знае много такива.
Това, че нямат Александър или Аристотел не ги прави по-долни народи, за да се чуства някой гузен - велики хора се раждат рядко и могат да се родят навсякъде. Траките не са имали тоя късмет (това с Орфей ми е много митология и малко история, затова не го броя).
Та така - нито се гордея с траките, нито ме е срам. Очевидно е, че някаква част от тях се е запазила и се е омешала с дошлите после славяни и българи.
Аааааа, хванах ли те!? Значи така, а - македонско девойче може да управлява Египет, а ние да не можем!? Да не говорим, че твоят нихилизъм си е чисто национално предателство, защото с макетата сме си кръвни братчета и лика-прилика по акъл.
Сега малко по-сериозно за историята, както ти самия казваш. Волю или неволю, с одобрение или осъждане, всеки човек следва примери на светоусещане, които са го впечатлили. Ако човек е сирак, набира тези примери от околните, ако си има роднини, той вече е зареден с поуките и заблудите на техния живот, но който и да е от случаите, човек се учи от онези, които познава или си мисли, че е опознал достатъчно, за да се довери на опита и преценките им като база за собственото си самонадграждане.
Ако това е вярно, какво можем да вземем от славяните като пример? Не схващаш ли, че никой не може дори да покаже със сигурност тези фамозни славяни?
Ами от прабългарите, дето били от Памир и Хиндукуш, баш където Александър Македонски се задомил и разселил войниците си? И кво прайми - ходим да копаме на макетата партенките в планината Имеон, ама не всички, ами само някои, че далеко и няма пари за други. За българите по Волга май не бяхме чували допреди 20 години, а за цялото това уж необятно наше азиатско "наследство" имаме като доказателство кажи - речи едно погребение, ама и за него не се знае със сигурност на Кубрат ли е.
В същото време, десетки хиляди тракийски могили са оставени на произвола на иманярите, не защото имаме желание, но нямаме пари, а защото "тракащите" мамата си тракат, същински македонисти, пък на нас не ни минават такива, не е ли така?
Е, добре, бе, човеко, като признаваш, че сме наследници и на траките, що дирим партенките на макетата по Азията на хиляди километри, докато яростно плюем по "тракащите", които са ни под носа и също са част от нас, но много по-достъпна за изучаване? Не е ли тъпо, а?
20.08.2011 11:34
Браво, точно така.
Адски тъпо е за лежиш на това, че си имал велики предци. Обаче още по-тъпо е да си въобразяваш, че можеш да бъдеш някой, без да знаеш какъв си бил, за да си знаел какъв искаш да бъдеш. Този фокус го владеят само всезнайковците, но само насън, а след като се събудят, почват да се вайкат и да псуват всички, че им били отгънати краката.
20.08.2011 13:06
"Адски тъпо е за лежиш на това, че си имал велики предци."
С малки изключения. От една страна е хубаво, ако в момента да речем си с на(рани гащи няма нищо лошо да лежиш на предците си. Нали и Симеон така взе властта - лежейки на стари лаври, но когато беше премиер в онзи момент не направи нищо, какво като е имал велика история, която неговите роднини-предци са градили десетки години.
господин милчев доказва своята некомпетентност за пореден път... защо уважаеми господине не вземете да прочетете Й.Йорданов, Антропология на старите българи, 2008.Там можете да се осведомите дали никой вече не говори за монголоидните белези на българите.В края на книгата -стр. 221 има списък с библиотеките, на които това издание е дарено, между тях са
Библиотека на Конгреса
Публична Библиотека Ню Йорк
Библиотека на университета на Индиана
Библиотека на Вашингтонския университет
Библиотека на Мичиганския университет
Библиотека на Йеилския университет
Британска Библоитека Лондон
Библиотека Бодлеана Оксфорд
....има още много...как така никой на запад да не си мисли, че българите са със смесен монголоиден и едвопеиден произход, нали горе споменаните библиотеки са западни?
"Адски тъпо е за лежиш на това, че си имал велики предци."
С малки изключения. От една страна е хубаво, ако в момента да речем си с на(рани гащи няма нищо лошо да лежиш на предците си. Нали и Симеон така взе властта - лежейки на стари лаври, но когато беше премиер в онзи момент не направи нищо, какво като е имал велика история, която неговите роднини-предци са градили десетки години.
"Тъпо" не значи "невъзможно". За сметка на което, наследниците му ще гледат монархията през крив макарон.
Характерното за библиотечната дейност е, че тя събира книжни фондове (напоследък и дигитални и дигитализира, но държи на книжните). Библиотеките не делят получаваната литература на добра и лоша, на правилна и неправилна, на такава за монголоиди и такава за тракоиди. Съвсем друг е начина за набиране и подредба на набраната литература. Всъшност всяко издателство, в България и по света е длъжно да депозира определен брой от издадените от него книги в съответния библиотечен фонд.
Това, че определена книга е попаднала в определена библиотека, извън задължителните такива, е въпрос на по-добър маркетинг от страна на автора или неговите издатели, а не на целенасочено и тенденциозно търсене от страна на съответната библиотека.
Простичко казано - издайте книга, дарете я на съответния брой библиотеки и вместо Й. Йорданов примерно, ще можете сам да се изфукате къде сте я дарили (може да се пропусне дарили даже... мъничка лъжа, но пък каква стъпка за прогреса на тракийското човечество).
Това е цялата работа, няма заговори, комплоти или световни конспирации... човека си е написал даже на 221 страница дарих тази книга на................
Надявам се, че идеята на този коментар не е, че трябва да се налага цензора на всичко, което не пише по съответния начин за "траките" и техния възродител от блог.бг:) простете иронията.
Всъшност, чудя се какво ли би било, ако по някакъв начин тракедонците станат властови фактор и имат право на цензора и определяне на това, кое как и защо и със съответния репресивен апарат в ръцете.... Като чета изписаното тука... Дзержински започва да ми изглежда симпатичен добряк, що ли....
2. Eва Звездева
3. Comma
4. Вики
5. Буров
6. Библията
7. BGweather
8. Stringmeteo
9. BGSTYLE
10. Investopedia
11. база данни
12. Световна банка