Прочетен: 12136 Коментари: 45 Гласове:
Последна промяна: 29.06.2011 16:35
Трето десетилетие вече, паметникът на съветската армия е неотслабващ източник на непримирими противоречия у нас. Трето десетилетие вече, този паметник продължава да бърка в душите на много българи, на които напомня края за края на тяхната родова идилия и просперитета на хора, някои от които вместо да бъдат в затвора, се изживяват като ментори, политици и бизнесмени. ПСА се е превърнал в олицетворение на лицемерието и бездната между изявления и реалност, между обещания за светло бъдеще и мизерна действителност.
Защото днешното разединение на нацията беше започнало и е свързано с промените, които съветската армия донесе или утвърди у нас, в отговор на грешката да се поблазним от привиждащото ни се национално и териториално обединение. А в тези промени от “лапите на фашизма” едва ли са били спасени други, освен онези, които подстрекавани или обучавани в СССР, десетилетия преди стъпването на СА у нас, гледаха с неприязън и омраза на българския стопански просперитет и стриктно изпълняваха съветските инструкции за разединяване и отслабване на България с цел “освобождаването” й от “игото на капитала” по съветски образец.
Неразрешените противоречия, фаталното десетилетно противопоставяне, стопанската разруха и битовата мизерия у нас не разколебаха онези, които в ПСА привиждат единствено спомен за жертвите на националсоциализма, но услужливо “забравят” за жертвите на социализма, и до днес набеждавани във фашизъм, което поражда практиката на публичната гавра с истината и паметта на невинно избитите заради посветеността им на националния идеал.
Неслучайно понятието “Активен борец против фашизма и капитализма” беше възнаградено с най-високата степен на кастово облагодетелстване – самата борба против фашизма е породена от целта да се ликвидира капитализма (поне практиката у нас е такава).
Предвид гореказаното, за намиране на задоволително решение за ПСА, напълно в традицията на демократичните преименувания на партии и държави, би трябвало паметника на несъществуващата вече съветска армия да се преименува на “ПАМЕТНИК НА БОРБАТА ЗА И ПРОТИВ АГРЕСИВНИТЕ ВИДОВЕ СОЦИАЛИЗЪМ”.
Новото име ще ни помогне да се освободим от постулатите на агресивните видове социализъм, спотаено изчакващи конфликтите да доведат времето за следващият им погром върху собствените си държави. Ще ни помогне да се освободим и от коварните внушения, че истината е в насилието и в пропагандната лъжа, както и от нормата, че в името на идеологическата химера, всичко е позволено.
Като компромисно решение бих приел и преименуването на ПСА в “Паметник на съветските войници, загинали в борбата между тоталитарните идеологии”; така България едновременно ще се разграничи от обвързването си с двете тоталитарни идеолигии, и ще бъде изразена съпричастност към загиналите съветски войници, без паметта към тях да застрашава с нещо законността, парламентаризма, демокрацията и свободното общество. Ще бъде спряна гаврата с паметта на избитите българи, нарочени за фашисти заради посветеността им на идеала за обединение на отечеството.
Някои ще кажат, че паметника е част от историята и трябва да се почита, предварително в отговор им казвам, че изрисуването му също е част от историята, която пишем днес за бъдните поколения...
Някои ще кажат, че паметника е част от историята и трябва да се почита, предварително в отговор им казвам, че изрисуването му също е част от историята, която пишем днес за бъдните поколения...
Напълно съгласен,
поздрави!
28.06.2011 15:23
Докато българите симпатизиращи на руснаците не осъзнаят това, те ще гледат на паметника на съветската армия като на нещо свещено. Намирам това за ужасно, - да се кланяш на ударната сила на една страшна и порочна система станала причина за смъртта на десетки милиони невинни хора.
Искат се много обяснения, бавно и търпеливо, иначе разделението сред народа ни само ще расте, а това не води до нищо хубаво...
Поздрави!
Безспорно, че най-добре е паметника да го няма, но има една тънкост, която пренебрегваме и затова удряме на камък - Женевската конвенция, в обсега на която попада и този монумент по силата на факта, че е наречен и направен като войнишки. Жен. конвенция обаче едва ли забранява да бъде преименуван паметника, и след като е ясно, че той не е на освободители на българския народ, по-добре е да насочим съчувствието си към загиналите в сблъсъка между тоталитарните идеологии, отколкото да продължаваме да си късаме нервите и губим времето.
Привет, Жени!
Радвам се, че вече можеш и да бягаш с такава лекота :)))))
Много здраве и късмет! :))))))
Докато българите симпатизиращи на руснаците не осъзнаят това, те ще гледат на паметника на съветската армия като на нещо свещено. Намирам това за ужасно, - да се кланяш на ударната сила на една страшна и порочна система станала причина за смъртта на десетки милиони невинни хора.
Искат се много обяснения, бавно и търпеливо, иначе разделението сред народа ни само ще расте, а това не води до нищо хубаво...
Поздрави!
Привет, Спароток,
не са ми никак чужди съображенията ти, и съм напълно съгласен с теб, но си позволявам компромисното предложение, защото вярвам, че на опонента трябва да се предлага и правото на избор. Нищо, че защитниците на паметника не уважават нашето право на избор и нахално са го нарекли войнишки от името на всички ни, за да го поставят под защитата на Женевската конвенция.
Нека кажат защо да не изразяват симпатиите си към съветските войници, загинали в конфликта между двете тоталитарни идеологии, а държат да ни ги натрапват като освободители.
Поздрави!
Все пак не разбирам: какъв е проблемът? Та, това е просто символ. Защо е трън в очите на толкова много хора? На мен изобщо не ми прави впечатление.
Все пак не разбирам: какъв е проблемът? Та, това е просто символ. Защо е трън в очите на толкова много хора? На мен изобщо не ми прави впечатление.
Привет, Фараоне!
То и на мен не ми беше трън в очите този паметник, докато не прочетох въпиющите глупотевини за боядисването му и истеричната реакция на братушките по тъкъв най-меко казано, спорен въпрос. Няма истина без терзанията за достигането до нея. Без допускането на кощунствени инверсии като изпитание на конюнктурните "истини". Истерията, която боядисването на паметника предизвика, доказа главно колко далеч като народ сме от онова, което говорят фактите за нас, а вярвам, че и народа, както и всеки човек, трябва да полага определени усилия да бъде в хармония с реалността и онова, с което държим да се самозаявим пред останалите.
Амин на късата ви памет и меки хуища.
Самият паметник не ме бърка, а простаци като теб, които го използват, за да ръсят простотията си навсякъде. Радвай се, че съм те цитирал, защото навика ми е такива като теб да ги завирам директно в кошчето за боклук.
Докато българите симпатизиращи на руснаците не осъзнаят това, те ще гледат на паметника на съветската армия като на нещо свещено. Намирам това за ужасно, - да се кланяш на ударната сила на една страшна и порочна система станала причина за смъртта на десетки милиони невинни хора.
Искат се много обяснения, бавно и търпеливо, иначе разделението сред народа ни само ще расте, а това не води до нищо хубаво...
Поздрави!
Привет, Спароток,
не са ми никак чужди съображенията ти, и съм напълно съгласен с теб, но си позволявам компромисното предложение, защото вярвам, че на опонента трябва да се предлага и правото на избор. Нищо, че защитниците на паметника не уважават нашето право на избор и нахално са го нарекли войнишки от името на всички ни, за да го поставят под защитата на Женевската конвенция.
Нека кажат защо да не изразяват симпатиите си към съветските войници, загинали в конфликта между двете тоталитарни идеологии, а държат да ни ги натрапват като освободители.
Поздрави!
Повечето от хората си нямат никакво понятие за същността на събитията от Втората Световна Война до наше време. Те искрено си вярват в своята "правда" и искрено се обиждат на тези, които им посочват истината.
Повечето хора си нямат представа как са възникнали фашизма и комунизма и понякога използват тези понятия неправилно.
Пак казвам - обяснения се искат и то доста.
Поздрави!
28.06.2011 19:01
Все пак не разбирам: какъв е проблемът? Та, това е просто символ. Защо е трън в очите на толкова много хора? На мен изобщо не ми прави впечатление.
Първо, тая грозотия уронва националното ни достойнство, тя е по-грамадна от паметниците на великите българи, освен това е на чужди и враждебни на нас същества.
Второ, символизира един античовешки, отречен от историята режим, довел България до катастрофа.
Трето, една малка група безродници комунисти натрапва мнението си за тая гадост на цял народ.
Просто трябва да се разруши без излишни дандании.
Повечето от хората си нямат никакво понятие за същността на събитията от Втората Световна Война до наше време. Те искрено си вярват в своята "правда" и искрено се обиждат на тези, които им посочват истината.
Повечето хора си нямат представа как са възникнали фашизма и комунизма и понякога използват тези понятия неправилно.
Пак казвам - обяснения се искат и то доста.
Поздрави!
Вярно, че е така, но да им се обяснява тепърва, след като цял живот са блейкали и почесвали където не ги сърби, е доста обезкуражително начинание, добре, че има и любознателни и жертвоготовни хора, готови да работят и без пари, иначе - спукана ни беше работата.
Поздравления!
28.06.2011 20:33
Тези паметници, не само в София (има и в Бургас и в Пловдив) са построени - в чест на съветската армия освободила България от фашистко робство ! Това се пишеше и изтъкваше и наистина беше така. Сега да си говорим за други имена и поводи значи да се измами обществото че видите ли, СССР обяви едностранно война на България, съветската армия окупира България, проведе избори в условията на окупация, но ние не им се сърдим защото те защитаваха тяхната държава а щом интересите на тяхната държава го диктуват то ние българите няма да се съобразяваме с интереса на България. Пляскаме с ръце и запяваме .......хороша страна Болгария, но Россия лучше всех........Спомняте ли си тази песен ? По българското радио я пускаха най редовно.
Тези паметници, не само в София (има и в Бургас и в Пловдив) са построени - в чест на съветската армия освободила България от фашистко робство ! Това се пишеше и изтъкваше и наистина беше така. Сега да си говорим за други имена и поводи значи да се измами обществото че видите ли, СССР обяви едностранно война на България, съветската армия окупира България, проведе избори в условията на окупация, но ние не им се сърдим защото те защитаваха тяхната държава а щом интересите на тяхната държава го диктуват то ние българите няма да се съобразяваме с интереса на България. Пляскаме с ръце и запяваме .......хороша страна Болгария, но Россия лучше всех........Спомняте ли си тази песен ? По българското радио я пускаха най редовно.
Твоето обяснение създава един непреодолим проблем - няма как да се обясни на съвременен език що е то "фашистко робство", без да получиш сериозно възражение или открит присмех, освен ако не държиш слушателя си на мушка. Последното обаче вече е забранено, поради което проблемът остава нерешен.
Ще възтържествува, разбира се справедливостта, но сама няма да дойде, а трябва да й помогнем.
Привет, Жени!
Радвам се, че вече можеш и да бягаш с такава лекота :)))))
Много здраве и късмет! :))))))
Ще бягам, не ами... Акъла ми се взе с тоз паметник :)))))))) Миролюбивий, много ме подразни, че са им тракнали кепенците на групата, за която споменава в постинга си Слави. Откъде накъде ще им забранят да си кажат мнението и то за въпроси в собствената ни родина. От руска страна това е нагло! Ако ще ни налагат паметника по този начин/защото това вече не е защита, а налагане/, добре е да се поусетят що за дива/ в добрия смисъл на думата/ и упорита нация сме и че дори и тези, които имат някакви разбирания за незакачане на паметниците, ще си кажат "заради един паметник няма да се изпотрепем помежду си, заради нечии руски мераци, които искат налагане в страната ни". Как пък не! Ще си говоря аз с българин и ще ми дойде някой чужденец да ми тракне вратата, защото не му отървал/харесвал/ разговора ни. Точно съм му показала къде му е мястото! Колкото си трая в политическите теми и колкото съм против поамериканчването ни, да не взема да обясня този път пък на слепите по русия, как братята им руси, по времето на СССР постъпиха с българите живеещи там и наша/българска/ делегация, защото, ако това е един паметник, онова бяха хора.
29.06.2011 03:56
29.06.2011 03:57
1. Най-голям и централно позициониран такъв - Паметник на съветската армия (окупирала българия през 1944 г., напуснала я практически през 1989 г.)
2. Смачкания вестник пред НДК, който се руши и сега е ограден като не е ясно какво точно ще му правят и защо.
3. Езическата царица с бухала пред ЦУМ, неясно защо наречена св. София.
4. Паметника на св. братя Кирил и Методий създатели на славянската азбука - отново не са българи, въпросът какво точно са създали и за кого е все още не съвсем ясен, но все пак имиджово са позитивни техните образи и асоциирането им с нас ни прави гот.
5. Цар Освободител - нарича се в историята Освободител не защото е освободил нас, а защото е отменил крепостничеството в Русия. С други думи освободил руснаците от руско робство. Води успешната за Русия война през 1877-1878 г., с която се възстановява българската държавност под формата на васално на султана и финансово задължено на Русия Княжество България. Паметникът пред Народното събрание е за благодарност и признателност - има си и причина и логика.
ТОП 5 на паметниците в София.... нищо българско.
6. Евлоги и Христо Георгиеви - достолепно седнали пред официалния вход на университета май по-истински и смислен паметник с такъв мащаб в София няма. Добре, че комунетата са решили (явно щот в един момент братята стават русофили) да не барат паметника.
7. Двата обелиска - Руски паметник и паметника на Левски - далеч от мащабите на благодарност, която трябва да имаме към Левски и към руския народ освободител но... тва е положението.
8. Докторския паметник в докторската градина - на загиналите руски медицински лица - благодарско спор няма!
9. Срязаната глава на Стамболов - първият паметник на български държавник, който може да бъде отличен като забележим (не говорим за някакви бюстове и барелефчета)
10.св. Климент Охридски пред Университета и св. Патриарх Евтимий - скромнички като експозиция за двамата най-големи духовни титани на България но ги има!
Благодарен и признателен народ са, защото уважават жертвите дадени за собственото им освобождение, ценят образованието и езика си и ги почитат повече от собствената си държавност.
Българите нямат историческа памет и респект към собствените си политически личности нито средновековни нито модерни. Като по-забележими такива присъстват двама трагично загинали българи - Левски и Стамболов, като за втория очевидно повече се почита трагедията и убийството му с насечената му глава, отколкото стореното от него като борец за национално освобождение и строител на съвременна България.
За българите и столицата им явно нищо не говорят имена като Аспарух, Крум, Тервел, Омуртаг, Пресиян, Маламир, св. Борис-Михаил, Симеон, Аарон, Самуил, Асен Първи, св. Петър Първи, Петър Четвърти, Калоян, Иван Асен Втори, севастократор Александър, севастократор Калоян, Тодор Светослав, Иван Александър, бан Янко, Радич, св. Георги нови Софийски, Георги Раковски, Христо Ботев, Георги Бенковски, Любен Каравелов, Петко Каравелов, Александър Малинов, Димитър Петков, българската армия, Никола Мушанов, Г.М. Димитров, Гоце Делчев, Дамян Груев и т.н. и т.н. Е вярно има улици, булеварди и разни бюстове и барелефчета тук там на тях и на други видни българи, но на фона на общото...... Къде е едното, къде е другото.
Между другото сетих се за още един паметник, който ще извади двамата светии от класацията, ако се брои за софийски. Паметника на войнишкото въстание наречен Владайска епопея. Не съм гледал много войнишки паметници, но това май е единствения, с който се поменава войнишки бунт и метеж в света, вместо героизма и успехите на съответната армия. Отново странна форма на почит....
29.06.2011 11:10
Ще бягам, не ами... Акъла ми се взе с тоз паметник :)))))))) Миролюбивий, много ме подразни, че са им тракнали кепенците на групата, за която споменава в постинга си Слави. Откъде накъде ще им забранят да си кажат мнението и то за въпроси в собствената ни родина. От руска страна това е нагло! Ако ще ни налагат паметника по този начин/защото това вече не е защита, а налагане/, добре е да се поусетят що за дива/ в добрия смисъл на думата/ и упорита нация сме и че дори и тези, които имат някакви разбирания за незакачане на паметниците, ще си кажат "заради един паметник няма да се изпотрепем помежду си, заради нечии руски мераци, които искат налагане в страната ни". Как пък не! Ще си говоря аз с българин и ще ми дойде някой чужденец да ми тракне вратата, защото не му отървал/харесвал/ разговора ни. Точно съм му показала къде му е мястото! Колкото си трая в политическите теми и колкото съм против поамериканчването ни, да не взема да обясня този път пък на слепите по русия, как братята им руси, по времето на СССР постъпиха с българите живеещи там и наша/българска/ делегация, защото, ако това е един паметник, онова бяха хора.
Напълно съм съгласен, Жени!
Тия братушки ще трябва да ги понаучим малко на европейски обноски, че да се цивилизоват и те малко покрай нас.
Поздрави! :)
Ама извинете моля ви се, как тъй Американската и Френската революция са реакция на капиталистическото статукво, като и двете са буржоазни по своя характер. За френската помня заглавията в учебниците - Велика Френска Буржоазна Революция! Хем срещу капиталистическото статукво, хем се правят от капиталисти.... Болшевишка революция няма - има болшевишки преврат. Втората руска революция от 1917 г. също се прави от буржоазни по своя характер партии, които имат за цел боржуазни цели. Меншевиките са социалисти в западния смисъл на думата, а западните социалисти никога не са правили революции срещу капитализма!
Американската революция не само е боржуазна, тя започва като бунт за данъци и мита и се превръща във Война за независисмост на 13-те колонии от метрополията Англия. Робството в САЩ е отменено доста по-късно и в резултат на война, която капиталистите от севера водят срещу робовладелците от юга.
Фашисти има в Италия и там възникват по една причина. Националсоциализма се храни от антисоциализма във Ваймарската република и кризата в Германия породена от загубата в ПСВ и логичното желаие за реванш на Версайския диктат.
Този Джуд да не е рода с Джугашвили или нещо неточно сте го прочели - извинете за иронията, но това минава всякакви граници...
Благодаря, но по скромното ми мнение, май стана прекалено дълго, не е ли така?
Подкрепям с всички налични крайници!!!
29.06.2011 14:05
29.06.2011 15:14
Добре, де! И мен ме е яд, че използваме анахронични понятия като "капитализъм", "социализъм" и прочие, след като и за слепия е ясно, че създават почти само недоразумения, вместо да помогнат с нещо, ама няма ги още необходимите понятия... А това е добре дошло за шмекерите от всякакъв калибър... Цели партии ще станат за разтурване, ако се изясни, че алчността е много по-съществен фактор от собствеността, ама а убеди ги чугунените глави, де!
И Каварна без да обявят война.
01.07.2011 17:07
Напълно съм съгласен с това, англичанете имат основната "заслуга" за избухването на ВСВ, а и далеч не само на нея.
Докато българите симпатизиращи на руснаците не осъзнаят това, те ще гледат на паметника на съветската армия като на нещо свещено. Намирам това за ужасно, - да се кланяш на ударната сила на една страшна и порочна система станала причина за смъртта на десетки милиони невинни хора.
Искат се много обяснения, бавно и търпеливо, иначе разделението сред народа ни само ще расте, а това не води до нищо хубаво...
Поздрави!
sparotok, ще си позволя твърде да не се съглася с теб.
Първо, това е военен паметник на милиони войници загинали в борбата против хитлеризма и фашизма. Да се гледа на тези герои като на "ударната сила на една страшна и порочна система" е абсолютно грешно. Това са войници биещи се за свободата на народа си, а и за свободата на чужди народи. На тези които след победата над Германия наложиха комунизма в страната ни и в цяла Източна Европа, паметници няма. Днес комунизъм няма нито в Русия, нито в страните от бившият СССР, но позицията на тези страни е за запазване паметниците на Съветската армия и тази позиция заслужава уважение именно поради това, че тези паметници са не на комунизма, а на бащите, дядовците и прадядовците им.
Второ, премахването на този паметник ще предизвика остра реакция в Русия, в Украйна и други страни от бившият СССР. Кому е нужна подобна конфронтация? Във всеки случай не и на България.
Премахването на този паметник е глупост, а глупостта винаги се плаща.
Ти предлагаш два варианта: “ПАМЕТНИК НА БОРБАТА ЗА И ПРОТИВ АГРЕСИВНИТЕ ВИДОВЕ СОЦИАЛИЗЪМ” - такъв надпис изисква съвсем друг паметник
“Паметник на съветските войници, загинали в борбата между тоталитарните идеологии” - това звучи доста по-реално, но не е съвсем точно. Те загиват не за идеология, а за родината си и не само за нея, а за да спасят цяла Европа от една чума. Това с какво ръководителите на СССР заменят тази чума е съвсем отделен въпрос, а жертвите на новия наложен от комунистите ред си заслужават свой паметник. Ако нещата не се поляризират изкуствено от политици и техните папагали, нормално мислещите хора ще разберат, че единият паметник не пречи на другият, дори напротив. И правилното е не да се събаря паметта на загиналите против фашизма, а да се изгради паметник, който да съживи паметта ни и към жертвите на комунизма.
Аз няма да си позволявам да давам предложения за надпис върху паметника на Съветската армия, не се считам за компетентен, само ще кажа, че той трябва достойно да отразява подвига на тези хора.
Напълно съм съгласен с това, англичанете имат основната "заслуга" за избухването на ВСВ...
Кой ми а.а в гащите? Това от червените кхмери ли го чу, или все още търсиш оправдания за тоталитаристите? Един твой съидейник в gerbsenior.blog.bg се опита да изкара Исак Нютон фалшификатор, защото е провел парична реформа за премахване на фалшификациите при обрязване на монетите. Не мислите ли, че простото набеждаване на бялото за черно или обратното е доста изхабен трик? Че не ви дава сън да спите идеята за яснота и ред у нас е ясно, но защо не се потрудите да измислите нещо по-ефективно, ще станете за смях и на кокшките вече.
http://www.vbox7.com/groups/66ad5473ccf2/discussions/500611/
http://www.vbox7.com/groups/66ad5473ccf2/discussions/500611/
Пак ще ти посоча примера с Нютон, защото абсолютно същото преобръщане на бялото в черно го има и в твоите "факти" за подпалването на ВСВ от Англия. (Сякаш имате нареждане за клеветническо нападение над Англия под всякакви възможни и невъзможни претексти)
Погледни се само какви ги плещиш - Чърчил ти бил казал, че ако СССР не бил окупирал Полша да му служи като буфер, МОЖЕ БИ щял да изгуби Москва и войната. И това го сочиш като доказателство над половин век след изказването, което пък е над половин десетилетие след окупацията на Полша от СССР, което пък е броени дни след сключване на пакта Молотов-Рибентроп за взаимопомощ и съдействие с Германия в подялбата на региона!!! Доказваш единствено, че вярно е казал полският генерал, че от германците поляците ще изгубят свободата си, но от руснаците - душите си. И къде ти е сега душата на теб, за да се позоваваш на Чърчил като доказателство и едновременно да твърдиш, че английските архиви ще бъдат фалшифицирани преди да бъдат разсекретени, за да не се разбере, че Англия е подпалила ВСВ?????????????????????????????????????????
Освен това те съветвам по-малко да се грижиш за моята душа и повече за собствената си.
Освен това те съветвам по-малко да се грижиш за моята душа и повече за собствената си.
Не просто си изкривил, но си усукал душата си като прани гащи...
2. Eва Звездева
3. Comma
4. Вики
5. Буров
6. Библията
7. BGweather
8. Stringmeteo
9. BGSTYLE
10. Investopedia
11. база данни
12. Световна банка